Po przekładce nie odpala, Błagam o pomoc.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Wita mam znów problem..., przełożyłem w końcu cała elektrykę i okazuje się że nagle Samochód nie odpala, moduł jest sprawny, komp też, bo podpinałem je pod drugi samochód i odpalał. Silnik kręci ale nie odpala, nie ma iskry, paliwo dochodzi. Dodam iż najpierw przełożyłem komputer, odpaliłem samochód i chodził, i później wziąłem się za bezpieczniki i wszystko to przy kierownicy, dwie noce i wszystko przylutowałem, ale okazuje się że nagle Madzia nie chce odpalić. Co sprawdzić najpierw ? Samochód ma chyba immo, czy to może być przez niego ? Immo odcina paliwo i iskre czy tylko iskre ?
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Jeśli nowy komputer ma immo a stary nie miał to jeśli nie masz kluczyka to nic nie zrobisz.
Nie wiem dokładnie co masz na myśli, że samochód ma immo, teraz? czy przed zmianą? Troszkę więcej szczegółów musisz podać
Nie wiem dokładnie co masz na myśli, że samochód ma immo, teraz? czy przed zmianą? Troszkę więcej szczegółów musisz podać

przemek_m pisze:Wita mam znów problem...,
przemek_m, opisz dokładniej co zrobiłeś. Szczerze mówiąc z Twojego posta nie mogę się ogarnąć co było oryginalnie, co wpadło nowego, co zostało przełożone ze starego setupu i ocb w ogóle.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Już wszystko opisuję krok po kroku ; )
A więc kupiłem anglika i wziąłem się za przekładkę,
Najpierw zrobiłem wszystko od strony mechanicznej, tzn założyłem maglownicę, przespawałem uchwyty do mocowania maglownicy, zrobiłem otwory pod pedały itp, wymieniłem przewody hamulcowe przełożyłem pedały i kierownicę, i zabrałem się za elektrykę, na początek przedłużyłem kable od komputera(było ich mniej i na początek było to proste.), następnie po przedłużeniu kabli odpaliłem samochód, po drodze było kilka małych błędów które są opisane w innym poście(dziura w kolektorze dolotowym), po usunięciu usterek i gdy samochód chodził jak się należy zabrałem się za wiązkę sterująca zegarami,(kostkami przy kierownicy, kierunkami itp itp). Przedłużyłem wszystko i okazało się że nagle samochód nie ma iskry, dumałem dwa dni co to może być, aż w końcu sprawdziłem czy dochodzi prąd do Cewki i czujnika wałka dolotowego, okazało się że nie ma Tam prądu(kabel niebieski-cewka, i kabel biało czerwony-czujnik Wałka), pogrzebałem przy przewodach i okazało się że jeden bezpiecznik się przepalił, i nie podłączyłem jednego przewodu plusowego-dość ważnego, aktualnie wszystko podpięte, i okazuje się że iskra jest po byku, ale samochód odpala i zaraz gaśnie i tak za każdym razem, Autko nie ma immo jednak, poprzedni właściciel je "wyrzucił"(po prostu rozcinając kable, a immo dalej było przykręcone, dlatego to mnie zmyliło i na początku myślałęm że to jego wina.) Podsumowując, Aktualnie Autko ma iskrę, która nie zanika, pod koniec pracy silnika, podobnie prąd dochodzi cały czas nawet jak silnik gaśnie, gdzie mogę szukać przyczyny ? Samochód odpala i zaraz Gaśnie. Dodam Jest to wersja Na 115 koni 1.6
A więc kupiłem anglika i wziąłem się za przekładkę,
Najpierw zrobiłem wszystko od strony mechanicznej, tzn założyłem maglownicę, przespawałem uchwyty do mocowania maglownicy, zrobiłem otwory pod pedały itp, wymieniłem przewody hamulcowe przełożyłem pedały i kierownicę, i zabrałem się za elektrykę, na początek przedłużyłem kable od komputera(było ich mniej i na początek było to proste.), następnie po przedłużeniu kabli odpaliłem samochód, po drodze było kilka małych błędów które są opisane w innym poście(dziura w kolektorze dolotowym), po usunięciu usterek i gdy samochód chodził jak się należy zabrałem się za wiązkę sterująca zegarami,(kostkami przy kierownicy, kierunkami itp itp). Przedłużyłem wszystko i okazało się że nagle samochód nie ma iskry, dumałem dwa dni co to może być, aż w końcu sprawdziłem czy dochodzi prąd do Cewki i czujnika wałka dolotowego, okazało się że nie ma Tam prądu(kabel niebieski-cewka, i kabel biało czerwony-czujnik Wałka), pogrzebałem przy przewodach i okazało się że jeden bezpiecznik się przepalił, i nie podłączyłem jednego przewodu plusowego-dość ważnego, aktualnie wszystko podpięte, i okazuje się że iskra jest po byku, ale samochód odpala i zaraz gaśnie i tak za każdym razem, Autko nie ma immo jednak, poprzedni właściciel je "wyrzucił"(po prostu rozcinając kable, a immo dalej było przykręcone, dlatego to mnie zmyliło i na początku myślałęm że to jego wina.) Podsumowując, Aktualnie Autko ma iskrę, która nie zanika, pod koniec pracy silnika, podobnie prąd dochodzi cały czas nawet jak silnik gaśnie, gdzie mogę szukać przyczyny ? Samochód odpala i zaraz Gaśnie. Dodam Jest to wersja Na 115 koni 1.6
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
przemek_m pisze:No ale immo jest wyrzucone tak więc to nie może być raczej jego wina prawda ? Skoro kilka dni wcześniej (przed przekładką) samochód odpalał normalnie bez problemów.
czy wywalając to "immo" zmieniłeś również komputer na taki bez immo ? Nie wiem czy mi się dobrze wydaje, ale immo przypadkiem nie siedzi w kompie własnie? a to co Ty usunąłeś to chyba jakiś sterownik?
edit1
wg mnie musisz dostać inny komputer do 115KM bez immo.
edit2
Z resztą poszukaj na forum pod hasłem "immo komputer" i będziesz miał całą wiedzę bo troche tego jest na forum, bywają różne warianty i różne rozwiązania. Np emulator podpiety pod pętle indukcyjną (cewkę) która rozpoznaje kod z kluczyka.
Nie jest to oryginalne immo, tylko takie kupione i założone dodatkowo, ale jest ono kompletnie odłączone od komputera nie idzie tam żaden kabel, Prąd do Cewki WN dochodzi i nie zanika, iskra jest i też nie zanika, prąd do czujnika wałka rozrządu dochodzi i nie zanika, pąpa paliwa pracuje, podłączyłem tez ją na stałe i samochód dalej odpala i gaśnie, nawet jak się doda gazu pedałem przyśpieszenia to i tak zgaśnie. przy stacyjce nie ma żadnych czujników od immo,
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
jak dobrze pamiętam to wg. manualu mazdy do NA, odpięcie immo polega na wypięciu go z wiązki stacyjki, no i po wszystkim.... i to niby te seryjne oryginalne immo na "brelok". Ale do końca sam nie wiem jak to jest z tą opowieścią o imo w ecu w NA, może gdzieś te świsty jeszcze znajdę bo chyba nawet scana robiłem z "ksiąg".
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Odcina masę bo masą są właśnie sterowane wtryskiwacze. Zanika sygnał bo brakuje mu pewnie danych potrzebnych do poprawnej pracy - brak sygnału z któregoś czujnika (wału/wałka, przepływomierza itp.).
Musisz się przyjrzeć czy czegoś nie pominąłeś albo nie pomyliłeś któregoś z połączeń w czasie przedłużania wiązki.
Musisz się przyjrzeć czy czegoś nie pominąłeś albo nie pomyliłeś któregoś z połączeń w czasie przedłużania wiązki.
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
przemek_m pisze:Okazuje się że komputer odcina po chwili pracy silnika Masę na wtryskach ? Pytanie czemu i jak to naprawić ?
To może być równie dobrze przyczyna, jak i skutek po prostu wyłączenia silnika z innego zupełnie powodu.
Jeśli silnik podejmuje pracę, to obwód czujnika wału/wałka wygląda na względnie sprawny.
Sprawdź przepływomierz powietrza. Oraz stan zasilania pompy paliwa przez cały czas. W NA 115 w przepływomierzu jest mechaniczny wyłącznik zasilania pompy paliwa, może tam gdzieś siedzieć problem.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
na 100% to jest immo. miałem to samo kiedy próbowałem pozbyć się u siebie tego urządzeni miesiąc temu. mam czarna pastylkę z diodą i breloczek, wygląda jak ze straganu na 1 rzut oka, wpięte jest kostkami identycznymi do fabrycznych między stacyjką a instalacją. Szybka myśl wywalić immo kostkę od instalacji podłączyłem do stacyjki i chodzi. Nic bardziej mylnego, ma jakąś komunikacje z kompem odpala na 3s i gaśnie. wiec immo siłą rzeczy wróciło do łask, choć gonie chce.
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
ja tam ciągle nie jestem pewien czy w NA immo to kwestia ecu, a to dlatego, że znalazłem na to "dowody" że immo było elementem doposażenia już zamówionego samochodu przed sprzedażą, instrukcja dla serwisu wyglądała następująco. Niestety kompletu nie mam, specjalnie to szukałem teraz w stertach papierów bo nie dawało mi to spokoju a już kiedyś dawno dawno walczyłem z neutralizacją immo w NA BP.
By [URL=http://profile.imageshack.us/user/grzes_nie]grzes_nie[/URL] at 2012-03-04
By [URL=http://profile.imageshack.us/user/grzes_nie]grzes_nie[/URL] at 2012-03-04

By [URL=http://profile.imageshack.us/user/grzes_nie]grzes_nie[/URL] at 2012-03-04

By [URL=http://profile.imageshack.us/user/grzes_nie]grzes_nie[/URL] at 2012-03-04
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
grzes pisze:instrukcja dla serwisu wyglądała następująco.
Ha ! W takim razie mamy 2 rodzaje immo jak się okazuje.
Immo montowane fabrycznie (na 100% w NA poliftowych - takie mam w Ptaszorze więc mogę na 100% to zweryfikować) jest dokładnie identyczne z immo z późniejszych wersji. Ten sam układ, w taki sam sposób sprzęgnięty z ECU. Również tak samo działa (w przypadku odpięcia od układu objaw tak jak snafu wyżej pisał). Wiązka pod to jest przygotowana fabrycznie, nie jest w żaden sposób nic dokładane.
To co linkujesz wyżej musi być jakimś drugim rozwiązaniem kurcze. Jak widać z obrazka nie robi odczytu kluczyka tylko wykorzystuje brelok... Trzeba by spróbować dopaść pełną wersję tej dokumentacji... Wiesz może czy to rozwiązanie było dokładane przez dealerów Mazdy ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
W mojej NA '90 jest dokładnie takie rozwiązanie. Mam jeden brelok i moduł/czujnik z diodą do odblokowania auta właśnie w tym miejscu.
Wiecie może czy da się skopiować ten brelok? (mam tylko jeden a kluczyki dwa)
Wiecie może czy da się skopiować ten brelok? (mam tylko jeden a kluczyki dwa)
kapoost pisze:Wiecie może czy da się skopiować ten brelok? (mam tylko jeden a kluczyki dwa)
Wpadnij z brelokiem do dorabiaczy kluczy, niech go spróbują odczytać. W tych latach raczej keyloqa nie było, więc nie powinno być problemu.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
majkel_c pisze:Wiesz może czy to rozwiązanie było dokładane przez dealerów Mazdy ?
to jest właśnie dokumentacja jaka przychodziła do dealer-a razem z NA która "z fabryki" immo nie miała, z pakietem części dla klienta który w specyfikacji sobie takowe zabezpieczenie zażyczył, podobny gadżet można było dostać do nowej np. 323 BG czy MX-3 EC.
Ogarnę pełny papier;)
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Temat do zamknięcia okazało się że nie było masy na jednym z przewodów dochodzących do Komputera, trochę się namęczyłem ale doszedłem do tego, dopiero po przełożeniu instalacji z mojej drugiej mazdy (europy). W sumie Mazda już jest poskładana, i teraz będę się męczył z jej zarejestrowaniem ; ). Dziękuję Wszystkim za pomoc!! ; )
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
przemek_m pisze:, i teraz będę się męczył z jej zarejestrowaniem
o, ten temat będzie mnie interesował podwójnie, podziel się jeżeli możesz w tej kwestii co tam planujesz, jak gryziesz ten temat, bo w sumie.. jest coś w tej materii co by mnie dotyczyło ale póki co to zimne plany, z chęcią poznam Twoje podejście.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance