Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

14 lut 2012, 22:23

Kurak pisze:b) nie wyleci przez tylnią szybę jeśli przy 50kmph zatrzymasz się na słupie.


to na pewno :razz:
:)
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

14 lut 2012, 23:42

niemampojeciaa pisze:to na pewno


Oj czepiasz się szczegółów.
Generalnie na revlimiter.net była relacja jak gościowi wjechano w zadek, przy czym radio właśnie wypadło i uszkodziło się oraz gałkę zmiany biegów. Stąd moja refleksja.
Marek Kozak
Posty: 8
Rejestracja: 20 kwie 2011, 10:52
Lokalizacja: Jabłonna

15 lut 2012, 9:06

czy reflektory soczewkowe z nbfl pasują do nb?
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

15 lut 2012, 9:09

Szukajka / spis treści działu technicznego się kłania :mrgreen:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=4651
.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

18 lut 2012, 15:41

panowie sprawa:
miejsce działania u mnie w NA 1.8, wiązka wtryski/cewka etc.

Od tej największej wtyczki wychodzą 2 kabelki o izolacji BLK/BLU (czarny z niebieskim paskiem), jeden z nich idzie bezpośrednio do czujnika temperatury dla ECU (z tyłu silnika pod cewką) natomiast drugi.. idzie sobie w tą samą okolicę, tylko jeszcze niżej, do... no właśnie? co on tam robi, tam jest jeszcze jakiś czujnik? czy to masa taka śmieszna tam na silniku jakaś? Widoczność zerowa, a wyjmując wiązkę żeby przelutować wtyczki dla wtrysków, został mi ten kabelek "jako ostatnio" no i nie wiele się męcząc zerwałem go razem z końcówką żeńską jaką ma na końcu.. bo wnikliwych obserwacjach za silnik znalazłem miejsce z którego go zerwałem. Tylko co tam jest nie mam pojęcia...
dziękuję z góry mądre głowy!
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 lut 2012, 18:34

grzes pisze:Tylko co tam jest nie mam pojęcia...

Niewykluczone że to czujnik temperatury do wskaźnika zegarów. On tam też z tyłu jest i kabelek jest zakończony żeńskim konektorem, bez żadnych specyficznych zatrzasków. Widać go dobrze od strony kolektora wydechowego, z tego co pamiętam czujnik jest osadzony tak nieco poprzecznie w stosunku do głowicy.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

18 lut 2012, 19:11

majkel_c, ha, to by było to. Nie wiedziałem że on tam siedzi. Dzięki, dobrze że jest kogo zapytać!
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

18 lut 2012, 21:50

Ma ktoś jakieś instrukcje do podłączenia lampki koło schowka? W NA powinna już do niej być instalacja ;/

[ Dodano: 18-02-2012, 23:11 ]
I jeszcze jedno pytanie: jak działa wskaźnik poziomu paliwa? Tam jest liniowa zależność napięcia od ilości? (interesuje mnie sygnał doprowadzony do liczników)?
seteman
Posty: 238
Rejestracja: 03 sie 2011, 19:03
Lokalizacja: Białystok

19 lut 2012, 15:28

w związku z tym że moje auto będzie całe malowane chciałbym zapytać bardziej obeznanych w malowaniu... kolor to czerwony SU. farbę lepiej kłaść na podkład czarny czy jasny? malowane będzie normalną bazą (żadna woda) a na to klar...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 lut 2012, 19:21

seteman pisze:w związku z tym że moje auto będzie całe malowane chciałbym zapytać bardziej obeznanych w malowaniu... kolor to czerwony SU. farbę lepiej kłaść na podkład czarny czy jasny? malowane będzie normalną bazą (żadna woda) a na to klar...

Nie jestem niestety praktykiem w malarstwie i lakiernictwie, ale gdzieś mi się kiedyś obiło o uszy, że czerwone kolory są specyficzne i stosuje się do nich jakieś czerwone podkłady... Ktoś coś słyszał o takiej praktyce ?

Kurak pisze:W NA powinna już do niej być instalacja ;/

U mnie brak. Mam lampkę na górze ramy szyby i zero okablowania na dole...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
seteman
Posty: 238
Rejestracja: 03 sie 2011, 19:03
Lokalizacja: Białystok

19 lut 2012, 19:25

hmmm moi malarze sugerują czarny... ponoć ta baza jest słabokryjąca... z tego co widzę to nawet czarne samochody lakierują po szarym podkładzie...
zapytam jeszcze jednego magika na autokaciku... on jest technikiem jakimś w jakiejś lakierniczej firmie...
ale wysłucham tez tu innych opinii...
pzdr

no i wszystko sie wyjasnilo...
"moje Labo zaleca w recepturach czarny podkład , po składzie widzę że to ciemna czerwień i też mam oznaczenie że jest to kolor transparentny , więc warto zostać przy czarnym podkładzie

pod tym samym kodem kolor występuje także w Fordzie ale to nic dziwnego w końcu Ford jest właścicielem Mazdy "

ludzka wiedza to potega:)
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

20 lut 2012, 15:43

seteman, u mnie przy bardzo nie dawnym malowaniu podkład był czysto czarny, wszystko zależy od tego jakiego podkładu wymaga konkretny kolor, a dobra mieszalnia potrafi to sprawdzić w 10 sekund. Zasadniczo z tego co wiem kolorów podkładów jest 5 podstawowych tonacji w skali szarości aż do czarnego. I na tym się bazuje pod każdy lakier, czy to akryl, czy to baza/klar, czy inny fikuśny system perłowy jak np. u mnie.




Moje pytanie do działu jak już tu jestem, co zrobić z EGR? (strojenie w końcu;)
do tej pory nie przejmowałem się nim w ogóle, i jedyna modyfikacja polegała na zaślepionym przewodzie z kolektora do zaworu, teraz chciałbym sobie wyjaśnić jego kwestie przy strojeniu, no i intuicja podpowiada że lepiej po prostu zostawić zaślepiony i nie wywalać go fizycznie ani nie odpinać, bo wywali błąd, a z drugiej strony, "on ciągle działa" i mimo braku spalin w mieszance p-p jakaś korekta na ich obecność pewnie przez ecu jest narzucana.. no albo się mylę i nie mam pojęcia jak to działa? Niech ktoś mądry podpowie jak to ustrojstwo ugryźć dla świętego spokoju.


ktoś kupował oring aparatu zapłonowego? od razu aso czy jest sens gdzieś się odezwać? może na "ilu" zobaczę.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2012, 18:46 przez grzes, łącznie zmieniany 1 raz.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

20 lut 2012, 16:44

Jaki końcowy polecacie w miejsce seryjnego? Jest sens zmieniac tylko końcowy? Tylko błagam, nic ryczącego :D
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

20 lut 2012, 16:58

A jaki jest cel wymiany? Stary się rozpadł?

Zakłady zajmujące się wydechami coś Ci na pewno wystrugają biorąc pod uwagę Twoje potrzeby.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

20 lut 2012, 17:18

Zobacze jak bede z kasą stał ale po szybkich oględzinach wymienił bym caly wydech bo nie wyglada super ale to nie wiem, końcowy bym wymienił żeby troche brzmienie poprawić :)
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

20 lut 2012, 18:25

czy można złożyć silnik NB na dole z NBfl?
w sensie czy na bloku z NBfl siada głowica z NB?
czy ktoś wie czy miedzy tymi jednostkami występują jakieś różnice w korbach, wale korbowym i tłokach?
a jakby ktoś mi powiedział jeszcze skąd wyższy stopień sprężania w NBfl byłbym wniebowzięty :winner: i jeszcze piwo a nawet frytki do tego :mrgreen:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

20 lut 2012, 22:53

grzes pisze:ktoś kupował oring aparatu zapłonowego? od razu aso czy jest sens gdzieś się odezwać?

spróbuj w Passerotti, coś powinni znaleźć, tylko musisz znać wymiary (ja mam u siebie taką, a cena jak za zwykły oring):
http://www.passerotti.com.pl/kontakt

MiC pisze:w sensie czy na bloku z NBfl siada głowica z NB?

jak kiedyś porównywałem uszczelki pod głowicą to kanały olejowe wypadały chyba w innych miejscach.
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2012, 12:22

MiC pisze:w sensie czy na bloku z NBfl siada głowica z NB?

Tak. Takie retrofity ludzie robią w NBfl jak chcą mocno pogrzebać z wałkami za normalne pieniądze. Zresztą MSM jest dokładnie taką kombinatoryką, korpus głowicy jest z BP4W.
O ile sobie dobrze przypominam w naszej piaskownicy mszczyrek włożył do swojego dyliżansu blok z NBfl.
grzes pisze:może na "ilu" zobaczę.

mx5parts. Przyślą za małe pieniądze listem. Zobacz też w naszych samochodach, niedawno ktoś w którymś wątku pisał że dobrał zamiennik z 323 czy coś podobnego. Tylko nie wiem kto.
grzes pisze:Moje pytanie do działu jak już tu jestem, co zrobić z EGR?

Twoje 1.8 jest dość wczesne, o ile dobrze pamiętam ?
tekkenfan pisze:jak kiedyś porównywałem uszczelki pod głowicą to kanały olejowe wypadały chyba w innych miejscach.

Uszczelki pod czapę są takie same do wszystkich 1.8 od NA do NBfl. Czasami producenci zamienników zapomną wyciąć jakiegoś otworu, trzeba sobie wtedy nożykiem pomóc.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
gregorius9
Posty: 1
Rejestracja: 21 lut 2012, 13:41
Lokalizacja: kraków

21 lut 2012, 13:55

witam

jestem nowy na forum, i poszukuje informacji o możliwościach i problemach związanych z przekładką MX-5 z anglika na europejkę. rok 1994

mógłby ktoś pomóc, wujek google skierował mnie tutaj, i ponoć jest taki dizął- ale nie moge go znaleźć

bede wdzięczny za pomoc, chce kupic MX-5 od zawsze, i teraz jest na to rada i możliwości i chce skorzystac poki są..

z góry dzięki
początkujacy
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

21 lut 2012, 15:17

gregorius9 pisze:poszukuje informacji o możliwościach i problemach związanych z przekładką MX-5 z anglika na europejkę. rok 1994


Przede wszystkim kompletnie się nie opłaca. Za 8k kupisz NA w dobrym stanie, doposażysz i dopieścisz we własnym zakresie i masz świetne auto, a nie sklejane z dwóch.
Dopóki nie będziesz przekładać go samodzielnie, nie ma sensu.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

21 lut 2012, 16:35

majkel_c pisze:grzes napisał/a:
Moje pytanie do działu jak już tu jestem, co zrobić z EGR?

Twoje 1.8 jest dość wczesne, o ile dobrze pamiętam ?

u mnie siedzie jedna z pierwszych serii, nawet deskę mam w kabinie przedliftową jeszcze.. co to wnosi?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2012, 17:33

grzes pisze:
majkel_c pisze:grzes napisał/a:
Moje pytanie do działu jak już tu jestem, co zrobić z EGR?

Twoje 1.8 jest dość wczesne, o ile dobrze pamiętam ?

u mnie siedzie jedna z pierwszych serii, nawet deskę mam w kabinie przedliftową jeszcze.. co to wnosi?

Zabawa z deaktywacją EGRa jest uzależniona od wersji silnika, a dokładniej od tego czy ma stały czy zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu. Jak masz wczesne 1.8 to nie będziesz miał żadnego problemu. Szczegóły na PW jak dotrę do normalnego kompa...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

21 lut 2012, 17:51

kurde, niby takie proste BP każde te samo, a każde inne, dzięki wielkie z góry.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Aleks
Posty: 139
Rejestracja: 24 sie 2008, 16:00

21 lut 2012, 22:37

cześć. kiedy włącza się u mnie abs, słychać wyraźne "buczenie" dochodzące z przodu auta. czy ktoś na forum spotkał się u siebie z takim objawem? pozdrawiam
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

21 lut 2012, 22:45

Słyszysz pewnie włączający się impulsator od ABSu. To jest tylko gdy masz wciśnięty mocno pedał, że ABS się załącza, czy np. po gwałtownym hamowaniu słyszysz taki dźwięk? ;)
Aleks
Posty: 139
Rejestracja: 24 sie 2008, 16:00

22 lut 2012, 11:41

tylko kiedy uruchamia się abs. dźwięk jest dość głośny i trwa w czasie działania abs i około sekundę jeszcze po zatrzymaniu się samochodu. brzmi jak jakaś sprężarka albo może mi się wydaje...
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

22 lut 2012, 11:50

Czyli słyszysz impulsator od ABSu, na 100%.
Ja Ci nie powiem, czy to dobrze, czy to źle (w mojej MX-5 tego nie słychać) - natomiast mogę Ci powiedzieć, że w niektórych samochodach głośna praca impulsatora jest całkowicie normalna (w sensie to, że słychać go we wnętrzu). :wink:
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

22 lut 2012, 16:47

pewnie masz NA? norma.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Quentin
Posty: 41
Rejestracja: 20 lis 2011, 21:41
Lokalizacja: Jaworzno

22 lut 2012, 17:26

Czy spalanie około 13 litrów/100km to już powód do wizyty mechanika? dodam ze silnik 1.6, jazda raczej bardzo spokojna,70% miasto akurat w czasie dużych mrozów..ale coś mam wrażenie ze wskaźnik opada w oczach już nawet podczas emeryckiej jazdy..
akurat mam zamiar wymienić olej i filtry i nie wiem czy aby nie pogadać z mechanikiem czy coś jeszcze nie muszę zrobić niestety..pozdrawiam
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

22 lut 2012, 19:47

Podjedź na stację diagnostyczną (taką na której robią badania techniczne), niech sprawdzą skład spalin na analizatorze, bo uszkodzona sonda lambda może powodować duże spalanie, a nie musi dawać błędów na kompie.
ODPOWIEDZ