Jak rozpoznać silnik 1.8 od 1.6 ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam, kupiłem dwie mazdy jedną z silnikiem 1.6 115 konną, z papierami, i druga Anglika bez papierów, Koles twierdzi że to pojemność 1,8, pytanie jak o zprawdzić ? Anglik Ma klimę skórzane fotele, i beżowy dach. Gdzie Ew szukac nr silnika? Ps Nie mam dowodu tak więc z dokumentów tego nie odcztam. ; /. Ale Szykuje sie na prawdę dobry projekt, w Środę zaczynam przekładkę. Przy wszystkim będe robił zdjęcia i później wszystko tutaj zamieszczę. Prawdopodobnie Madzia będzie miała jeszcze turbo.
Wygląda tak samo jak silnik 1.6 tzn. przepływka taka sama aluminiowa, dolot powietrza (rury) także. ale w 1.6 wersji japońskiej chyba nie było klimy skóry w środku el. wysuwanej anteny, ? ale zapodam jeszcze zdjęcia to może się coś wyjaśni. ; )
[ Dodano: 13-02-2012, 19:43 ]
Tak jest to wersja NA. no to już szukam na forum. ; )
[ Dodano: 13-02-2012, 19:43 ]
Tak jest to wersja NA. no to już szukam na forum. ; )
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
przemek_m pisze:Wygląda tak samo jak silnik 1.6 tzn. przepływka taka sama aluminiowa, dolot powietrza (rury) także.
To raczej będzie też 1.6.
Powiedz czy napisy na pokrywie zaworów są wklęsłe czy wypukłe ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
2012 rok a Wy dalej bredzicie o tych napisach, rurach i takich tam....
przemek_m, czujnik położenia wałka rozrządu z tyłu głowicy. W 1.6 jest na wałku dolotowym, w 1.8 na wałku wydechowym. Po tym rozpoznasz jednoznacznie.
Po
eM

przemek_m, czujnik położenia wałka rozrządu z tyłu głowicy. W 1.6 jest na wałku dolotowym, w 1.8 na wałku wydechowym. Po tym rozpoznasz jednoznacznie.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
No niestety Sprzedawca wprowadził mnie w błąd...., czujnik znajduje się na wałku dolotowym. ; / tak więc jednak niestety Mam drugą mazdę mx-5 NA 1,6 ; / Nie ma jeszcze jakiegoś innego sposobu na sprawdzenie ? To wersja Japońska, więc może to coś zmienia ?
w silniku 1,8 dolot jest płaski, a w 1,6 dolot z przodu auta jest powyginany. na kopule klawiatury są literki wypukłe w 1,8. to są takie bardziej widoczne elementy.
przemek_m pisze:Nie ma jeszcze jakiegoś innego sposobu na sprawdzenie ? To wersja Japońska, więc może to coś zmienia ?
Niestety, głowica jest jednoznaczna. Ale jak chcesz robić doładowanie, to może wcale nie być wadą. Będziesz miał zapasowy silnik PnP.
Jeśli chcesz coś jeszcze porównywać, silnik 1.8 nie miałby wzmacniacza do cewek (na nadkolu od strony pasażera w komorze silnika) i zaworu wodnego na wierzchu kolektora dolotowego. Nie ma również stycznika do włączania wentylatora chłodnicy na obudowie termostatu.
przemek_m pisze:Sprzedawca wprowadził mnie w błąd.
To jakiś alledrogowy mitoman ? Rzucisz nickiem, aby się ktoś inny nie naciął ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
W sumie to na allegro Ona nie była wystawiona.., ale Ten gość ma też inne Mazdy mx-5 (angliki) wystawione zarasz poszukam jaki ma nick na Allegro. Ale wydaje mi się ze on wystawiał te samochody na Otomoto. Cóż zostaje mi tylko robic doładowanie i tyle. ; )
- Hookie
- Donator
- Posty: 3425
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
przemek_m pisze:W sumie to na allegro Ona nie była wystawiona.., ale Ten gość ma też inne Mazdy mx-5 (angliki) wystawione zarasz poszukam jaki ma nick na Allegro. Ale wydaje mi się ze on wystawiał te samochody na Otomoto. Cóż zostaje mi tylko robic doładowanie i tyle. ; )
Warto umowy sporządzać jak się kupuje wartościowe rzeczy - wtedy pieniądze choć odzyskać można.

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
-
- Posty: 149
- Rejestracja: 19 gru 2007, 22:17
- Model: NA
- Wersja: V-special
- Lokalizacja: Warszawa
Skoro japończyk to kupiłeś eunosa . Większość z nich była dużo lepiej wyposażona niż wersje angielskie. Nawet te z silnikami 1.6 miały LSD jednak ich przebiegi są dużo większe niż podaje licznik więc lepiej bierz to pod uwagę.