Czaterja

Kącik dużego spamera

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

29 sty 2012, 1:28

Paulie pisze:Gdy dziadek w boxsterze uświadamia ci, że dzisiaj można jeździć bez dachu.


Pics or it didn't happen (:
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

29 sty 2012, 15:41

na początku stycznia ludzie sie patrzyli jak na idiote :D
jak jechałem w kapturze topdown :mrgreen:
było 10 C
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

29 sty 2012, 17:58

Kurak pisze:
Paulie pisze:Gdy dziadek w boxsterze uświadamia ci, że dzisiaj można jeździć bez dachu.


Pics or it didn't happen (:


Zdjęć nie będzie, bo od razu zjechałem na pobocze, chowając się przed wzrokiem dziadka i zdjąłem dach

Swoją drogą, przeziębiłem się. :pobrany:
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

29 sty 2012, 19:01

:mrgreen:
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

29 sty 2012, 20:34

Paulie pisze:Zdjęć nie będzie, bo od razu zjechałem na pobocze, chowając się przed wzrokiem dziadka i zdjąłem dach

Swoją drogą, przeziębiłem się.



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jest ryzyko - jest przyjemność
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 lut 2012, 19:54

spróbujcie w Lublinie pojeździć bez dachu :D

w nocy przy Hali Globus w wąwozie było -28 stopni :D

dzisiaj z rana skodzitsu firmowe nie chciało nam zapalić :D
rozrusznik kręcił, ale gdy miała już zapalić wszystko stawało, po 20 minutach męczenia w końcu zapaliła skodzina :D
w dzień było spoko ok -16 stopni :) troszkę mi brwi i rzęsy oblodziło :P

Obrazek
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

02 lut 2012, 20:04

Wczoraj około 21:00 wstawiłem do auta akumulator po naładowaniu. Dziś o 6:00 autko już nie odpaliło :pobrany:

Jakie to szczęście, że moja Mazda stoi w garażu :grin:
.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 lut 2012, 20:08

Don Corleone pisze:Dziś o 6:00 autko już nie odpaliło :pobrany:

Dziwisz mu się ? O tej porze ? Spróbuj jutro tak o 7 czy 8 :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

02 lut 2012, 20:42

teraz wracalem dupowozem na zewnatrz - 17 w aucie + 24 roznica temp ponad 40 stopni :|
Obrazek
Obrazek
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

02 lut 2012, 20:58

+24? W krótkim rękawku chyba jechałeś :D
Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

03 lut 2012, 9:41

moja co rano toczy walkę z przeciwnościami losu i pogody i daje rade! :kciuk:
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

05 lut 2012, 15:36

A ja dzisiaj jechałem... NA ROWERZE :D Trochę w uszy zimno, ale wygląda na to, że wkrótce hardtopy będą lądowały w garażach :P
dusieqq
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2012, 19:39
Lokalizacja: włocławek

06 lut 2012, 19:48

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy odnośnie mazdy mx5, jest tego tyle na forum że nie sposób się przekopać przez masę informacji aby znaleźć jedno czy dwa interesujące mnie zdania(tak wiem, jestem leniwy).

1: czy mx5tki z lat 1994-1997 są mocno awaryjne? Co się w nich najczęściej psuje.

2: czy na rynku jest dużo części zamiennych lub firmowych "podróbek" ?

3: jak to jest z tym dachem w zimę, ciągnie po uszach?

4: czym się różnią te oznaczenia NA itp. (proszę o łopatologiczne wytłumaczenie :]) Edyta: już wiem o co chodzi z oznaczeniami, idę w kierunku NA.

5: co możecie mi powiedzieć Złego na temat mx5tki? wiem że możecie powiedzieć mnóstwo dobrego ale obecnie interesują mnie ich wady.


Za odpowiedzi z góry dziękuję, jeżeli zrobiłem jakieś wykroczenie regulaminowe, trudno dajcie mi warna, aby tylko odpowiedzieć na moje pytania.

Jeszcze raz dzięki.
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

06 lut 2012, 19:53

1.nie, nic
2.części są, podróbek w mx5 nie stosuje się :twisted: :wink:
3.nie
4.NA,NB,NC-kolejne generacje; NBfl, NCfl-po lifcie
5.NIE :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 06 lut 2012, 19:54 przez rafik14, łącznie zmieniany 1 raz.
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

06 lut 2012, 19:54

podobno czytanie nie boli...
Borgir
Posty: 145
Rejestracja: 20 lut 2011, 19:35
Lokalizacja: Olkusz

06 lut 2012, 19:58

Jak chcesz poczytać o "wadach" ;) to tu masz temat cały: http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1556
Jeśli diesel, to TDCi. Tylko Do Ciężarówki :mrgreen:
dusieqq
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2012, 19:39
Lokalizacja: włocławek

06 lut 2012, 20:01

ale oczywiście, czytanie nie boli, tylko jest tyle tego że nie sposób wyłowić potrzebnych mi informacji :(
dzięki borgir, już się biorę za czytanie


dodatkowe pytanko, ciągle obawiam się o ten dach, rozumiem że trzeba o niego dbać, czy jest to kosztowne i czy jest duże ryzyko że byle gałązka mi potnie go?

kolejne pytanie, prześwit, czy nie jest aby za niski?
Mieszkam na przedmieściach i czasem muszę zachaczyć o szutrówkę ze sporymi wybojami, dla mojego obecnego samochodu Ford Escort z 1996 to nie stanowi problemu.
wiktoch
Posty: 758
Rejestracja: 28 cze 2008, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

06 lut 2012, 20:12

dusieqq pisze:kolejne pytanie, prześwit, czy nie jest aby za niski?
moim zdaniem prześwit w ORI zawieszeniu jest wręcz zdecydowanie za duży i niezbędna jest gleba (min. -30mm) w celu poprawy właściwości jezdnych i walorów estetycznych :mrgreen:
pozdr
wik
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

06 lut 2012, 20:13

dusieqq pisze:dodatkowe pytanko, ciągle obawiam się o ten dach, rozumiem że trzeba o niego dbać, czy jest to kosztowne i czy jest duże ryzyko że byle gałązka mi potnie go?

dbać trzeba o wszystko, "byle gałązka" krzywdy nie zrobi, chyba że będzie to jakaś brzoza :wink:
dusieqq pisze:kolejne pytanie, prześwit, czy nie jest aby za niski?

standardowy zawias w NA radzi sobie nawet z wysokimi leżącymi policjantami i dziurawymi drogami

EDIT:
wiktoch pisze:moim zdaniem prześwit w ORI zawieszeniu jest wręcz zdecydowanie za duży i niezbędna jest gleba (min. -30mm) w celu poprawy właściwości jezdnych i walorów estetycznych :mrgreen:

jessssu, nie sprowadzaj człowieka tak od razu na złą drogę :twisted:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

06 lut 2012, 20:16

Po uszach nic nie ciągnie przy miękkim dachu, jak masz sprawne ogrzewanie to ekspresowo robi sie cieplutko. Pomijam że przy 5 na plusie bez problemu się jeździ bez dachu, niektórzy pewnie i jeszcze dalej idą(patrz himber ostatnio :mrgreen: :mrgreen: )
dusieqq
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2012, 19:39
Lokalizacja: włocławek

06 lut 2012, 20:18

póki co, nic nie mam zamiaru przerabiać bo po primo nie mam mazdy, po secundo fundusze. Wiadomo po kupnie Jakiegokolwiek samochodu trzeba jednak doinwestować.


Czy w wersji NA są dostępne hardtopy?


Kolejne pytani z serii "dlaczego ja?"

jak patrzę na niektóre mazdki z tymi "bagażnikami" na bagażniku to aż mi łzy nachodzą do oczu i ciągle zadaje sobie pytanie "czy ludzie serc nie mają by tak szpecić ten piękny samochód?!"
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

06 lut 2012, 20:30

przejrzyj szczególnie przyklejone wątki, jakieś FAQ, czy coś, tam jest dużo skompresowanych informacji :P

co do hardtopu - tak, jest to oddzielny, akcesoryjny hardtop, identyczny w NA i NB.

bagażnik na klapę - rzecz gustu, niektórzy zakładają, bo im się podoba i nawet nie korzystają. zawsze możesz zdjąć ;)
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

06 lut 2012, 21:24

Ad 1. Największą wadą jest często nadmierna konsumpcja oleju. Wina uszczelniaczy, ale nie tylko, ogólnie BP (silnik Miaty) to jest zaprzeczenie japońskiej szkoły budowania mocnych i trwałych silników.

Ad 2. Zamienników jest miliard, zobacz katalog IC, nie wszystkie są godne polecenia.

Ad 3. Hardtop jest zupełnie niepotrzebny w Miacie.

Ad 5. Rozpatrując auto seryjne to słaby silnik i tapczanowy zawias.

Z powyższymi opiniami nie zgodzi się zapewne 90% forumowiczów :mrgreen: , ale uwierz mi, rację mam ja ;).

Co do rocznika 94-97 to pamiętaj, że 1.6 w tych rocznikach miał moc zredukowaną do 90 KM, pozwala to na wyrówna walkę z Polonezem, Ładą Samarą i sromotne kille nad Tavrią.

Pozdrawiam.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

06 lut 2012, 22:29

hella_flush pisze:Ad 1. Największą wadą jest często nadmierna konsumpcja oleju. Wina uszczelniaczy, ale nie tylko, ogólnie BP (silnik Miaty) to jest zaprzeczenie japońskiej szkoły budowania mocnych i trwałych silników.

To dotyczy silnika 1,8 o którym piszesz

Ad 2. Zamienników jest miliard, zobacz katalog IC, nie wszystkie są godne polecenia.

Ad 3. Hardtop jest zupełnie niepotrzebny w Miacie.

+1 nawet w siarczyste mrozy czyt -20 jeżdżę codziennie mx-em.

Ad 5. Rozpatrując auto seryjne to słaby silnik i tapczanowy zawias.

Z powyższymi opiniami nie zgodzi się zapewne 90% forumowiczów :mrgreen: , ale uwierz mi, rację mam ja ;).

Prawda choć zależy z czego się przesiadasz jeżeli z escorta 1,6 to różnicę odczuje.
Co do zawiasu w NA to racja jest taczkowaty, ale po wymianie na zawias od NB jest ekstra.


Co do rocznika 94-97 to pamiętaj, że 1.6 w tych rocznikach miał moc zredukowaną do 90 KM, pozwala to na wyrówna walkę z Polonezem, Ładą Samarą i sromotne kille nad Tavrią.


i równą walkę z NB 1,6 110 km.


Z pozdrowieniami

Krzysztof
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

06 lut 2012, 22:43

Tapczanowy a nie taczkowaty ;) i 1,6 też łykają olej ;)

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

06 lut 2012, 22:51

Davey pisze:Po uszach nic nie ciągnie przy miękkim dachu, jak masz sprawne ogrzewanie to ekspresowo robi sie cieplutko.


dusieqq pisze:Czy w wersji NA są dostępne hardtopy?


Ja mam NA, hardtop i niesprawne ogrzewanie, a jeżdżę codziennie i nieraz nocami przy -25* jak ostatnio i dopiero poniżej -10 mogę narzekać, i to też tylko przez pierwsze 3-5km. Przy podłączaniu ogrzewania tylnej szyby możesz mieć nieco pierdzielenia, ale wszystko da się zrobić w godzinę i piwo.

Hardtop dobra rzecz, ale raczej opcjonalna.

dusieqq pisze:jak patrzę na niektóre mazdki z tymi "bagażnikami" na bagażniku to aż mi łzy nachodzą do oczu i ciągle zadaje sobie pytanie "czy ludzie serc nie mają by tak szpecić ten piękny samochód?!"


Ile ludzi tyle gustów, jak dla mnie nawet fajna sprawa, bo w miatcie dużo bagażnika nie ma, zwłaszcza jeśli wozisz koło. Bagażniki są mocowane na dwa sposoby, jeden wiercony przez klapę a drugi nieinwazyjny przy krawędziach klapy. Zawsze możesz zdjąć, chętni na kupno się znajdą.


dusieqq pisze:kolejne pytanie, prześwit, czy nie jest aby za niski?
Mieszkam na przedmieściach i czasem muszę zachaczyć o szutrówkę ze sporymi wybojami, dla mojego obecnego samochodu Ford Escort z 1996 to nie stanowi problemu.


Zadałem to samo pytanie w sierpniu, a taką dostałem odpowiedź:

Kołek pisze:Moja mazda przebrnęła przez takie bagno , także z dojazdem do domu nie powinieneś mieć problemu ;)


Obrazek


Dodatkowo w wymijaniu dziur pomaga niesamowita skrętność mx-5. Poza tym twarde zawieszenie trudniej zepsuć. (wcześniej jeździłem 206, przy mx-5 to jak rejs Titanniciem, dla mnie zawias w mx-5 jest twardy).
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

06 lut 2012, 22:53

hella_flush pisze: i 1,6 też łykają olej


I to szybciej, bo ich właściciele kręcą te silniki częściej pod czerwone pole niż właściciele 1.8 - z racji przesuniętego momentu i ogólnie mniejszej mocy.

Aczkolwiek polemizowałbym czy jest zaprzeczeniem japońskiej myśli technologicznej - hondy jedzą jeszcze więcej i częściej olej.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

06 lut 2012, 23:01

dmk pisze:Aczkolwiek polemizowałbym czy jest zaprzeczeniem japońskiej myśli technologicznej - hondy jedzą jeszcze więcej i częściej olej.


Różnie z tym jest. Ale nawet jeśli łykają to dają coś w zamian ;) (mówimy o H, B, K i F serii)
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

07 lut 2012, 7:51

dusieqq, nie rób proszę tak więcej i nas i naszych zasad nie olewaj.

Zapraszam do lektury regulaminu i FAQ - znajdziesz tam opis zasad jakimi kieruje się to forum oraz odnośniki do wielu informacji, których poszukujesz.
Jest ryzyko - jest przyjemność
dusieqq
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2012, 19:39
Lokalizacja: włocławek

08 lut 2012, 17:56

dobrze dobrze, hmm 90 koni? ostatnio jak patrzyłem na miatkę z 1996 bodajże to miała 133, może skręcona była.
ODPOWIEDZ