HHO

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

SNCF
Posty: 306
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Wrocław

06 lut 2012, 12:33

czas mija moze juz ktos probowal z wodorem ?

http://www.v-max.sklep.pl/product.php?id_product=1655 ?

tutaj tłumaczą coś innego http://www.youtube.com/watch?v=zy1GdP4GYkM
"Wymaganie od wyzyskiwanego niewolnika, żeby rozpaczał po śmierci oprawcy, wydaje się przesadnym okrucieństwem"
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

06 lut 2012, 12:53

następuje proces elektrolizy wody, której produktem jest mieszanina wodoru i tlenu czyli tzw. gaz HHO (w odróżnieniu od czystego wodoru nie jest on wybuchowy)
no patrzcie państwo, mnie w szkole uczyli zupełnie odwrotnie, niecne dranie :twisted:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mieszanina_piorunuj%C4%85ca
Mieszaninę piorunującą tlen-wodór można otrzymać przez połączenie gazów uzyskanych w wyniku elektrolizy wody.

:roll:
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Michal_R
Posty: 49
Rejestracja: 25 maja 2009, 7:21
Lokalizacja: Białystok

06 lut 2012, 17:45

ooo patrze mój temat. planuje rozpocząć próby w marcu. mam teraz kupe rzeczy na glowie i nie mam czasu wejsc do garazu, ale praktycznie od poczatku marca rusze z kopyta. mam pomysl na modyfikacje takiej instalacji, i zejście na maksymalnie niskie zuzycie bezyny do granic śmiechu. zobaczymy co wyjdzie. i od marca zapraszam do wymiany poglądów oraz doświadczeń. powiem tylko ze instalacje będziemy testować jednocześnie w 2 samochodach bmw 316i e36, i MX-5 BP :)
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

06 lut 2012, 18:28

Przecież to nie ma prawa dać jakiegokolwiek zysku z prostego bilansu energetycznego...

Nawet zakładając, że podanie wodoru w jakikolwiek sposób zmniejszyłoby spalanie (poprzez zapotrzebowanie na odpowiednio mniejsze dawki benzyny), to skądś ten wodór wziąć się musi. Z elektrolizy? A co potrzebne jest do przeprowadzenia elektrolizy? Prąd. A skąd się bierze? Z alternatora. A co napędza alternator? Oh, wait... Zwiększenie obciążenia alternatora = zwiększenie spalania. A do tego dochodzi jeszcze niska sprawność wszystkich wymienionych urządzeń przetwarzających energię... Litości.

To urządzenie jest świetne... pod warunkiem, że nim handlujesz :mrgreen:

Edit: ale wstyd, temat ma 2 strony i już w nim pisałem :bang:
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

06 lut 2012, 19:18

no właśnie, już raz to tutaj przerabialiśmy ;)
tym niemniej ciekawym jestem eksperymentu Michała i po prostu zaczekam na relację.
Pod warunkiem oczywiście, że Michal_R tym nie handluje :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Michal_R
Posty: 49
Rejestracja: 25 maja 2009, 7:21
Lokalizacja: Białystok

07 lut 2012, 17:37

nie, spoko Panowie, nawet jeśli to by wypaliło nie mam zamiaru otwierać straganu, anilinii produkcyjnej :) zakładając taki bilans energetyczny turbo też nie miałoby racji bytu. bądź co bądź hamuje przepływ spalin i i obniża sprawność silnika-tak jak alternator przy zwiększonym obciążeniu. jednak procesy fizyko-chemiczne pozwalają osiągnąć przyrost mocy (w to chyba nikt nie wątpi). tu może też da się coś ugrać o ile wszyscy na youtube się nie zmówili. Myślę, że nie ma sensu tu wymyślać ktoma racje i kto jakie sprawności wyliczył. ja spróbuję jak tylko czas mina to pozwoli i nie omieszkam pochwalić się rezultatem jaki by nie był.
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

07 lut 2012, 19:19

Turbo nie powoduje cudownego spadku spalania :P Powiedziałbym nawet, że wręcz przeciwnie w pewnych położeniach przepustnicy ;)
Kardyniak
Posty: 118
Rejestracja: 30 kwie 2014, 16:47
Lokalizacja: Białystok

25 cze 2014, 9:57

Witam. Posiadam dostęp do generatorów HHO. W audi 80 1.9TD mojego ojca jest zamontowane. Twierdzi, że wzrosła moc i zmalało spalanie.
Czy ktoś z was bawi/bawił się w takie rzeczy? Jestem ciekaw jak będzie to współgrać z benzynowym 1.6 w mojej miatce.
Mam zamiar takie coś sobie zamontować i się przekonać(chyba, że wybijecie mi to z głowy;D). Czeka mnie tylko hamownia przed i po. Jeżeli będzie na plus opiszę cały zabieg w swoim topicu, wówczas będę mógł załatwić takie generatory dla potencjalnych chętnych (o ile to będzie faktycznie działałać) ;)
Pozdrówka!
Hakuuna ma Miataaa!
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

25 cze 2014, 11:02

viewtopic.php?f=25&t=7008&hilit=hho

było. Wystarczyło wrzucić w szukajkę "HHO" Już od paru lat 90% Mazd jeździ na tym. Hamownie potwierdzają wzrost mocy i zmniejszone spalanie. mamy też już głównego dostawcę tego wynalazku i zarazem sponsora rajdów MMC.

A tak na poważnie to jest to bullshit, ale z chęcią zobaczyłbym porównanie wykresów hamowni przed i po.

pozdrawiam 8-)
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

25 cze 2014, 12:24

Edit: Pisałem na świeżo z tapatalka i nie ogarnąłem tematu. a w temacie się już wypowiadałem, imo nie działa, EOT.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2014, 16:05 przez Szczupak, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Kardyniak
Posty: 118
Rejestracja: 30 kwie 2014, 16:47
Lokalizacja: Białystok

25 cze 2014, 14:28

Ok. Sorry za powtórzenie tematu. Jako, że mam w garażu cały ten HHO kit to wrzucenie go do silnika nic mnie nie kosztuję, a więc spróbuję i podzielę się wynikami, już w moim topicu.
Pozdrówka!
Hakuuna ma Miataaa!
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

25 cze 2014, 14:33

Przed wrzucaniem tego przeczytaj sobie ten topic co wrzuciłem. Fajnie by było mieć jakiś dowód i ktoś kto się tego podejmie ale szkoda silnika Twojego i czasu.
Kardyniak
Posty: 118
Rejestracja: 30 kwie 2014, 16:47
Lokalizacja: Białystok

25 cze 2014, 15:16

Przeczytane od deski do deski ;).
Mam znajomego co właśnie w to się bawi, także zagadam z nim ;).
Co do zużycia silnika, niestety nie wiem jak w benzynie to się zachowuje, ale 1.9TD w Audi jak był niezniszczalny taki pozostał ;).
Hakuuna ma Miataaa!
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

25 cze 2014, 16:12

Ja gdzieś czytałem na elektrodzie chyba opis o co chodzi (może chodzić) z wtryskiem wody/mgiełki w kolektor.

W skrócie chodzi i to że przy obciążeniu innym od maksymalnego (gaz w podłodze) mamy za dużą komorę spalania w stosunku do ilości mieszanki co powoduje spadek sprawności. Wtryśnięcie wody do cylindra powoduje jej odparowanie (gwałtowne zwiększenie objętości) co de facto zmniejsza nam komorę spalania poprawiając sprawność silnika samego w sobie.

Nie zwiększa to mocy, jedynie zmniejsza zużycie benzyny. Aczkolwiek to była tylko hipoteza i dalej w temacie wypowiadał się ktoś kto testował podobne rozwiązanie (tą opisaną zasadę) i raczej nie udało mu się jej potwierdzić.


A spalanie wodoru z jakiegoś magicznego generatora to bullshit faktycznie. Odparowanie wody nie powoduje jej rozpadu na wodór i tlen... A elektroliza zużywa kosmiczne ilości prądu. Bilans energetyczny "elektrolizowego" ogniwa wodorowego i spalenia tegoż wodoru w tym samym tlenie będzie zawsze ujemny, albo uzyskujemy perpetum mobile.
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

25 cze 2014, 18:18

instalacje HHO :D po co sie pytam? pomijam ze to cos WOGOLE NIE DZIALA - sprawdzone organoleptycznie.
ma mniej palic, to kupic cos co mniej pali... ma miec wiecej mocy - turbo, kompresor, tuning N/A

co do wtrysku cieczy do silnika ( oprocz ropy/beny, gazu - ktory jest gazem, lun N2O - ktory tez jest gazem) to polecam zglebic temat wtrysku wody z metanolem... spalanie nie spadnie - moc wzrosnie
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
ODPOWIEDZ