[NB] Sprężyny NBFL

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 sty 2012, 14:15

Tomai pisze:Ja już nie mam tych sprężyn, mam seryjne. Tamte dawały 3 cm niżej od serii.


mi się super jeździ na tych sprężynach, nie czuję jakiegoś dyskomfortu, tylko pytałem o obniżenie, bo muszę na przód dać coś z minimalnie większym obniżeniem np -35 mm lub -40mm ponieważ przód poszedł mi delikatnie do góry odkąd mam butle w kole :D trochę mnie to kuje w oczy :P
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

24 sty 2012, 17:15

Ok majkel czyli te 5530.140 są liniowe, w tym sklepiku internetowym Eibacha bzdury piszą.
Poszukałem po e bayu ale nie znalazłem nic progresywnego do NBFL. Do NA i NC tak.
No chyba że źle szukam. :???:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

24 sty 2012, 18:23

Ale tak na marginesie dlaczego progresywne? Kup liniowe. Auto będzie bardziej przewidywalne w zakrętach i będzie sztywniejsze w każdych warunkach. Będzie też trochę bardziej trzepało. Ale przecież nie kupujesz sprężyn 10kg/6kg żeby maiły Ci zęby dzwonić tylko zbliżone twardością do OE bo tylko takie zaakceptuje amortyzator.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

24 sty 2012, 18:49

sebna pisze:Ale tak na marginesie po co Ci progresywne? Kup liniowe


Poprosto myślałem że progresywne są lepsze, bo liniowe już miałem - te które wklejałem na zdjęciach wyżej. I pisałem że źle mi się na nich jeździło w połączeniu z oryginalnym amorem.

Dyskusja zeszła na progresywne więc wydawały mi się jakąś alternatywą. Choć i tak wydaje mi sie że najlepszy będzie jakis komplet amor+ sprężyna - regulowany zestaw "z jednej parafii".
Np coś takiego jak ma teraz Mayk - chociaż jeszcze na tym nie jeździłem, lub gdzieś ktos pisał o Kyb'ie regulowanym do NA, ale to były same amory chyba ? i czy są do NBFL ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

24 sty 2012, 19:12

http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=89146
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

24 sty 2012, 19:16

sebna pisze:http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=89146


O, ciekawe, dwa w jednym Kyb + Eibach :mrgreen:

A potem gość napisał że zmienił na Gazy które mam Mayk :kciuk:
a jednak :cool:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

24 sty 2012, 20:01

hehe no nie :) lubię mx5 nutz bo tam można praktycznie wszystko kupić często za grosze a oni nie oszukują też a przynajmniej nigdy nie miałem najmniejszego problemu żeby coś było nie zgodne z opisem a trochę tam już nakupowałem rzeczy.

Gaz to bez wątpienia lepszy zawias ale gdybyś kupował to on jest bez górnych mocowań co czyni go drogim plus ogólnie te gwinty bywają problematyczne.

Poczytaj o nich na nutzach przed ewentualnym zakupem.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

24 sty 2012, 20:07

sebna pisze:Gaz to bez wątpienia lepszy zawias ale gdybyś kupował to on jest bez górnych mocowań co czyni go drogim plus ogólnie te gwinty bywają problematyczne.


Mayk to zamontował na oryginalnych mocowaniach z tego co wiem. ( tak napisał w swoim temacie )
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

24 sty 2012, 20:45

No tak można ale pytanie w jakim stanie są dane mocowania. Jak w dobrym to w porządku gorzej jak trzeba nowe szukać. A dwa, że tak naprawdę ich brak to jest koszt bo cała konkurencja daje Ci nowe poprawione w stosunku do fabryki a nie zmęczone 10 letnie.

Plus nie trzeba się bawić w rozmontowywanie starych ;)

Ja Cię broń Boże nie zniechęcam do Gazów tylko stwierdzam fakty.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

25 sty 2012, 17:34

sebna pisze:Plus nie trzeba się bawić w rozmontowywanie starych


Nie trzeba się bawić, mechanik niech się bawi :mrgreen: .
( przekładał mi np. do NA amory i sprężyny z NB :wink: )
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

25 sty 2012, 18:12

Mechanik czy nie ale czas kosztuje :)
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
ODPOWIEDZ