Olej do mazdy
w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Nie, oczywiście ja to rozumiem ale Mazda jak najbardziej też to rozumie i to w znacznie bardziej zaawansowanym stopniu niż ja a jednak zaleca sprawdzać na ciepłym silniku zaraz po zgaszeniu kiedy wskazanie jest inne niż na zimnym.
W moim przypadku wskazanie ciepły kontra zimny to 200ml różnicy ze wstępnych obserwacji na korzyść zimnego (zimny pokaże więcej oleju na bagnecie)
Pozdro
W moim przypadku wskazanie ciepły kontra zimny to 200ml różnicy ze wstępnych obserwacji na korzyść zimnego (zimny pokaże więcej oleju na bagnecie)
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
sebna pisze:Nie, oczywiście ja to rozumiem ale Mazda jak najbardziej też to rozumie i to w znacznie bardziej zaawansowanym stopniu niż ja a jednak zaleca sprawdzać na ciepłym silniku zaraz po zgaszeniu kiedy wskazanie jest inne niż na zimnym.
W moim przypadku wskazanie ciepły kontra zimny to 200ml różnicy ze wstępnych obserwacji na korzyść zimnego (zimny pokaże więcej oleju na bagnecie)
Pozdro
A to bardzo proste i logiczne jest - ciepły olej zostaje pod pokrywą zaworów, w kanalikach, jest rozbryzgany po denkach tłoków, filtrze oleju itd. - jak stygnie to spływa do miski i jest go więcej. Moim zdaniem należy sprawdzać na zimnym, bo na ciepłym łatwo przelać

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Słuchajcie, jeżdżę obecnie na 10w40 jakiegoś lepszego shella, czyli olej jakości raczej średniej. Po tym ułężu chciałbym się przerzucić na coś lepszego i tu pojawia się pytanie - iść tylko w lepszą markę czy też zmienić w ogóle typ na np. 5w30? Zaznaczam że samochód będzie jeździł w przeróżnych warunkach pogodowych(od gorąców po polską zimę), codziennie, będzie też okazjonalnie pałowany(kręcony ponad 5 ty obr prawie codziennie, piszę o prawdziwym pałowaniu typu ułężowego)
Co myślicie o castrolu edge 5w30? Jakie są inne alternatywy które znacie i polecacie? Czy może w ogóle zostać przy 10w40 lub nawet iść w coś gęstszego?
pozdr
pio
Co myślicie o castrolu edge 5w30? Jakie są inne alternatywy które znacie i polecacie? Czy może w ogóle zostać przy 10w40 lub nawet iść w coś gęstszego?
pozdr
pio
swimmer, ja tam z doswiadczenia na innych autach którymi jezdzilem polecam Motula a obecnie po zakupie emiksa zalałem Valvoline. Castrola nie dotknę chyba już nigdy po tym jak poprzedni mój VW chlał go jak paliwo. Po wymianie na Motula (o tych samych parametrach) VW do tej pory jezdzi i ma się świetnie i zużywa śladowe ilości, mimo kilkunastoletniego silnika TDI. Tyle z mojego doswiadczenia (okolo 25tys km rocznie).
Nie jestem handlowcem Motula, po prostu olej mnie bardzo zaskoczył pozytywnie a rozczarowałem się Castrolem, mimo że wcześniej lałem go do Mazdy 626 przez klikaset tysięcy i traktowałem "wypijanie" oleju przez auto jako normalne "bo auto ma swoje lata"
.
Pytanie do kolegów czy mieli podobne doświadczenia z Castrolem?
Nie jestem handlowcem Motula, po prostu olej mnie bardzo zaskoczył pozytywnie a rozczarowałem się Castrolem, mimo że wcześniej lałem go do Mazdy 626 przez klikaset tysięcy i traktowałem "wypijanie" oleju przez auto jako normalne "bo auto ma swoje lata"

Pytanie do kolegów czy mieli podobne doświadczenia z Castrolem?
george79
- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
u mnie mazda przez niecały rok wypiła 1 litr Castrola
. Myślałem, że tak ma być, ale od wymiany na Mobil1 olej stoi w tym samym poziomie tak więc jest znacznie lepiej
Pozdrawiam

Pozdrawiam

u mnie plywa castrol, od 8k km i jego ilosc sie nie zmienila. ani to cudo, ani jakis wiekszy szit, imo wiekszosc z was przecenia wplyw oleju w codziennym uzytkowaniu i rozkminy ktory lepszy, a ktory fe.
miata lov!
Ja po wielu wahaniach między syntetykiem, a semi-syntetykiem zdecydowałem się na Valvoline maxlife 10w4. Wrażenia - odczuwalnie cichsza praca silnika w przedziale między 3k rpm a 4k rpm. Myślałem, że to złudzenie, ale kobieta mnie zatkała stwierdzeniem, że coś ciszej chodzi Mizia 

sieraq87 pisze:Myślałem, że to złudzenie
Aha... A to nie dlatego, że świeży olej teraz masz ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Oka, czyli Castrol raczej nie, rzeczywiście sporo osób narzeka. A który Motul, Mobil lub Valvoline? Jaka gęstość? Mam wątpliwości co do gęstości z tego względu o którym pisałem - nie może być tylko do pałowania z tego względu że musi jeszcze dobrze chronić silnik w zimie. Muszę przyznać że shell mimo iż nie jest cudem to raczej go nie ubywa - przynajmniej nie szybciej niż powinno - boję się raczej o trwałość silnika i z tego względu chce zmienić.
Co myślicie o Motulu Xcess 8100 5w40?
Co myślicie o Motulu Xcess 8100 5w40?
- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
Wlej to i będzie ok
http://www.czescimx5.pl/product_info.php?products_id=35&osCsid=eef919faa5e13d81a4bfe72bc7941d99
http://www.czescimx5.pl/product_info.php?products_id=35&osCsid=eef919faa5e13d81a4bfe72bc7941d99

swimmer pisze:Co myślicie o Motulu Xcess 8100 5w40?
czeka u mnie w domu na piatkowa wymiane

Podstawowe pytanie jak często chcesz wymieniać olej?
Ja bym brał na Twoim miejscu szczególnie ze względu na zbliżającą się zimę 0w30 (na lato zresztą też).
Obroty pod 5k to to prawidłowe traktowanie silnika benzynowego chociaż z pewnością w przypadku miaty dość kosztowne
Pozdro
Ja bym brał na Twoim miejscu szczególnie ze względu na zbliżającą się zimę 0w30 (na lato zresztą też).
Obroty pod 5k to to prawidłowe traktowanie silnika benzynowego chociaż z pewnością w przypadku miaty dość kosztowne

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
- Błaszczykowski
- Posty: 1013
- Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
U mnie też zaraz przyjdzie czas na wymianę. Zaleję chyba VALVOLINE SYNPOWER 5W40
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
kub, bardzo dobry olej, ładnie zbiera syf z silnika, tylko koniecznie kup u autoryzowanego przedstawiciela Valvo 

Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Witam!
Mam takie małe pytanie odnośnie oleju... Mam poziom na minimum i chciałem dolać (jeśli nie wymienię całego, co mam uczynić ale troche kiepsko z czasem, więc żeby nie jeździć na minimum wolę na razie dolać). Tylko nie wiem jakiego oleju. Nie mam nigdzie karteczki z informacją jaki był do tej pory.
Auto ma 72 000km przebiegu (?) czyli pełen syntetyk, ale czy jakiś konkretny?
Przepraszam, że pytam bo pewnie było to wiele razy, ale nie chcę wyrządzić miatce jakiejś krzywdy...
Pozdrawiam i dziękuje za (p)odpowiedź
Mam takie małe pytanie odnośnie oleju... Mam poziom na minimum i chciałem dolać (jeśli nie wymienię całego, co mam uczynić ale troche kiepsko z czasem, więc żeby nie jeździć na minimum wolę na razie dolać). Tylko nie wiem jakiego oleju. Nie mam nigdzie karteczki z informacją jaki był do tej pory.
Auto ma 72 000km przebiegu (?) czyli pełen syntetyk, ale czy jakiś konkretny?
Przepraszam, że pytam bo pewnie było to wiele razy, ale nie chcę wyrządzić miatce jakiejś krzywdy...
Pozdrawiam i dziękuje za (p)odpowiedź
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
DEXTER pisze:Witam!
Mam takie małe pytanie odnośnie oleju... Mam poziom na minimum i chciałem dolać (jeśli nie wymienię całego, co mam uczynić ale troche kiepsko z czasem, więc żeby nie jeździć na minimum wolę na razie dolać). Tylko nie wiem jakiego oleju. Nie mam nigdzie karteczki z informacją jaki był do tej pory.
Auto ma 72 000km przebiegu (?) czyli pełen syntetyk, ale czy jakiś konkretny?
Przepraszam, że pytam bo pewnie było to wiele razy, ale nie chcę wyrządzić miatce jakiejś krzywdy...
Pozdrawiam i dziękuje za (p)odpowiedź
Dolej 5w40 i będzie dobrze, a w niedługim czasie całość wymień na taki właśnie i też będzie dobrze. Może być Shell, Elf, Valvoline
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
przyszedl i czas na moja zmiane oleju waham sie pomiedzy Mobil 1 10w40 a jakims Motulem ... chodz do Motula jestem sceptycznie nastawiony gdyz w moim starym 1.6 gdy po Shell Helix 10w40 zalalem Motulem to przy odpalaniu puszczal przez 2-3 sekundy niebieskie baki ... nie chce by to spotkalo moje 1.8 .... obecny Shell Helix 10w40 to niezle gowno... Gdy sie jezdzi spokojnie to ok a gdy sie ciut mocniej pokreci to cisnienie oleju odrazu spada ponizej 2 ... tak jakby olej sie rozgrzewal itp ... Gdy popytalem w mojej okolicy to wszyscy twierdza ze te oleje Shell'a sa jakies trefne bo podobno ludzie sie na nie narzekaja . Tak wiec chyba bedzie Mobil 1 10w40 co Wy na to 



- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
mobila odradzam, w 2 przypadkach w rodzinnych samochodach dziwne rzeczy się działy, natomiast polecę elfa 10w40, jeżdżę teraz na 2 bańce już w cywilnym 323f i złego słowa nie powiem.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
tmx89 pisze:waham sie pomiedzy Mobil 1 10w40 a jakims Motulem ...
Ja również odradzam Mobila, ( 10W40 ) miałem w NA, popychacze waliły jak głupie. Na Motulu ( 10W40 ) było dużo, dużo lepiej i ciszej pod tym względem.
Teraz w NBFL o popychaczach już zapomniałem


Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
tmx89 pisze:Mobil 1 10w40
Mam nadzieję że chodzi Ci o Mobil S 10W-40. Jeśli tak, to odpuść sobie. Totalny chłam, bardzo szybko się w zupę zamienia. Jak mobil, to wlej po prostu M1 5W-50 i cześć.
tmx89 pisze:Gdy sie jezdzi spokojnie to ok a gdy sie ciut mocniej pokreci to cisnienie oleju odrazu spada ponizej 2 ...
Jesteś pewien ? To by źle wyglądało. Ciśnienie poniżej 2 bar możesz mieć przy rozgrzanym oleju na wolnych obrotach jedynie. W miarę wzrostu obrotów ciśnienie rośnie, nie spada. Przy normalnej spokojniej jeździe będzie 3-3,5 bara. Jakie widzisz ciśnienie zanim się olej rozgrzeje ?
zakładam oczywiście że podczas swapowania silnika miałeś przełożony czujnik ciśnienia ze starego i się czujnik zgadza ze wskaźnikiem na desce.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
majkel_c pisze:To by źle wyglądało. Ciśnienie poniżej 2 bar możesz mieć przy rozgrzanym oleju na wolnych obrotach jedynie.
Rozgrzanym w sensie w temperaturze osiągalnej w ruchu miejskim, nie na torze?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 27 maja 2011, 18:48
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Kraków
Widzę, że gros z was leje oleje xW40. Tymczasem gdy sprawdzałem na stronach producentów jaki olej zalecają, to wszędzie gdzie sprawdzałem (chyba oprócz Mobila) zaleca się 5W30. Takie samo info znalazłem w amerykańskiej instrukcji do NBFL.
Więc wybaczcie ignorancję, ale skąd to umiłowanie do 40ki na końcu? Dlaczego właśnie tak?
Więc wybaczcie ignorancję, ale skąd to umiłowanie do 40ki na końcu? Dlaczego właśnie tak?
majkel_c pisze:Jesteś pewien ? To by źle wyglądało. Ciśnienie poniżej 2 bar możesz mieć przy rozgrzanym oleju na wolnych obrotach jedynie. W miarę wzrostu obrotów ciśnienie rośnie, nie spada. Przy normalnej spokojniej jeździe będzie 3-3,5 bara. Jakie widzisz ciśnienie zanim się olej rozgrzeje ?
tak czujniek przelozylem i jest ok a co do cisnienia to mam ponizej 2 bar na rozgrzanym oleju na wolnych .... a nim sie rozgrzeje to jest 6 na starcie a potem spada ale czasme mam miedzy 0 a 2 bar wiec na praktyke 1 czy 1.5 na wolnych po pewnym czasie .... tak jakby olej nie mial dobrych wlasciwosci


made_myself pisze:Więc wybaczcie ignorancję, ale skąd to umiłowanie do 40ki na końcu? Dlaczego właśnie tak?
5W30 jest zalecany do nieco niższych temperatur, w instrukcji widnieje również 10W40 jako bardziej uniwersalny (nieco gorszy zimą ale lepiej trzyma właściwości w wysokich, letnich temperaturach).
Jak gdzieś wygrzebię to zrobię Ci zdjęcie z instrukcji

Osobiście polecam oleje 5W40 (lub 10W40 jeśli syntetyczny olej odpada). Ewentualnie gdy ktoś bardzo lubi wysokie obroty i męczenie nieco silnika - 5W50 lub 10W60

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm