[NA] MX-5 i CA18DET/SR20DET

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bullseye
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Warszawa

18 gru 2011, 21:48

Witam,
Szukajac Miaty naszla mnie taka mysl pewna, mianowicie czy ktos probowal wszczepic temu autku silnik jak w temacie ? Wszystko trzeba by bylo zmienic czy moze same mocowania i tyle ?
Ulatwilo by to szukanie.mi auta bo moglbym brac wtedy z silnikiem 1.6 bez obaw bo wsadz bym jeden z tych.
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

18 gru 2011, 21:50

Sprawdź dokładnie temat Qbatron'a w dziale nasze samochody i wszystko stanie się jasne.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

19 gru 2011, 7:12

bullseye pisze:Witam,
Szukajac Miaty naszla mnie taka mysl pewna, mianowicie czy ktos probowal wszczepic temu autku silnik jak w temacie ? Wszystko trzeba by bylo zmienic czy moze same mocowania i tyle ?
Ulatwilo by to szukanie.mi auta bo moglbym brac wtedy z silnikiem 1.6 bez obaw bo wsadz bym jeden z tych.


Szykuj gruby hajs, sporo nerwów i generalnie nie jest za kolorowo. Ale się da, wszystko się da :)
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

19 gru 2011, 9:10

Najwiekszy problem to odwrocenie miski olejowej i przeniesienie smoka (bo maglownica), oraz podparcie skrzyni biegow i zablokowanie skrzyni. Wszystkie przejscia z tym zwiazane masz opisane w moim watku.Generalnie kupa zabawy, czlowiek ktory mi to do pewnego momentu ogarnial stwierdzil ze RB by latwiej wszedl bo nie trzeba miski przerabiac.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

19 gru 2011, 11:54

co to jest RB ?? jakas specyfikacja ? :)
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

19 gru 2011, 12:11

http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_RB_engine

Wątek o takim swapie KLIK[URL=http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=357075]KLIK[/URL], sporo o tym napisano.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2011, 12:23 przez Kim Son San, łącznie zmieniany 1 raz.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

19 gru 2011, 12:13

Generalnie Silnik ze skajlajna, w drifcie polskim jezdzi nawet jakis z 6xxKM
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

19 gru 2011, 12:19

Bardock pisze:co to jest RB ?? jakas specyfikacja ? :)
:ban: za brak wiedzy :mrgreen:


RB nie siedzi w nissanach "na" maglu?
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

19 gru 2011, 13:11

Kitson pisze:http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_RB_engine

Wątek o takim swapie KLIK[URL=http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=357075]KLIK[/URL], sporo o tym napisano.


Ciekawe. Nie spodziewałem się takich liczb :shock:. Myślałem raczej 5-6tys $. To samo tyczy się 13b z FC? Czy on przypadkiem nie miał być p&p do skrzyni?(zdaję sobie sprawę że to tylko jeden z wielu problemów...)
bullseye
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Warszawa

19 gru 2011, 14:44

A czy jest jakaś tańsza alternatywa prawie Plug&Play ?
Tańsza nie znaczy 1000zł oczywiście :)
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

19 gru 2011, 14:56

Sluba pisze:
Bardock pisze:co to jest RB ?? jakas specyfikacja ? :)
:ban: za brak wiedzy :mrgreen:


RB nie siedzi w nissanach "na" maglu?


hehe jeżdżę Mazdą więc nie wiem ;) ale fakt, mogłem już o tym gdzies przeczytać. Tylko wy tak często rzucacie takimi skrótami, że ho ho :poklony: :mrgreen:
Rozwijac temat tego RB, chętnie poczytam :D
bullseye
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Warszawa

19 gru 2011, 15:02

RB, sześć cylindrów, 2,6L, dwie turbiny, moc maksymalna jaką widziałem to 690kucy, oczywiście w napędzie quatro 30/70.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

19 gru 2011, 19:09

postawię flaszkę że niestety nic z tego nie będzie..
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

19 gru 2011, 19:52

grzes pisze:postawię flaszkę że niestety nic z tego nie będzie..

:kciuk: a ja wypiję
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Hołek
Posty: 51
Rejestracja: 07 kwie 2011, 19:53
Lokalizacja: Kraśnik

20 gru 2011, 7:26

bullseye, quattro to masz w audi a nie nissanie. To zupelnie inny rodzaj napedu gdzie wystepowal on w GT-Rze. W nissanie jest on sterowany elektornicznie.

A silniki RB to cala rodzina 6 cylindrowych silnikow rzedowych. Zaczynajac od RB20de konczac na RB26dett. Najlepszy ale i najdrozszy jest ten ostatni i wystepowal on tylko w wersji GT-R, najpopularniejszy jest RB25det ktory wystepowal w normalnym skyline i jest dosc latwy u nas do dostania. W serii w zaleznosci od roku produkcji mialy do 280ps w serii.

W takiej miacie jego wada bylaby tylko masa ;)
Bio
Posty: 52
Rejestracja: 17 lis 2011, 13:39
Model: NC
Lokalizacja: Bielsko-Biała

20 gru 2011, 9:06

Hołek pisze:bullseye, quattro to masz w audi a nie nissanie. To zupelnie inny rodzaj napedu gdzie wystepowal on w GT-Rze. W nissanie jest on sterowany elektornicznie.

jeśli o serii R nissanów mówimy - oczywiście napęd to atessa - gdzie jak znajdzie się ktoś ogarnięty, to można ustawić napęd pod konkretne potrzeby i 30-70 wcale nie musi być ;)
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 sty 2012, 9:27

http://clubroadster.net/vb_forum/showthread.php?t=36320
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

12 sty 2012, 10:25

Chora cena, widziałem to już wcześniej, rozumiem, że za pracę i pomysł należy się uczciwa zapłata ale to nie jest tyle warte. Da się to zrobić dużo taniej i to nawet na CNC 3D, poczekajcie parę miesięcy to Wam pokaże na przykładzie swapów innych silników do Miaty...

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

12 sty 2012, 10:34

czy możliwe jest do takiego silnika wrzucenie skrzyni biegów od mx-5, dajmy na to jak obudowa by nie pasowała to same bebechy ? albo coś dorobić?

Zastanawia mnie to, bo nie mam zamiaru zmieniać auta bo tak mi się podoba skrzynia biegów w mx-5, a co dopiero po swapie hondowskiego silnika z jakąś niewiadomą skrzynią :P
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

12 sty 2012, 10:52

1. Hondowski silnik, który da się wszczepić do Miaty bez przegrubej rozkminy (hint - kierunek obrotu wału) to F20C do którego skrzynia jest lepsza niż Miatowa ;). Swoją droga, gdyby H22 kręciło się w dobrą stronę to by się nie trzeba było zastanawiać, tani jak woda i w miarę mocny silnik.

2. Tak da się połączyć prawie każdy silnik z prawie każdą skrzynia, dorabiając, lub spawając dzwon i rozkminiając nad sprzęgłem, zamachem itp. ale lepiej to robić w ostateczności, gdy odpowiednia (wzdłużna) skrzynia nie występowała do danego silnika lub gdy jest bardzo trudno dostępna (hint - skrzynie manualne do 1/2JZ).
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

12 sty 2012, 10:58

dobry patent na mocowanie belki skrzynia-dyfer zrobili w tym projekcie... chyba im popieprze pomysl :D


Hella: H22 tanie? z tego co sie orientuje to najpopularniejszy swap do civica i komplet kossztuje ok 9k....
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

12 sty 2012, 11:02

W życiu, kompletną pralkę z H22 w angoli kupisz za 3 klocki. Jak przejdzie przez 100 pośredników to może z 6 wyjdzie, ale nie dajmy się zwariować ;). 9 to może kosztować na jakimś zestawie montażowym z USA. B18 jako gołe silniki są tańsze i też tyle nie kosztują ;). Oczywiście nie mówimy o cenach z allegro tylko o cenach jak się pokombinuje.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

12 sty 2012, 11:16

O prosze.... to moze ojcu accorda zeswapowac... :D

BTW: Hella, wciaz czekam na obiecany referat :P
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

12 sty 2012, 15:50

http://speedhunters.com/archive/2010/10/22/car-feature-gt-gt-the-rb25-mazda-roadster.aspx
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

12 sty 2012, 18:27

Bio pisze:jeśli o serii R nissanów mówimy - oczywiście napęd to atessa - gdzie jak znajdzie się ktoś ogarnięty, to można ustawić napęd pod konkretne potrzeby i 30-70 wcale nie musi być


Zdradź mi, bo może nie wiem, nie interesowałem się tym tematem aż tak głęboko, ale gdzie Ty masz w polsce takich speców co potrafią tak głęboko w ten zakręcony i cholernie skrzywdzony z fabryki samochód wejść?


hella_flush pisze:CNC 3D

rozumiem że chodziło Ci o obrabiarkę, dokładniej mówiąc frezarkę 5-osiową.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

12 sty 2012, 19:27

hella_flush pisze:CNC 3D

rozumiem że chodziło Ci o obrabiarkę, dokładniej mówiąc frezarkę 5-osiową.[/quote]

Tak.

A swapowanie RB jest bez sensu, cięęężżżkie to jest, no chyba, że tak jak na sh, tylko na ćwiarę. Ale wtedy tez bym wolał 1/2 JZ.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
robacek
Posty: 171
Rejestracja: 23 maja 2010, 21:33
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

04 kwie 2012, 18:10

rb jest tak samo bez sensu jak CA. Rb jest ciezkie. ew jak sie uprzec to pakowac rb25. rb26 jest ciezszy i nie koniecznie duzo lepszy mimo ogolnego zachwytu tym silnikiem. ale ogolnie to sa silniki z ktorych lekko robi sie 400hp. od CA lepiej pakować SR'a. problem miski spada z glowy i jesli dobrze pamietam CA jest ciezszy od sr ale reki se uciac nie dam. poza tym potencjal SR sie zaczyna od 300hp a CA sie na tym konczy(mowie ofc o bezawaryjnej jezdzie)
Skrzynia z mx'a.. :] nawet jakby udalo Ci sie zaadoptowac ja do ktoregos z tych silnikow to ją zmielisz zapewne szybciej niz wlozysz.
ale jak tak chetnie w us wrzucają ls7 do mx'a to mysle ze wszystko da sie tam zapakowac :P kto co lubi
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

04 kwie 2012, 21:51

jeden taki projekt mamy na forum....szacun za zacięcie dla właściciela tego auta - ale to rzeźba w gównie :mrgreen: Zakuty i doładowany powyżej 1 bara, seryjny 1,8 spokojnie wykrzesa z siebie 300KM :kciuk:
robacek
Posty: 171
Rejestracja: 23 maja 2010, 21:33
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

05 kwie 2012, 11:10

wiem bo widziałem jak się budował :) i jak kamil płakał nad tą sterczącą miską w CA :P jak dla mnie poprostu CA 300hp bedzie podobnie awaryjnie do mazdowskiego 1.8 turbo. czyli nie ma sezonu bez dlubania :bang:
mialem w nissanie i CA, SR i 4.4 v8. SR był najprzyjemniejszy ze wszystkich trzech.

tak czy siak fajnie ze ludzie przecierają drogi i robią takie projekty. 3mam tylko kciuki zeby CA pożył trochę.

pzdr
ODPOWIEDZ