
[połączony] Układ chłodzenia - tematy ogólne
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jak by co to odstąpię nową pompę za flaszkę 

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Jaka to ma być flaszka
serio pytam...
Spotkamy się zapewne w Karpaczu na II. Wypadzie, to dokonamy wymiany barterowej

serio pytam...
Spotkamy się zapewne w Karpaczu na II. Wypadzie, to dokonamy wymiany barterowej

516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
vox pisze:Jaka to ma być flaszka

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
czy to normalne zeby przy tych temperaturach po 15 minutach jazdy w mieście uruchamiał sie wentylator chłodnicy czy to potwierdzenie stanu krytycznego małej?
Myślę że spokojnie może się włączać. W korkach przepływ powietrza przez chłodnicę jest minimalny. Jeśli już jakiś stan krytyczny, to szybciej chłodnicy.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
rafik14 pisze:czy to normalne zeby przy tych temperaturach po 15 minutach jazdy w mieście uruchamiał sie wentylator chłodnicy czy to potwierdzenie stanu krytycznego małej?
Nowy post bo mi się przypomniało że mi się zapomniało. Co masz rafik wlane do układu chłodzenia ? Tzn czy jest to gotowy płyn, czy też rozrabiałeś z koncentratu i przesadziłeś z ilością glikolu ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c pisze:rafik14 pisze:czy to normalne zeby przy tych temperaturach po 15 minutach jazdy w mieście uruchamiał sie wentylator chłodnicy czy to potwierdzenie stanu krytycznego małej?
Nowy post bo mi się przypomniało że mi się zapomniało. Co masz rafik wlane do układu chłodzenia ? Tzn czy jest to gotowy płyn, czy też rozrabiałeś z koncentratu i przesadziłeś z ilością glikolu ?
Po
eM
gotowy płyn
Pomocy...
po pęknięciu wężyka do nagrzewnicy, wymianie pompy wody, zalaniu układu nowym płynem mam kolejny problem z układem chłodzenia - coś mi cieknie...
zaczęło się wczoraj wieczorem, w pewnym momencie zauważyłem lekki biały dym spod maski. nie było go wiele, wskaźnik w normie, więc jechałem dalej. dojechałem, zajrzałem, okazało się, że wszystko mokre.
lewa strona chłodnicy, osłona pod silnikiem, stabilizator, nawet światła ochlapane (to już dzisiaj rano, przy zamkniętych). pod dokładnych oględzinach coś kapie spod górnego węża. poziom płynu w normie, ubywa ze zbiorniczka wyrównawczego.
dzisiaj rano wymieniłem obejmę "zaciskową" na nową, zakręcaną, myśląc, że może tu jest problem. dalej cieknie, dalej dymi.
czy macie jakieś sugestie? czy jest możliwe, żebym miał z jakiegoś powodu za wysokie ciśnienie w układzie? z czego to wynika?
po pęknięciu wężyka do nagrzewnicy, wymianie pompy wody, zalaniu układu nowym płynem mam kolejny problem z układem chłodzenia - coś mi cieknie...
zaczęło się wczoraj wieczorem, w pewnym momencie zauważyłem lekki biały dym spod maski. nie było go wiele, wskaźnik w normie, więc jechałem dalej. dojechałem, zajrzałem, okazało się, że wszystko mokre.
lewa strona chłodnicy, osłona pod silnikiem, stabilizator, nawet światła ochlapane (to już dzisiaj rano, przy zamkniętych). pod dokładnych oględzinach coś kapie spod górnego węża. poziom płynu w normie, ubywa ze zbiorniczka wyrównawczego.
dzisiaj rano wymieniłem obejmę "zaciskową" na nową, zakręcaną, myśląc, że może tu jest problem. dalej cieknie, dalej dymi.
czy macie jakieś sugestie? czy jest możliwe, żebym miał z jakiegoś powodu za wysokie ciśnienie w układzie? z czego to wynika?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Szczupak, sprawdz korek... kiedy moj odmowil wspolpracy mialem podobne symptomy. Na pierwszy rzut oka wygladalo jakby cieklo z weza zbiornika wyrownawczego. Wymiana korka na zamiennik pomogla.
Najlepiej odpal ja rano w dobrze oswietlonym miejscu i obserwuj gdzie pojawi sie kaluza-wyciek-para
Najlepiej odpal ja rano w dobrze oswietlonym miejscu i obserwuj gdzie pojawi sie kaluza-wyciek-para

- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Pojawiło mi się kilka kropel płynu na termostacie, może źle dokręciłem jak go kiedyś wymieniałem, nie wiem, pytanie brzmi czy mozna dostać samą uszczelkę gdzieś ? czy trzeba kupić razem z nowym termostatem ? bo termostat działa przecież to po co go wymieniać.
w necie nie znalazłem.

w necie nie znalazłem.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- Morfi
- Donator
- Posty: 1759
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Koledzy, wrzucam tu moje pytanie. W moim aucie po odpaleniu silnika wskazówka od razu przesuwa się jakieś 1-2 mm na prawo od pionu i tak stoi bez względu na jadę (długo, krótko, szybko, wolno). Co może być tego przyczyną i jak to naprawić?
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
wlasnie, o której kontrolce piszesz? bo po środku masz cisnienie oleju, które u mnie tez od razu wychyla się lekko za połowę i praktycznie ani drgnie później. A po prawej jest temperatura, która narasta stopniowo do połowy skali.
Jakieś poglądowe zdjęcie z netu:

Jakieś poglądowe zdjęcie z netu:

- Morfi
- Donator
- Posty: 1759
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Koledzy co byście powiedzieli na zakup grupowy od BEGI kilku gracików do modyfikacji układu chłodzenia?
[URL=http://www.bellengineering.net/templates/BEGi/images/Manuals/94-05_Miata_Turbo_Coolant_reroute.pdf]opis modyfikacji[/URL]
W zasadzie potrzebujemy tylko spacer i płytkę-zaślepkę.
[URL=http://www.bellengineering.net/templates/BEGi/images/Manuals/94-05_Miata_Turbo_Coolant_reroute.pdf]opis modyfikacji[/URL]
W zasadzie potrzebujemy tylko spacer i płytkę-zaślepkę.
- Załączniki
-
- zaślepka
- block off plate - small.JPG (62.27 KiB) Przejrzano 5592 razy
-
- spacer
- spacer - small.JPG (72.28 KiB) Przejrzano 5592 razy
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
chrism pisze:W zasadzie potrzebujemy tylko spacer i płytkę-zaślepkę.
Dopóki nie posiadasz mocy zainstalowanej na poziomie 250hp, to ten mod jest potrzebny jak psu zegarek

Musiałbym poszukać źródła, ale w klubie MSM uczeni w piśmie porównywali konstrukcję głowic z NA i NB i wyszło, że o ile w przypadku NA można mówić o jakiś korzyściach o tyle w NB i późniejszych może to narobić jedynie szkód...
Już zupełnie pomiajam takie kwiatki, że jedna warsiawska miata mająca zainstalowany as-is kit Begi musi mieć przód na żabie podnoszony aby napełnić układ chłodzenia, bo inaczej jest on nieodpowietrzalny

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Morfi
- Donator
- Posty: 1759
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Ciekawe wnioski. Z tego co wiem to silnik do NA został zaczerpnięty z 323GTX gdzie był umieszczony poprzecznie i tam wlot i wylot płynu chłodzącego były po przeciwnych strony bloku silnika. W NA ten silnik obrócili o 90st pozostawiając ok 10cm pomiędzy silnikiem a grodzią i dlatego przenieśli wlot i wylot na przód silnika. W ten sposób cylindry nie są jednakowo chłodzone co w wielu przypadkach prowadzi do przegrzewania cylindra 4. Stąd powstał mod polegający na przywróceniu chłodzenia takiego jakie było pierwotnie w tym silniku.
Z tego co piszą na miata.net ten mod jest wręcz niezbędny przy instalacji turbo.
Z tego co piszą na miata.net ten mod jest wręcz niezbędny przy instalacji turbo.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
Amerykanie piszą dużo różnych rzeczy do których należy podejść z pewnym dystansem.
Taki zestaw będzie wart pewnie połowę słupka silnika.
Teraz ważne: możesz wskazać konkretny przypadek takiego przegrzania (czwartego cylindra)?
Edit:
Myślisz o założeniu tego do seryjnego silnika, czy masz w planach daleko posunięte mody?
Dobrze, że auta o tym nie wiedzą.
Taki zestaw będzie wart pewnie połowę słupka silnika.
Teraz ważne: możesz wskazać konkretny przypadek takiego przegrzania (czwartego cylindra)?
Edit:
Myślisz o założeniu tego do seryjnego silnika, czy masz w planach daleko posunięte mody?
chrism pisze:wręcz niezbędny przy instalacji turbo
Dobrze, że auta o tym nie wiedzą.
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Przeczesalem temat, ale nie znalazlem. W mojej miatce mam wskaznik temp. lekko odchylony na lewo, a powinien byc odchylony do prawej - po rozgrzaniu. Do tego ogrzewanie kiepsko dziala o czym przekonalem sie z poczatkiem zimy. innych objawow narazie nie widze.
Pytanie co wymieniac ? Czujniki, termostat czy moze jeszcze cos innego ?
Pytanie co wymieniac ? Czujniki, termostat czy moze jeszcze cos innego ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
logimen pisze:termostat
Skoro się nie nagrzewa płyn to odpowiedź jest prosta. Sprawdź czy po uruchomieniu zimnego silnika wąż idący do chłodnicy (górny) robi się szybko ciepły, podobnie jak węże do nagrzewnicy. Przy normalnej pracy termostatu najpierw robią się gorące węże do nagrzewnicy a dopiero potem pojawia się główny obieg.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
logimen pisze:Przeczesalem temat, ale nie znalazlem. W mojej miatce mam wskaznik temp. lekko odchylony na lewo, a powinien byc odchylony do prawej - po rozgrzaniu. Do tego ogrzewanie kiepsko dziala o czym przekonalem sie z poczatkiem zimy. innych objawow narazie nie widze.
Pytanie co wymieniac ? Czujniki, termostat czy moze jeszcze cos innego ?
Lekko odchylony na lewo to dobrze, bo ludki którym stoi już w pionie w panike wpadają

-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Bardock pisze:Lekko odchylony na lewo to dobrze,
Z watku wynika, ze to prawidlowe w NA, w NB mialem wczesniej odchylona wskazowke na prawo i ogrzewanie dzialalo prawidlowo.
wojteks pisze:podobnie jak węże do nagrzewnicy
Musze sie jeszcze dowiedziec gdzie one sa

Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Odpalilem ja zimna i doslownie po 2 min pracy na wolnych obrotach waz, ktory idzie do nagrzewnicy zrobil sie cieply. Gorny waz idacy od chlodnicy byl w tym momencie nadal zimny.
Tak wiec termostat ?
Tak wiec termostat ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia