Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

02 lis 2011, 9:38

Sprawdź po VIN jakie masz tarcze z tyłu. Zobaczysz numer seryjny Mazdy, porównaj go z numerami OE w katalogu Intercars.

http://www.japancars.ru/cat/mazda/index.php?vin=jmznb18p200113990&cat=AENA05&_grp=W1&blk=2600A
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

02 lis 2011, 12:55

o dzięki za link, ale nie moge tego ogarnąć, bo numery części się nie pokrywają... fuck
mój VIN: JMZNB18P600145227
rzuci ktoś okiem?
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

02 lis 2011, 16:31

Moim zdaniem 43mm, np takie: http://moto.sklep.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&wsk=O&typ=9430

VIN dekoder sugeruje część o numerze NAY5-26-48Z, taki numer mają też ww:

http://www.japancars.ru/cat/mazda/index.php?vin=JMZNB18P600145227&cat=AENA05&_grp=W1&blk=2610A
perosz
Posty: 61
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:30
Lokalizacja: Brighton/Bydgoszcz

03 lis 2011, 14:16

Dobra szybkie pytanko, odpowiedz chyba znam ale wole sie upewnić :)

Czy wszystkie NB 1.8 maiły silnik conajmniej 140KM chodzi mi o to czy np w pierwszych rocznikach NB był jeszcze montowane silnik 1.8 131 KM :)

Niestety mój silnik nieżyje :( i zastanawiam sie czy nie zaladowac silnika od NB w pewien zimowy wieczór :cool:

Obstawiam że rowniez komputer przydało by sie zmienic ;P

Cos jeszcze ???

Skrzynia chyba nie różniła sie w NA1.8 i NB1.8 chociaż może przelozenia były troszke inne :shock: jak byście cos na ten temat wiedzieli był bym wdzięczny :)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 lis 2011, 16:40

marcin.klan pisze:Czy w przednim zderzaku w środkowym wlocie powietrza (tym największym) powinna być jakaś kratka/zaślepka?

Seryjnie nie było. Ale często się spotyka nie "wiejski siatex" tylko siatki przeznaczone specjalnie do mx-5. Dostępne na mx-5parts albo ilmotorsport. Zawsze to jakieś zabezpieczenie chłodnicy przed kamieniami.

perosz, silnik w NB miał 140km do liftingu w 2001r i potem 146km. 130km nie było. A co do swapa to na forum na pewno są informacje. Sluba robił taką przekładkę, więc zobacz sobie co i jak. W skrócie dużo roboty i raczej nie warto.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
vox
Posty: 886
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

03 lis 2011, 22:15

To ja teraz trochę lamerskie pytanie rzucę :oops:

W jaki sposób wymienia się żarówkę w reflektorze (w NA oczywiście) :?:
Właśnie żarnik świateł mijania zakończył żywot, a ja jeszcze nie miałem okazji zmieniać żarówek :facepalm:
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

03 lis 2011, 22:30

vox, otwierasz lampy przyciskiem na konsoli, otwierasz maskę (będzie łatwiej), odkręcasz 4 śruby mocujące plastik dookoła lamp i go ściągasz, następnie luzujesz kolejne 4 śruby mocujące lakierowane pokrywy lamp (nie trzeba ich odkręcać) i ściągasz pokrywy - reszta to standard w zakresie wymiany żarówek

brzmi groźnie, ale za to dostęp do żarówki dobry jak w żadnym współczesnym aucie ;)

chyba że ktoś z forumowiczów ma szybszą metodę? :)
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

03 lis 2011, 23:40

Generalnie u mnie tak było zanim deche od NB włożyłem :]

1 Przycisk na desce
2 otwarcie maski
3 4 sruby od mocowania czarnej obudowy lampy
4 3 sruby mocujące kosz lampy wymiana i wszystko analogiczne bez zdejmowania pokryw bo potem zeby je ustawic na miejsca niejako czasem jest problematyczne
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 lis 2011, 5:23

zrobilem zdjecie, myslalem ze bede wiedzial ktory to wezyk, ale jednak nie wiem :D

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/690/20111103081.jpg/]Obrazek[/URL]

moze mi ktos na czerwono zaznaczyc, ktory wezyk jest od powrotu paliwa? :D
vox
Posty: 886
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

04 lis 2011, 6:11

Dziękuję za porady :smile:
Mam tylko nadzieję, że po wymianie żarówek nie jest konieczne ustawianie reflektorów.
Tzn. że da się je włożyć tak, jak były :???:
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

04 lis 2011, 6:43

czy ozdobne nakładki progowe (te widoczne po otwarciu drzwi) z NB pasują do NA?
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

04 lis 2011, 7:54

Rafik jak się popieści to się zmieści :] w nieco innych miejscach z tego co pamietam wypadaja miejsca mocowań do progu poza tym listwa NA jest przykręcana a w NB jest na wcisk. Raczej bez przymiarki się nie obejdzie
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

06 lis 2011, 9:44

wczoraj próbowałem zmienić hamulce z tyłu i pojawił się problem...
mianowicie, tłoczek nie chce się wcisnąć do końca przez co klocki się nie mieszczą :/
i teraz pytanie:
czy tłoczek powinien schować się do końca czy nie?
tarcza 9mm klocki 12,6mm
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

06 lis 2011, 10:02

MiC pisze:czy tłoczek powinien schować się do końca czy nie?
tarcza 9mm klocki 12,6mm

tak, niech ktoś potwierdzi bo NB nie rozbierałem nigdy tyłu ale jeżeli mazda idzie swoim zwyczajem to należy go wkręcić nie wciskać.

..odkręciłeś dekiel z zbiorniczka?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
perosz
Posty: 61
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:30
Lokalizacja: Brighton/Bydgoszcz

06 lis 2011, 10:10

MiC Z tego co pamietam to z tyłu zacisku (od wewnętrznej strony nadkola ) masz taka małą ''śrubke'' chyba na imbys ale nie jestem pewien od regulacji recznego.

Jak klocki robią się cieńsze to się ja dokreca żeby reczny szybciej i mocniej łapał.
(ta śrubka wypycha troche tłoczek )

Teraz wystarczy że tą srubkę odkrecisz spowrotem na tyle żeby weszły nowe klocki i gitara :)

No a dekielek też przydaje się odkręcić :grin:
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

06 lis 2011, 10:18

MiC pisze:wczoraj próbowałem zmienić hamulce z tyłu i pojawił się problem...
mianowicie, tłoczek nie chce się wcisnąć do końca przez co klocki się nie mieszczą :/
i teraz pytanie:
czy tłoczek powinien schować się do końca czy nie?
tarcza 9mm klocki 12,6mm


Dużo to one się nie cofają, szczególnie z tyłu, mimo wyciskarek, zacisku na wierzchu i takich tam akrobacji musiałem milimetr z klocka zdjąć papierem ściernym...
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

06 lis 2011, 10:39

Ja jak cofałem swoje to robiłem to ruchem śrubowym (tak jak bym je wkręcał) wtedy cofały się ładnie praktycznie do końca. Pamiętaj po wymianie dokręć tą śrubkę na na imbus http://www.miata.net/garage/brakepad.html tam masz więcej napisane.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

06 lis 2011, 11:42

Pierwszy raz słyszę o wkręcaniu tłoczka w Miacie :shock: tak jak napisał perosz - tam jest pokrętło regulacyjne ukryte pod śrubą po wewnętrznej stronie zacisku. Temat wałkowany wielokrotnie :wink:
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

06 lis 2011, 12:10

hella_flush pisze:Dużo to one się nie cofają, szczególnie z tyłu, mimo wyciskarek, zacisku na wierzchu i takich tam akrobacji musiałem milimetr z klocka zdjąć papierem ściernym...


:shock: :shock: :shock:

ree pisze:uchem śrubowym (tak jak bym je wkręcał) wtedy cofały się ładnie praktycznie do końca.

:winner: dokładnie, to co pisałem wyżej.

irakleo pisze:tam jest pokrętło regulacyjne ukryte pod śrubą po wewnętrznej stronie zacisku


regulacja śrubeczką..
Pamiętaj po wymianie dokręć tą śrubkę na na imbus http://www.miata.net/garage/brakepad.html tam masz więcej napisane.


dopiero wtedy kiedy np. ręczny po wymianie kloców nie działa, wtedy kasujemy luz który teoretycznie powinien się wybrać sam, ale nie zawsze się tak dzieje.

irakleo pisze:Temat wałkowany wielokrotnie

widocznie nie dostatecznie jeżeli istnieją takie braki jak...
irakleo pisze:Pierwszy raz słyszę o wkręcaniu tłoczka w Miacie

toż to podstawowa zasada w każdym tylnym zacisku tarczowym w generacji lat 90 w maździe. Jak się okazuje kolejnych generacjach też, tego nie byłem pewien a i dalej nie jestem do których modeli sięga.. na pewno do 323F ostatnich przed mazdą 3, czyli do 2003 roku.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

06 lis 2011, 12:34

dzięki chłopaki, jutro zmierzę się z tematem na nowo :)
tłoczek wciskałem a nie wkręcałem, dekielek odkręcony, sprawdzę jeszcze tą śrubkę do regulacji i myślę że będzie OK :winner:
dzięki raz jeszcze
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

06 lis 2011, 12:43

MiC pisze:wciskałem a nie wkręcałem

nawet śrubki nie ruszaj przed wymianą, wkręcaj go i będzie git.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

06 lis 2011, 14:40

co to za kontrolka? czemu się świeci? co zrobić, żeby się nie świeciła? gdzie jest jej czujnik?

P.S. dodam, że zaczęła się świecić po ostatniej naprawie (wymienione: uszczelka głowicy, pokrywy, pompa wody, płyn chłodniczy)

Obrazek
Obrazek
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

06 lis 2011, 15:13

Ad.1 Kontrolka niskiego poziomu płynu w zbiorniczku spryskiwaczy.
Ad.2 Bo zużyłeś większość płynu i zasobnik jest prawie pusty.
Ad.3 Uzupełnić płyn w zbiorniczku spryskiwaczy.
Ad.4 W zbiorniczku jest połączony z nią pływak.
:mrgreen: :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

06 lis 2011, 15:16

Szczupak, tak jak pisze Dzunior - uzupelnij plyn spryskiwacza :wink:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

06 lis 2011, 15:18

grzes pisze:
MiC pisze:wciskałem a nie wkręcałem

nawet śrubki nie ruszaj przed wymianą, wkręcaj go i będzie git.


Bzdura... Tłoczka się nie wkręca... :bang:
W trzech miejscach na forum opisałem jak się to robi... Widać że niepotrzebnie...
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

06 lis 2011, 16:51

Aro na pewno potrzebnie :wink: nie oburzaj się tak :wink:
pewnie nie jedna osoba już z tego skorzystała, ja dosyć bacznie śledzę tematy na forum ale widocznie mi umknęło albo wyleciało mi z pamięci...
sądząc po ilości osób poruszających tutaj mój temat nie tylko mi :wink:
poszukam :mrgreen:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

06 lis 2011, 16:57

grzes pisze:toż to podstawowa zasada w każdym tylnym zacisku tarczowym w generacji lat 90 w maździe. Jak się okazuje kolejnych generacjach też, tego nie byłem pewien a i dalej nie jestem do których modeli sięga.. na pewno do 323F ostatnich przed mazdą 3, czyli do 2003 roku.

Nigdy nie rozbierałem zacisków hamulcowych w innych Mazdach, ale rozebrałem na drobne elementy zaciski w mojej Miacie i w kilku Fiatach, Alfach i Volkswagenach w których tłoczki się wkręca, jednocześnie wciskając je (są nawet do tego specjalne przyżądy :wink: ) Porównując zaciski w Miatach i autach o których powyżej wspominam - posiadają one całkowicie inną budowę (mechanizm haulca ręcznego) . Tłoczki które się wkręca w zacisk posiadają na ogół nacięcia w których zazębia się przyżąd o którym wcześniej wspomniałem...są oczywiście mechanicy a raczej kowale którzy walczą na cztery ręce przy pomocy kluczy hydraulicznych zostawiając po sobie okaleczone tłoczki. Miata chyba nie posiada takich nacięć ponieważ tłoczki cofa się przy pomocy śrub regulacyjnych co jest bardzo łatwe, komfortowe i chyba niezawodne.
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

06 lis 2011, 17:12

irakleo pisze:tłoczki cofa się przy pomocy śrub regulacyjnych co jest bardzo łatwe, komfortowe i chyba niezawodne.



Panowie z małymi rączkami się natrudzili żeby to skonstruować, a my jak chcemy mieć niezawodne auto to nie pozwalajmy kowalom naprawiać naszych skarbów...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

06 lis 2011, 17:40

wracając do mojego płynu do spryskiwaczy - tak myślałem, aczkolwiek ktoś mi sugerował, że to kontrolka płynu chłodniczego :P
tak czy siak, zaglądając do zbiornika płynu z dwóch stron wygląda on na raczej pełny, kontrolka w ogóle się nie świeciła przed naprawą, świeci się non-stop po naprawie (jakiś stan przejściowy, jak płyn jest na granicy?). a z płynu raczej nie korzystam. stąd moje pytanie - czy w trakcie rozbierania silnika mogłem przez przypadek rozłączyć/uszkodzić jakiś kabel?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

06 lis 2011, 18:48

Nie wiem gdzie masz zamontowany zbiornik płynu do spryskiwaczy? Może przy okazji ostatnich napraw zbiorniczek był demontowany i wtyczka od pływaka nie została ponownie podłączona? Podłączenie pompki to rzecz oczywista. Pływaka - już niekoniecznie...
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
ODPOWIEDZ