Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Szybkie pytanie Panowie - zostawiłem sobie światło w aucie na weekend - rezultat wiadomy, aku rozładowany. Teraz pytanie - ponoć żelowych nie powinno się ładować, jak to jest? Hm?
"Crede quod habes, et habes" / "Kto grubo idzie..." 

Prostownik impulsowy (podobna zasada działania, jak do ładowania akumulatorków AA, tylko o znacznie większym prądzie). Trudne do kupienia.
Jest pewien sposób obejścia problemu
Startujesz swoje auto z cudzego prądu i ładujesz następnie własny aku podczas min. 1/2 godzinnej jazdy (bez świateł
) albo na postoju przy 1500-2000 obr./min. Info od elektryka sam. i osobiście sprawdzone
i
ale niechaj biegli się wypowiedzą...
pzdr
Jest pewien sposób obejścia problemu



i

ale niechaj biegli się wypowiedzą...
pzdr
516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
Swordfish pisze:Teraz pytanie - ponoć żelowych nie powinno się ładować, jak to jest? Hm?
Bez przesady, od jednorazowego ładowania nic mu nie będzie. Od kilkukrotnego również. Odpal kablami i tyle, nie będziesz go przynajmniej musiał wyciągać.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Gdzie kupić słynną płukankę do silnika Wynn'sa? I przy okazji spray do winylowego dachu, może być dimondbright?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Ja kupiłem tutaj - http://moto-aleja.pl/index.php?p683,Wynn's-Cooling-System-Flush---Preparat-do-gruntownego-czyszczenia-ukladu-chlodzenia-325-ml.&utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2011-10&utm_content=683#nclid=58ec4bc35f3a3f5dbd46cd27078ba6f4.
Szczerze mówiąc ja Vinyl czyli PCV czyli plastik ja bym na zimę natłuszczył wazeliną techniczną a nie lał na to chemie, która i tak spłynie. Ale z tego co czytam ludzie eksperymentują z różnymi środkami, coś Ci doradzą.
Szczerze mówiąc ja Vinyl czyli PCV czyli plastik ja bym na zimę natłuszczył wazeliną techniczną a nie lał na to chemie, która i tak spłynie. Ale z tego co czytam ludzie eksperymentują z różnymi środkami, coś Ci doradzą.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dzięki. Kupiłem na Powsinskiej 36, facet ma nieźle zaopatrzony sklep. Płyny, oleje, etc. Jest na allegro.
ja za plukanke dałem 19zl, pływa już w aucie
ja za plukanke dałem 19zl, pływa już w aucie

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Czy ktoś się spotkał z takimi objawami w 1,8 NA. Mianowicie auto po odpaleniu na totalnie zimno (po całej nocy) chodzi równo, w momencie jak tylko dotknę gazu zaczyna szarpać na wolnych obrotach (chodzi na 3 cylindry - po zdjęciu kabla zapłonowego z 1 cylindra nic się nie zmienia), zjawisko znika po nagrzaniu silnika 3-5min. Jeśli silnik jest chociaż odrobinę nagrzany (po kilku godzinny postoju) wszystko działa jak trzeba. Dodam że przez te kilka min po odpaleniu (w czasie jak silnik chodzi nierówno) auto jest bardzo słabe.
Wymienione są kable i świece, sprawdzona kompresja pierwszy cylinder 12,7, pozostałe ponad 13.
ps. szukałem takich tematów, ale takie przypadku jak mój nie trafiłem.
Do głowy przychodzi mi cewka, ale dla czego wypada tylko jeden cylinder (cewka zaopatruje 2) i tylko na totalnie zimnym silniku?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
Wymienione są kable i świece, sprawdzona kompresja pierwszy cylinder 12,7, pozostałe ponad 13.
ps. szukałem takich tematów, ale takie przypadku jak mój nie trafiłem.
Do głowy przychodzi mi cewka, ale dla czego wypada tylko jeden cylinder (cewka zaopatruje 2) i tylko na totalnie zimnym silniku?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
ree pisze:Do głowy przychodzi mi cewka, ale dla czego wypada tylko jeden cylinder (cewka zaopatruje 2) i tylko na totalnie zimnym silniku?
Może się cewka kończyć, ale nie musi. Aby to dokładnie sprawdzić trzeba zmierzyć jej parametry. Sprawdź dodatkowo na cewce 1-3 cylindra stan gniazd kabli wysokiego napięcia, jedno z nich może być upaprane/utlenione i powodować takie efekty mimo nowych kabli zapłonowych.
Z innych rzeczy, które można na szybko bez sprzętu diagnostycznego sprawdzić (trochę w ciemno celuję nie widząc pacjenta

- jeśli Twoje kable zapłonowe są wystarczająco długie zamień po stronie świec 1 i 3 cylinder ze sobą. Jeśli się problem z 1 cylindra przeniesie na 3, szukamy dalej po stronie zapłonu.
- jak pozostanie na 1 cylindrze trzeba sprawdzić wtryskiwacz. Czy podczas takiej nierównej pracy podczas nagrzewania masz wrażenie że z wydechu niespalone paliwo leci ? Jeśli tak, spróbowałbym zamienić ze sobą też wtrysk z 1 cylindra na jakiś sąsiedni.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Majkel dzięki za odpowiedź. Co do zamieniania kabli to testowałem na dwóch kompletach i zawsze wypada 1 cylinder. Cewkę oglądałem i czyściłem gniazda kabli WN. Z tym wtryskiem to też mi chodziło po głowie, spróbuję zamiany. Jak nic nie wyjdzie to będzie trzeba podłączyć pod kompa.
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 27 maja 2011, 18:48
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Kraków
Swordfish pisze:Szybkie pytanie Panowie - zostawiłem sobie światło w aucie na weekend - rezultat wiadomy, aku rozładowany. Teraz pytanie - ponoć żelowych nie powinno się ładować, jak to jest? Hm?
Ja bym na Twoim miejscu odpalił od drugiego auta i pozwolił mu się naładować.
Jakbyś miał kable i potrzebował odpalić, to dzwoń

made_myself pisze:Swordfish pisze:Szybkie pytanie Panowie - zostawiłem sobie światło w aucie na weekend - rezultat wiadomy, aku rozładowany. Teraz pytanie - ponoć żelowych nie powinno się ładować, jak to jest? Hm?
Ja bym na Twoim miejscu odpalił od drugiego auta i pozwolił mu się naładować.
Jakbyś miał kable i potrzebował odpalić, to dzwoń
Dzięki, temat ogarnięty, przy okazji się nauczyłem nieco o aku... dobrze mieć sklep modelarski pod nosem

"Crede quod habes, et habes" / "Kto grubo idzie..." 

Co może być przyczyną tego, że bardzo trudno jest zatankować auto? Dystrynutor ciągle odbija, mogę nalewać paliwa bardzo powoli... Jakieś odpowietrzenie?
Gdzie jest zlokalizowany zawór zwrotny:
Check the back flow preventer, located in the metal part of the fill tube. It has a tendancy to stick closed.
źródło: Miata.net
Gdzie jest zlokalizowany zawór zwrotny:
Check the back flow preventer, located in the metal part of the fill tube. It has a tendancy to stick closed.
źródło: Miata.net
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Jak odczepisz dywanik i odkręcisz metalową osłonę po lewej stronie bagażnika to zobaczysz przewód tankowania i obok niego odpowietrzania. A z tego co wkleiłeś to ja rozumiem, że chodzi o jakiś element bezpośrednio przy klapce do nalewania. Trzeba by popatrzeć.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
jerzj pisze:Co może być przyczyną tego, że bardzo trudno jest zatankować auto? Dystrynutor ciągle odbija, mogę nalewać paliwa bardzo powoli... Jakieś odpowietrzenie?
Gdzie jest zlokalizowany zawór zwrotny:
Check the back flow preventer, located in the metal part of the fill tube. It has a tendancy to stick closed.
źródło: Miata.net
Może to oznaczać, że jesteś we włoszech

Talking Head
zalega mi nowy kpl spręzyn -30mm niby zajebiście bo gleba w planach ale stety lub niestety to okazyjnie kupione Jamexy. Opinii na ich temat tyle ilu uzytkowników. Jeżeli ma ktoś doświadczenie z tymi springami to piszcie.
Nie działa mi od samego zakupu ABS. Od czego zacząć sprawdzanie? Po za bezpiecznikami oczywiście
Zbliża się zima i w sumie to przydał by mi się ten wynalazek
Dodam, ze przy odpalaniu kontrolka normalnie się zapala i po chwili gaśnie.

Zbliża się zima i w sumie to przydał by mi się ten wynalazek

Dodam, ze przy odpalaniu kontrolka normalnie się zapala i po chwili gaśnie.
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
rafik14, będzie nieproporcjonalnie twardo w stosunku do obniżenia i zmiany zachowania auta... Krzywdy Ci nie zrobią, zamontuj na próbę, roboty aż tak dużo nie ma.
sieraq87, a świeci się kontrolka ABS?
sieraq87, a świeci się kontrolka ABS?
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
jerzj pisze:Co może być przyczyną tego, że bardzo trudno jest zatankować auto? Dystrynutor ciągle odbija, mogę nalewać paliwa bardzo powoli... Jakieś odpowietrzenie
nie wszystko trzeba wsadzać do końca;p spróbuj tankować z pistoletem wsadzonym do połowy
yanik pisze:nie wszystko trzeba wsadzać do końca;p spróbuj tankować z pistoletem wsadzonym do połowy


Ale niestety nie pomaga. Jak tylko będę miał auto w swoich rękach spróbuje przyjrzec się rurce o której mówił hella_flush,
hella_flush pisze:
sieraq87, a świeci się kontrolka ABS?
Pali się zupełnie tak jak w samochodzie ze sprawnym ABS - przy odpalaniu świeci się z 1 sek. po czym gaśnie i w trakcie jazdy już się nie zapala. Czyli komunikacja z ABS musi być, ale nie funkcjonuje prawidłowo..
sieraq87 pisze:hella_flush napisał/a:
sieraq87, a świeci się kontrolka ABS?
Pali się zupełnie tak jak w samochodzie ze sprawnym ABS - przy odpalaniu świeci się z 1 sek. po czym gaśnie i w trakcie jazdy już się nie zapala. Czyli komunikacja z ABS musi być, ale nie funkcjonuje prawidłowo..
To dziwne, bo gdyby komputer wyłapał jakiś błąd, kontrolka by nie zgasła. Moim zdaniem, to eliminuje takie problemy jak brak sygnału z czujników i prędkościomierza, zanieczyszczone/uszkodzone czujniki. Byc może pompa nie pracuje prawidłowo?
pytanko mam
a nawet dwa
1. gdzie w NBflu znajde wezyk powrotu paliwa?
2. za silnikiem ze sciany grodziowej wychodza dwa weze z nagrzewnicy, ktorym plyn wyplywa? lewym czy prawym?


1. gdzie w NBflu znajde wezyk powrotu paliwa?
2. za silnikiem ze sciany grodziowej wychodza dwa weze z nagrzewnicy, ktorym plyn wyplywa? lewym czy prawym?
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
kammich pisze:1. gdzie w NBflu znajde wezyk powrotu paliwa?
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2520
kammich pisze:2. za silnikiem ze sciany grodziowej wychodza dwa weze z nagrzewnicy, ktorym plyn wyplywa? lewym czy prawym?
Sprawdzę i dam znać. Coś mi świta, ale chwilowo nie mam pewności

Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 15 paź 2011, 18:45
- Lokalizacja: Gdańsk
1. Czy jest możliwość dezaktywowania seryjnego alarmu w NBFL?
2. Czy na rurze wydechowej, kilkanaście centymetrów przed tłumikiem końcowym powinna być mała dziurka o średnicy ok 3mm? Znalazłem taką u siebie, nie wygląda jakby miała spełniać jakąkolwiek funkcję, nie wygląda też, aby była umyślnie wywiercona celem np polepszenia dzwięku. Gdy ją zatkam palcem to słychać wyraźną różnicę, jest ciszej.
3. http://www.youtube.com/watch?v=iezSJMKAzOE - co zrobić aby bagażnik podnosił się tak jak na filmiku? Jest możliwość naciągnięcia sprężyny?
4. Czy dach ma jakąś regulację? Lewy zaczep nad głową pracuje znacznie lżej niż prawy, nie dociąga tak mocno dachu.
5. Czy w przednim zderzaku w środkowym wlocie powietrza (tym największym) powinna być jakaś kratka/zaślepka?
2. Czy na rurze wydechowej, kilkanaście centymetrów przed tłumikiem końcowym powinna być mała dziurka o średnicy ok 3mm? Znalazłem taką u siebie, nie wygląda jakby miała spełniać jakąkolwiek funkcję, nie wygląda też, aby była umyślnie wywiercona celem np polepszenia dzwięku. Gdy ją zatkam palcem to słychać wyraźną różnicę, jest ciszej.
3. http://www.youtube.com/watch?v=iezSJMKAzOE - co zrobić aby bagażnik podnosił się tak jak na filmiku? Jest możliwość naciągnięcia sprężyny?
4. Czy dach ma jakąś regulację? Lewy zaczep nad głową pracuje znacznie lżej niż prawy, nie dociąga tak mocno dachu.
5. Czy w przednim zderzaku w środkowym wlocie powietrza (tym największym) powinna być jakaś kratka/zaślepka?
Jasne, ze takCzy w przednim zderzaku w środkowym wlocie powietrza (tym największym) powinna być jakaś kratka/zaślepka?


A serio, to wedle uznania, do wyboru na e-bayu (tzw. grill)
pzdr
516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 15 paź 2011, 18:45
- Lokalizacja: Gdańsk
Wsiowy siatex założył poprzedni właściciel, ja pytam czy producent montował coś w tym miejscu?
hella_flush, rafik14, dzieki wielkie
w wolnej chwili wrzuce jeszcze tylko fotke komory zeby sie upewnic czy dobrze rozumiem malowidla Mayka

w wolnej chwili wrzuce jeszcze tylko fotke komory zeby sie upewnic czy dobrze rozumiem malowidla Mayka

- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
szybkie pytanie, jak jest z klockami na tył do NB 2000r
w intercarsie widzę, że są różne wysokości od 39,5 do 44mm
szybko szybko szybko proszę, które kupić?
nie ma znaczenia czy ma znaczenie? tylko nie mówcie, żeby ściągnąć i sprawdzić bo taki sposób znam
jeżeli ktoś ma jakieś wieści proszę o informację
w intercarsie widzę, że są różne wysokości od 39,5 do 44mm
szybko szybko szybko proszę, które kupić?

nie ma znaczenia czy ma znaczenie? tylko nie mówcie, żeby ściągnąć i sprawdzić bo taki sposób znam


jeżeli ktoś ma jakieś wieści proszę o informację

N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!