Demontaż kolektora ssącego

pisze laik z dziedziny: mechanika

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Morena
Posty: 1320
Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

29 wrz 2011, 10:59

Witam


Z góry liczę na pomoc i tych, którzy zamierzają śmiać się, bk kręcić proszę o nie zabieranie głosu. Dziękować :mrgreen:

Jak w opisie jestem laikiem w dziedzinie mechaniki :bang: (dopiero zaczynam się w podstawy bawić).
Chciałbym wykręcić sobie kolektor ssący, jest to konieczne do dalszych moich "modów". Możecie mi wyliczyć kilka wskazówek gdzie go odkręcić, jak najszybszym-łatwiejszym sposobem? Może jakiś schemat, rysunek poglądowy? Nie chce nic uszkodzić ani odkręcać nie potrzebnych rzeczy. Liczę na pomoc

pozdr
Marcin/Morena
zaMIATAcz
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

29 wrz 2011, 13:05

Nie jest to skomplikowane ale upierdliwe.

Zacznij od zdjęcia dolotu, listwy wtryskowej i odpięcia wszystkich podciśnień i wtyczek w okolicach (ciężko potem pomylić ale rób sobie foty przy demontażu i układaj śrubki w jakimś porządku).

Zdejmij linkę gazu i odkręć przepustnicę.

Sam kolektor z góry odkręcisz łatwo (przedłużka na nasadkę i luz) gorzej jest z tymi z dołu, ciężko się dostać, gimnastyka Cię nie ominie. Ale da się, powodzenia!

Pewnie o czymś zapomniałem, jak coś wyskoczy to pytaj.

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Morena
Posty: 1320
Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

29 wrz 2011, 13:19

hella_flush, dzięki bardzo. Być może jutro już się za to zabiorę. Miałem zrobić to wcześniej przed modem nr.1 ale coś mi piórka opadły i stwierdziłem, że bezpieczniej i rozsądniej będzie zapytać. Będę kombinował może się uda jakoś.
zaMIATAcz
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

29 wrz 2011, 14:28

to jest NB z 2000 roku więc wyciągnąć wtryski to nie tak hop siup :P
najpierw trzeba odkręcić górną cześć kolektora :P
poza tym jaszcze rurka od EGR która jest mega upierdliwa :P

będziesz potrzebował
klucze nasadowe 10,12,14mm no i może 13 jeśli ktoś już tam grzebał :P
kombinerki by ściągnąć opaski z przewodów paliwowych
(zwróć uwagę na podłączenie przewodów paliwowych bo łatwo się potem pomylić przy ich składaniu :P to samo z podciśnieniami )

możesz potrzebować jeszcze klucze oczkowe czyli zakres od 10 do 14mm
śrubokręt płaski
przedłużki do nasadów
grzechotkę
i sporo cierpliwości :P

zaczynasz od zdemontowania rury dolotowej i przepustnicy
dobrze jest od razu odkręcić aluminiową podporę kolektora (3x śruby14mm)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Awatar użytkownika
Morena
Posty: 1320
Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

29 wrz 2011, 14:31

o japier%$ :mrgreen: chyba się nad tym zastanowie :mrgreen: rozkręcić się może i uda ale weź to skręć idealnie po kilku dniach :bang:
zaMIATAcz
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

29 wrz 2011, 16:52

Kolekotr w NB 1.8 to największe wyzwanie do rozebrania, bo trzeba go praktycznie rozłożyć na części pierwsze, żeby rozkręcić. Generalnie jeśli ma to być tylko w celach polakierowania go z zewnątrz polecałbym dokładnie zapoznań się z instrukcją serwisową albo... zostawić tak, jak jest złożony.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Morena
Posty: 1320
Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

29 wrz 2011, 18:28

pozostaje mi kupić drugi, polakierować potem dać do kolegi mechanika i niech wymienia :neutral: raczej się tego nie podejmę skoro to tak wygląda :bang:
zaMIATAcz
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

29 wrz 2011, 18:29

Morena pisze:pozostaje mi kupić drugi, polakierować potem dać do kolegi mechanika i niech wymienia :neutral: raczej się tego nie podejmę skoro to tak wygląda :bang:


Demonizujesz, ale nie jest to robota bez doświadczenia na jeden wieczór - lepiej poświęcić na to cały weekend - tyle chciałem Cię ostrzec :kciuk:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Morena
Posty: 1320
Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

29 wrz 2011, 19:24

wiesz baardzo chętnie ale niestety nie dysponuje całym wolnym weekendem :cry:
zaMIATAcz
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 paź 2011, 21:04

dmk pisze:Demonizujesz, ale nie jest to robota bez doświadczenia na jeden wieczór - lepiej poświęcić na to cały weekend - tyle chciałem Cię ostrzec :kciuk:

+1. Aby go szybko zdemontować, trzeba to robić któryś raz z rzędu. Jeśli się jednak zabierzesz za to sam, uważaj na uszczelki przy demontażu. Szczególnie na metalową pomiędzy dolną i górną częścią kolektora. No i oczywiście dokładnie osadzaj wtryskiwacze przy montażu, aby nie uszkodzić oringów i nie spowodować wycieków.
Przed odpięciem przewodów paliwowych zrzuć ciśnienie z układu bo obryzgasz paliwem siebie i wszystko dookoła :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Morena
Posty: 1320
Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

03 paź 2011, 7:54

majkel_c, ja to dam do mechanika :oops: :razz:
zaMIATAcz
ODPOWIEDZ