[NA] Wtyczka do podgrzewanej szyby

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

slawekte
Posty: 79
Rejestracja: 01 gru 2008, 9:37
Lokalizacja: Warszawa

20 lip 2011, 8:57

Mam problem z podłączeniem podgrzewanej szyby w mojej NA.
Przeszukałem forum i znalazłem tylko to, że wtyczka powinna znajdować się za osłoną przy zamku bagażnika. U mnie niestety jej tam nie ma :neutral:
Za fotelem kierowcy również jej nie ma.

Wiecie gdzie powinna się taka wtyczka znajdować :?:
Model jest z roku 1990.

Pozdrawiam :smile:
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

20 lip 2011, 9:27

slawekte, a masz w ogóle w swoim egzemplarzu instalację do podgrzewanej szyby? bo nie wszystkie NA to miały z tego co wiem
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
slawekte
Posty: 79
Rejestracja: 01 gru 2008, 9:37
Lokalizacja: Warszawa

20 lip 2011, 9:53

No to wygląda na to, że mogę nie mieć :sad:

Spróbuję zrobić jakąś prowizoryczną instalację, tylko prosiłbym o małą podpowiedź :wink:
Kostka od szyby ma 3 kable, jak rozumiem jeden jest do +, drugi do masy. A ten 3 kabelek z czym trzeba połączyć ?
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

20 lip 2011, 10:35

będziesz w Warszawie to rzucisz okiem u mnie. Mam pełną instalację, nawet wtyczka jest na tylnej półce. Sam tez będe musiał się z nia bujać bo będe miał szybę od NB :)
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

20 lip 2011, 10:38

Bardock pisze:Sam tez będe musiał się z nia bujać bo będe miał szybę od NB


chętnie poobserwuję zmagania bo mam ten sam problem - wtyczki są inne i zastanawiam się jak to połączyć, żeby nie było druciarstwa
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

20 lip 2011, 14:07

chyba najprościej będzie dorwać wtyczkę od NB i ją zamienić z tą co jest w instalacji NA :)
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

15 wrz 2011, 11:38

Czy ktoś orientuje się jak podłączyć podgrzewaną szybę ??

Myślałem, że mając wtyczkę, mam instalację. Jednak idąc po czerwonym kablu od wtyczki dotarłem do ślepego zaułku którym jest wtyczka do nieczego nie podłączona. wychodzi ona z peszla w którym jest też instalacja do tylnych świateł.

Wydawało mi sie, że kabel ten wystarczy pod akumulator podłączyć ale prąd we wtyczce do ogrzewanej szyby wtedy płynie non stop i włączenie dmuchawy na poziom 1 jest niepotrzbne - co jest złym efektem bo rozładuje akumulator. Dostałem schematy od MiC ale są do NB :/


Z innych rzeczy to opisze wtyczkę do podgrzewanej szyby.

Ma 3 kable

czerwony - podejrzewam, że gdzies do plusa idzie
czarny - wywnioskowałem, że pod mase gdzieś się łapię więc nawet nie szukałem podłączenia.

fioletowy - idzie w kierunku deski i jest schowany w progu. Ciągnie się z wieloma kablami i pod deską gubie trop - wydaje mi się, że on jest od załączenia tego ustrojstwa. Wyjmując radio i próbując go tam wymacac dojrzeć przy pokrętle dmuchawy nic nie znalazłem by tam wchodził.

Jakieś sugestie ??
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

15 wrz 2011, 12:43

Poza podłączeniem się pod przełącznik od nawiewu sprawdź, czy w NA jest również stykowy przełącznik, który wyłącza ogrzewanie w momencie, kiedy dach jest złożony :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

15 wrz 2011, 14:18

dmk pisze:czy w NA jest również stykowy przełącznik, który wyłącza ogrzewanie w momencie, kiedy dach jest złożony

ja mam seryjną instalację ogrzewania szyby, ale przy złożonym dachu nie rozłącza ona grzania - nie stanowi to specjalnego problemu, przyznam że nie wiedziałem nawet, że w NA były takie przełączniki odcinające
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

15 wrz 2011, 14:26

artur pisze:przyznam że nie wiedziałem nawet, że w NA były takie przełączniki odcinające


Ja nadal nie wiem, czy były - sądzę, że ich nie było. Mówię tylko, że takie coś jest w NB.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

15 wrz 2011, 14:34

Jak będzie dach, a może będzie od NB to się zobaczy, jakaś plątanina kabli przy szybie była więc może coś tam jest.

Nie mniej może dziś na warszawskim spocie ktoś z instalacją będzie i zobacze chociaż, jak kable idą.

Najbardziej martwi mnie, że na diagramach od miaty z 93 roku w instalacji podgrzewanej szyby nie ma tego fioletowego kabla i w ogóle miszmasz z tym jest w stosunku do tego co u mnie siedzi.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

15 wrz 2011, 14:45

Bardock pisze:Jak będzie dach, a może będzie od NB to się zobaczy, jakaś plątanina kabli przy szybie była więc może coś tam jest.

Nie mniej może dziś na warszawskim spocie ktoś z instalacją będzie i zobacze chociaż, jak kable idą.

Najbardziej martwi mnie, że na diagramach od miaty z 93 roku w instalacji podgrzewanej szyby nie ma tego fioletowego kabla i w ogóle miszmasz z tym jest w stosunku do tego co u mnie siedzi.


Oj tam, panikujesz. Ja zakładałem podgrzewanie d** nie mając totalnie wiązki pod to i wszystko gra i trąbi idealnie.

Pociągnij sobie jeden kabelek z włącznika nawiewu (albo dowolnego innego - masz ten komfort, że wybierzesz sobie co Ci będzie włączało ogrzewanie tylnej szyby) do tyłu, dalej dociągnij +/- w miarę grubymi kablami (tylko nie przesadź - nie potrzebujesz 10mm kabli od wzmacniacza), przekaźnik, bezpiecznik liniowo, lutownica i jazda. Będzie działało lepiej jak fabryka. A na fioletowym kabelku zobacz czy coś się pojawia - w zależności od tego, gdzie może być przekaźnik albo będzie tam +12V albo -. Tylko nie próbuj sterować ogrzewaniem szyby bez przekaźnika bezpośrednio z włącznika, bo go usmażysz po jakimś czasie.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

16 wrz 2011, 16:49

Zależy mi żeby nie było już druciarstwa w tym aucie. Ale jak nie będzie dało rady inaczej to zrobie jak mówisz.

Co do fioletowego kabla to chętnie bym go zlokalizował, ale musiałbym chyba całą dechę wyjąć co mi się nie widzi.

Wczoraj na zlocie zaobserwowałem parę rozwiązań i różne rodzaje kabli w zależności od rocznika i pochodzenia auta.
DJ__Alien
Posty: 68
Rejestracja: 07 wrz 2007, 10:56
Lokalizacja: Ostrołęka

08 gru 2012, 16:01

odgrzeje kotleta bo jak nowy post zaloze to mnei zaraz dmk zyebie.... :onie:
a pytam tylko z ciekawosci... czy w NBFL byl stycznik zamkniecia dachu odlaczajacy podgrzewanie szyby? jesli tak to czy znajdowal on sie w tym samym miejscu co w NB?
seteman
Posty: 238
Rejestracja: 03 sie 2011, 19:03
Lokalizacja: Białystok

08 gru 2012, 16:20

przekładając dach z nbfl do nb swój włącznik musiałem zlikwidować.
ODPOWIEDZ