[połączony] Układ chłodzenia - tematy ogólne
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 mar 2008, 17:30
- Lokalizacja: 3miasto
Moja Miata sie tez grzała i to nieżle... ale poprostu poprzedni właściciel zamonotwał we wlocie powietrza tablice rejestracyną. Przełożyłem ją wyżej i problem zniknąl. Oczywiście w korku albo jak się ostro jedzie w mieście to wskażnik się trochę przechyli w prawo jakieś 2-3mm.
Golfa może mieć każdy...
Miate mają wybrańcy...
Miate mają wybrańcy...
Ile litrów płynu chłodzącego potrzeba do miatki? Jakiś szczególny ktoś poleci?
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
quench, dzisiaj z racji tego że była super pogoda to pojeździłem sobie troszkę (jakieś 60km) i powiem Ci, że wskazówkę non stop miałem pionowo. Cały czas równo z termometrem. Ale jeździłem przepisowo
Jak narzucam szybsze tempo, to wskazówka mi sie odchyla, ale nie tyle.
A też mi się wydawało, że mam jakieś problemy z chłodzeniem. Chyba ten rybkowaty wlot jest ciut za mały i nie nadąża chłodzić silnika.

Jak narzucam szybsze tempo, to wskazówka mi sie odchyla, ale nie tyle.
A też mi się wydawało, że mam jakieś problemy z chłodzeniem. Chyba ten rybkowaty wlot jest ciut za mały i nie nadąża chłodzić silnika.
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Mayk, ale NA i NB mogą sie troche pod tym względem różnić
Chociaż nie wiem jak to jest rozwiązane w NA i NB, bo możliwe że tak samo

Chociaż nie wiem jak to jest rozwiązane w NA i NB, bo możliwe że tak samo

quench, mając silnik 90km wskażówka pokazywała tak samo jak i w 133km czyli tak jak pokazuje zdjęcie wykonane przez Ciebie. POzdrawiam
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Czyli to nie jest przypadek. Tak chyba w NA musi być.
U mnie pion, ale jak pocisnę mocniej to odchył.
Ale dla pewności możesz wymienić płyn chłodniczy. Ja wymieniałem przed zimą.
Edit:
A tutaj fotka z kontrolką temperatury jakiejś MX5-tki wystawionej do sprzedaży (w innym dziale na forum jest link do samochodu)

U mnie pion, ale jak pocisnę mocniej to odchył.
Ale dla pewności możesz wymienić płyn chłodniczy. Ja wymieniałem przed zimą.
Edit:
A tutaj fotka z kontrolką temperatury jakiejś MX5-tki wystawionej do sprzedaży (w innym dziale na forum jest link do samochodu)
Jestem po płukaniu chłodnicy i wymianie płynu. Wlazło jakies 4,5 litra razem ze zbiornikiem wyrównawczym. Generalnie wiele sie nie zmieniło. Te same wskazania. Chyba faktycznie tak już ma być skoro sporo osób ma podobnie. Postaram sie jeszcze profilaktycznie wymienić tę nakrętke na chłodnicy.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 16:58
- Lokalizacja: Irlandia
Witam.
Musze przyznac ze jestem mile zaskoczony gotowoscia klubowiczow. Mojej NB oba wskazniki sa lekko przechylone w prawo i ani drgna, bez wzgledu na to czy jade 80 km czy 200 km. Wiecej z mojego autka nie wycisne. Rowniez jeszcze nigdy nie slyszalem wentylatora.
Pozdrawiam.
Musze przyznac ze jestem mile zaskoczony gotowoscia klubowiczow. Mojej NB oba wskazniki sa lekko przechylone w prawo i ani drgna, bez wzgledu na to czy jade 80 km czy 200 km. Wiecej z mojego autka nie wycisne. Rowniez jeszcze nigdy nie slyszalem wentylatora.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
w moja weszlo niecale 3,5 litra
Przed chwilą zmieniałem płyn.
O dziwo też mi jakoś tak weszło tego płynu

Mój wujek-mechanik mi mówi, że coś chyba jest nie tak. Bo on do swojego starego fiata 125p lał 7 litrów, do obecnego Lanosa też 7l i do jego syna czyli mojego kuzyna Dodge Shadow (cabrio

Powiedział mi, zebym zagrzał silnik i jak sie zagrzeje to żebym pare razy przegazował to powinno go troche wciągnąć ze zbiornika wyrównawczego.
Ale u mnie nic.
Chyba faktycznie wchodzi tylko tyle płynu. To chyba dlatego tak MX5-tki potrzebują duuuużo powietrza. Wlot w sumie do małych nie należy. Czyli chyba wszystko jasne.
Ale normalnie SZOK

Hmm no to ciekawe bo u mnie wlasło prawie 4,5 litra razem z wyrównawczym na full:)
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Pojeździłem teraz troszeczkę i widze, ze ze zbiorniczka zniknął płyn
cichy114, szybko sprawdź poziom płynu w swojej Mazdzie!

cichy114, szybko sprawdź poziom płynu w swojej Mazdzie!
quench pisze:Hmm no to ciekawe bo u mnie wlasło prawie 4,5 litra razem z wyrównawczym na full:)
To jest w ogóle dziwne bo u mnie w instrukcji jest napisane że z nagrzewnicą
wchodzi 6 litrów... Może nie wszystko spuściliście ?
Po
M
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
pewnie NA i NB sie różnią
Ja możliwe że nie wszystko spuściłem. Nie odpalałem silnika (wolałem nie puszczać na sucho
Nie znam sie i nie chciałem popsuć
)
Odkręciłem korek i wylałem poprzedni płyn.
Jak przestało kapać to zakręciłem i zalałem.
Mam baniak 4 litrowy. Zostało mi troche w nim.
Ale już widzę, że rano doleje tam troche tego płynu i zobacze jak z nim bedę stał

Ja możliwe że nie wszystko spuściłem. Nie odpalałem silnika (wolałem nie puszczać na sucho


Odkręciłem korek i wylałem poprzedni płyn.
Jak przestało kapać to zakręciłem i zalałem.
Mam baniak 4 litrowy. Zostało mi troche w nim.
Ale już widzę, że rano doleje tam troche tego płynu i zobacze jak z nim bedę stał

moj wskaznik jest w podobnej pozycji - tez mam 1,6
z pewnoscia musi byc przelacznik ustawiony na maksymalne ogrzewanie - niestety teraz nie pamietam czy kluczyk w stacyjce musial byc przekrecony czy nie
po uzupelnieniu najlepiej posciskac weze prowadzace z silnika do chlodnicy - jak juz bedzie dobrze to zapalic samochod, wlaczyc ogrzewanie, zgasic silnik i uzupelnic to, co wchlonela nagrzewnica
Jak opróżnić nagrzewnicę? i potem odpowietrzyć? za pół roku pewnie muszę to zrobić, stąd ciekawość...
z pewnoscia musi byc przelacznik ustawiony na maksymalne ogrzewanie - niestety teraz nie pamietam czy kluczyk w stacyjce musial byc przekrecony czy nie

po uzupelnieniu najlepiej posciskac weze prowadzace z silnika do chlodnicy - jak juz bedzie dobrze to zapalic samochod, wlaczyc ogrzewanie, zgasic silnik i uzupelnic to, co wchlonela nagrzewnica

Wymieniłem te nakrętke chlodnicy o której wspominałem wczesniej i w sumie nie wpłyneło to na wskazania temperatury...
Tak btw czy też macie takie charakterystyczne "cykanie" po wyłączeniu silnika dochodzące z okolic kolektora/katalizatora? Nie wiem czy to normalane w miacie, w poprzednim aucie tego nie miałem lub nie było aż tak słyszalne.
Tak btw czy też macie takie charakterystyczne "cykanie" po wyłączeniu silnika dochodzące z okolic kolektora/katalizatora? Nie wiem czy to normalane w miacie, w poprzednim aucie tego nie miałem lub nie było aż tak słyszalne.
quench pisze:"cykanie" po wyłączeniu silnika
Też tak mam. Jak miałem Hondę to pokazano mi wtedy, że to efekt stygnięcia katalizatora czy innych rozgrzanych elementów, czyli normalka
"młodość to poczucie otwartości życia" L.Kołakowski
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
quench pisze:Tak btw czy też macie takie charakterystyczne "cykanie" po wyłączeniu silnika dochodzące z okolic kolektora/katalizatora? Nie wiem czy to normalane w miacie, w poprzednim aucie tego nie miałem lub nie było aż tak słyszalne.
Starty katalizator i jego osłonki


Mayk pisze:U mnie zawsze, niezależnie od tego jak jeżdżę stoi dokładnie pionowo
Odgrzewam temat, bo akurat zrobiłem pomiar. W NBfl wskazówka temperatury trzyma się
pionowo przy mniej więcej 89-93 stopniach. Przy 96 stopniach włączył się wentylator.
Pozdr
U mnie wskaznik temp. jest zawsze troche przechylony w prawo od pionu, nawet jak zmienilem plyn sytuacja sie nie zmienila, i silnik strasznie szybko nabiera temperatury z czym sie jeszcze nie spotkalem w innych samochodach
W nawiązaniu do OT z wątku Five'a
wydłubałem porównanie efektów po
zastosowaniu dodatków do chłodnic:
http://www.turbomagazine.com/features/0703_turp_cooling_system_additives/index.html
Pozdr
M

zastosowaniu dodatków do chłodnic:
http://www.turbomagazine.com/features/0703_turp_cooling_system_additives/index.html
Pozdr
M
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
sawitar pisze:Po wyłączeniu silnika wentylator nie pracuje (pracuje natomiast przy zapalonym silniku).
Wentylator pracuje tylko wtedy gdy masz wlaczony zaplon.
Po jakimś czasie chłodnica w górnej części jest gorąca (nie da się dotknąć), natomiast dolna jest chłodna (da się dotknąć).
Bo taki jest obieg cieplej wody w ukladzie chlodzenia. Zadna usterka. wszystko gra.
majkel_c pisze:W nawiązaniu do OT z wątku Five'awydłubałem porównanie efektów po
zastosowaniu dodatków do chłodnic:
http://www.turbomagazine....ives/index.html
Bardzo ciekawe, ktos przetestuje?
