Silnik 323 GTX/GTR
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Żeby nie było to szukałem i nic nie znalazłem dlatego zakładam nowy temat.
1) Chodzi mi o to czym różni się silnik z mazdy 323 /GTR od silnika który mamy w naszych miatach 1840ccm??
2) Czy można włożyć taki silnik do miaty bez większego problemu (bo wiem że ten N/T z 323 wchodzi bez problemu)?
3) Czy tak jak mi się wydaje różnica tkwi tylko w tłokach i korbowodach?
4) Czy ktoś wie ile wytrzymuje taki silnik z GTX/GTR?
1) Chodzi mi o to czym różni się silnik z mazdy 323 /GTR od silnika który mamy w naszych miatach 1840ccm??
2) Czy można włożyć taki silnik do miaty bez większego problemu (bo wiem że ten N/T z 323 wchodzi bez problemu)?
3) Czy tak jak mi się wydaje różnica tkwi tylko w tłokach i korbowodach?
4) Czy ktoś wie ile wytrzymuje taki silnik z GTX/GTR?
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
Polecam przyjrzeć się autu 88et:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2580
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=29104

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2580
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=29104
88et pisze:wprost to było za... bardzo trudno

.
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Chłopaki z USA polecają zostawić blok Miatowy na miejscu i uzbrajać osprzętem z GTX ale weź poprawkę, że w USA mają inne konie i często druciarskie podejście.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
silnik gtx ma na pewno inne tloki (nizsze,stopiuen sprezania tylko 8,2), na pewno w mx5 jest inny aparat zaplonowy, inny komp obslugujacy pare dodatkowych zaworow odcinka 6800.dalej inny kolektor dolotowy jest w gtxsie, brak zmiennej dlugosci dolotu, wtryskiwacze o wydajnosci 360 zamiast 240 z tego co kojarze w miatach.ogolnie silnik gorszy niz w mx5 i nie warto go brac pod uwage.seryjny komp charakteryzuje sie tzw boost cutem czyli odcieciem paliwa gdy przekroczymy doladowanie 0,7 bara. sygnal o wielkosci boosta wychodzi z przeplywki klapkowej, czyli powiedzmy przy 4000 i sygnale z przeplywki 0,4V pojawia sie odciecei paliwa,jesli przy 4 tys obrotow sygnal z przeplywki bedzie 0,5v znaczy sie klapka troszke menij uchylona znaczy ze boost jest ok i nie odetnie paliwa.
wada silnika na pewno jest standardowy zaplon na palcu rozdizelacza i wlasnie boost cut oraz brak map sensora.strojac silnik np det3 w trybie stand alone i omijajac blokade boost cuta na seryjnej turbinie silnik da rade wykrzesac w okolicy 200 koni.u mnie przy turbinie gt2560r z 200sx14a wypluwal silnik w grnaicach 200koni przy 1 barze.
ogolnie ja bym odradzal ten silnik i bawil sie w uturbianie doprezonego silnika.wieksza moc od dolu i na gorze przy mniejszym booscie.
pare zdjec silnika czy upalone tloki znajdziesz w moim temacie:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=49&t=38043&start=0
wada silnika na pewno jest standardowy zaplon na palcu rozdizelacza i wlasnie boost cut oraz brak map sensora.strojac silnik np det3 w trybie stand alone i omijajac blokade boost cuta na seryjnej turbinie silnik da rade wykrzesac w okolicy 200 koni.u mnie przy turbinie gt2560r z 200sx14a wypluwal silnik w grnaicach 200koni przy 1 barze.
ogolnie ja bym odradzal ten silnik i bawil sie w uturbianie doprezonego silnika.wieksza moc od dolu i na gorze przy mniejszym booscie.
pare zdjec silnika czy upalone tloki znajdziesz w moim temacie:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=49&t=38043&start=0
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
w gtrze byly wzmocnione tloki i korby oraz zawory chlodzone sodem.w gtxsie byl silnik tylko odprezony tlokami i bebechy mial seryjne.do tego slabsze walki rozrzadu i nizej ustawiona odcinka.doadtkowo glowica ma mniejsza przepustowosc przez dzielone kanaly dolowe w glowicy ktore niby maja zwiekszac zawirowania mieszanki.ja utopilem dwa tloki w dwoch silnikach gtx.do tego znam troche wiecej przypadkow upalonych tlokow w gtx.zawsze padal ten sam tlok.(4 albo 1 nie pamietam).
ogolnie five (reverstain) pokazal ze nie ma co sie bac doprezonego bp i turbo rpzy madrym podejsciu do strojenia.gtx jest slabsza baza do dojscia do 200koni(tymbardziej do 250KM).
miatowskim doprezonym silnikom wystarczy kolo 0,6 bara zeby wkroczyc na pulap 200.
w gtxise przy seryjnym doladowaniu 0,6 bara moc wynosila 163 konie.
do tego w gtxsie jest mocno przestarzale sterowanie boostem i kontrola tego boosta.
i tak trzeba to wywalac i tak.wiec ja nie widze w tym sensu.
ogolnie five (reverstain) pokazal ze nie ma co sie bac doprezonego bp i turbo rpzy madrym podejsciu do strojenia.gtx jest slabsza baza do dojscia do 200koni(tymbardziej do 250KM).
miatowskim doprezonym silnikom wystarczy kolo 0,6 bara zeby wkroczyc na pulap 200.
w gtxise przy seryjnym doladowaniu 0,6 bara moc wynosila 163 konie.
do tego w gtxsie jest mocno przestarzale sterowanie boostem i kontrola tego boosta.
i tak trzeba to wywalac i tak.wiec ja nie widze w tym sensu.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
jest pare aut na forum z turbo .poszperaj w wykresach tutaj:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2990&start=0
silnik z gtra widzialem najmocniejszy "krzynia" 300km przy 1,3 bara.
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/683/9082533808a7894cmed.jpg/]
[/URL]
auto opisane w gtrproject.pl w dziale
Galeria GTRPROJECT & Dział nasze projekty i ich rezultaty
warto tez przejrzec baze na mazdaspeed.pl
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=42101&start=80
sa i wykresy gtxow i turbionych bp miatowych
no i chyba najfajniejsze podsumowanie:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=4777&highlight=najmocniejsze
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2990&start=0
silnik z gtra widzialem najmocniejszy "krzynia" 300km przy 1,3 bara.
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/683/9082533808a7894cmed.jpg/]

auto opisane w gtrproject.pl w dziale
Galeria GTRPROJECT & Dział nasze projekty i ich rezultaty
warto tez przejrzec baze na mazdaspeed.pl
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=42101&start=80
sa i wykresy gtxow i turbionych bp miatowych
no i chyba najfajniejsze podsumowanie:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=4777&highlight=najmocniejsze
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
W silnikach z GTXa częstą awarią przy większym doładowaniu (kuty, to niby można dmuchać) jest pęknięcie głowicy. Tak więc wykraczanie poza seryjne doładowanie nawet z lepszym sterowaniem w okolice 2bar często podobno kończy się rozwaleniem góry silnika.
Co do silnika BP 1.8 z NB przy 0.9bara (w miarę bezpieczne doładowanie przy sensownym strojeniu), zrobionym kompleksowo wydechu, krótkim dolotem z potężnym IC - okolice 280-290hp. Slowem - bez zakucia można dojść do granicy wytrzymałości skrzyni.
Co do silnika BP 1.8 z NB przy 0.9bara (w miarę bezpieczne doładowanie przy sensownym strojeniu), zrobionym kompleksowo wydechu, krótkim dolotem z potężnym IC - okolice 280-290hp. Slowem - bez zakucia można dojść do granicy wytrzymałości skrzyni.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Hołek pisze:1) Chodzi mi o to czym różni się silnik z mazdy 323 /GTR od silnika który mamy w naszych miatach 1840ccm??
Wszystkim. Ale po podmienie łap da sie go upchnac, bez osprzętu.
Hołek pisze:2) Czy można włożyć taki silnik do miaty bez większego problemu (bo wiem że ten N/T z 323 wchodzi bez problemu)?
Można, przekladajac wszystko z silnika mx5 (łapy, kolektory, czujnik polozenia walka, alternator itp). Ma to jedyny sens przy standalonie.
Hołek pisze:3) Czy tak jak mi się wydaje różnica tkwi tylko w tłokach i korbowodach?
Też. I wszystkim innym. Blok jest tylko podobny i glowica wymienna z mx5 bp.
4) Czy ktoś wie ile wytrzymuje taki silnik z GTX/GTR?
Primo nie dostaniesz silnika od GTR (powodzenia, wyprodukowano tylko 5000 szt gtr na caly swiat). Drugie primo gtx wytrzumuje sporo barów ale moc z tak odpręzonego silnika jest znikoma.
Moja rada, poparta sporym doswiadczeniem w dlubaniu w mx5 z silnikiem gtx'a - nie rób tego. Seryjny silnik jest dużó lepszy , rownie wytrzymaly i, jak piwo zauwazyl, bardziej sprawny (taka sama moc przy nizszym doladowaniu).
dmk, jak daje rade do takich mocy o ktorych piszesz to jest juz fajnie
Posiadasz moze gdzies jakis przyklad tak mocnego, nie zakutego mx5?
Fiveopac, Chodzilo mi o zrobienie hybrydy glowicy z BP z dolem z GTRa, ale jesli seria daje rade do mocy o ktorych pisze dmk to narazie jest wystarczajacy. Jednak napisal on cos ze dol jesy 'niby kuty' wiec czy w polaczeniu z glowica z BP skoro z GTRa pekaja i osprzetem czesciowo z BP a reszta costom nie pozwoli na dmuchniecie wiecej na wiekszej sprezarce i uzyskania mocy przeskakujacych 300ps?

Fiveopac, Chodzilo mi o zrobienie hybrydy glowicy z BP z dolem z GTRa, ale jesli seria daje rade do mocy o ktorych pisze dmk to narazie jest wystarczajacy. Jednak napisal on cos ze dol jesy 'niby kuty' wiec czy w polaczeniu z glowica z BP skoro z GTRa pekaja i osprzetem czesciowo z BP a reszta costom nie pozwoli na dmuchniecie wiecej na wiekszej sprezarce i uzyskania mocy przeskakujacych 300ps?
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Hołek, radziłbym spojrzeć na temat z innej strony, "ujeździć" 250 KM/3xx Nm Miatkę a później się zastanowić czy jest sens robić coś 300+.. no planowanie miaty 300+ dla samej liczby większej o 50 kucy od 250.. trele morele na papierze. Nie obraź się ale wielu już takich było, bardzo wielu, zbyt wielu.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Hołek pisze:GTRa
A czytales moj akapit zaczynajacy sie od slowa "primo"?

Jedyne czego pragniesz z gtx'a to korbowody (są duzo mocniejsze) i idea drogi jaka pokonuje plyn chlodzacy (tzw reroute).
250 kucy w wazacej niecala tone mx5 zamiata auta pokroju mpower i ma bardzo nerwowy tyl, szczegolnei jak napedza to duza turbina z lagiem. 300 jest napewno do ogarniecia ale 250 wystarczy juz w zupelnosci do wszystkiego. Poza tym przeskok z 250 na 300 to podwojenie kosztow dotychczasowego uturbienia.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Fiveopac pisze:Poza tym przeskok z 250 na 300 to podwojenie kosztow dotychczasowego uturbienia.
I niewielka różnica wrażeń, bo to 300hp pojawia się w piku turbiny, która w większośći zastosowań nie zdąży napompować (chyba, że robimy auto na 1/4 mili).
Hołek pisze:Posiadasz moze gdzies jakis przyklad tak mocnego, nie zakutego mx5?
Poszukaj w googlach blogów amerykanów, którzy z NB robią wyścigówki. Bardzo mały procent jest zakuwany. Ponadto sam w peaku miewałem gdzieś 0.85/0.9bara, tylko mój wydech jest cholernie restrykcyjny, dolot za długi, a sprzęgło za słabe na takie moce.
Mówi się, że korby w BP wytrzymują 1.1-1.2bara, później mogą pojawiać się pęknięcia.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
I niewielka różnica wrażeń, bo to 300hp pojawia się w piku turbiny, która w większośći zastosowań nie zdąży napompować (chyba, że robimy auto na 1/4 mili).
tego to ja nie skumalem.co to jest pik turbiny?chodzi o maksymalne cisnienie jakie moze dac turbosprezarka?jesli tak to wystraczy dac turbine wieksza i boost nie musi isc w gore by osiagnac zadana moc.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
dmk pisze:I niewielka różnica wrażeń, bo to 300hp pojawia się w piku turbiny, która w większośći zastosowań nie zdąży napompować (chyba, że robimy auto na 1/4 mili).
Też tego nie kumam, co ma piernik do wiatraka?
Jeśli stroisz auto na 1 Bar to masz jeden bar, pojawia się on przykładowo przy 4k obr i trzyma ciśnienie do końca.
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
no chyba ze damy za mala turbine i turbina ma za mala wydajnsoc i boost niestety leci w dol przy odcince. wtedy jest jeszcze gorsza charakterystyka niz przy stalym booscie (gwaltowny spadek w dol momentu przy wyzszych partiach obrotow).takie samo zachowanie jest przy magicznym mbc.heheh.pik momentu i boosta a potem spadek o 0,2 bara do wartosci zadanej.
moim zdaniem najlepsza charakterystyka to plaski niuton np 300nm od 3 do 7 tys.daje to 300 koni przy 7 tys i wysoki niuton juz przy 3 tys obrotow.mozna to osiagnac przy odpowiednio dobranej sprezarce i narastajacym liniowo w gore booscie (0,5 bara przy 3000 i 1,2 bara przy 7 tys obrotow).chodz niektorzy lubia klepniecie w plecy jak w dieslu czyli pik niutona ktory nagle zrywa przyczepnsoc kol.mozna sie wtedy popisac
moim zdaniem to i niebezpieczne i niezby fajne na torze kiedy ciezko dozowac pedalem gazu, zlwaszcza na mokrej nawierzchni.

moim zdaniem najlepsza charakterystyka to plaski niuton np 300nm od 3 do 7 tys.daje to 300 koni przy 7 tys i wysoki niuton juz przy 3 tys obrotow.mozna to osiagnac przy odpowiednio dobranej sprezarce i narastajacym liniowo w gore booscie (0,5 bara przy 3000 i 1,2 bara przy 7 tys obrotow).chodz niektorzy lubia klepniecie w plecy jak w dieslu czyli pik niutona ktory nagle zrywa przyczepnsoc kol.mozna sie wtedy popisac

moim zdaniem to i niebezpieczne i niezby fajne na torze kiedy ciezko dozowac pedalem gazu, zlwaszcza na mokrej nawierzchni.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
piwo pisze:.takie samo zachowanie jest przy magicznym mbc.heheh.pik momentu i boosta a potem spadek o 0,2 bara do wartosci zadanej.![]()
Znam to aż za dobrze. Wynika to z pojemności dolotu (intercoolera), przy wyżzych obrotach występuje spadek ciśnienia bliżej kolektora. Przykładowo przy turbinie jest zadany 1bar ale za ickiem już spada.
Będę podpinał ciśnienie zza icka do actuatora, ciekawe czy coś się zmieni

Sorry za offtopa

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Brawo dla piwo. W przypadku BP 1.8 problem jaki opisuje flyinmiata jest taki, że większe turbiny (T28 i wyżej) są słabe, bo turbina "wstaje" przy 3.5k rpm a osiąga ciśnienie rzędu 1.2bara i w górę przy 5k RPM i dalej, co jest słabym wyjściem, a (określone przez nich jako "optymalne" - po dokładne AR itd. odsyłam na flyinmiata) T25 nie utrzyma ciśnienia wyższego niż 0.9-1.1bar przez cały zakres obrotów. Dlatego pikiem nazywam maksymalne (chwilowe) doładowanie, które turbina osiągnie przez bardzo krótki czas. W tym momencie pojawia się często też maksymalna moc, a zwłaszcza moment.
PS Jedno z fajniejszych rozwiązań problemu długiego dolotu:

PS Jedno z fajniejszych rozwiązań problemu długiego dolotu:

Ostatnio zmieniony 07 wrz 2011, 19:22 przez dmk, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Wynika to z pojemności dolotu (intercoolera), przy wyżzych obrotach występuje spadek ciśnienia bliżej kolektora.
mowisz?az tak slaby przeplyw maja icki?
mi sie wydawalo zawsze ze wynika to z zero ejdynkowej natury mbc.czyli mamy ustawiona sprezyna na 1 bar w mbc.mbc zaczyna przepuszczac cisneinie do west gate dopeiro po przekroczeniu 1 bar.dalej mamy opoznienie otwarcia grzybka west gate i czas potrzebny by te cisnienie ndamiarowe ucieklo przez grzyba.przez ten czas czesto w dolocie juz pojawia sie wlasnie 1,2 bara.ktore po jakiejs chwili powiedzmy 0,5s spada do 1 bara.ale faktycznie potem dalej o troche zawsze tez lecialo w dol.widac jest jak mowisz.ja tez mialem podpiete cisnienie na west gate idace sprzed icka.
W tym momencie pojawia się często też maksymalna moc, a zwłaszcza moment.
no z tym moemntem oczywiste ale z moca to ejszcze nie widzialem takiej charakterystyki szczerze poweidziawszy.mozna na t25 wystroic w takim razie inaczej.przy 3000 dac 0,5 bara a przy 7 tys 0,9 bara bo tyle wtedy dmucha poweidzm,y turbina.wtedy moment spadnie z 300nm przy 3000 do powiedzmy 220nm ale bedzie bardziej plaska charakterystyka i fajniejsza, bardziej rpzypominajaca wolnossaka. moc przy 7 tys sie nie zmieni oczywiscie i zakres pewnie 5000-7000.zmieni sie tylko w dol charakterystyka 3000-5000 czyli wtedy kediy jest bez sensu kopniecie ktore zrywa trakcje a nie napedza auto.
takieobrazki.nie rpzeliczac prosze nm na km bo sa wartosci z pupy wiec na pewno sie nie zgadzaja.chodzi o poglad o co mi chodzi,plaski moment oczywiscie powinien byc na kolach a nie na silniku wiec zalozmy ze to wartosci sa na kolach a nie silnika:
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/831/beztytuums.png/]

Ostatnio zmieniony 07 wrz 2011, 22:07 przez piwo, łącznie zmieniany 3 razy.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
piwo pisze: zero ejdynkowej natury mbc
Jak układ oparty o sprężynę może być 0/1?

MBC wbrew pozorom działa liniowo, choć w małym zakresie ciśnienia.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
chodzilo mi o to ze do czasu gdy nie osiagniemy odpowiedniego cisnienia w dolocie dopoty zawor mbc nie zostanie otwarty (mamy wstepne naciagniecie sprezyny) i nie otworzy cisnienia na west gate.wiec jak dal meni to ejst dzilanie zero ejdynkowe.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
dmk pisze: T25 nie utrzyma ciśnienia wyższego niż 0.9-1.1bar przez cały zakres obrotów.
Dobrze, ze nie mam BP a B6 - u mnie przypadkiem T25 napompowała mi już 1,6bara i nie miała jakoś ochoty przestać (boost ciągle wzrastał przy około 6k obr)

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Mayk pisze:dmk pisze: T25 nie utrzyma ciśnienia wyższego niż 0.9-1.1bar przez cały zakres obrotów.
Dobrze, ze nie mam BP a B6 - u mnie przypadkiem T25 napompowała mi już 1,6bara i nie miała jakoś ochoty przestać (boost ciągle wzrastał przy około 6k obr)
Zerknij na mapę ciśnienie/przepływ - wydaje mi się, że powyżej 1.2bara T25 z AR .54 nie dawała rady już, chyba.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Tylko mówię co mi log w EM'ie pokazał wraz z zegarem na desce.
Zapewne wzrost temperatury był bardzo duży i sprężarka pracowała w bardzo nieoptymalnych warunkach - ale napompowała
Zapewne wzrost temperatury był bardzo duży i sprężarka pracowała w bardzo nieoptymalnych warunkach - ale napompowała

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
grzes, Chodzi mi bardziej o to żeby jak już coś robię to robić raz z zapasem niż potem zaczynać wszystko od początku. A jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia więc może być różnie
Fiveopac, aha czyli jedyne co nie znosi ciśnienia powyżej 1.1 bara to korby?
dmk, Mówisz że duże turbiny wstają późno. Ja w swoim Talonie miałem wrzuconą turbinkę z EVO 8 TwinScroll i wstawała ona już przy 1700rpm, a przy 2200rpm miałem 0.5bar. Wstaje ona szybciej od t25 a pozwala nadmuchać 2bary.
Mayk, u mnie oem turbina w Talonie też naładowała raz 1.7bar a podobni jej max to 0.8 a wszystko resztę ją zabija. Mi zdarzyło się to tylko raz ale żyła nadal

Fiveopac, aha czyli jedyne co nie znosi ciśnienia powyżej 1.1 bara to korby?
dmk, Mówisz że duże turbiny wstają późno. Ja w swoim Talonie miałem wrzuconą turbinkę z EVO 8 TwinScroll i wstawała ona już przy 1700rpm, a przy 2200rpm miałem 0.5bar. Wstaje ona szybciej od t25 a pozwala nadmuchać 2bary.
Mayk, u mnie oem turbina w Talonie też naładowała raz 1.7bar a podobni jej max to 0.8 a wszystko resztę ją zabija. Mi zdarzyło się to tylko raz ale żyła nadal

- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Mayk zapomniał wspomnieć, że po ekscesach z turbiną i 1.6 bara wymienił i turbinę i silnik. Co prawda jedno z drugim miało niewiele wspólnego, ale w tym wypadku jest to taki mały, humorystyczny akcent 

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:Mayk zapomniał wspomnieć, że po ekscesach z turbiną i 1.6 bara wymienił i turbinę i silnik.
A widzisz, nieprawda.
Poza tym turbina stara jest zupełnie sprawna, tak twierdzę ja i nasz ulubiony zakład regenerujący turbiny znad autostrady

1.6bara było na nowym silniku i na aktualnej turbinie.
A silnik i turbo mają się generalnie bardzo dobrze. Przejechane 4k km i na bagnecie nadal prawie połowa stanu (po zalaniu oleju było 3/4). Przez tyle km ubyło mi może z 200-300ml oleju z czego pewnie i tak większość wyleciała przez uszczelkę pod głowicą, z której dość mocno leciało (znaczyłem teren) dopóki głowicy trochę nie dociągnąłem

dmk pisze:prawda jedno z drugim miało niewiele wspólnego, ale w tym wypadku jest to taki mały, humorystyczny akcent
Faktycznie nic wspólnego, poza tym nie nazwałbym tego humorystycznym tak btw..
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Mayk pisze:A silnik i turbo mają się generalnie bardzo dobrze. Przejechane 4k km i na bagnecie nadal prawie połowa stanu (po zalaniu oleju było 3/4). Przez tyle km ubyło mi może z 200-300ml oleju z czego pewnie i tak większość wyleciała przez uszczelkę pod głowicą, z której dość mocno leciało (znaczyłem teren) dopóki głowicy trochę nie dociągnąłem
Co mnie bardzo cieszy.
Mayk pisze:Faktycznie nic wspólnego, poza tym nie nazwałbym tego humorystycznym tak btw..
Oj tam oj tam.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/