[NC] pianka poliuretanowa oraz kilka innych pytań ;D

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

M30
Posty: 19
Rejestracja: 21 sie 2011, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

03 wrz 2011, 22:31

Siemka,

Mam kilka pytań do klubowiczów:
1. Czy ktokolwiek z obecnych skusił się na KIT od mazdy pt: "Eibach Zestaw obniżający zawieszenie" nr kat 4100-77-779, jeśli tak, to czy mogę poprosić o opinie?
2. W serwisie wyceniono mi montaż na 600 zł oraz same sprężyny na 850 i tu powstaje pytanie czy jak kupie od dilera a zamontuje sam to stracę gwarancję?
3. Ewentualnie czy montaż innego (gwintowanego) zawieszenia powoduje utratę gwarancji, a jeśli tak to czy na elementy związane z podwoziem/zawieszeniem, czy całość samochodu?

4. No i tzw gwóźdź programu ;-)
Ostatnio pozwoliłem sobie zajrzeć pod samochód celem wydłubania jakiegoś patyczka, co się owinął i oczom moim ukazała się pianka (WTF???)

zdjęcia zamieściłem tutaj [URL=http://imageshack.us/g/825/hpim0387c.jpg/]pianka ;p[/URL]
czy ktoś widział coś podobnego? Może znów pytanie co właścicieli NC/NCFL o ten jakże niewybredny sposób ochrony przed...no właśnie, przed wilgocią, hałasem...????

Będę wdzięczny za każda odpowiedź.
Marcin
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

04 wrz 2011, 8:11

M30 pisze:1. Czy ktokolwiek z obecnych skusił się na KIT od mazdy pt: "Eibach Zestaw obniżający zawieszenie" nr kat 4100-77-779, jeśli tak, to czy mogę poprosić o opinie?
2. W serwisie wyceniono mi montaż na 600 zł oraz same sprężyny na 850 i tu powstaje pytanie czy jak kupie od dilera a zamontuje sam to stracę gwarancję?


1. Eibach Pro Kit? u nas chyba nikt nie ma, no moze 1-2 osoby fabrycznie montowane do NCfl, amerykanie maja wiecej i sa zadowoleni.
2. myślę, że jak się usmiechniesz do ekipy warszawskiej to Ci to ktoś zamontuje duuuuzo taniej. nie stracisz gwarancji i nie musisz kupowac od dilera, a taniej znajdziesz na przyklad na www.kmparts.pl
miata lov!
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

04 wrz 2011, 8:55

Moje sprężyny to jest chyba ten zestaw.. trzeba by dojść po numerach seryjnych sprężyn.. jak działa.. mało mam porównania ale od serii jest spora różnica..
Obrazek

;-)
Obrazek
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

04 wrz 2011, 11:58

A boszzzze - jaki ponton... :ryjezesmiechu:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

04 wrz 2011, 13:15

M30 pisze: wyceniono mi montaż na 600 zł oraz same sprężyny na 850

chcialbym zarabiac 600zł/h.. cena z kosmosu, montaz banalnie prosty, fajnie że ASO i terefere takie tam, ale z takimi cenami to lekka przesada.
Cena za kit, nawet nie najgorsza.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
M30
Posty: 19
Rejestracja: 21 sie 2011, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

04 wrz 2011, 14:31

grzes pisze:chcialbym zarabiac 600zł/h.. cena z kosmosu, montaz banalnie prosty, fajnie że ASO i terefere takie tam, ale z takimi cenami to lekka przesada.



Jakiś czas temu czytałem, że kolega Five u siebie w NC wymieniał amory i jeśli dobrze pamiętam, to 1,5h na stronę mu się zeszło, a to była wymiana całego zestawu, a tutaj trzeba jeszcze rozebrać sam amor (pewnie już mniej roboty, ale zawsze)....
Any way, napiszę do Mazdy zapytanie o gwarancję a do sklepu podanego przez matpilch'a (dzięki!) prośbę o potwierdzenie, ze to jest ten sam zestaw...jeśli obie rzeczy wyjdą na "+" to pewnie uśmiechnę się do kogoś z wawy.

wracając do tajemniczej pianki...
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/10/hpim0385o.jpg/]Obrazek[/URL]

czy ktoś spotkał się z tym? wolę unikać myśli, ze padłem ofiarą jakiejś podłej intrygi ;D
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

04 wrz 2011, 18:56

pianka nie ma nic wspólnego z "serią" czy też "fabryką" jeżeli o to pytasz.. ktoś miał jakiś pomysł, no i takie są efekty.. nie wiem, zabezpieczenie przez brudem i wodą, innego uzasadnienia nie widzę.
Wracając do wymiany sprężyn wkradł się błąd, pisane z telefonu w nawiasie powinno być (2-3h). Nie mniej jednak tak czy inaczej uważam że jest to bardzo wygórowana kwota, a mam pełną świadomość i doświadczenie ile to pracy;)
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

04 wrz 2011, 19:28

M30 pisze:czy ktoś spotkał się z tym? wolę unikać myśli, ze padłem ofiarą jakiejś podłej intrygi ;D

Dżizes :shock: rozkrecilem pol auta ale nic takiego nie widzialem. Wyglada to jak jakies zabezpieczenie antykorozyjne?! Na bank nie jest to fabryka.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
M30
Posty: 19
Rejestracja: 21 sie 2011, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

04 wrz 2011, 21:37

No dobra...tyle, że ja autko kupiłem w saloonie i jestem pierwszym właścicielem ;/

Czy powinno mnie to martwić? Jeśli tak, to co dalej?
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

05 wrz 2011, 6:30

Marcin, jeżeli masz mozliwość to jedź do porządnego warsztatu (nie ASO) i niech tam rzucą na to fachowym okiem. Być może jest to zwykła drobnostka, ale warto się upewnić.

Jak już wszystko będzie jasne wtedy możesz udać się do ASO z prośbą o wyjaśnenia. Z własnych doświadczeń mogę powiedzieć, że w ASO czasami "przeoczają" pewne kwestie.

Jak będę miał chwilę to sprawdzę czy u mnie nie ma czegoś takiego. Auto odebrałem na początku czerwca.
M30
Posty: 19
Rejestracja: 21 sie 2011, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

05 wrz 2011, 7:51

Jak będę miał chwilę to sprawdzę czy u mnie nie ma czegoś takiego. Auto odebrałem na początku czerwca.


Dzięki, wystarczy zajrzeć przy skręconych kołach, tj nie trzeba podnosić auta.
Yaskier
Posty: 244
Rejestracja: 09 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Sosnowiec

05 wrz 2011, 9:26

Podpinając się pod temat, mam wątpliwości czy te sprężyny Eibacha obniżają o te ok 3 cm "deafultowo" niezależnie od modelu. Bo jest np spora różnica w wysokości zawieszenia między NC a NCFL Sport seryjnym. Nie wiem jak to wygląda w każdym innym NCFL (nie Sport).
I czy zakłądając jak ja bym je kupił, to czy faktycznie te 3 cm obniżą? Czy np ja już je mam zamontowane fabrycznie i efektu żadnego nie będzie? :) Ktoś wie?

Co do pianki, zerknę u siebie i dam znać. Ale nie kojarzę, żebym ją widział.
M30
Posty: 19
Rejestracja: 21 sie 2011, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

05 wrz 2011, 11:44

No dobra;-)
a w zasadzie to nie dobra... bo mam NCFL sport i sam nie wiem, czy mam już zamontowane seryjnie czy nie...z tego co wiem, to sprężyny są koloru niebieskiego (u mnie czarne), a dopiero co wyjechałem od mazdy...


... gdzie musiałem wyglądać jak jakiś debil, bo zaglądałem pod 2 mazdy w salonie (jedna w salonie, druga testowa) i obie miały wtryśnięte to coś, zakładam, ze jest to seria zatem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ponadto w kwestii montażu KIT'u powiedziano mi, że:
1. mogę kupić gdzie indziej i zamontować u nich i wtedy nie stracę gwarancji
2. Cena montażu = 340 zł + 250 zł za sprawdzenie i ustawienie geometrii (podobno konieczne), a biorąc pod uwagę, ze mam ścięte opony, tak czy inaczej muszę sprawdzić (prawdopodobnie od wchodzenia w zakręty, bo tylko zew krawędzie, ale lepiej dmuchać na zimne) to cena w tym ASO staje się bardziej przystępna.
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

05 wrz 2011, 11:51

M30 pisze:a w zasadzie to nie dobra... bo mam NCFL sport i sam nie wiem, czy mam już zamontowane seryjnie czy nie...z tego co wiem, to sprężyny są koloru niebieskiego (u mnie czarne), a dopiero co wyjechałem od mazdy...


Marcin, te sprężyny są dostępne jako akcesorium dodatkowo płatne. Ja też mam Sport i definitywnie nie mam ich w serii.

M30 pisze:... gdzie musiałem wyglądać jak jakiś debil, bo zaglądałem pod 2 mazdy w salonie (jedna w salonie, druga testowa) i obie miały wtryśnięte to coś, zakładam, ze jest to seria zatem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Zaraz z ciekawości zanurkuję pod auto, zżera mnie ciekawość co tam znajdę :wink:

M30 pisze:Ponadto w kwestii montażu KIT'u powiedziano mi, że:
1. mogę kupić gdzie indziej i zamontować u nich i wtedy nie stracę gwarancji
2. Cena montażu = 340 zł + 250 zł za sprawdzenie i ustawienie geometrii (podobno konieczne), a biorąc pod uwagę, ze mam ścięte opony, tak czy inaczej muszę sprawdzić (prawdopodobnie od wchodzenia w zakręty, bo tylko zew krawędzie, ale lepiej dmuchać na zimne) to cena w tym ASO staje się bardziej przystępna.


Jeżeli mają dobrych fachowców, którym jesteś w stanie zaufać to go for it. Lokalne ASO bardzo nadszarpnęło moje zaufanie, niestety w okresie gwarancyjnym muszę się tam pojawiać.
M30
Posty: 19
Rejestracja: 21 sie 2011, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

05 wrz 2011, 12:17

Marcin, te sprężyny są dostępne jako akcesorium dodatkowo płatne. Ja też mam Sport i definitywnie nie mam ich w serii.


No tak... jako akcesorium dodatkowo płatne znajdziesz też np. rozpórkę kielichów, a ona w NCFL 2.0 Sport jest w standardzie...

Marcin30 pisze:Zaraz z ciekawości zanurkuję pod auto, zżera mnie ciekawość co tam znajdę


Czekam, czekam ;D

Marcin30 pisze:Jeżeli mają dobrych fachowców, którym jesteś w stanie zaufać to go for it. Lokalne ASO bardzo nadszarpnęło moje zaufanie, niestety w okresie gwarancyjnym muszę się tam pojawiać.


Ciężko powiedzieć, ale właśnie dzwoniłem do sprzedawcy w salonie i powiedział, ze ktoś właśnie zamówił obniżone zawieszenie + fele 18 cali (chyba podobny wzór jak Twoje) cena bagatela - 4700+2900 (fela/guma). Oczywiście do wersji 2.0

Tak sobie jeszcze pomyślałem, ze z jednej strony wersje 1.8 maja w serii wyższe amory, ale wersje 2.0 z twardym dachem są cięższe... stąd podają "około" w opisie produktu.
ODPOWIEDZ