Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

23 sie 2011, 22:07

majkel_c pisze:Hmm, a coś to zmienia ?


Zastanawiałem się głośno, czy ona by nie przeszkadzała w podniesieniu wyżej silnika, ale chyba sam sobie odpowiedziałem :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

24 sie 2011, 9:11

majkel_c pisze:Hmm, a coś to zmienia ?
Imho pierwsza metoda jest wygodniejsza i jakaś taka dość standardowa.

Co kraj to obyczaj. :mrgreen: Chłopaki sami zaproponowali, z pełno świadomością konsekwencji - gdyby się jednak nie udało, sanki musiałyby polecieć w dół a cała wcześniejsza robota poszłaby na marne. :razz:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

24 sie 2011, 9:41

dmk pisze:Zastanawiałem się głośno, czy ona by nie przeszkadzała w podniesieniu wyżej silnika, ale chyba sam sobie odpowiedziałem :wink:

Zawsze możesz otworzyć maskę :kciuk:
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

24 sie 2011, 10:23

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, wieczorem poleżę pod autem i pomyślę, czy warto ;) Wyciek nie jest duży... ;) Jak ja kocham takie roboty, gdzie trzeba odkrecić miliard śrubek dla jednej uszczelki...
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 sie 2011, 11:41

irakleo pisze:Zawsze możesz otworzyć maskę :kciuk:

:kciuk:
gdzie trzeba odkrecić miliard śrubek dla jednej uszczelki...

Odkręcenie śrubek to jedna strona medalu... Potem trzeba jeszcze tą miskę zdjąć, a jest dość upierdliwie wklejona :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

25 sie 2011, 11:52

Blade pisze:Czy po wymianie baterii w pilocie trzeba go na nowo programować ?


absolutnie nie ;-) nie znam takiego pilota co gubi się po wyjęciu zasilania napewno nie robi tego pilot mazdy
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

25 sie 2011, 15:01

arturo_tiburon pisze:absolutnie nie ;-) nie znam takiego pilota co gubi się po wyjęciu zasilania napewno nie robi tego pilot mazdy


Potwierdzam. Po 48 godzinach bez prądu i wymianie baterii na nową, pilot działa jak należy :smile:
oncia
Posty: 233
Rejestracja: 07 maja 2008, 18:03
Lokalizacja: Kielce/Szczekociny

25 sie 2011, 16:48

arturo_tiburon pisze:
Blade pisze:Czy po wymianie baterii w pilocie trzeba go na nowo programować ?


absolutnie nie ;-) nie znam takiego pilota co gubi się po wyjęciu zasilania napewno nie robi tego pilot mazdy

Są piloty co gubią programy , niektóre już po minucie np rower .
Dlatego najlepiej wymianę baterii zrobić szybko .
Osobiście straciłem jednego pilota od alarmu -> po wymianie baterii padniętej do zera pilot nadaje ale już nie jest czytany przez centralkę
Rover
Posty: 367
Rejestracja: 21 paź 2009, 12:41
Lokalizacja: Kraków

26 sie 2011, 9:39

oncia pisze:Są piloty co gubią programy , niektóre już po minucie np rower .


Skoro zostałem wywołany. Mój Rover programu nie gubi, ale po wymianie baterii należy auto najpierw otworzyć i zamknąć z klucza (z dołączonym pilotem), a dopiero po tym używać pilota. Działa, inaczej nie próbowałem.
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

26 sie 2011, 9:47

w Oplu pamiętam po wymianie baterii trzeba było otworzyć i zamknąć samochód kluczykiem wsadzonym do stacyjki i już był zaprogramowany :winner:

PS:teraz każdy będzie pisał jak to robił w innym samochodzie :kciuk: :jupi:

[ Dodano: 26-08-2011, 23:23 ]
w zasadzie od samego poczatku mam problem z wrzuceniem wstecznego biegu. Raz wchodzi a niekiedy musze jeszcze raz wysprzeglic a i tak wejdzie z malym zgrzytem. Przy kreceniu do odcinki mam problem zeby zrobic zmiane 2/3. Jest opor, musze odpuscic i ponowic.
Da sie to jakos ustawic? Poprawic prowadzenie czy cus?
Jakies koncepcje?
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

02 wrz 2011, 10:33

czy podnośnik szyby z NB jest kompatybilny z NA?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

02 wrz 2011, 18:16

Dobry wieczór.

Czy komuś się o uszy obiła wartośc momentu dokręcania kół rozrządu?

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

02 wrz 2011, 18:53

MiC pisze:w zasadzie od samego poczatku mam problem z wrzuceniem wstecznego biegu. Raz wchodzi a niekiedy musze jeszcze raz wysprzeglic a i tak wejdzie z malym zgrzytem. Przy kreceniu do odcinki mam problem zeby zrobic zmiane 2/3. Jest opor, musze odpuscic i ponowic.
Da sie to jakos ustawic? Poprawic prowadzenie czy cus?
Jakies koncepcje?


Trzeba by sprawdzić w jakim stanie są gumy na lewarku
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

02 wrz 2011, 23:43

hella_flush pisze:Dobry wieczór.

Czy komuś się o uszy obiła wartośc momentu dokręcania kół rozrządu?

Pozdrawiam


Może [URL=http://www.miata.net/garage/torque.html]tutaj[/URL] hmm?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

03 wrz 2011, 0:23

MiC pisze:w zasadzie od samego poczatku mam problem z wrzuceniem wstecznego biegu. Raz wchodzi a niekiedy musze jeszcze raz wysprzeglic a i tak wejdzie z malym zgrzytem. Przy kreceniu do odcinki mam problem zeby zrobic zmiane 2/3. Jest opor, musze odpuscic i ponowic.
Da sie to jakos ustawic? Poprawic prowadzenie czy cus?
Jakies koncepcje?


Od samego początku miałem zbliżone problemy. Kombinacja ceramizera, Redline do skrzyń i nowych gum załatwiła sprawę.

Gumy najmniej dały (stare były obie dziurawe), ceramizer najwięcej.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

03 wrz 2011, 9:14

Kitson pisze:
hella_flush pisze:Dobry wieczór.

Czy komuś się o uszy obiła wartośc momentu dokręcania kół rozrządu?

Pozdrawiam


Może [URL=http://www.miata.net/garage/torque.html]tutaj[/URL] hmm?


Niestety, nima. Trudno.

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

03 wrz 2011, 15:48

Jeszcze co do tych biegów - mógł byś się przyjrzeć swoim mocowaniom silnika i dyfra.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

03 wrz 2011, 16:39

Kitson pisze:czy podnośnik szyby z NB jest kompatybilny z NA?


Sam sobie odpowiem, może się komuś przyda: podnośnik szyby NB z NA nie jest wymienny, a przynajmniej mają inne numery części:
NC115958XA dla NB (ciekawe, że nie zaczyna się na NB..)
NA0159560C dla NA

Przy czym jest to tylko mechanizm podnoszenia z linką, silniczek występuje oddzielnie. To znaczy w sumie tyle, że prościej mi będzie zamówić nową linkę i próbować ją nawinąć na silniczek samemu...
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

04 wrz 2011, 13:40

Dzień dobry

Poza łącznikami stabilizatorów czy występują jakiekolwiek różnice w wahaczach NA/NB? Rzecz tyczy się zestawu poliuretanów, według producenta zestaw pasuje 89-05 (na kserówkach z instrukcją takie info się przewija, ze strony ten zestaw znikł), według sprzedających na ebayu, zgodnym chórem, wyłącznie 89-97.

Do NA pasowały idealnie, moim zdaniem do NB też podejdą, poza tulejkami łączników, ale może o czymś nie wiem, pomożecie?

Mam wrażenie, graniczące z pewnością, że to jest tak jak z ebayowymi rozpórkami "tylko do NB", które na NA siedzą jak z fabryki ale wole się upewnić.

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

06 wrz 2011, 17:20

Jak wygląda sprawa z wymiennością tylnych lamp w MX-5? Czy z NA podejdą do NB, z NBFl do NB i w drugą stronę?
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 659
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

06 wrz 2011, 19:43

Kurak pisze: Czy z NA podejdą do NB

Nie
Kurak pisze: z NBFl do NB

Jak najbardziej tak, w drugą stronę też :cool:
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Kołek
Posty: 228
Rejestracja: 28 mar 2011, 14:49
Lokalizacja: Maków / WWA

08 wrz 2011, 14:58

Ktoś wie czym może być spowodowane niskie napięcie w światłach postojowych ? Mam tam zamontowane żarówki led i cały czas mi się przepalają.
george79
Posty: 154
Rejestracja: 12 cze 2011, 11:28
Lokalizacja: Pęsy / Warszawa

08 wrz 2011, 15:03

Kołek pisze:Ktoś wie czym może być spowodowane niskie napięcie w światłach postojowych ? Mam tam zamontowane żarówki led i cały czas mi się przepalają.


Mi kiedyś przepalała się żarówka od "krótkich" bo za luźne były suwki na kablach i lekko miały luzy, przez co żarówka dostawała drgawek napięcia i szlag ją trafiał. SPrawdź więc kable, czy nie przetarte, czy nie zaśniedziałe łączenia, ewentualnie przeczyść, podoginaj by dobrze stykały...
george79
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

08 wrz 2011, 15:12

Ktoś kiedyś wspominał w jakimś wątku (chyba o zawieszeniu, którego nigdy nie mogę znaleźć :noob:), że ktoś na forum śmiga na zawieszeniu KW.

Poproszę o przyznania się kto to :) albo o wskazanie posiadacza :mrgreen:

Bardzo dziękuję

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
sieraq87
Posty: 102
Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:01
Lokalizacja: wlkp

08 wrz 2011, 21:35

Czy EBC dołącza do swoich klocków zestaw montażowy?
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

08 wrz 2011, 21:44

Kupowałem EBC Black na tył i poza klockami nie było żadnych elementów montażowych (blaszek sprężynujących).
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 wrz 2011, 12:56

Trafiłem na [URL=http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=23338&st=0]racingforum[/URL] na dyskusję o regeneracji amortyzatorów. Ciekawi mnie, czy faktycznie możliwa jest zmiana parametrów seryjnych amorów mazdy - tak, żeby były przystosowane do niższej sprężyny i żeby było sztywniej, a przy okazji żeby wróciły do swojej sprawności, jaką miały 19 lat temu.
Co o tym sądzicie? Jeśli miałbym kupować nowe za ca. 300zł za sztukę, albo mieć customizowane za powiedzmy 150-200/sztukę, to jest to ciekawa alternatywa.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
jasnoksieznik
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 2011, 21:58

09 wrz 2011, 14:15

Ja bym najpierw zapytal w stacji kontroli pojazdow, czy to dopuszczalne - u Helmutow jest to bez dodatkowych papierow/certyfikatow niedozwolone - troche tak, jakbys bez przegladu jezdzil. A bez przegladu ubezpieczalnia nic nie zaplaci.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 wrz 2011, 14:22

Kitson pisze:Ciekawi mnie, czy faktycznie możliwa jest zmiana parametrów seryjnych amorów mazdy - tak, żeby były przystosowane do niższej sprężyny i żeby było sztywniej, a przy okazji żeby wróciły do swojej sprawności, jaką miały 19 lat temu.

Nie, bo one nie są serwisowalne. Jeśli ktoś próbuje coś takiego wykonać to jest to megarzeźba. Zerkopol dowolnie remontuje i przestraja bilsteiny, ale one są konstrukcyjnie przystosowane do takich operacji.
Kitson pisze:Jeśli miałbym kupować nowe za ca. 300zł za sztukę, albo mieć customizowane za powiedzmy 150-200/sztukę, to jest to ciekawa alternatywa.

Nie zrobisz czegoś takiego za 150 PLN. A już na pewno zmiana charakterystyki amortyzatora, który nie został do takiej operacji poprzez swoją konstrukcję przystosowany nie jest wykonalna.
Jeśli chcesz sobie zrobić customowe amo, kup używane bilsteiny i oddaj je w łapy zerkopolowych fachmanów. Bilsteiny mają jeszcze jedną zaletę, z racji swojej konstrukcji przez cały okres "życia" nie tracą więcej niż 10% pierwotnych parametrów. Twoje 19 letnie seryjne amortyzatory po próbie demontażu nadawałyby się jedynie na śmietnik.

Po
eM
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2011, 14:26 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 wrz 2011, 14:22

jasnoksieznik, o tym nawet nie myślę. Jeśli mielibyśmy się tym przejmować, to nie powstałby żaden projekt turbo, żaden swap (ani silnika, ani hamulców), nikt nie zmieniłby nawet foteli :wink:

A, no tak - Monachium :mrgreen:

[ Dodano: 09-09-2011, 15:24 ]
majkel_c pisze:kup używane bilsteiny i oddaj je w łapy zerkopolowych fachmanów


Chodzi po głowie, chodzi. Nieznany jest mi jednak koszt takiej operacji i nieznane jest mi źródło, z którego mógłbym wydobyć bille.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ODPOWIEDZ