[NA] Przerabianie z RHD na LHD

Czy jest to do zrobienie??? i Jakie sa koszty takiej operacji :)

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

perosz
Posty: 61
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:30
Lokalizacja: Brighton/Bydgoszcz

01 sie 2011, 17:41

Witam

Od prawie 5 lat mieszkam w Anglii no i stwierdziłem ze już czas wracać do Polski.
No i teraz mam problem bo nie chce tu pozostawić mojej mazdzioszki bo bardzo ja polubiłem no i troche kasy w niej utopiłem. (nowy dach, zawieszenie, hamulce, kola i jeszcze milion malych rzeczy).

No i teraz do sedna sprawy czy ktos juz przekładał kierownice z prawej na właściwa w mx5 i czy koszty go nie zabiły. Mówiąc szczerze nie wiem czego się nawet spodziewać jeżeli chodzi o koszty.

Czy kupic rozbita na czesci i uzyc jako dawcy, wiem ze niektore furki przekladaja sie lepiej inne gorzej, wydawalo mi sie ze bylo cos o tym kiedys na forum ale nie moge teraz tego wygmerać :)

Troche do zmiany jest maglownica, wspomaganie, uklad hamulcowy, uklad sprzęgła, pedaly, cala deska rozdzielcza z kierownica, wycieraczki, światla ??? wystarczy zamienić miejscami ????są przeciez okrągle obydwa :)))) wiec troche do zrobienia by bylo :)))

Jak ktoś przechodzil taka akcje lub ma jakąś wiedze na ten temat to byl bym wdzięczny za pomoc.
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

01 sie 2011, 18:38

Pomijając kwestie techniczną przekładki pozostaje jeszcze dosyć spory problem zarejestrowania auta z krótkim VINem w PL tak, żeby to było legalne.

Najprościej, kupić trochę rozbitego LHD, przespawać ścianę i zarejestrować na papierach tego LHD, będzie to tak zwany szczepan i nie ma to nic wspólnego z działaniem zgodnym z prawem... Mimo tego takie akcje są szeroko praktykowane.

Legalna rejestracja przekładanego auta to droga przez męke, zaświadczenia od odstępstwach z ministerstwa, znalezienie diagnosty, który podbije przegląd itp. To duży wysiłek organizacyjny i finansowy, opłaca się gdy rozmawiamy o JDMowych rodzynkach.

Sama przekładka - nie robiłem, ale rozkminiałem Eunosa RHD razem z Morisem i doszliśmy do wniosku, że jest to jak najbardziej wykonalne, jak ktoś lubi mechanikować i ma troszkę czasu. Byc może ten wniosek jest błędny.

Osobiście uważam, że przy cenach Miaty kombinacje mają niewiele sensu, ale gdybym koniecznie chciał zrobić to co Ty planujesz to kupiłbym możliwie jak najbardziej gołą budę LHD (bez wnętrza, silnika, przeniesienia ale z maglem ;)) z papierami, przełożył co tam masz w RHD dobrego i tyle.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
perosz
Posty: 61
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:30
Lokalizacja: Brighton/Bydgoszcz

01 sie 2011, 18:45

no własnie tez myślałem o takiej akcji przespawania sciany grodziowej lub podmiance budy to chyba nawet bedzie łatwiejsze niz to spawanie :))) Taka podmianka pozwala ominac problem kosztow pierwszej rej itd :)
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

01 sie 2011, 21:19

polska/ euro buda z papierami, najlepsze wyjscie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

01 sie 2011, 21:28

Zniszczyłeś mnie nazwą "szczepan". Złamałeś mój system :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 sie 2011, 23:40

Jeśli Twoje RHD jest w dobrym stanie, to sprzedać na lokalnym rynku, kupić podobne LHD w DE, unikalne graty przełożyć. Najlepsze wyjście. Przekładana miata będzie już zawsze spawogniotem...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
perosz
Posty: 61
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:30
Lokalizacja: Brighton/Bydgoszcz

02 sie 2011, 9:52

Nie bedzie żadnego spawania nie czuł bym się za pewnie w takim pospawanym bolidzie:)

Decyzja podjęta szukam budy w Polsce zaejestrowanej z papierami moze byc z zajechanym silnikiem, skrzynia itd.. i z 2 zrobie jeden :)

Niestety nie przejdzie wyjecie ''unikalnych'' gratow i sprzedanie fury na lokalnym rynku .
bo nic by z niej mechanicznie nie zostalo :)) to jest import z Japoni Eunos Roadster i dużo mial juz gadżetów nawymienianych jak go kupilem więc nie mam stokowych czesci na podmiankę :)

Kilka ładnych dni roboty i powinno udać sie przelozenie :)
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

02 sie 2011, 10:09

perosz, jak to taki unikat to szkoda jej na polskie imitacje dróg ;) ja bym dla niej został w UK i nie wracał do kraju ;)
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 sie 2011, 11:12

perosz poszukaj lepiej NA w dobrym stanie, bo zajechany silnik/skrzynia = zajechana buda. Jak ktoś nie dbał o silnik to nie wierzę, żeby dbał o resztę. Jak znajdziesz z silnikiem 1.8 to się go szybko pozbędziesz, bo jest raczej duże wzięcie na takie rzeczy tutaj. Możesz przynajmniej z 2-3k zł wyciągnąć z takiego samochodu sprzedając rzeczy, które wymienisz na części ze swojej.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

02 sie 2011, 12:03

dmk pisze:zajechany silnik/skrzynia = zajechana buda

Akurat silnik można zaniedbać i skrzywdzić na wiele sposobów, niekoniecznie wiążących się z częstymi wizytami u blacharza. Dobrym przykładem jest auto z [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=4852]tego wątku[/URL].
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
SypkerS
Posty: 149
Rejestracja: 19 gru 2007, 22:17
Model: NA
Wersja: V-special
Lokalizacja: Warszawa

05 sie 2011, 21:50

A ja jeżdżę anglikiem w Polsce i kosztuje mnie to mniej niż przerabianie. Ubezpieczenie mam angielskie przegląd też angielski. Na kilka miesięcy sezonu wychodzi jakieś 1200 zł. Po sezonie auto idzie do garażu a ubezpieczenie kasuje. Czekam na czasy kiedy będzie można legalnie zarejestrować anglika w Polsce. Dodam że w UK pojawiło się dużo samochodów z kierownicą po prawej stronie a tablicami rejestracyjnymi z Bułgarii, Litvy, Węgier więc we wszystkich tych krajach można rejestrować takie samochody.
bullseye
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Warszawa

06 sie 2011, 11:18

Hm jeśli w papierach masz wpisane Eunosa, to w swietle prawa Eunosy nie były produkowane z kierownica po lewej stronie wiec teoretycznie nie powinieneś mieć najmniejszego problemu z rejestracja.

Niestety tylko teoretycznie, bo wszystko zależy od badania i urzędu komunikacji no i lampy trzeba przerobić na pewno.
mikołaj
Posty: 80
Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
Lokalizacja: Tewkesbury, UK

30 sie 2011, 13:01

SypkerS pisze:A ja jeżdżę anglikiem w Polsce i kosztuje mnie to mniej niż przerabianie. Ubezpieczenie mam angielskie przegląd też angielski. Na kilka miesięcy sezonu wychodzi jakieś 1200 zł. Po sezonie auto idzie do garażu a ubezpieczenie kasuje. Czekam na czasy kiedy będzie można legalnie zarejestrować anglika w Polsce. Dodam że w UK pojawiło się dużo samochodów z kierownicą po prawej stronie a tablicami rejestracyjnymi z Bułgarii, Litvy, Węgier więc we wszystkich tych krajach można rejestrować takie samochody.


widziałem rovera z RHD na Szwajcarskich blachach - w ramach uzupełnienia listy

Jak będę się zawijał do kraju na stałe to zabieram Madzie ze sobą, kupuje trupa LHD z papierami i po raz drugi przekładam wszystkie nie seryjne rzeczy no i silnik lub co najmniej pół :D

a resztę sprzedaje
kufelman
Posty: 273
Rejestracja: 06 lis 2007, 16:32
Lokalizacja: Zielonka koło Wawy

01 wrz 2011, 14:35

przerobiłem w swoim życiu już kilka angliów Mazde Mx-5 nbfl, a3 2007, golfa 2007, nie ma żadnego prob lemu z zarejestrowaniem takiego samochodu oraz ze zrobieniem przeglądu, rzecz jasna jak jest to zrobione porządnie. W Mx-5 wspawuje sie w ściane tak zwane okienka, po to żeby nie przespawywać całej ściany, tylko te miejsca które się różnią np. serwo, pompa sprzęgła, w środku należy przespawać mocowanie na pedał gazu kiere i pedały, ja z wiązką nie kąbinowałęm tylko kupiłem europę ale da się przerobić trochę czasu to zajmuje, koszt takiej operacji z częściami to 5 tyś plus rozebranie i złożenie auta co robiłem na własną rękę, i powiem, że jak się ładnie zrobi to nikt się nawet nie pozna, rzecz jasna przekładkę opłaca się robić w nowszych/droższych samochodach, bo koszta roboty są takie same, więc myslę że w NA nie ma najmniejszego sensu
Części MX-5 512577708
ODPOWIEDZ