rollbar

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

drahenfels
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2006, 15:09
Lokalizacja: Łódź

07 kwie 2008, 9:14

witam...
poszukuje rollbar'a do mx 5 NA, tylko nie takiego ktory tylko "wyglada" ale rowniez spełnia warunki bezpieczeństwa w przypadky dachowania. jesli ma ktos namiar na cos takiego w polsce lub w europie to prosil bym o kontakt. pozdrawiam
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 kwie 2008, 9:21

drahenfels pisze:namiar na cos takiego w polsce lub w europie to prosil bym o kontakt. pozdrawiam


Najprościej by było w google zajrzeć :evil:
na przykład tu:

http://www.ilmotorsport.de/shop/article_list.php5?depth=2&oid=18&show=true

Po
M
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

07 kwie 2008, 11:11

Taki rollbar jest dużo tańszy w stanach. Pytanie tylko ile będzie kosztował shipping.
Łoś
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 kwie 2008, 11:20

mehau pisze:Taki rollbar jest dużo tańszy w stanach. Pytanie tylko ile będzie kosztował shipping.


Cięzko wyczuć, normalna przesyłka morska powinna się zamknąć mniej
więcej 50-70 USD za 20 kg, ale rollbar to już raczej byłoby według
taryfy objętościowej...
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

07 kwie 2008, 11:31

Widzę, że jesteś z Bemowa. Podjedź na radiową do Trax Racing (przy garażach przed WATem) i zapytaj ile by wzięli za wyspawanie czegoś takiego. Ja niestety ostatnio zupełnie nie mam czasu by tam dotrzeć :/ Jak byśmy zamówili kilka sztuk to może by taniej wyszło :)
Łoś
vox
Posty: 886
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

07 kwie 2008, 20:53

drahenfels pisze:tylko nie takiego ktory tylko "wyglada"

a ja właśnie odwrotnie - szukam takiego, który ma się ładnie prezentować, tylko nie za 200 euro.
ma ktoś zbędny stylebar :lol:
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

24 lip 2008, 8:09

Kupujemy druga MX5tke i potrzebuje kupic taki rollbar
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=3064&oid=18&depth=2&page=0&count=8&PHPSESSID=a7e3768f60c61e70bdf5d9fc3b4621ec

do Niemiec specjalnie nie chce mi sie jechac, cena 130Eur jest ok, nie chce tego clic
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

24 lip 2008, 8:40

co sadzicie o ROLL BAR-ach z ebaya? mial ktos taki, ja mam ten z illmotor....
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=3064&oid=18&depth=2&page=0&count=8&PHPSESSID=a7e3768f60c61e70bdf5d9fc3b4621ec
i montuje sie go bardzo latwo i jest dosc dobrze wykonany, teraz natrafilem na ebay na taki w doskonalej cenie:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Accessories_Car-Truck-Parts-Accessories__89-05-Mazda-Miata-MX5-MX-5-Stainless-Roll-Bar-Rollbar_W0QQitemZ300243201684QQddnZPartsQ20Q26Q20AccessoriesQQadnZCarQ20Q26Q20TruckQ20PartsQ20Q26Q20AccessoriesQQddiZ2811QQadiZ2865QQcmdZViewItem?hash=item300243201684&_trksid=p3756.m14.l1318
juz widze ze inaczej sie go montuje
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

24 lip 2008, 9:02

to nie są rollbary tylko style bary! Nie myl pojęć Graf ;) Style bar przy dachowaniu nic nie robi tylko się urywa :P Rollbar po polsku to "klatka bezpieczeństwa" czyli zabezpieczenia takie, że w czasie dachowania powinieneś wyjść z samochodu o własnych siłach.
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

24 lip 2008, 10:07

a ja wsadziłem sobie coś takiego :)
Załączniki
DSC03783.JPG
DSC03783.JPG (85.43 KiB) Przejrzano 1657 razy
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

24 lip 2008, 10:30

zajebiaszcza, muszę obejrzeć :D Będziesz zakładał kubły i szelki?
Łoś
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

24 lip 2008, 13:46

1. Mnie interesuje tylko to z linkow, obojetnie jak to sie nazywa,
wiem ze ten z ilmotor... pasuje Plug&Play bo taki mam teraz a ze kupujemy 2 MX5tke to chce w niej tez miec jaka szpanerska rure :mrgreen:
2. Ten Roll Bar z ebay jest bardzo tani i dlatego sie pytam czy ktos go uzywal i co o nim sadzi, ma tez inne mocowania i nie wiem czy nie trzeba rzezbic mocowań.
3. Jak kupic ten Roll Bar z Ilmotor... ale zeby nie jechac do De i nie clic?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 lip 2008, 13:55

GRAF pisze:3. Jak kupic ten Roll Bar z Ilmotor... ale zeby nie jechac do De i nie clic?

Z DE nic nie clisz, jesteśmy z nimi w UE od paru lat :wink: Po prostu kupujesz jak
w Polsce i paczka przyjeżdża. Tylko transport może kosztować bo duże. Może lepiej
się wybrać na jakąś wycieczkę w tamtą stronę i po drodze do nich zajechać...

Po
M
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

24 lip 2008, 14:00

po co kombinować jeśli można zamówić u Petrygi?
Łoś
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

24 lip 2008, 14:42

mehau pisze:po co kombinować jeśli można zamówić u Petrygi?

mogłbym prosic namiar na Petryge na PW?
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

24 lip 2008, 14:50

a ja wsadziłem sobie coś takiego


jak dla mnie to poraszka, miata jako roadster gubi cały urok z rollbarami, obojętnie jakimi.
jak dla mnie to priorytet - bez żadnych pałąków jak w escorcie golfie itp....
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

24 lip 2008, 16:05

no i git :)

każdy ma swoje zdanie, i o to chodzi:)

mi sie te chromowane rurki nie podobają bo świecą sie jak psu jajca a w razie wypadku módl sie aby sie na ciebie nie złożyły.... wole mieć coś pewnego nad głową mimo ze nie wszystkim musi sie to podobać :)
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
vox
Posty: 886
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

24 lip 2008, 18:19

GRAF pisze:http://cgi.ebay.com/ebaym...p3756.m14.l1318

jakieś takie toporne to mocowanie :sad: ten z ilmoto sympatyczniej wygląda
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

24 lip 2008, 21:35

tutaj są bardzo fajne wzmocnienia nie są moze w 100% pewne przy kilkakrotnym dachowaniu ale myśle że napewno amortyzuje takie coś i nie szpeci mx-5 a przy okazji nie jest oporny przy wsiadaniu i zakladaniu dachu ewentualnie mozna coś takiego wyspawac na wzór.

flyinmiata.com/index.php?deptid=5653&parentid=0&stocknumber=20-36110++CENTER
http://flyinmiata.com/index.php?deptid=5653&parentid=0&stocknumber=20-36110++CENTER

Klatka to świetne rozwiązanie pod warunkiem że ktoś startuje ostro w czyms grubszym , imo do zwyklej jazdy dynamicznej na ulicy i czasem na placyku nie widze sensu utrudniania sobie zycia i szpecenia roadsterka.Prawdopodobienstwo dachowania mx-5 jest małe wolalbym zainwestowac w inne rzeczy np lepsze opony czy też poduszki itp - lepiej zapobiegać niz bronić się.

Te zwykle chromowane rurki strach montowac przy pechowym upadku można niezle w tył pyska takim czyms oberwać... chyba że ktoś pasów nie zapina :idea:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 lip 2008, 23:25

Sluba, ale wyczes :) duzo wazy? ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Cientki
Posty: 527
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

25 lip 2008, 0:14

Ben_sage,
Nie ma zadnych warunkow, kazdy wsadza do swojego samochodu co chce :wink: Klatka Sluby wcale nie przeszkadza przy wsiadaniu. Szpecic tez nie bedzie bo jest ona czescia jego podstepnego planu budowy miaty :grin: Prawda Panie Dred ;> :P
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

25 lip 2008, 0:36

Fiveopac niestety nie ważyłem, ale sadze ze po wybebeszeniu bagażnika, tylnej półki i pozbyciu sie wzmacniacza oraz tylnych głośników i kilogramów kabli wychodzę +/- na serie;p

ta klatka jest o tyle fajna bo jest skręcana, wiec mogę zawsze przednia jej części odkręcić i jeździć tylko i wyłącznie z rollbarem, a sadze ze montaż lub demontaż przodu trwa kolo 30-45 min.

no CIentki sie wciskał l:) prawie tak samo sie wsiada jak by sie wsiadało do mazdy z zamkniętym dachem :)
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

25 lip 2008, 1:11

O planach slyszalem dlatego nie komentuje przypadku kolegi Sluby , oby realizował je w sportach a nie tylko miejskiej jezdzie tego serdecznie życze.
Jeśli Kolega Sluba bedzie realizować plany i wykorzystywac mx-5 w sporcie to będzie to napewno inwestycja dobra.

Na koncu posta Sluby jest sluszna uwaga wsiada sie jak do auta z zamkniętym daszkiem ,ja do otwartego inaczej wsiadam.Sa wady i zalety ale auto sportowe niema zadania być wygodne ale coś za coś :)

a tak nawiasem mówiąc pod co robisz samochód ? 1/4 ? drift ? czy może auto do scigania na tor?czy może ulica? odpisz na pw

A tak wogole to miło ze ktoś probuje nowych pomyslów w PL kombinuje , działa itp informacje są potrzebne a nadal ich jest mało :cool:
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

25 lip 2008, 10:47

Ben_sage pisze:A tak wogole to miło ze ktoś probuje nowych pomyslów w PL kombinuje , działa itp informacje są potrzebne a nadal ich jest mało


ale po co zmieniać coś, co jest znakomite? Gdyby mi sie źle jeździło, albo czegoś by mi brakowało to bym wtedy zmieniał. Ale po co poprawiać coś genialnego?

Jak bym miał golfa to bym wtedy musiał przerabiać :P
BORO
Posty: 669
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

28 lip 2008, 10:12

A jak mowa o bezpieczeństwie, czy jest jakaś firma która ma papiery na bezpeczeństwo ich zestawów czy obczajamy na oko i ufamy ich słowom, że jedna profesjonalna a druga nie?

Druga rzecz to pytanie co do trackday - na FlyingMiata napisali http://flyinmiata.com/index.php?deptid=5653&parentid=0&stocknumber=20-36100++CENTER że jak nie ma rollbara łaczonego dla 2 stron to mogą nie dopuszczać na tory - czy ktoś miał jakieś problemy z tym w PL, a może np na Niemcowni by nie wpuścili ??
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

28 lip 2008, 12:36

W Polsce wpuszczą Cie bez jakiegokolwiek rollbara na amatorskie imrezy na torze.
BORO
Posty: 669
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

28 lip 2008, 12:47

Na torze Poznań/Kielce też nikogo sie nie czepiali?
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

28 lip 2008, 13:09

Ja na kielcach jezdziłem i nikt sie nie czepiał, zresztą jeżeli się nie ma rollbara to hard top wystarcza, i już wpuszczają bez żadnego ale...
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

12 wrz 2008, 21:53

Posiada ktoś może taki stylebar i mógłby zrobić pare fotek jak to wygląda na aucie, głownie o mocowania mi chodzi.
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=3064&oid=18&depth=2&page=0&count=8&PHPSESSID=a7e3768f60c61e70bdf5d9fc3b4621ec
z góry dzięki

p.s.
Ktoś miał moze do czynienienia z którymś z tych:
http://tuningevolution.com/eshop/catalog/product_info.php?cPath=23_44&products_id=76
http://tuningevolution.com/eshop/catalog/product_info.php?cPath=23_44&products_id=78
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

13 wrz 2008, 12:32

quench pisze:Posiada ktoś może taki stylebar i mógłby zrobić pare fotek jak to wygląda na aucie, głownie o mocowania mi chodzi.
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=3064&oid=18&depth=2&page=0&count=8&PHPSESSID=a7e3768f60c61e70bdf5d9fc3b4621ec
z góry dzięki

Ja mam dokladnie taki stylebar, mocowanie jest w tych punktach gdzie sa sruby kapsle mocujace pokrowiec dachu, a srodkowe mocowanie jest w miejscach 2 oryginalnych srub ktore znajduja sie pod wykladzina.
ODPOWIEDZ