Dystanse MX-5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
Do jakiego ET felg?
Dla mnie 10mm to już był by strach lekki.
Dla mnie 10mm to już był by strach lekki.
.
Don Corleone pisze:Dla mnie 10mm to już był by strach lekki.
Niektórzy jeżdżą na 20 albo 25

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
Mi chodziło tylko o przelotowe dystanse.
Z dystansów przejściowych (z własnymi szpilkami) największe jakie kojarzę to 50 mm
Z dystansów przejściowych (z własnymi szpilkami) największe jakie kojarzę to 50 mm

.
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
ja mam co prawda nie w mx5`tce, ale w aucie podobnym wagowo - dokręcane HR 25 mm od jakichś ośmiu lat i jeszcze nic nie odpadło 

-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Bez paniki, dużo osób upala na dystansach z dłuższymi szpilkami i nie słychać o jakiś spektakularnych dzwonach, ważne, żeby to było porządnie wykonane i zamontowane. Tmx, jak masz ET45 to ja bym wrzucał 20-25mm 

Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
tylko wtedy raczej dokręcane, bo przy przelotówkach tej grubości szpilki mogą za bardzo pracowaćhella_flush pisze:jak masz ET45 to ja bym wrzucał 20-25mm

Trochę odświeżę temat, za pozwoleniem
Co sądzicie o takich dystansach?
http://allegro.pl/dystanse-sparco-mazda-mx3-mx5-323-4-x-100-mm-20mm-i2993757086.html
Felgi mam 7,5x16 z offsetem 35.
Z góry dzięki za pomoc

Co sądzicie o takich dystansach?
http://allegro.pl/dystanse-sparco-mazda-mx3-mx5-323-4-x-100-mm-20mm-i2993757086.html
Felgi mam 7,5x16 z offsetem 35.
Z góry dzięki za pomoc

"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
sprecyzuj, czego oczekujesz od takich dystansów? na jakiej podstawie myślisz że ich potrzebujesz?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Liczę, że trochę wysuną mi kółka do zewnątrz bez porażającej zmiany w prowadzeniu
Ale jeśli w mojej filozofii jest coś błędnego, to wnoszę prośbę o poprawienie mnie. Przyznaję bez bicia - jestem w tym temacie laikiem, jedyne co, to zapytanie do Pana Google'a...

"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
Jeśli o to chodzi, to wydawało mi się, że tu są w komplecie: M12x1,5 to nie jest wystarczająco? I swoją drogą to czy ktoś z forum ma może dystanse? Bo przy delikatnej glebie śmiem twierdzić, że mam też obawy co do obcierania bądź zderzania się koła z błotnikiem na wybojach... :/
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
Zrobi ci się z tego ET 5. Ja u siebie tego bym nie założył. Była ostatnio gdzieś dyskusja o tym czy się zmieści.
Szpilki są w komplecie, ale trzeba je założyć do auta, a to wymaga wyjmowania piasty, czyli roboty jest dosyć dużo.
Szpilki są w komplecie, ale trzeba je założyć do auta, a to wymaga wyjmowania piasty, czyli roboty jest dosyć dużo.
No właśnie próbowałem znaleźć cokolwiek więcej o dystansach na forum, ale nie mogłem się doszukać :/ To że się zrobi coś w stylu ET 5 to wiem, taki byłby +/- cel, nie wiem tylko jak z prowadzeniem. Co się tyczy roboty - nie ma przymusu na ten sezon, choć byłoby fajnie, ale chciałem się już zorientować, żeby mieć czas na ewentualne przemyślenia, jak już się więcej dowiem 

"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
Mac pisze:to wydawało mi się, że tu są w komplecie: M12x1,5 to nie jest wystarczająco?
W komplecie na zdjęciu są śruby, jeżeli szpilki to opcja, przed zakupem upewnij się że dostaniesz szpilki odpowiednie do MX-5.
u nas są dystanse 25mm , były już założone .
wydaje mi się , że zostały założone w następujący sposób :
szpilki mx5 z piasty zostały wybite i założone do dystansu, natomiast szpilki o odpowiedniej* długości zostały osadzone w piaście , tj takiej by nie wystawały z dystansu.
walory estetyczne widać na zdjęciach , zawias ori , et felg 35 =>więc koła są na zewnątrz te 25mm , na drodze zachowuje się prawidłowo , nie zauważono nadmiernego zużywania się podzespołów zawieszenia (nic nie było robione), mankamentem jest nadmierne brudzenie boczków
wydaje mi się , że zostały założone w następujący sposób :
szpilki mx5 z piasty zostały wybite i założone do dystansu, natomiast szpilki o odpowiedniej* długości zostały osadzone w piaście , tj takiej by nie wystawały z dystansu.
walory estetyczne widać na zdjęciach , zawias ori , et felg 35 =>więc koła są na zewnątrz te 25mm , na drodze zachowuje się prawidłowo , nie zauważono nadmiernego zużywania się podzespołów zawieszenia (nic nie było robione), mankamentem jest nadmierne brudzenie boczków
Odswieze temat . http://www.rallyshop.pl/index.php?p1446 ... -mazda-mx5 w tym przypadku mamy cały komplet ze szpilkami i nic wiecej nie jest potrzebne? Do tego poszerzenie na oś 40 mm na jednym kole 16x7 et 37 da et 17? Nie bedzie to obcierac? Z góry dzieki za pomoc;)
Mx-5 2003 1.8 146 KM
makler pisze:Odswieze temat . http://www.rallyshop.pl/index.php?p1446 ... -mazda-mx5 w tym przypadku mamy cały komplet ze szpilkami i nic wiecej nie jest potrzebne? Do tego poszerzenie na oś 40 mm na jednym kole 16x7 et 37 da et 17? Nie bedzie to obcierac? Z góry dzieki za pomoc;)
Przy felach j.w. wyjdzie Ci ET jak piszesz. Polecam rowniez sprawdzic srednice radelek szpilek, z tego co pamietam roznia sie przednie od tylnych.
Wulkanizator Ci raczej szpilek nie wymieni, pozatym na 99% któreś radełka nie będą pasować, czyli zdaje się że tylne szpilki mają większe radełko niż przednie. Obawiam się, że na 99% dostaniesz 16szt identycznych, czyli zestaw na tył jest do kosza, bo nie pasuje (lata sobie luźno). Dlatego dobrze się o to dopytaj sprzedawcy.
Zakładając, że będziesz już miał prawidłowo założone długie szpilki, i dystanse, to dla wulkanizatora niema totalnie żadnej różnicy przy wymianie kół (piszę z doświadczenia bo w e46 miałem z tyłu po 20mm na stronę (tam są śruby a nie szpilki więc łatwiej) i nie było nigdy problemu).
Zakładając, że będziesz już miał prawidłowo założone długie szpilki, i dystanse, to dla wulkanizatora niema totalnie żadnej różnicy przy wymianie kół (piszę z doświadczenia bo w e46 miałem z tyłu po 20mm na stronę (tam są śruby a nie szpilki więc łatwiej) i nie było nigdy problemu).
juz ktos kiedys pisal o tym zestawie i bylo dokladnie jak wyzej - dostal w komplecie 16 sztuk z radelkiem 13mm, a na tyl potrzeba prawie 15mm, ktore ciezko dostac bo z takim radelkiem zazwyczaj szpilka ma juz 14mm srednicy 
btw w tej cenie mozesz miec komplet dystansow na obie osie, a nie tylko jedna - kwestia napisu sparco

btw w tej cenie mozesz miec komplet dystansow na obie osie, a nie tylko jedna - kwestia napisu sparco

- Donek
- Posty: 1350
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
szymek pisze:Na tylnej osi mam dystansy 25mm, felgi od sportive, opona 205/45R16, i nic nie obcera a auto obniżone na sprężynach H&R, ale geometria: negatyw ok. 2
szymek, a te dystanse masz przelotowe tzn zmieniałeś szpilki czy masz przykręcane do piasty a poźniej felgi do dystansów?