
spadające obroty silnika
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
- Lokalizacja: Tarnów
Przejrzałem wszystkie wątki odnoszące się do niewłaściwych obrotów silnika, nie znalazłem tego czego szukałem, w związku z tym zwracam sie z prośbą o pomoc. Problem dotyczy spadających obrotów do ok. 500obr/min. podczas jazdy na luzie. Po zatrzymaniu obroty po ok 2-3 sek. powracaja do normy. Kilka razy zdarzyło sie, że silnik podczas jazdy na luzie zasuwał ok 2000 obr/min, po zatrzymaniu nadal było 2000 obr. i dopiero po paru sekundach wracał na 900 obr. Świece mam wymienione na NGK, przewody także NGK. Proooszę o pomocne sugestie bo nie wiem od czego zacząć 

- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Za często nie odsyłam ludzi do szukajki bo z reguły znajduje tematy w których inni odsyłają do szukajki i w koło macieju...
Ale o tym na prawdę było
Nie wiem jak w NB ale może przeczyść przepustnicę ?? i sprawdź na 100% kable. Bo może i są nowe ale moga być popękane, cewki moga być zabrudzone.
Ale o tym na prawdę było

Nie wiem jak w NB ale może przeczyść przepustnicę ?? i sprawdź na 100% kable. Bo może i są nowe ale moga być popękane, cewki moga być zabrudzone.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Kosz i opcja Szukaj. Temat wałkowany za mojej obecności na forum przynajmniej z 5 razy.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
dmk pisze:Kosz i opcja Szukaj. Temat wałkowany za mojej obecności na forum przynajmniej z 5 razy.
Może i wałkowany ale bezrezultatów tzn. usuniecia objawów. Ja u siebie mam to samo i teraz przesunąłem w inne miejsce czujnik temperatury powietrza. Zobaczymy co to da.
Kable, świece nówki sztuki. Korekcja w detIII jest. I dupa.
Masz Dawid jeszcze jakieś pomysły?
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Na jakimś forum widziałem oznaczenia wątków jako "rozwiązane". Gdzie jak gdzie, ale w technicznym by się to przydało.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 07 cze 2009, 17:40
- Lokalizacja: Warszawa
Można zmodować forum, można na piechotę:
http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=46&t=1996875
http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=46&t=1996875
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
seriousman pisze:Można zmodować forum, można na piechotę:
http://www.phpbb.com/comm...?f=46&t=1996875
Fajnie, ale nasze forum opiera sie na troche innym skrypcie niz 3.0

Na jakimś forum widziałem oznaczenia wątków jako "rozwiązane". Gdzie jak gdzie, ale w technicznym by się to przydało.
Zawsze autor moze dopisac do tematu, ze problem zostal rozwiazany.
pmcomp pisze:Może i wałkowany ale bezrezultatów tzn. usuniecia objawów. Ja u siebie mam to samo i teraz przesunąłem w inne miejsce czujnik temperatury powietrza. Zobaczymy co to da.
Kable, świece nówki sztuki. Korekcja w detIII jest. I dupa.
Masz Dawid jeszcze jakieś pomysły?
Wiem, ze moze to byc juz moja obsesją, ale dodaj z dwie masy po przeciwnych stronach z silnika do budy.
Fiveopac pisze:
Wiem, ze moze to byc juz moja obsesją, ale dodaj z dwie masy po przeciwnych stronach z silnika do budy.
Ja koniecznie to sprawdze, tak jak radziles - bo wiele to nie kosztuje a moze pomoc. Ale jak przedmuchalem speeda na torze- to od razu problem z przydlawieniem zniknal - moze speedowi nie sluzy ecodriving na niskich obrotach



- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
Nie na darmo nazywa się MazdaSPEED 


saygoodbye pisze:Kilka razy zdarzyło sie, że silnik podczas jazdy na luzie zasuwał ok 2000 obr/min, po zatrzymaniu nadal było 2000 obr. i dopiero po paru sekundach wracał na 900 obr.
To prawidłowo, tylko trochę za wysoko. Podczas jazdy na luzie powinny się utrzymywać tak maksymalnie 1000-1100.
pmcomp pisze:Może i wałkowany ale bezrezultatów tzn. usuniecia objawów.
Mnie się raz te objawy udało usunąć po doprowadzeniu do ładu zaworu powietrznego.
pmcomp pisze:Korekcja w detIII jest.
Co korygujesz DETem na wolnych obrotach ?

Fiveopac pisze:Wiem, ze moze to byc juz moja obsesją, ale dodaj z dwie masy po przeciwnych stronach z silnika do budy.
Zapewne niedużo, bo instalacja NB/NBfl ma już w odróznieniu od poprzedników obwody "mas" sygnałowych odseparowane od masy głownej. Na pozostałe rzeczy typu cewki powinno starczyć masowanie bloku, o ile jest w dobrym stanie.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Polecam też sprawdzenie szczelności rury dolotowej od filtra do przepustnicy, dokręcenie obejm mocujących, a w szczególności prawidłowość włożenia filtra powietrza - u mnie od zakupu był jakoś krzywo włożony i powodowało to wieszanie się obrotów na luzie.
sieraq87 pisze:Polecam też sprawdzenie szczelności rury dolotowej od filtra do przepustnicy, dokręcenie obejm mocujących, a w szczególności prawidłowość włożenia filtra powietrza - u mnie od zakupu był jakoś krzywo włożony i powodowało to wieszanie się obrotów na luzie.
To jest w ogóle pierwsza rzecz do sprawdzenia przy problemach z wolnymi obrotami. Tak samo jak szczelność wszystkich rurek i króćców kolektora dolotowego za przepustnicą.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Moje doświadczenia z wolnymi obrotami:
- sprawdzić naciągnięcie pasków wielorowkowych (za mocno naciągnięte będą robiły "jajo")
- na wolnych obrotach w przypadku wielkich sikawek (Piotrze, masz chyba 550cc?) zubażanie mieszanki może być nieskuteczne -> potrzeba więcej powietrza czyli zawór wolnych obrotów
- przeczyścić kanał od wolnych obrotów w przepustnicy (u mnie "wciągnięcie" nici w celach przeczyszczenia spowodowało generalnie znaczne podniesienie obrotów, a pozbyłem się też resztek oleju z tego kanału)
- korekcje które pewnie robisz wzbogacają mieszankę w momentach "dławienia się", ale wtedy już jest za późno - silnik będzie się dławił, moim zdaniem powinien wzbogacać w okolicach 1500RPM żeby komputer nie dopuściłby do spadku obrotów gwałtownego
- sprawdzić naciągnięcie pasków wielorowkowych (za mocno naciągnięte będą robiły "jajo")
- na wolnych obrotach w przypadku wielkich sikawek (Piotrze, masz chyba 550cc?) zubażanie mieszanki może być nieskuteczne -> potrzeba więcej powietrza czyli zawór wolnych obrotów
- przeczyścić kanał od wolnych obrotów w przepustnicy (u mnie "wciągnięcie" nici w celach przeczyszczenia spowodowało generalnie znaczne podniesienie obrotów, a pozbyłem się też resztek oleju z tego kanału)
- korekcje które pewnie robisz wzbogacają mieszankę w momentach "dławienia się", ale wtedy już jest za późno - silnik będzie się dławił, moim zdaniem powinien wzbogacać w okolicach 1500RPM żeby komputer nie dopuściłby do spadku obrotów gwałtownego
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
- Lokalizacja: Tarnów
Odświeże temat, po sprawdzeniu wszystkiego co tylko można było sprawdzić, po odłączaniu różnorakich czujników, czyszczeniu i "masowaniu" :p wreszcie udało mi się dojść do ładu z falującymi obrotami. Przypadkiem trafiłem na informacje, że czasem w hondach pojawia sie problem z komputerem i żeby to naprawić trzeba zrobic reset komputera. Odłączyłem więc akumulator, mazdzinka postała tak pare dni, po czym podłączyłem klemy, zapaliłem ja i pracowała na wolnych obrotach ponad pół godzinki. Po zgaszeniu jej zapaliłem ponownie i pojechałem testować. Mojej radości nie muszę chyba opisywać...

saygoodbye pisze:Przypadkiem trafiłem na informacje, że czasem w hondach pojawia sie problem z komputerem i żeby to naprawić trzeba zrobic reset komputera. Odłączyłem więc akumulator, mazdzinka postała tak pare dni, po czym podłączyłem klemy, zapaliłem ja i pracowała na wolnych obrotach ponad pół godzinki. Po zgaszeniu jej zapaliłem ponownie i pojechałem testować. Mojej radości nie muszę chyba opisywać...
Pudło niestety. Jak Ci się obroty poprawiły to fajnie, ale nie ma to żadnego związku z resetem komputera. On nic poprawić nie może, bo w MX5 NA-NBfl nie ma żadnej adaptacji ustawień wolnych obrotów.
Sugerowanie się objawami występującymi w hondach nie powinno mieć tu miejsca, w hondach jest to zupełnie inaczej rozwiązane. Zresztą tam też się nie powinno robić "resetu", bo on nic nie rozwiązuje. Zamiast tego powinna być przeprowadzana kalibracja wolnych obrotów. Jest taka procedura serwisowa, tyle że na forach internetowych nie wiedzieć czemu panuje moda na resetowanie komputerów. Chyba się większości ludzi mylą sterowniki samochodowe z komputerami domowymi

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 07 sty 2012, 13:28
- Lokalizacja: Legionowo
dmk pisze:Moje doświadczenia z wolnymi obrotami:
- sprawdzić naciągnięcie pasków wielorowkowych (za mocno naciągnięte będą robiły "jajo")
Witam
Sam zakładałem oba paski w swojej NB, nie jestem pewien czy od tamtego czasu ale jestem prawie pewien że tak, mam mały problem z wolnymi obrotami na luzie i dojeździe do skrzyżowań, czyli spadają z 0,9 do 0,7-0,6 i to nie zawsze. Czy to może być wina za mocno naciągniętych pasków? Czy potraficie określić jak mocno muszą być naciągnięte?
Przy okazji, czy 0,9 obrotów to prawidłowa wartość?
Pozdrawiam.