Olej do mazdy
w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- LeszekMX5
- Moderator
- Posty: 846
- Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
- Model: NC
- Wersja: 3RD
- Lokalizacja: Leszno
Pytalem Was niedawno jaki olej preferuje Mazda i na jakim oleju Wy jezdzicie?
To samo pytanie zadalem w autoryzowanym serwisie Mazdy. Odpowiedz - cytuje:
Wlej Pan jaki chcesz.
Wyczerpujaca odpowiedz. Ciekawe jak na to zareagowali by przedstawiciele firmy Mazda?
To samo pytanie zadalem w autoryzowanym serwisie Mazdy. Odpowiedz - cytuje:
Wlej Pan jaki chcesz.
Wyczerpujaca odpowiedz. Ciekawe jak na to zareagowali by przedstawiciele firmy Mazda?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2011, 3:23 przez majkel, łącznie zmieniany 3 razy.
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
NA & NC
to niez?y servis masz w Lesznie
ja mam ju? trzeci? mazde i dwie mia?em zalane olejem mobil"1" 5w-50 tj syntetyk, tak doradzi? mi m?j servis i by?o wszystko ok. Teraz mam wlany mobil "S" 10w-40 czyli p??syntetyk (bo takiego u?ywa? poprzedni w?a?ciciel, a jak wiadomo nie powinno si? zmienia? oleju z g?sciejszego na rzadszy) i te? jest wszystko ok.

- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
LeszekMX5 pisze:Pyta?em Was niedawno jaki olej preferuje Mazda i na jakim oleju Wy je?dzicie?
To samo pytanie zada?em w autoryzowanym serwisie Mazdy. Odpowied? - cytuje:
Wlej Pan jaki chcesz.
Wyczerpuj?ca odpowied?. Ciekawe jak na to zareagowali by przedstawiciele firmy Mazda?
MOTUL 5W40 8100 X-cess. Polecam.
[URL=http://www.motul.auto.pl/motul_produkty/motul_oleje_silnikowe/motul_8100_xcess_5_w_40.html]opis oleju[/URL]
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Smigalem na kilku olejach: Castrol 5w40 Magnatec - do polecenia, popychacze hydrauliczne nie halasowaly za wiele, Lotos 5w40, po kilku tys km mialem wrazenie , ze strracil wlasciwosci, popychacze po dobrym rozgrzaniu zaczynały hałasowac, obecnie swiezo zalaem auto mobilem 1 0w40, zobaczymy, wszystkie oleje syntetyczne, jezeli silnik jezd zdrowy lej syntetyka ...
jak po rozgrzaniu mocnym (najlepiej jakas trasa) beda sie pojawiac dzwieki klekotania (popychacze hydr.) to sprobuj zalac jakims olejem w50, moze nawet w60.
polecam czesto wymieniac np 7,5 kkm
jak po rozgrzaniu mocnym (najlepiej jakas trasa) beda sie pojawiac dzwieki klekotania (popychacze hydr.) to sprobuj zalac jakims olejem w50, moze nawet w60.
polecam czesto wymieniac np 7,5 kkm
Ostatnio zmieniony 15 paź 2006, 10:48 przez mox, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdróvka,
Radek
90 NA BRG
Radek
90 NA BRG
Zbliża się zmiana oleju, zastanawiam się nad olejami Midlanda - ponoć mazdy go lubią...
Silnikowy: ( 4 litry niecałe wchodzą? )
AVANZA SAE 5W-30
http://www.adaszo.pl/product_info.php/cPath/51_53/products_id/105?osCsid=08ad2a6d853ebe78d7f2df3ffeb7a859
czy może
AVANZA SAE 5W-40
http://www.adaszo.pl/product_info.php/cPath/51_53/products_id/106?osCsid=08ad2a6d853ebe78d7f2df3ffeb7a859
mam dylemat...
Do skrzyni chcę syntetyk:
SYNQRON 75W-90 ( ile tego wchodzi? )
http://www.adaszo.pl/product_info.php/cPath/51_52/products_id/117?osCsid=08ad2a6d853ebe78d7f2df3ffeb7a859
A jeśli chodzi o dyfer, to w instrukcji jest mineralny - mniej więcej taki:
SUPER M5 80W-90 ( czytałem, że 0.7L? prawda? )
http://www.adaszo.pl/product_info.php/cPath/51_52/products_id/119?osCsid=08ad2a6d853ebe78d7f2df3ffeb7a859
Czytałem jednak, ze niektórzy polecają zalać również syntetykiem - takim jak ten od skrzyni...
Co sądzicie? Mam na myśli dobranie oleju silnikowego, no i ten dyfer...
Zależy mi na szybkiej odpowiedzi....
Pozdrawiam!
Silnikowy: ( 4 litry niecałe wchodzą? )
AVANZA SAE 5W-30
http://www.adaszo.pl/product_info.php/cPath/51_53/products_id/105?osCsid=08ad2a6d853ebe78d7f2df3ffeb7a859
czy może
AVANZA SAE 5W-40
http://www.adaszo.pl/product_info.php/cPath/51_53/products_id/106?osCsid=08ad2a6d853ebe78d7f2df3ffeb7a859
mam dylemat...
Do skrzyni chcę syntetyk:
SYNQRON 75W-90 ( ile tego wchodzi? )
http://www.adaszo.pl/product_info.php/cPath/51_52/products_id/117?osCsid=08ad2a6d853ebe78d7f2df3ffeb7a859
A jeśli chodzi o dyfer, to w instrukcji jest mineralny - mniej więcej taki:
SUPER M5 80W-90 ( czytałem, że 0.7L? prawda? )
http://www.adaszo.pl/product_info.php/cPath/51_52/products_id/119?osCsid=08ad2a6d853ebe78d7f2df3ffeb7a859
Czytałem jednak, ze niektórzy polecają zalać również syntetykiem - takim jak ten od skrzyni...
Co sądzicie? Mam na myśli dobranie oleju silnikowego, no i ten dyfer...
Zależy mi na szybkiej odpowiedzi....
Pozdrawiam!
Poczekam na kolejne odpowiedzi ( osobiście nie lubię Mobila
)
Pytałem mojego mechanika, zalał mi ostatnio 10W-40 Shella...
Wcześniej fura jeździła na 5W-30...
Warto spróbować cofnąć się do syntetyka czy zostać przy pół?
Skłaniałbym się do powrotu 'do korzeni' ... no ale nie wiem...

Pytałem mojego mechanika, zalał mi ostatnio 10W-40 Shella...
Wcześniej fura jeździła na 5W-30...
Warto spróbować cofnąć się do syntetyka czy zostać przy pół?
Skłaniałbym się do powrotu 'do korzeni' ... no ale nie wiem...
Jak silnik w dobrym stanie, przebieg nie duży i jestes w miare pewien ze auto wczesniej nie było katowane to lałbym 5w30. Ja jeżdże na mobilu.
Nie wiem jaki był olej wcześniej ( przed zakupem ) ale teraz mam castrola 10w40 nie bierze oleju przejechane 85 tys, kultura pracy worowa w pełnym zakresie obrotów.
Apropos skrzyni to spotkalem sie z opinią ze olej w mniej sie zmienia podczas remontu a przebiegi ponizej 200 do tego nie zmuszaja. 2 mechaników mi tak mowilo więc oleju w skrzyni nie zmieniałem.
Apropos skrzyni to spotkalem sie z opinią ze olej w mniej sie zmienia podczas remontu a przebiegi ponizej 200 do tego nie zmuszaja. 2 mechaników mi tak mowilo więc oleju w skrzyni nie zmieniałem.
Ja zaraz po zakupie zalałem Motul Turbo light 10w40 i przejechałem 15k bez klekotania popychaczy auto miało wtedy 78k, później był shell helix Plus, auto jezdziło troche na torze, i popychacze odezwały się przy 8 k, teraz jest valvoline 10w40 i przejechane około 800 km, stan licznika teraz 102k narazie jest ok zobaczymy jak długo 

-
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
- Lokalizacja: Warszawa_Radość
nawiazujac do tematu
czy mobil 1 0 w 40 nie zaszkodzi miatce??
po poprzednim autku zostało mi kilka litrów tego wlasnie oleju ale niestety do turbo diesla. czy to ma jakies znaczenie? jakie moga byc negatywne skutki zalania takim wlasnie olejem. Miatka jest z 2000 roku 1.6 przebieg 40 tys km. do tej pory latala na pelnym syntetyku
czy mobil 1 0 w 40 nie zaszkodzi miatce??
po poprzednim autku zostało mi kilka litrów tego wlasnie oleju ale niestety do turbo diesla. czy to ma jakies znaczenie? jakie moga byc negatywne skutki zalania takim wlasnie olejem. Miatka jest z 2000 roku 1.6 przebieg 40 tys km. do tej pory latala na pelnym syntetyku
Cientki pisze:Tylko MobilSyntetyczny Mobil 1 albo polsyntetyczny Mobil super s 10w40
W wysokiej cenie Mobila wliczone są liczne kampanie reklamowe w mediach itd. Ten olej to przereklamowany produkt w wysokiej cenie. Midland to Quaker State produkowany z zupełnie innej ropy naftowej-dokładnie pensylwańskiej, która charakteryzuje się bardzo niska zawartością siarki. Quaker jest olejem o niebo lepszym od Mobila lecz niereklamowanym w Polsce. Większoś aut w stanach włącznie z całą armią jexdzi wyłącznie na tym oleju...Ja leję ten olej do moich aut od 12 lat i żadnego Mobila bym nie zalał...
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 mar 2008, 17:30
- Lokalizacja: 3miasto
Ja osobiście wlałem Mobil 1 5w40. Predzej dojcz lał do niej Aral 5w40. Nie narzekam narazie na Mobila. Choć może niedługo zmienie zdanie 

Golfa może mieć każdy...
Miate mają wybrańcy...
Miate mają wybrańcy...
hehe, przyjrzyj sie dokładnie o jakim oleju Piotr pisał
Też sie pare razy tak nabrałem.

-
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
- Lokalizacja: Warszawa_Radość
panowie, ale nawiazujac do mojego zapytania -
czy olej z turbo diesla 0 w 40 nadaje sie do beznyny? olej pelny syntetyk oczywiscue
czy olej z turbo diesla 0 w 40 nadaje sie do beznyny? olej pelny syntetyk oczywiscue
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Biorąc pod uwagę, że miata to raczej samochód sportowy a nie czołg jeżdżący po pustyni i serwisowany 'jak akurat będzie czas' w warunkach polowych rozejrzałbym się za tym, co stosowane jest w sporcie. A tu wybór jest prosty - MOTUL. Cena oleju ma niewielkie znaczenie (przeliczcie to na 100km, a okaże się, że kupując najdroższy przepłaca się nie więcej niż spalając 0,5l/100km więcej).
Dla ekstremistów polecam 300V, dla tych, co spokojniej śmigają x-cess. Puściłem kiedyś opis wszystkich produktów - polecam wyszukać 'motul'
Dla ekstremistów polecam 300V, dla tych, co spokojniej śmigają x-cess. Puściłem kiedyś opis wszystkich produktów - polecam wyszukać 'motul'
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
- Lokalizacja: Warszawa_Radość
Z oficjalnej strony mobila w temacie oleju mobil1 0 w 40 :
Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 w szczególności zalecany jest do wysokoobciążonych turbodoładowanych silników wysokoprężnych oraz benzynowych, znajdujących zastosowanie w takich pojazdach jak: samochody osobowe, dostawcze i sportowo-terenowe.
Specyfikacje
Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 spełnia wymagania poniższych specyfikacji:
0W-40
API CF X
ACEA A3/B3 X
A3/B4 X
Czy jesli producent napisał ze nadaje sie do benzynowego ale nie ma informacji w specyfikacji (czyli CF nie jest lamane przez SJ) to co mam o tym sadzic? Mam jeszcze troche tego oleju (kupielm wieksze ilosci) i nie wiem co z tym fanetm zrobić.
Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 w szczególności zalecany jest do wysokoobciążonych turbodoładowanych silników wysokoprężnych oraz benzynowych, znajdujących zastosowanie w takich pojazdach jak: samochody osobowe, dostawcze i sportowo-terenowe.
Specyfikacje
Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 spełnia wymagania poniższych specyfikacji:
0W-40
API CF X
ACEA A3/B3 X
A3/B4 X
Czy jesli producent napisał ze nadaje sie do benzynowego ale nie ma informacji w specyfikacji (czyli CF nie jest lamane przez SJ) to co mam o tym sadzic? Mam jeszcze troche tego oleju (kupielm wieksze ilosci) i nie wiem co z tym fanetm zrobić.
Co ile tys. km trzeba zmieniać olej w skrzyni i dyfrze w MX-5 NBFL 1.6?
Łoś
mehau pisze:Co ile tys. km trzeba zmieniać olej w skrzyni i dyfrze w MX-5 NBFL 1.6?
wg producenta oczywiscie nie trzeba wymieniac bo powinny starczyc na cale zycie samochodu

w rzeczywistosci mozesz poszukac na zagranicznych forach. ja w swoim wymienilem na rzadszy jak mi juz ciezej wchodzila jedynka i wsteczny. do dyfra tez za poleceniem forumowiczow z usa i uk wlalem 75w-90. przejechalem na tym jak na razie 10 000km i jedyna roznica to lzejsze wrzucanie biegow i mysl, ze ta wymiana zrobila wiecej dobrego niz zlego

U mnie zalany jest Motul 8100 x-cess, 100%synt. 5w-40.
Mx- niebierze ani grama oleju! polecam ten olej z czystym sumieniem.
Można go nabyć w Krakowie,
cała gama, od 100% synt, przez 300v (motosport), po 6100\4100 (półsynt) oraz skrzyniówka.
Oficjalny dystrybutor:
www.motul.krakow.pl
e-mail: info@motul.krakow.pl
Dla forumowiczów MX-5 zniżki!!!
Mx- niebierze ani grama oleju! polecam ten olej z czystym sumieniem.
Można go nabyć w Krakowie,
cała gama, od 100% synt, przez 300v (motosport), po 6100\4100 (półsynt) oraz skrzyniówka.
Oficjalny dystrybutor:
www.motul.krakow.pl
e-mail: info@motul.krakow.pl
Dla forumowiczów MX-5 zniżki!!!
przyszedl czas na zmiane oleju w miatce. helmut wczesniej lał arala 5w30. i sie zastanawiam jaki powinien wlac. dawac ta same klase lepkosci czy moge np przejsc na 10w40. cena o wiele bardziej atrakcyjna.
ogolnie czytam i czytam o olejach ale nie moge nigdzie znalezc info z jakich klas lepkosci do jakich mozna przehcodzic oraz jak to jest ze zmianami miedzy syntetykami polsyntetykami i mineralnymi.
wydaje mi sie ze teoretycznie najlepszy olej bylby np 0w50 bo dziala przy bardzo niskich i bardzo wysokich temperaturach... a jendka ludzie polecaja 10w40 czy 5w30. jak to jest.
ktos moze opisac to w przystepnej formie konkretnie i krotko?
ogolnie czytam i czytam o olejach ale nie moge nigdzie znalezc info z jakich klas lepkosci do jakich mozna przehcodzic oraz jak to jest ze zmianami miedzy syntetykami polsyntetykami i mineralnymi.
wydaje mi sie ze teoretycznie najlepszy olej bylby np 0w50 bo dziala przy bardzo niskich i bardzo wysokich temperaturach... a jendka ludzie polecaja 10w40 czy 5w30. jak to jest.
ktos moze opisac to w przystepnej formie konkretnie i krotko?
Ja zalalem Motula Xcess 5w-40 i sprawuje sie ok, cena za 5L wydaje sie ok, napisz na priva mam dostep do Motula.pozdrawiam
www.motul.krakow.pl