[połączony] Jakie spalanie w MX-5

jak bardzo paliwozerne sa silniki w waszych miatkach

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

19 lip 2011, 14:50

Paxior pisze:Moja NB 1.6
Miasto (spokojna jazda do 3 tys. obr) - 8.5l/100KM
Miasto (dynamiczna jazda) - 10l/100KM
Trasa (do 120 Km/h) - 6.5l/100KM
Trasa ( do 150 km/h) - 7.5-8l/100KM


Mam identyczne spalanie :kciuk:

NBFL 1.6 2002
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 lip 2011, 16:39

callum pisze:Myślę o zmianie tej lambdy

Na razie sprawdź stan filtra powietrza. Potrafi podbić spalanie o 2 litry. Jak zlokalizuję wreszcie mój czytnik, to przy najbliższej okazji zrobimy test dynamiczny sondy lambda, na razie z tego co wczoraj widziałeś żadnych błędów to ona nie zgłaszała, czyli wysypana nie jest....

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

19 lip 2011, 17:56

Filtr powietrza, jeśli dobrze pamiętam, Arek zmieniał mi zimą...
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
sebałódź
Posty: 99
Rejestracja: 02 cze 2010, 18:31
Lokalizacja: Łódź

19 lip 2011, 20:52

himber pisze:
Paxior pisze:Moja NB 1.6
Miasto (spokojna jazda do 3 tys. obr) - 8.5l/100KM
Miasto (dynamiczna jazda) - 10l/100KM
Trasa (do 120 Km/h) - 6.5l/100KM
Trasa ( do 150 km/h) - 7.5-8l/100KM


Mam identyczne spalanie :kciuk:

NBFL 1.6 2002


w mojej z 2003 trochę mniejsze od 0.3 do 0.5 mniejsze z tego co liczyłem :razz:
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

20 lip 2011, 8:27

Tak sobie podliczyłem, dzień na Ułężu - spalanie 24,7l/100km ;-) nie wiem na ile to przydatne a nuż ktoś będzie chciał jeździć z małym obciążeniem, żeby w miarę rozplanować :D
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

20 lip 2011, 17:57

sebałódź pisze:
himber pisze:
Paxior pisze:Moja NB 1.6
Miasto (spokojna jazda do 3 tys. obr) - 8.5l/100KM
Miasto (dynamiczna jazda) - 10l/100KM
Trasa (do 120 Km/h) - 6.5l/100KM
Trasa ( do 150 km/h) - 7.5-8l/100KM


Mam identyczne spalanie :kciuk:

NBFL 1.6 2002


w mojej z 2003 trochę mniejsze od 0.3 do 0.5 mniejsze z tego co liczyłem :razz:


:omgomg: moja NBFL 1.8 raz spaliła 7.4 ale to było z padniętą przepływką - teraz bierze od 8.5 total emeryt style (nie pamiętam już kiedy tak wzięła) do 10.5 przeciętnie. Z tym, że codziennie stoję chwile w korku.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

27 lip 2011, 23:30

Po wymianie sondy spalanie spadło mi w dosyć wyraźny sposób! tankowałem spod poziomu "0" na wskaźniku za 150zł, po 5,20/litr, co dało 28,8 litra. Wystarczyło na 270km, co daje spalanie rzędu 10,7l/100km :winner: (krótkie, 7km odcinki do i z pracy bez korka; czasem odcinki po 10-15km; kilka dłuższych, ok. 20km, mało oporowych korków; bez specjalnego oszczędzania pedału gazu; mimo pogody większość chyba jednak top down)

Uwzględniając jakiś tam błąd pomiarowy przy tak krótkiej w sumie próbie i tak niedokładnym wskazaniu przyjmijmy, że pali między 10,5 a 12, ze wskazaniem na wartość uśrednioną.
A paliła 14-15l/100km.
Pomyślę jeszcze o filtrze powietrza (choć wymieniałem na jesieni), może kiedyś tam kable i świeczki zmienię. Jest dobrze, będzie lepiej.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

28 lip 2011, 9:39

Kitson, polecam http://www.spritmonitor.de/en/ do pomairów spalania.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

28 lip 2011, 11:20

Dzięki, w końcu założyłem konto. Jako "odometer" wpisuję przebieg w momencie tankowania, a "trip odometer" dystans, jaki przejechałem na danym tankowaniu?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
george79
Posty: 154
Rejestracja: 12 cze 2011, 11:28
Lokalizacja: Pęsy / Warszawa

28 lip 2011, 11:50

Kitson, kiedys korzystalem z tego serwisu i wpisywalem tylko odometer jako bierzący stan licznika i litry tankowania (ewentualnie kwotę PLN). Teraz korzystam z serwisu www.autocentrum.pl i tam jest inaczej troche - przez komórkę podajesz stan licznika, cene paliwa i ilosc kasy wydanej. reszte liczy sobie sam.
widac różna filozofia wpisywania danych. Osobiscie wole wpisywac na stacji mniej niz wiecej wiec w niemieckim serwisie jest to wygodniejsze.
george79
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

28 lip 2011, 12:15

Kitson pisze:Dzięki, w końcu założyłem konto. Jako "odometer" wpisuję przebieg w momencie tankowania, a "trip odometer" dystans, jaki przejechałem na danym tankowaniu?


Cze,

Odo to stan licznika - trip to ile przejechałeś od ostatniego wpisu - ale nie przejmuj się trip on sobie sam liczy. Czyli wpisujesz tylko Odometer i koszt jak chcesz (polecam fajne statystki robi)

Czyli jedziesz na stacje - tankujesz do pełna, bierzesz paragon, na którym ma napisane ile litrów kupiłeś i cenę całkowitą i wsiadając do samochodu przed odjazdem spisujesz stan całkowitego licznika kilometrów zrobionego autem ( to jest właśnie odometer, ja np zapisuje sobie na komórce tak jak bym kręcił numer do kogoś tylko ze się od razu rozłączam a potem mam go w ostatnio wybieranych numerach :)) - potem te dane wrzucasz do systemu i już :) - wiadomo przy pierwszym wpisie nie wyliczy Ci spalania potrzebujesz przynajmniej dwa.

Jak nie tankowałeś do pełna to zaznaczasz opcje wpisując dane, ze nie było to tankowanie do pełna i oczywiście nie poda Ci spalania wtedy ale zsumuje Ci i poda przy kolejnym tankowaniu do pełna.

W opcjach możesz sobie po ustawiać cala masę bajerów - czy ma Ci pokazywać w km czy milach czy może mpg itp itd czy masz odo w milach czy w km także wszystko da się dopasować do swoich preferencji każda kombinacja przejdzie - u mnie licznik jest w milach ale wyniki podaje mi w km stronka np.

Ja tez wpisuje sobie tam serwisy, zmiany olejów, i różne bajery które robię w aucie w ten sposób łatwo mogę sprawdzić kiedy wymieniałem olej, kiedy dolewałem jeżeli dolewałem kiedy zmieniłem wycieraczki i itp itd - można sobie ustawiać nawet przypomnienia, że dajmy na to po 7k km od ostatniej zmiany przypomni Ci o oleju. No i wiesz ile kasy na auto wydałeś oprócz benzyny ^^ chociaż, niektórzy wolą nie wiedzieć :mrgreen:

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

28 lip 2011, 15:45

Chyba też z ciekawości założe sobie takie konto. Jedyna obawa to taka, że jak zobacze podsumowanie kosztów za jakiś czas to osiwieje... :mrgreen:

Póki co zrobiłem jakieś 1500km i średnia wychodzi mniej więcej koło 8,5-9L/100km.
Wychodzi na to, że przy spokojnej jeździe w trasie top down autko spala niewiele ponad 6 litrów... co mnie bardzo cieszy! :cool:
W cyklu miejskim - na razie tylko szacuje (nie wyjeździłem jeszcze ani jednego całego baku nie wyjeżdżając z miasta), wydaje mi się że spala około 10-11L/100km
Mam jednak dziwne wrażenie, że dając pełne kotły w baku robi się wir i jeżdżac agresywnie Mazda bez zająknięcia połknęła by z 15-16L/100km... a może nawet więcej!? :roll:
SPIDI
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

28 lip 2011, 19:15

Moja jest znacznie bardziej żarłoczna :) srdnie z 20k km wychodzi 9,2 ... i cały czas rośnie :)

http://www.spritmonitor.de/en/detail/388458.html

A no tak symbolami u mnie się nie przejmujcie one nic nie znaczą tak samo wskazania czy agresywna jazda czy nie. Z profilu publicznego usunięte są wydatki inne niż na benzynę.

13,12e kosztuje mnie 100km :)

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

12 sie 2011, 7:11

7,24l/100km - wynik z ostatniego baku, 100km w mieście w stylu P.O.M. (ale był też spory korek na Puławskiej) a potem trasa Wwa-Kielce i trochę za i z powrotem bez przekraczania 130km/h - w sumie nie wiem czy to jakieś wyjątkowo pozytywne osiągnięcie :wink:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

12 sie 2011, 8:48

Ja w takim razie z nieukrywaną satysfakcją się pochwalę - ostatnia średnia z prawie dwóch zbiorników wyjeżdżonych praktycznie wyłącznie w mieście dała wynik na poziomie ok. 9,0l/100km :winner:
Wynik bardzo mnie cieszy bo czytając o waszych wynikach spodziewałem się raczej czegoś na poziomie 1-3l więcej. :wink:
Wniosek nasuwa mi się taki, że MX-5 w kwestii spalania jest BARDZO czuła na styl jazdy. Nie jeździłem co prawda jak emeryt ale też auto nie było pałowane non stop - ot normalna jazda. Sporo cruisingu(np. wieczorami), raczej dynamiczne starty ze świateł, sporo krótkich sprintów... Jednym słowem normalna jazda dla frajdy a nie zabawa w jazdę o kropelce.
BMW E46 z niemial tej samej wielkości silnikiem benzynowym(fakt, że na kołach 18") przy podobnej jeździe wciągała lekko 13l/100km... a frajda i osiągi w Miacie o wiele lepsze. :twisted:
SPIDI
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

12 sie 2011, 9:31

artur pisze: w stylu P.O.M.


yyy?
P.O.M.ału?
miata lov!
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

12 sie 2011, 9:46

Powolny Objazd Miasta
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

12 sie 2011, 10:34

artur pisze:Powolny Objazd Miasta

a może: http://www.youtube.com/watch?v=sZFR_4eV-a8 :mrgreen:
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

12 sie 2011, 12:26

U mnie zaraz po zakupie średnia była na poziomie 13l. Nie wiem jaki był powód, wiem na pewno że mieszanka była grubo za bogata, waliło wachą aż miło. Po wymianie wszystkich głupot i pojeżdżeniu trochę(samochód przed zakupem stał bardzo długo) przy bardzo dynamicznej jeździe po mieście wychodzi 10l. Tak jak jeżdżę obecnie, czyli bardzo asekuracyjnie(punkty), ok 8 litrów.
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

12 sie 2011, 12:59

Swimmer, waliło wachą w środku?

U mnie codziennie z samego rana wali benzyną w kokpicie aż łzy się cisną do oczu.
george79
Posty: 154
Rejestracja: 12 cze 2011, 11:28
Lokalizacja: Pęsy / Warszawa

12 sie 2011, 13:02

Marcin30 pisze:Swimmer, waliło wachą w środku?

U mnie codziennie z samego rana wali benzyną w kokpicie aż łzy się cisną do oczu.


Jakiś patent na nowy odświerzacz powietrza ;) ?

A odpalasz moze w garażu? Niespalone paliwo?


Spalanie u mnie rośnie od 8,5 do 9,5 ostatnio, ale nauczyłem się jeździć 1.6 w przedziale 4-6 tys, moze dlatego...
george79
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

12 sie 2011, 13:05

Tak, odpalam w garażu, ale nie sądziłem że zapach może być AŻ tak intenyswny :!:
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

12 sie 2011, 13:30

Jeżeli zapach jest bardzo intensywny to może coś oznaczać, w którymś wątku o tym było ale za cholerę nie mogę sobie przypomnieć w którym. Popytaj :smile: U mnie było na początku mocno czuć benzynę po odpaleniu w garażu, teraz to już minęło samoczynnie.
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

12 sie 2011, 19:25

Do zapachu dochodzą trzaski z wydechu po każdorazowym wyłączeniu silnika. W garażu jest to bardzo dobrze słyszalne.

Czy to onzacza że mieszanka jest za bogata czy to normalny objaw?
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

12 sie 2011, 19:42

jakie obroty po odpaleniu? dlugo sie utrzymuja czy spadaja w miare szybko?

jesli juz, to za bogata
miata lov!
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

15 sie 2011, 22:15

Marcin30 pisze:Do zapachu dochodzą trzaski z wydechu po każdorazowym wyłączeniu silnika. W garażu jest to bardzo dobrze słyszalne.

Czy to onzacza że mieszanka jest za bogata czy to normalny objaw?


To normalne wydech się chłodzi a głównie to chyba kat.

pozdro
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
mateo
Posty: 291
Rejestracja: 21 paź 2009, 15:16
Lokalizacja: Żelazna - Warszawa

16 sie 2011, 13:10

Normalnie w Wawie spalanie oscyluje koło 8-10 l/100
Rekord to przejażdżka w Bieszczady w rodzinnej kolumnie 5.6 l / 100 km (średnia z ponad 400 km trasy)

4900 km po Europie 99 proc. top-down, autostrady (min 130 max 170 km/h), kręte górskie drogi, korki itp. średnia 7,3l / 100 km.
Talking Head
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

16 sie 2011, 13:24

Ostatnio gdzieś usłyszałem, że silniki ze zmiennymi fazami rozrządu dzięki takiej a nie innej konstrukcji zyskują nie tylko moc ale są też ekonomiczniejsze... Podobno silnik zanim wejdzie w zakres obrotów gdzie zachodzi zmiana faz rozrządu jest ekonomiczny niż jego odopowiednik, który ma tradycyjny rozrząd i podobne parametry(pojemność, moc i moment) a dopiero krecąc go wysoko w poszukiwaniu maxymalnej mocy jego apetyt mocno rośnie... Teoretycznie więc jeżdżąc na co dzień i nie wykorzystując go na maxa powinien spalać mniej.
Co o tym myślicie? Faktycznie tak jest?
Przy jakich obrotach w naszych silnikach następuje "ta zmiana"(mam na myśli NBFL 1.8)?
Ja ze spalania w mojej MX5tce jest MEGA zadowolony ale ciekaw jestem na ile to niska masa i jak na nią dość mocny silnik a na ile prawdziwa jest teoria, którą usłyszałem?
A może jedno i drugie razem...
SPIDI
mateo
Posty: 291
Rejestracja: 21 paź 2009, 15:16
Lokalizacja: Żelazna - Warszawa

16 sie 2011, 13:35

przy c/a 3000 obr jest zmiana.
Talking Head
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 sie 2011, 14:12

Spidi pisze:Przy jakich obrotach w naszych silnikach następuje "ta zmiana"(mam na myśli NBFL 1.8)?

Zmienna faza dolotowa nie działa "punktowo" na zasadzie przełączenia przy jakiś obrotach. Tak działa zmienna geometria kolektora w 1.8 z NB. Modyfikacja fazy ssącej jest aktywna głównie w zakresie obrotów od mniej więcej 1500 do 5000, z najbardziej agresywnymi zmianami w zakresie 2000-4000 obrotów z jednoczesnym dużym obciążeniem silnika.
Spidi pisze:Teoretycznie więc jeżdżąc na co dzień i nie wykorzystując go na maxa powinien spalać mniej.

W MX-5 największe zyski na zużyciu paliwa wynikają z oszczędnego użycia przepustnicy. Przy minimalnym obciążeniu silnika na trasie i bardzo równej jeździe algorytmy dawkowania paliwa i odpowiedniego wyprzedzenia zapłonu robią głównie robotę. Dysponując jakimś sterowaniem opartym na precyzyjnej sondzie szerokopasmowej można jeszcze spalanie w trasie skutecznie obniżyć...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ