[NB] podłączenie ECUmajstra

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

02 sie 2011, 9:46

czy ktoś ma schematy podłączenia oraz ustawienia ECUmajstra III dla mx-5 z 1999 roku ?? :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

02 sie 2011, 10:08

Obawiam się, że raczej nikt nie posiada gotowego schematu.

Powiem w tej kwestii tyle, tak na prawdę potrzebujesz wiring diagram do MX-5 i nic więcej. Jeśli będziesz wiedział, który kabel jest czym we wiązce przy komputerze to problemu nie będzie.

Jak chcesz podpiąć EM'a? Jako typową świnię czy chcesz sterować bezpośrednio wtryskami?

Jeśli nie ogarniesz tematu to mógłbym popełnić prosty schemat i go udostępnić - jednak zapewne nie wcześniej jak przed weekendem.
110@???KM
134@???Nm
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

02 sie 2011, 12:04

sterowanie w OL odpada więc będzie typową świnką do korekcji dawki wtrysku i kąta wyprzedzenia zapłonu plus procedura startowa :)
może w przyszłości konwersja z MAF na MAP oraz ITB :) i jak by się dało to pojedyncze ceweczki zapłonowe
Ostatnio zmieniony 02 sie 2011, 12:37 przez snafu, łącznie zmieniany 1 raz.
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 sie 2011, 12:15

snafu pisze:konta wyprzedzenia zapłonu


Zapomnij, jedyne co możesz zrobić, to cofnąć go do około 8-9 stopni, później zapłony zaczną wypadać. Nie przyśpieszysz go. Warto to robić? Na samym MAFie korygowanie dawki bez szerokopasmówki... co chcesz tym ugrać?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

02 sie 2011, 12:40

szerokopasmówka też będzie
zawsze można przerobić kolo z przody by zwiększyć wyprzedzenie kąta bazowego a potem z niego odejmować gdy wejdzie w stukowe
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 sie 2011, 12:46

snafu pisze:szerokopasmówka też będzie
zawsze można przerobić kolo z przody by zwiększyć wyprzedzenie kąta bazowego a potem z niego odejmować gdy wejdzie w stukowe


Myśleliśmy o tym, bez sensu ryzykiem rozwalenia silnika - pomyśl o MSie i pełnym sterowaniu lepiej. Do tego co chcesz zrobić, będzie to dużo sensowniejsze rozwiązanie.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

02 sie 2011, 13:21

a niby czym chcesz rozwalić ten silnik ?? metoda sprawdza się bez problemu na aparatach zapłonowych to czemu nie ma sprawdzić się tutaj :P
zresztą auto od samego początku jak je kupiłem jeździło na wyprzedzonym zapłonie bo poprzedni właściciel zmienił miejsce zamocowania czujnika położenia wału ale wróciłem do ustawienia fabrycznego bo dudnił z dolotu przy schodzeniu z obrotów
z ECUmasterem mogę się pozbyć tego efektu i poprawić elastyczność silnika w średnich zakresach
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1453
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

02 sie 2011, 13:52

schemat podlaczenia u mnie ( w bp silniki 128km z turbinka;komputer moze sie roznic wiec piny moga sie nie zgadzac, ale to tylko kwestia weryfikacji z pdfem)det3 z emulacja przeplywomierza i ebc na drugim wyjsciu pwm
mase i 12v mam pociagniete bezposrednio z aku przez przekaznik glowny,ale mozna tak jak na rysunku.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/718/schematpiwo.png/]Obrazek[/url]
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 sie 2011, 15:07

piwo, ale ten dokument jest ogólniedostępny, więc po co jego zrzut tu?

snafu właśnie nieudolnym i mechanicznym ustawianiem zapłonu. Po to wszystko można klikać cyfrowo, żeby nie trzeba było rozwiercać żadnych kółek :mrgreen:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1453
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

02 sie 2011, 15:20

jak ogolnie dostepny?tu amsz jak podpiac pod ecu amzdy i odpoweidnie piny wiec nie wiem o co ci chodzi.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

02 sie 2011, 15:56

dmk pisze:piwo, ale ten dokument jest ogólniedostępny, więc po co jego zrzut tu?

snafu właśnie nieudolnym i mechanicznym ustawianiem zapłonu. Po to wszystko można klikać cyfrowo, żeby nie trzeba było rozwiercać żadnych kółek :mrgreen:


wszystko się zgadza tylko jeśli świniakiem można tylko zmniejszać kąt wyprzedzenia zaplonu to najpierw trzeba mieć z czego odejmować :) i ustawić go na ustawienia fabryczne w newralgicznych punktach czyli max but i wolne obr

zresztą wzmacniacz pod stukowy i słuchawki już się robi więc będę nasłuchiwał pukania xD
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

02 sie 2011, 22:32

snafu, przesuwanie sygnału położenia wału (bez ruszania sygnału wałka) może w skrajnych przypadkach powodować u nas odcięcie paliwa na 2-3 sekundy. Komputer wywala błąd i tyle z jazdy. Bardzo często problem ten występuje przy gwałtownej jeździe kiedy opóźnienie następuje zbyt szybko.

Rozwiązanie, które proponujesz to same problemy.

Gdybyś się przepiął na bezpośrednie sterowanie wtryskiem to z problemu pozostanie zapalająca się lampka check engine - paliwa nie odetnie bo nie ECU nim steruje.


Jeśli na prawdę chcesz kręcić zapłonem i niewiele za to zapłacić to kup sobie wariator zapłonu do instalacji gazowych - taki, który obsługuje obydwa czujniki.

Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 sie 2011, 22:46

snafu pisze:zresztą wzmacniacz pod stukowy i słuchawki już się robi więc będę nasłuchiwał pukania xD

Nie wolisz wykorzystać seryjny czujnik ?

Mayk pisze:Rozwiązanie, które proponujesz to same problemy.

+1

Tak szczerze mówiąc to nie wiem po co w taki sposób ingerować (opóźniając zapłon świnią). Chyba że snafu ma jakiś koncept ino go nie łapiemy...
Co prawda ja jako zagorzały zwolennik SA mogę nie być obiektywny :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

02 sie 2011, 23:05

przyśpieszasz mechanicznie kąt bazowy a w tych miejscach gdzie dochodzi detonacji opóźniasz świnką (oraz w tych miejscach gdzie mocne wyprzedzenie nie jest dla ciebie istotne np wolne obr.) czy da się to zrobić na seryjnych czujnikach bez ingerencji mechanicznej to właśnie będe tego dochodził :)

pod seryjny stukoiwy nie chce się podpinać by nie wprowadzać ewentualnych zakłóceń

zaś warjatory zapłonu do instalacji LPG (np firmy AC) są mocno nie dopracowane i mają problemy z softem poza tym nie obsługują kółek sygnałowych mazdy przynajmniej z tego co mi wiadomo :P
Mazda mx5 NB 1,8 00r
ODPOWIEDZ