NC - kilka pytań na temat skrzyni automatycznej

NC 2.0 PowerShift

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

brii
Posty: 27
Rejestracja: 12 lip 2011, 20:28
Model: ND
Wersja: już nie koza
Lokalizacja: Częstochowa

14 lip 2011, 9:17

Alo :)

Od razu z góry przepraszam za cross-posta - pisałem już w temacie posiadacza samochodu z taką skrzynią, ale nie uzyskałem niestety żadnych informacji.

Mam pytania odnośnie automatu w MX-5 NC, będę wdzięczny za odpowiedzi.
1.) Czy ta skrzynia biegów ma lock-up dający 100% spięcia?
2.) Jeśli tak to czy lock-up działa na wszystkich biegach (razem z 1)?
3.) Czy ta skrzynia potrafi pomijać biegi przy redukcjach?
4.) Jakie obroty są przy prędkości 110km/h na szóstym biegu?
5.) Czy obudowa dyfra jest taka sama w wersji z automatem i z manualem?
Katarzynki to takie pierniczki :)
brii
Posty: 27
Rejestracja: 12 lip 2011, 20:28
Model: ND
Wersja: już nie koza
Lokalizacja: Częstochowa

18 lip 2011, 11:21

Nie ma na tym forum posiadaczy MX-5 NC z AT chętnych do podzielenia się wiedzą? :(
Katarzynki to takie pierniczki :)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

18 lip 2011, 12:19

brii pisze:Nie ma na tym forum posiadaczy MX-5 NC z AT chętnych do podzielenia się wiedzą? :(

Sugerowalem jedemu uzytkownikowi aby ci odpisal ale chyba ciut zaspal :P
Na jedno ci moge odpwedziec:
brii pisze:5.) Czy obudowa dyfra jest taka sama w wersji z automatem i z manualem?

Jest taka sama i zawsze bez szpery.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
brii
Posty: 27
Rejestracja: 12 lip 2011, 20:28
Model: ND
Wersja: już nie koza
Lokalizacja: Częstochowa

18 lip 2011, 12:35

Fiveopac pisze:Na jedno ci moge odpwedziec:
brii pisze:5.) Czy obudowa dyfra jest taka sama w wersji z automatem i z manualem?

Jest taka sama i zawsze bez szpery.

Pocieszające - można szperę wstawić w takim razie bez problemów :)

Fiveopac pisze:Sugerowalem jedemu uzytkownikowi aby ci odpisal ale chyba ciut zaspal

Może się niebawem obudzi - dzięki :)
Katarzynki to takie pierniczki :)
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

18 lip 2011, 12:42

brii pisze:Pocieszające - można szperę wstawić w takim razie bez problemów


no właśnie tego jestem ciekaw, brak szpery przy automacie to nie jest chyba wyłącznie 'widzimisię' mazdy, może ktoś ogarnięty w temacie zechciałby napisać, czy wstawienie szpery do automatu (mówię specyficznie o emixie) nie spowoduje np., że szkrzynia zacznie wariować
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
brii
Posty: 27
Rejestracja: 12 lip 2011, 20:28
Model: ND
Wersja: już nie koza
Lokalizacja: Częstochowa

18 lip 2011, 13:02

Nie zacznie wariować, bo skrzynia "nie widzi" różnicy. W większości przypadków nie wstawia się szpery do wersji AT bo jeździ się nimi delikatnie i nie ma takiej potrzeby. Jeśli automat ma klęknąć to szybciej padnie od buta użytkownika który potrzebuje szpery niż od szpery ;)
Katarzynki to takie pierniczki :)
brii
Posty: 27
Rejestracja: 12 lip 2011, 20:28
Model: ND
Wersja: już nie koza
Lokalizacja: Częstochowa

21 lip 2011, 8:42

Zabawne jest to, że nawet w ASO nie są w stanie udzielić jakichkolwiek informacji nt. AT w MX-5... Trochę to absurdalne, że nie wiedzą nic o tym co mogą sprowadzić i sprzedać :(
Katarzynki to takie pierniczki :)
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

21 lip 2011, 8:50

brii, ktoś na forum pracujący w salonie mazdy tłumaczył kiedyś, że to nie jest tak, że mogą wszystko sprowadzić i sprzedać (sprawa dotyczyła NCfl z miękkim dachem), bo dostają właściwie tylko to co im łaskawie importer na europę wrzuci (w dużym uproszczeniu, na polski rynek trafiają resztki ;) ) więc nie mają w interesie zdobywania wiedzy nt. automatów, bo u nas mało kto by coś takiego kupił niestety

brii pisze:Nie zacznie wariować, bo skrzynia "nie widzi" różnicy


no właśnie to mnie najbardziej ciekawi - przecież skrzynia reaguje chyba nie tylko na obroty silnika, ale też prędkość obrotową wału i kół - czy się mylę?
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
brii
Posty: 27
Rejestracja: 12 lip 2011, 20:28
Model: ND
Wersja: już nie koza
Lokalizacja: Częstochowa

21 lip 2011, 9:51

artur pisze:no właśnie to mnie najbardziej ciekawi - przecież skrzynia reaguje chyba nie tylko na obroty silnika, ale też prędkość obrotową wału i kół - czy się mylę?

Na obroty kół reaguje tylko pośrednio przez obroty wału, ale wrzucenie szpery zmienia tylko to, że częściej skrzynia będzie bardziej obciążona bo LSD pozwala przenosić wydajniej moment na drogę. Przyrównać to można do tego, że skrzynia będzie miała wrażenie, że częściej jeździmy "pod górkę" i rzadziej wpadamy w poślizgi ;) Ogólnie fluktuacje prędkości obrotowej wału zmniejszą się po dodaniu szpery ale zwiększą się obciążenia :) Liczę się z tym, że w takim przypadku żywot skrzyni się skróci.

artur pisze:brii, ktoś na forum pracujący w salonie mazdy tłumaczył kiedyś, że to nie jest tak, że mogą wszystko sprowadzić i sprzedać (sprawa dotyczyła NCfl z miękkim dachem), bo dostają właściwie tylko to co im łaskawie importer na europę wrzuci (w dużym uproszczeniu, na polski rynek trafiają resztki ) więc nie mają w interesie zdobywania wiedzy nt. automatów, bo u nas mało kto by coś takiego kupił niestety

W pewnym salonie powiedziano mi, że jak najbardziej mogę kupić u nich NCfl z AT ale będzie to ich pierwszy taki egzemplarz i na nim się będą "uczyć"... Trochę tak głupio sprzedawać coś o czym się nic nie wie, bo nie chce się im douczyć. Gdybym ja miał takie podejście do klientów to chyba by mi podziękowali.
Katarzynki to takie pierniczki :)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

21 lip 2011, 10:05

brii pisze:W pewnym salonie powiedziano mi, że jak najbardziej mogę kupić u nich NCfl z AT ale będzie to ich pierwszy taki egzemplarz i na nim się będą "uczyć"... Trochę tak głupio sprzedawać coś o czym się nic nie wie, bo nie chce się im douczyć. Gdybym ja miał takie podejście do klientów to chyba by mi podziękowali.

Na szczescie:
a) MX-5 sie nie psuja ;)
b) ASO ma bardzo dobre serwisówki :mrgreen:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
brii
Posty: 27
Rejestracja: 12 lip 2011, 20:28
Model: ND
Wersja: już nie koza
Lokalizacja: Częstochowa

21 lip 2011, 10:56

Fiveopac pisze:MX-5 sie nie psuja

:D
Fiveopac pisze:b) ASO ma bardzo dobre serwisówki

Śkoda, że nie chce im się w nie zerknąć i odpowiedzieć na pytania :(
Katarzynki to takie pierniczki :)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

21 lip 2011, 15:15

brii, mysle, ze najbardziej konkretne odpowiedzi uzyskasz u hamburgerow, ktorzy slyna z niedowładu prawej kończyny :razz: http://forum.miata.net/vb/forumdisplay.php?f=46
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
brii
Posty: 27
Rejestracja: 12 lip 2011, 20:28
Model: ND
Wersja: już nie koza
Lokalizacja: Częstochowa

22 lip 2011, 18:51

Poszukałem trochę informacji dotyczących skrzyni automatycznej na zagraniczych forach o MX-5. Przy poszukiwaniach trafiłem na kilka rzeczy które może się komuś do czegoś przydadzą.

Skrzynia automatyczne wyprodukowana została przez Aisin Warner - nie jest to konstrukcja Forda ani Mazdy, skrzynia przyzwoita ale bez polotu. Na pewno ma lock-up działający na 100% spięcia ale niestety nie dokopałem się do informacji czy jest w stanie to robić na każdym biegu. Opierając się na różnych informacjach o skrzyniach tego producenta wnioskować można, że skrzynia przy redukowaniu nie może pomijać biegów, czyli przy ostrej jeździe niestety będzie mułowata, mimo tego, że podczas normalnej jazdy zmienia biegi całkiem sprawnie. Z resztą nie jest głównym czynnikiem który wyklucza tą skrzynię z zastosowań "rozrywkowych" - ta skrzynia ma dwa nadbiegi (5 i 6 bieg) i przez to cztery pierwsze przełożenia są dosyć długie przez co skutecznie zabijają osiągi. W ogóle się już nie dziwię temu, że przy AT nie było szpery – kompletnym bezsensem jest montowanie LSD do cruisera.

Skrzynia AT montowana w MXach jest dosyć wytrzymała – ktoś przejechał na niej 60 000 mil po czym zakompresował MX-5 z wynikiem 198 koni na kołach, przejechał następne 23 000 mil bez problemów i jeździ dalej. Ogólnie ludzie na te skrzynie nie narzekają a niektórzy się nawet zachwycają (jak porównują do typowych amerykańskich AT).

Niżej zestawienie przełożeń skrzyń występujących w NC:

[code:1]|-----|--------|--------|-------|-------|
|bieg | 5MT US | 6MT US | 6AT | 6MT EU|
|-----|--------|--------|-------|-------|
| 1 | 3,136 | 3,815 | 3,358 | 3,709 |
| 2 | 1,888 | 2,226 | 2,060 | 2,190 |
| 3 | 1,330 | 1,164 | 1,404 | 1,536 |
| 4 | 1,000 | 1,177 | 1,000 | 1,177 |
| 5 | 0,814 | 1,000 | 0,713 | 1,000 |
| 6 | ----- | 0,832 | 0,582 | 0,832 |
| F | 4,100 | 4,100 | 4,100 | 3,727 |
|-----|--------|--------|-------|-------|
[/code:1]

Na koniec - ponoć skrzynie manualne w MX-5 są dosyć awaryjne - opis problemu "The third gear shift rod can (and has been documented in MC5 racing series) deform and render the trans inoperable".

Kurczak - mam twardy orzech do zgryzienia - MX z MT czy europejczyk z porządnym AT :(
Katarzynki to takie pierniczki :)
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

22 lip 2011, 20:35

brii pisze:Kurczak - mam twardy orzech do zgryzienia - MX z MT czy europejczyk z porządnym AT :(


Dlamnie odpowiedź jest prosta i oczywista - MT.
Nawet nie chodzi już tylko o MX5 - w każdym samochodzie, w którym celem nadrzędnym ma być frajda z jazdy i sportowe doznania, chciałbym mieć manual i tradycyjne sprzęgło. :twisted:
SPIDI
brii
Posty: 27
Rejestracja: 12 lip 2011, 20:28
Model: ND
Wersja: już nie koza
Lokalizacja: Częstochowa

23 lip 2011, 10:22

Spidi pisze:Nawet nie chodzi już tylko o MX5 - w każdym samochodzie, w którym celem nadrzędnym ma być frajda z jazdy i sportowe doznania, chciałbym mieć manual i tradycyjne sprzęgło.

Mnie już trochę zmęczyło H&T i podwójne wysprzęglanie. Po przejechaniu się lepszym AT który robił to z "automatu" a do tego na zmianę dwóch biegów potrzebował 100ms (szybciej niż DSG) zakochałem się i nie widzę już za bardzo samochodu sportowego z MT. MX nie ma nawet zrównywania obrotów. Fakt faktem, że nie jest to na tyle silny samochód, że postawi bokiem w zakręcie przy średnio udanej redukcji, ale podczas gonienia dziesiątych części sekundy (a to uwielbiam) ma to znaczenie...
Katarzynki to takie pierniczki :)
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

23 lip 2011, 11:24

brii, a długo pojeździłeś tym autoamtem o którym wspominasz?
Bo ja Ci powiem, że też miałem okazję pośmigać na dobrych automatach i z całym szacunkiem dla tej technologii po pierwszym zachwycie(czy wręcz zauroczeniu) potem euforia opadła i trochę tęskniłem za stara dobra wajchą i sprzęgłem.
Nawet się nad tym zastanawiałem kiedyś(czysto teoretycznie) - czy gdybym mógł kupić sobie jakąś naprawdę konkretną furę to wybrałbym super AT czy tradycyjny MT?
Wyszło mi, że wszystko zależy od samochodu - gdyby to było jakieś super sportowe auto pokroju Ferrari czy coś z tej półki pewnie wziąłbym automat ale już np. w BMW M3 czy Porshe Carrera(wszystko jedno który model)wolałbym manual.
Aha- Mazda przy mocniejszej redukcji w winklu też potrafi zamerdać ogonem... :twisted:
SPIDI
brii
Posty: 27
Rejestracja: 12 lip 2011, 20:28
Model: ND
Wersja: już nie koza
Lokalizacja: Częstochowa

23 lip 2011, 11:42

Spidi pisze:długo pojeździłeś tym autoamtem o którym wspominasz?

~ rok na przemian z gorszym AT (podobnym do tego z NC) i niezłym MT. Stąd wiem, że AT montowany w NC będzie mnie tylko denerwował i zabije cały fun płynący z tego samochodu.

Długo już "spałem" z tematem AT czy MT i ciągle nie jestem zdecydowany :(
Jeśli MT to NC jeśli AT to nie NC - targa mną na dwie strony, wiele rozsądnych argumentów przechyla szalę w stronę NC ale brak fajnego AT powoduje, że nie do końca jestem przekonany :( Z piątej strony w NC jest najlepsza skrzynia MT z jaką przyjemność miałem obcować :) Nigdy nie sądziłem, że będę tak niezdecydowany :(
Katarzynki to takie pierniczki :)
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

23 lip 2011, 15:11

Tak z czystej ciekawości(jeśli nie tajemnica ;)... co jest tym tajemnicznym zautomatyzowanym konkurentem MXa? Czy narazie nic konkretnego?
SPIDI
brii
Posty: 27
Rejestracja: 12 lip 2011, 20:28
Model: ND
Wersja: już nie koza
Lokalizacja: Częstochowa

23 lip 2011, 15:15

SLK R171 z 7-G Tronic - trochę to inna liga może niż NC, ale na placu boju w sumie tylko te dwa pojazdy pozostały.
Katarzynki to takie pierniczki :)
ODPOWIEDZ