[połączony] Jakie spalanie w MX-5
jak bardzo paliwozerne sa silniki w waszych miatkach
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Ostatnio dość dokładnie sprawdzałem spalanie i ja po mieście (silnik 2.0) ponad 10l/100km nie wyskoczyłem.. trasa do pracy 11km więc taki średnio krótki dystans - całe szczęście bez nadmiernych korków.
masz albo bardzo ciężką nogę albo robisz w mieście coś dziwnego.. na trasie podobnie od rewelacyjnych 6,5 do bardziej standardowych 7-8l/100km
masz albo bardzo ciężką nogę albo robisz w mieście coś dziwnego.. na trasie podobnie od rewelacyjnych 6,5 do bardziej standardowych 7-8l/100km
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/388458.html]-> TU <-[/URL] moje spalanie ciągle rośnie
- lambda czeka w szufladzie. Tylko wcześniej musze kupić multimetr do sprawdzenia czy stara naprawdę się poddaje.
Pozdro

Pozdro
Spalanie w mojej NCFl 2.0 po przejechaniu pierwszych 850 km waha się w granicach 12-12,1 L. Przynajmniej taką średnią pokazuje komputer.
Zrzucam to na docieranie się silnika i innych podzespołów, aczkolwiek jeżdżąc nie przekraczam 3K obrotów.
Obawiam się, że jednak coś jest nie tak, wskazówka paliwomierza opada w oczach, chyba czeka mnie wizyta w ASO. Bak osusza się po ok. 360km.
Zrzucam to na docieranie się silnika i innych podzespołów, aczkolwiek jeżdżąc nie przekraczam 3K obrotów.
Obawiam się, że jednak coś jest nie tak, wskazówka paliwomierza opada w oczach, chyba czeka mnie wizyta w ASO. Bak osusza się po ok. 360km.
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
moja w miescie po zakupie spalila prawie 12l/100km. Po wymianie filtra powietrza pali 9.8 - 10.5/100km wiec nie jest zle moim zdaniem bo jezdze dynamicznie w zakresie 3000-6000obr/min :]
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
Marcin30 pisze:Spalanie w mojej NCFl 2.0 po przejechaniu pierwszych 850 km waha się w granicach 12-12,1 L. Przynajmniej taką średnią pokazuje komputer.
Zrzucam to na docieranie się silnika i innych podzespołów, aczkolwiek jeżdżąc nie przekraczam 3K obrotów.
nie wiem jak to jest z nowymi silnikami, ale jesli jezdzisz pod 3k rpm to powinno byc jakies 8litrow, no moze nieco wiecej, ale z pewnoscia nie 12
Marcin30 pisze:Bak osusza się po ok. 360km.

miata lov!
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Szczerze nie wiem jak to robicie, że NB/NBfl 1.8 wam tyle palą
. Mój turbolot w cyklu mieszanym (50% miasto, 50% dojazdy po kilka kilometrów do miasta):
Kompletny "emeryt style" (bez doładowania jazda, do 3k rpm): 8.5-9l/100
Jazda normalna (czasem doładowanie, do 4k rpm): 10-11l/100
Jazda bez ograniczeń (doładowanie, latanie do 7k rpm, kiepska mapa doładowania): 14l/100
Wnioski?

Kompletny "emeryt style" (bez doładowania jazda, do 3k rpm): 8.5-9l/100
Jazda normalna (czasem doładowanie, do 4k rpm): 10-11l/100
Jazda bez ograniczeń (doładowanie, latanie do 7k rpm, kiepska mapa doładowania): 14l/100
Wnioski?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
kurde mi pali 13 przy oszczednej jezdzie :/
mam nadzieje ze to lambda i po wymianie spalanie spadnie do akceptowalnych wartosci przy tej pojemnosci
mam nadzieje ze to lambda i po wymianie spalanie spadnie do akceptowalnych wartosci przy tej pojemnosci

N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
MiC pisze:kurde mi pali 13 przy oszczednej jezdzie :/
mam nadzieje ze to lambda i po wymianie spalanie spadnie do akceptowalnych wartosci przy tej pojemnosci
Patrząc po tym, jakie korekty wprowadza przy moich wtryskach obawiam się, że lambda może mieć +/- 0.5l /100km wpływu. Teraz jeżdżę z odpiętą lambdą do 3k rpm i sam dostrajam mapę w tym obszarze do jak najekonomiczniejszego trybu - chociaż ostatnio znowu nogę nosi żeby pociągnąć trochę doładowaniem i na wyższe obroty

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Zadzwoniłem do ASO i wstępnie opisałem problem.
W odpowiedzi usłyszałem: "proszę jeździć na niższych biegach zarówno w mieście jak i w trasie, jak jeździ pan na wysokich biegach i liczba obrotów spada to wtedy auto pali sporo więcej".
That's the spirit
W odpowiedzi usłyszałem: "proszę jeździć na niższych biegach zarówno w mieście jak i w trasie, jak jeździ pan na wysokich biegach i liczba obrotów spada to wtedy auto pali sporo więcej".
That's the spirit

Marcin30 pisze:Zadzwoniłem do ASO i wstępnie opisałem problem.
W odpowiedzi usłyszałem: "proszę jeździć na niższych biegach zarówno w mieście jak i w trasie, jak jeździ pan na wysokich biegach i liczba obrotów spada to wtedy auto pali sporo więcej".
That's the spirit
Szczerze mówiąc wg. mnie jest zupełnie odwrotnie - gdzie tu logika?

Niższe biegi(zakładając podobne prędkości) to wyższe obroty silnika i większe spalanie.
Z kolei kiedy obroty spadają(załóżmy jedziesz z określoną prędkościa na danym biegu i odpuszczasz całkowicie gaz...) czyli zaczyna się hamowanie silnika auto pali najmniej - prawie każdy komputer w niemal każdym samochodzie pokazuje wtedy chwilowe spalanie 0L/100km.
Chyba, że tutaj chodzi o dotarcie nowego silnika a ja nie skleiłem - wiadomo, że po jakimś czasie kiedy już się ułoży i spasuje wszystko powinien pracowac sprawniej i "żłopać" mniej...
pzdr
SPIDI
generalnie chyba chodzi im o to, ze jezdzisz caly czas ponizej 1500 rpm i komp podaje wiecej paliwa zeby silnik nie zgasł. ale po pierwsze nie da sie ciagle jezdzic ponizej 1500 rpm bo na zadna gorke nie wjedziesz a vmax to bedzie niecale 60km/h.
poza tym wiemy juz, ze tak nie jezdzisz wiec w ogole nie ma o czym mowic. tylko dalej nie wiadomo czemu tyle pali ;s
poza tym wiemy juz, ze tak nie jezdzisz wiec w ogole nie ma o czym mowic. tylko dalej nie wiadomo czemu tyle pali ;s
miata lov!
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Do 1.6 NA wstawiamy seryjną 1-przewodową lambdę, czy warto 4-przewodową montować? Różnica w cenie prawie żadna, a może jest to jakiś upgrade?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Sondą czy rodzajem sondy...? Dosyć istotne dla mnie, jutro z samego rana chciałbym kupić nową 

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Ja się pochwalę swoim wynikiem
Zatankowałem cały bak, przejechałem dokładnie 98 km.
Następnie zajechałem znowu na stacje zatankowałem pod kurek i wyszło mi 7,12 l
Chyba dobry wynik co? jak sądzicie?

Zatankowałem cały bak, przejechałem dokładnie 98 km.
Następnie zajechałem znowu na stacje zatankowałem pod kurek i wyszło mi 7,12 l

Chyba dobry wynik co? jak sądzicie?

Pawulon pisze:Ja się pochwalę swoim wynikiem
Zatankowałem cały bak, przejechałem dokładnie 98 km.
Następnie zajechałem znowu na stacje zatankowałem pod kurek i wyszło mi 7,12 l![]()
Chyba dobry wynik co? jak sądzicie?
Dobry, ale mało dokładny

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Mój ulubiony temat
Ostatnio zauważyłem, że moja maździna nabija więcej kilometrów względem wskazówki poziomu paliwa niż kiedyś. Zalałem więc do pełna i po wyjeżdżeniu 300 km w Warszawie, małym pałowaniu tu i uwdzie spalanie zmalało względem tego co już jakiś czas temu było
Zaraz po kupnie 15L / 100 km
po wymianie lambdy i filtrów średnio było 12,6 w mieście
teraz po wymianie filtra paliwa i wtrysków (chociaz o ich sprawności nie jestem przekonany, trzeba będzie wrzucić poznańskie z NB ) 11,5 L / 100
Licze że przy zmianie z felg 17 na 15 i węższych opon to spalanie jeszcze spadnie.
Czy moge liczyc na spadek rzędu nawet 1L ? zobaczymy

Ostatnio zauważyłem, że moja maździna nabija więcej kilometrów względem wskazówki poziomu paliwa niż kiedyś. Zalałem więc do pełna i po wyjeżdżeniu 300 km w Warszawie, małym pałowaniu tu i uwdzie spalanie zmalało względem tego co już jakiś czas temu było

Zaraz po kupnie 15L / 100 km
po wymianie lambdy i filtrów średnio było 12,6 w mieście
teraz po wymianie filtra paliwa i wtrysków (chociaz o ich sprawności nie jestem przekonany, trzeba będzie wrzucić poznańskie z NB ) 11,5 L / 100
Licze że przy zmianie z felg 17 na 15 i węższych opon to spalanie jeszcze spadnie.
Czy moge liczyc na spadek rzędu nawet 1L ? zobaczymy

Paxior pisze:Moja NB 1.6
moja NB miała podobne spalanie, przy czym w mieście, nawet przy cięższym traktowaniu nie chciała wyskoczyć ponad 9,5l - raz tylko, jakoś w zimie, przekroczyła 10l ale stałem głównie w korkach
NA 1.6 pali więcej, w mieście ok. 9,5l to norma przy normalnej (niespecjalnie dynamicznej) jeździe, w trasie nie schodzi poniżej 7,5l a raczej zbliża się do 8l
A ja zwykle spalam 12-13 litrów w mieście, NBFL 1.8, chociaż na początku to było chyba koło 10
Myślę o zmianie tej lambdy, jeśli to nie pomoże, to zostaje tylko jedna opcja - mam zbyt ciężką nogę 


"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Moja NB 1,6 pali:
Trasa - ok 7/100 (czasem mniej jej się zdarzyło nawet)
Miasto - ok 10-11/100 - ale mam taką trasę że akurat auto zdąży się rozgrzać jak zajeżdżam pod pracę, więc nawet diesel mi palił 12/100
Trasa - ok 7/100 (czasem mniej jej się zdarzyło nawet)
Miasto - ok 10-11/100 - ale mam taką trasę że akurat auto zdąży się rozgrzać jak zajeżdżam pod pracę, więc nawet diesel mi palił 12/100
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s