[NB] Problem z odpaleniem, odciecie, komputer?? immo?

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

krzysiu
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 2011, 18:23
Lokalizacja: Kielce

22 cze 2011, 18:56

Witam
To mój pierwszy post wiec prosze o wyrozumiałość.
Własnie jestem w trakcie konczenia pracy nad przekładką z Anglika, wszystko już prawie gotowe poskładane a tu nagle BIG PROBLEM.
Otóż po skończeniu składania środka podzespołów pod maską, zalaniu sprzegła, hamulców, wspomagania, nadszedł czas na odpał a tu problem bo ani drgnie, zero odzewu tylko przekaźnik który odłącza zbędne rzeczy przy odpaleniu(radio itp.)
Co warto wspomnieć po skończeniu instalacji silnik odpalił, bez zegarów, podpiętego immo :shock:
Tak wiec co sprawdziłem: otwieranie/zamykanie z pilota, czy immo ze stacyjki dochodzi do sterownika, +, mase na sterowniku, stacyjka została z oryginału.
Dodam ze obszedłem sterownik immo jeżeli chodzi o zasilenie rozrusznika wiec zakreci ale odcięcie zapłonu i paliwa już chyba z EGI jest wiec nie wiem.
Chcieliśmy zrobić diagnostykę podjechał gość z interfejsem i przez żadne złącze ani to pod maską ani to kolo bezpieczników nie widział wogóle samochodu na OBD + jest, masa jest później sprawdziłem do EGI dochodzą pozostałe kable z OBD, wiec nie wiem komp siadł? model BP7P chyba.

Kontrolka od immobilisera nie swieci się wogóle.

Tak wiec proszę o pomoc i jakieś świeże pomysły co może to powodować?
Lub jak sprawdzić czy działa sterownik immo lub sam immobiliser lub czy kompa da sie sprawdzić?
Z góry dziekuję za każdą pomoc.
Samochód MX-5 2003 1.8, 6-cio biegowa skrzynia
Pozdrawiam
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

25 cze 2011, 10:58

Mi pare miesięcy temu też niechciał odpalić, kręcił, immo się nie świeciło.. okazało się, że to Main Relay dał ciała i nie działał już jak powinien i przez to nie startował komp.. Może spróbuj sprawdzić właśnie jego
Pozdrawiam
krzysiu
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 2011, 18:23
Lokalizacja: Kielce

26 cze 2011, 7:30

OK, pomysł jest, jutro go przełożę i dam znać czy jakieś postępy. Dzieki
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

26 cze 2011, 12:23

powodzenia i oby to było tylko to :)
krzysiu
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 2011, 18:23
Lokalizacja: Kielce

27 cze 2011, 13:53

Wiec jednak nie to próbowałem przelozyc main relay i to samo, oba działają poprawnie.

Ale znalazłem małą dziurę w obwodzie i zaczęła działać kontrolka immo po przekręceniu kluczyka chwile świeci później gaśnie, następnie jedno długie mrugniecie jedno krótkie, czyli kod 11 ale co to oznacza może ktoś wie bo nie znalazłem nigdzie. :cry:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 cze 2011, 15:00

Ale znalazłem małą dziurę w obwodzie i zaczęła działać kontrolka immo po przekręceniu kluczyka chwile świeci później gaśnie, następnie jedno długie mrugniecie jedno krótkie, czyli kod 11 ale co to oznacza może ktoś wie bo nie znalazłem nigdzie. :cry:

Kod 11 to brak widoczności cewki w stacyjce. Uszkodzenie wiązki, rozpięta wtyczka albo cała cewka uszkodzona. Co się temu Twojemu emiksowi stało że ma taką pouszkadzaną instalację ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
krzysiu
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 2011, 18:23
Lokalizacja: Kielce

27 cze 2011, 15:08

O super dzięki za info!
Sytuacja jest taka cewka jest podłączona, połączenie cewka-moduł sprawdzone, sprawdzałem na drugiej cewce to samo wiec albo obie cewki albo moduł? Z modułem łatwo nie będzie, bo mam drugi ale przeprogramowanie go żeby działał zamiast pierwszego??

A co do po uszkadzanej instalacji to przekładka z anglika wiec trzeba ja "trochę" "pouszkadzac".
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 cze 2011, 15:25

krzysiu pisze:Z modułem łatwo nie będzie, bo mam drugi ale przeprogramowanie go żeby działał zamiast pierwszego??

Nie da się tak łatwo. Samego modułu się nie reprogramuje. Natomiast każdy egzemplarz ma unikalne id, które jest wszyte do konfiguracji ECU i na tym polega ich parowanie ze sobą. Sama procedura nie jest skomplikowana, ale aby ją przeprowadzić trzeba posiadać z kolei odpowiedni kod przypisany do każdego egzemplarza ECU. Takie kody są w posiadaniu ASO, które oczywiście ich Ci nie da, bo sami wolą Ci ECU przeprogramować :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
krzysiu
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 2011, 18:23
Lokalizacja: Kielce

27 cze 2011, 15:43

Czyli kicha bo pewnie będą krzyczeć astronomiczne kwoty.
Obejść się nie da bez wymiany ECU
Wiec możne jeszcze naprawa samego modułu skoro komunikuje się z ECU i nie wywala błędu ze nie widzi wiec ta "cześć" jest ok wiec może ktoś się podejmie naprawy części odpowiadającej za antenę. Wiec muszę poszukać może jakieś namiary macie??
Aha wkładając drugi moduł wyrzuca błąd
ID number is not input into immobilizer unit after cranking engine.
wiec normalne, ale nie wyrzucił ze nie widzi anteny wiec to pewnie moduł :oops:
Cos innego jeszcze da sie zaradzić??
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 cze 2011, 16:00

krzysiu pisze:Aha wkładając drugi moduł wyrzuca błąd
ID number is not input into immobilizer unit after cranking engine.

O... To błąd 03 ? Jeśli tak, to jest to też spowodowane problemem z odczytem kodu kluczyka, uszkodzony kluczyk albo zakłócenia komunikacji z cewką. Sprawdź jeszcze raz dokładnie połączenie cewki z modułem. Przejście obu przewodów, ewentualne ich zwarcie ze sobą lub zwarcie któregoś do masy.
Jeśli moduł immo i jego połaczenia byłyby OK, a występowałyby jakieś jazdy pomiędzy ECU i modułem, to byłby błąd 24 lub 30.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
krzysiu
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 2011, 18:23
Lokalizacja: Kielce

27 cze 2011, 18:27

Tak dokładnie błąd 03.
Jeżeli chodzi o połączenie to jest 100% od złączki cewki do kostki modułu puściłem pod kierownicą bezpośrednio!! Ale bez zmian niestety. A co do samej cewki to wiadomo że ma też i opór, mniejwiecej orientuje sie ktoś jakiego rzędu przynajmniej, próbowałem zmierzyć to wychodziły wartości rzędu MOhm wiec trochę za dużo jak na cewke. Ewentualnie czy jest możliwość sprawdzenia czy jest sprawna antenka? Gdzieś na zagranicznym forum natknąłem sie na sprawdzenie generatorem i oscyloskopem ale nie mam teraz do nich dostępu :[
krzysiu
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 2011, 18:23
Lokalizacja: Kielce

05 lip 2011, 8:08

Mam pytanie czy kto posiada na sprzedaż moduł immo o symbolu TRW 37AS? Pilne!!
krzysiu
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 2011, 18:23
Lokalizacja: Kielce

07 lip 2011, 22:16

Witam
Problem został rozwiązany!!! Winna byla antenka immo choc winilismy moduł ale dobrze że skończylo sie na antence.
Udało mi się ją przewinąć, dla potomnych w tym roczniku w antence na bialych kablach 90 zwojów takim samym drutem i opór w granicach 7,5 - 7,8 Ohm.
Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ