Mrugający AIRBAG
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam,
Mam Mazdę MX5 nb.
Od wczoraj, zaczęła mrugać mi kontrolka Airbag. O dziwo mruganie jest losowe i nie wiem z czym je powiązać.
Co trzeba sprawdzić, aby wyeliminować problem, przewody, fotel ?
Dodatkowo,
Czy jest to niebezpieczne ? Czy przy takim mruganiu poduszka może niespodziewanie wystrzelić?
Mam Mazdę MX5 nb.
Od wczoraj, zaczęła mrugać mi kontrolka Airbag. O dziwo mruganie jest losowe i nie wiem z czym je powiązać.
Co trzeba sprawdzić, aby wyeliminować problem, przewody, fotel ?
Dodatkowo,
Czy jest to niebezpieczne ? Czy przy takim mruganiu poduszka może niespodziewanie wystrzelić?
nie wiem jak w NB, ale takie nieregularne mruganie w NC oznacza problem diagnostyczny (komputer "nie widzi" poduszki). może warto by podpiąć się pod jakieś urządzenie diagnostyczne i zczytać kod błędu - bez tego trudno chyba orzec co to dokładnie oznacza i czy jest niebezpieczne
Zaświeca się kontrolka którą oznaczyłem na zdjęciu:
http://w147.wrzuta.pl/obraz/88wMd2dLRRc/airbag
Airbag mruga przeważnie na dołkach, więc wygląda na to, że coś przestało dobrze łączyć. Trzeba tylko znaleźć miejsce.
Udało mi się też spowodować zaświecenie kontrolki stojąc w miejscu i ruszając kierownicą w prawo i lewo, więc możliwe że to coś przy kierownicy.
Czyżby wizyta w serwisie ?
http://w147.wrzuta.pl/obraz/88wMd2dLRRc/airbag
Airbag mruga przeważnie na dołkach, więc wygląda na to, że coś przestało dobrze łączyć. Trzeba tylko znaleźć miejsce.
Udało mi się też spowodować zaświecenie kontrolki stojąc w miejscu i ruszając kierownicą w prawo i lewo, więc możliwe że to coś przy kierownicy.
Czyżby wizyta w serwisie ?
Zapewne zapala Ci się na moment tylko ta kontrolka (bez poduchy pasażera) bo znika jakiś sygnał na ułamek sekundy.
Losowe to ono nie jest.
Policz ilość długich i krótkich mignięć. Długie oznaczając dziesiątki a krótkie jedności. Tak otrzymasz numer błędu.
Pozdrawiam!
sqrex pisze:mruganie jest losowe i nie wiem z czym je powiązać.
Losowe to ono nie jest.
Policz ilość długich i krótkich mignięć. Długie oznaczając dziesiątki a krótkie jedności. Tak otrzymasz numer błędu.
Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
artur pisze:może warto by podpiąć się pod jakieś urządzenie diagnostyczne i zczytać kod błędu
Widziałeś jakiś port diagnostyczny w sterowniku poduszek w NB ?

sqrex pisze:Udało mi się też spowodować zaświecenie kontrolki stojąc w miejscu i ruszając kierownicą w prawo i lewo, więc możliwe że to coś przy kierownicy.
Mam wróżyć na podstawie tego opisu ? Taśma w kierownicy ewentualnie poluzowane wtyczki od poduszki. Jak chcesz cokolwiek samodzielnie sprawdzać, odpinasz wcześniej akumulator, czekasz około minuty a potem grzebiąc przy poduszkach trzymasz się poza "linią strzału".
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c pisze:Widziałeś jakiś port diagnostyczny w sterowniku poduszek w NB ?Ta kontrolka to jest właśnie urządzenie diagnostyczne...
myślałem, że da się podpiąć jeszcze cały samochód pod jakiegoś kompa i zczytać kody błędów - toż nawet w mojej lancii Y z 1996 r. tak się dało zrobić

- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
troche koledze mieszacie w głowie, porządkując jak przykręceniu kierownicą masz objawy to na 90% masz problem z clock spring/ taśmą, ogólnie polecam odwiedziny u fachowca bo bardzo łatwo pogorszyć sytuację a znam i takich co sobie poduszki odpalili (pasażera moze nawet wybić szybę) biorąc pod uwagę koszty nowych poduszek naprawdę warto odżałować 100-200 zeta na fachowca i nie kombinować.
jak już koniecznie chcesz sam to odepnij zasilanie jak piszą powyżej i rozbierając sprawdź wszystkie styki, co do kodów to zeby je odczytać trzeba najpierw wprowadzić auto w stan odpowiedni.... sama z siebie kontrolka poduchy nie mruga do nas kodem z tego co się orientuję
jak już koniecznie chcesz sam to odepnij zasilanie jak piszą powyżej i rozbierając sprawdź wszystkie styki, co do kodów to zeby je odczytać trzeba najpierw wprowadzić auto w stan odpowiedni.... sama z siebie kontrolka poduchy nie mruga do nas kodem z tego co się orientuję

arturo_tiburon pisze:co do kodów to zeby je odczytać trzeba najpierw wprowadzić auto w stan odpowiedni.... sama z siebie kontrolka poduchy nie mruga do nas kodem z tego co się orientuję
A i tu się mylisz, system SRS nie jest podpięty do niczego innego jak do poduch i czujnika w zderzaku. Komunikuje się tylko przez kontrolki

Z całą resztą się z grubsza zgadzam

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
oj cos sie nie rozumiemy, juz porządkuję:
1. czujnik jest na 99% w centrum pojazdu zwykle okolice ręcznego i jest to czujnik zmiany przyśpieszenia a nie uderzenia i naprawdę nie sądzę by był w zderzaku
2. lampka od poduchy oczywiście jest do komunikowania ale ona nie mruga sama z siebei tylko zwykle trzeba wykonać kilka czynności (np. odpowiednich styków obd) by ją wprowadzić w tryb serwisowy komunikowania błyskami
powyższe to tylko IMHO i oczywiście z pokora przyjmę wiedzę inną
1. czujnik jest na 99% w centrum pojazdu zwykle okolice ręcznego i jest to czujnik zmiany przyśpieszenia a nie uderzenia i naprawdę nie sądzę by był w zderzaku

2. lampka od poduchy oczywiście jest do komunikowania ale ona nie mruga sama z siebei tylko zwykle trzeba wykonać kilka czynności (np. odpowiednich styków obd) by ją wprowadzić w tryb serwisowy komunikowania błyskami
powyższe to tylko IMHO i oczywiście z pokora przyjmę wiedzę inną

Ad.1
Mamy czujnik pod pasem przednim. Oprócz tego jest jeszcze centralka pod deską rozdzielczą nad radiem oraz mata w fotelu pasażera.
Ad.2
Na pewno do 2003 roku system poduch jest kompletnie odcięty od ECU. Nie ma żadnej komunikacji między nimi. Nie ma również gniazda diagnostycznego samych poduszek. System SRS tak już ma, że kiedy jest problem - mruga, kiedy nie ma - nic się nie pali
Nie mam pewności czy później zostało to jakoś podpięte do OBDII czy nie, nie mój rocznik auta więc się nie interesowałem
W każdym razie w NB mamy czujnik na pasie przednim, centralkę, dwie poduchy i matę w fotelu. Brak gniazd i innych tego typu złącz do komunikacji ze światem zewnętrznym - tylko żarówki w zegarach.
Pozdrawiam!
Mamy czujnik pod pasem przednim. Oprócz tego jest jeszcze centralka pod deską rozdzielczą nad radiem oraz mata w fotelu pasażera.
Ad.2
Na pewno do 2003 roku system poduch jest kompletnie odcięty od ECU. Nie ma żadnej komunikacji między nimi. Nie ma również gniazda diagnostycznego samych poduszek. System SRS tak już ma, że kiedy jest problem - mruga, kiedy nie ma - nic się nie pali

Nie mam pewności czy później zostało to jakoś podpięte do OBDII czy nie, nie mój rocznik auta więc się nie interesowałem

W każdym razie w NB mamy czujnik na pasie przednim, centralkę, dwie poduchy i matę w fotelu. Brak gniazd i innych tego typu złącz do komunikacji ze światem zewnętrznym - tylko żarówki w zegarach.
Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
arturo_tiburon pisze:oj cos sie nie rozumiemy, juz porządkuję:
Nie wiem, co porządkujesz, ale to bardziej na sianie zamętu wygląda.
arturo_tiburon pisze:czujnik jest na 99% w centrum pojazdu zwykle okolice ręcznego
arturo_tiburon pisze:i naprawdę nie sądzę
Skąd te procenty się wzięły ? Zapoznaj się bardziej z konstrukcją mx-5. Czujnik jest w zderzaku, przeczytaj jeszcze raz posta Mayka.
arturo_tiburon pisze:ona nie mruga sama z siebei tylko zwykle trzeba wykonać kilka czynnośc
Kontrolka puduszek w NB jest jedynym wskaźnikiem diagnostycznym i nie trzeba żadnych czynności wykonywać. Qbatron zamieścił sekwencję błędów, tu nie ma nic do dodania.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
z pokorą
przyjmuje wiedzę
, niech jedynym usprawiedliwieniem będzie nieuzasadniona extrapolacja doświadczeń z hondy


Hej,
u mnie z kolei (NB 1.6 2000) kontrolka między zegarami sygnalizuje następujący kod (k-krótki, d-długi):
2k 7k 1d 1k 1d 2k i dalej w kółko to samo.
Nie ma poduszki kierowcy, jest MOMO, opornik 3 Ohm wlutowałem sam.
Ktokolwiek widział kiedyś coś takiego?
Pozdr.,
Sz.
u mnie z kolei (NB 1.6 2000) kontrolka między zegarami sygnalizuje następujący kod (k-krótki, d-długi):
2k 7k 1d 1k 1d 2k i dalej w kółko to samo.
Nie ma poduszki kierowcy, jest MOMO, opornik 3 Ohm wlutowałem sam.
Ktokolwiek widział kiedyś coś takiego?
Pozdr.,
Sz.
(: