MX-5 Superlight

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

szymon1984
Posty: 118
Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Poznań

13 cze 2011, 13:06

W sobotę miałem okazję zapoznać się bliżej z koncepcyjnym modelem MX-5 superlight na poznańskim torze.
Poniżej kilka zdjęć - sorry za jakość.
We wrześniowym Automaniaku na TVN Turbo pojawi się materiał z tego wydarzenia :)

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/846/zdjcie0433q.jpg/]Obrazek[/URL]
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/706/zdjcie0435y.jpg/]Obrazek[/URL]
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/707/zdjcie0439s.jpg/]Obrazek[/URL]
Yaskier
Posty: 244
Rejestracja: 09 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Sosnowiec

13 cze 2011, 13:33

Napisz coś więcej :) Jak wrażenia, jeździłeś nią? Jak dla mnie to trochę dziwny ten concept, aż tak bardzo odchudzony nie jest, dynamiką nie grzeszy, w zasadzie nie wiem do końca po co został stworzony oprócz zaznajomienia się z uczuciem łapania owadów na twarz :)
szymon1984
Posty: 118
Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Poznań

13 cze 2011, 13:43

Dziwny jest, fakt, szczególnie gdy stoi obok seryjnej MX-5 :)
Dynamika papierowo jest mizerna, ale uwierz mi, że w tym przypadku brak przedniej szyby + układ wydechowy opracowany przez Mazdaspeed + niesamowita sztywność w porównaniu z seryjną wersją = świetne wrażenia z jazdy. Czuć lekkość konstrukcji i żałuję, że auto pozostanie w jednym egzemplarzu.
Poczucie prędkości jest znacznie większe, niż można by przypuszczać
Ja ciesze się, że jest to jeden z niewielu jeżdżących konceptów, które najczęściej zalegają w magazynach, muzeach lub po prostu idą na żyletki.
Yaskier
Posty: 244
Rejestracja: 09 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Sosnowiec

13 cze 2011, 13:57

Właśnie zauważyłem jakie ma tarcze i szczęki :shock:
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

13 cze 2011, 14:53

i jak nisko jest opuszczony..
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

13 cze 2011, 23:34

Ma nadmuchane nadkola, które trochę zwiększają wrażenie obniżenia.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
wiktoch
Posty: 758
Rejestracja: 28 cze 2008, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

14 cze 2011, 8:42

Wszystko ładnie i pięknie tylko to "superlight" jest chyba nieco na wyrost:

The vehicle included a MZR 1.8-litre petrol engine rated 126 PS (93 kW; 124 hp) at 6,500 rpm and 167 N·m (123 lb·ft) at 4,500rpm, 5-speed manual transmission, double wishbone front and multi-link rear suspension, Bilstein monotube damper, 205/45R17 tires, 300 mm (11.8 in) ventilated front brake discs and 280 mm (11.0 in) solid rear brake discs. The "Superlight" weighs in at 2,200 lb (1,000 kg), making it 100 lb (45 kg). heavier than the original NA series MX-5
:mrgreen:
pozdr
wik
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

14 cze 2011, 9:27

fakty dużo mówią :grraauu: ale może jest jakiś haczyk, prócz tego że wygląda bardzo efektownie. Ps. mimo wszystko nie ukrywam że bym ją chętnie przetestował :mrgreen:
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

14 cze 2011, 9:27

Ciekawe jak by to wypadło w porównaniu z NC FL 2.0 ze skrzynią szóstką.
Maks
Posty: 835
Rejestracja: 06 maja 2010, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

14 cze 2011, 9:49

Jednak tej przedniej szyby mi jakoś brakuje. Prócz tego, wszystko tak jak powinno być :wink:
Sam jestem ciekaw, jak to jeździ.
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

14 cze 2011, 9:57

ciekawe zdjecie w necie znalazłem :)

Obrazek

Link:
http://www.pakwheels.com/forums/cool-classic-cars-latest/115968-mazda-mx-5-superlight-version-concept
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

14 cze 2011, 10:06

zdjęcia są poodwracane, czy powstało więcej egzemplarzy z kierownicą po obu stronach?
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

14 cze 2011, 11:17

wg tego co jest w linku to pracowali na wersji lewo stronnej i prawostronnej.
szymon1984
Posty: 118
Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Poznań

14 cze 2011, 14:41

wiktoch pisze:Wszystko ładnie i pięknie tylko to "superlight" jest chyba nieco na wyrost:

The vehicle included a MZR 1.8-litre petrol engine rated 126 PS (93 kW; 124 hp) at 6,500 rpm and 167 N·m (123 lb·ft) at 4,500rpm, 5-speed manual transmission, double wishbone front and multi-link rear suspension, Bilstein monotube damper, 205/45R17 tires, 300 mm (11.8 in) ventilated front brake discs and 280 mm (11.0 in) solid rear brake discs. The "Superlight" weighs in at 2,200 lb (1,000 kg), making it 100 lb (45 kg). heavier than the original NA series MX-5
:mrgreen:


Ciężko porównywać auto, które wyszło na rynek 20 lat temu, z obecnym.
To chyba nic dziwnego, że jest cięższe od NA. Bardziej chodziło chyba o porównanie do obecnej generacji.

[ Dodano: 14-06-2011, 15:42 ]
Maks pisze:Jednak tej przedniej szyby mi jakoś brakuje. Prócz tego, wszystko tak jak powinno być :wink:
Sam jestem ciekaw, jak to jeździ.

Właśnie jej brak to kwintesencja prawdziwego roadstera, w starym stylu - wrażenia bliskości człowieka z otoczeniem są jeszcze większe :)

[ Dodano: 14-06-2011, 15:45 ]
Dizajer pisze:Ciekawe jak by to wypadło w porównaniu z NC FL 2.0 ze skrzynią szóstką.


W temacie prędkość maksymalna, czy przyspieszenie 0-100km/h (7,9s vs 8,9s), wersja seryjna z silnikiem 2.0 jest oczywiście lepsza. Wystarczy jednak jeden zakręt z dohamowaniem i sytuacja zmienia się diametralnie.
Poza tym Superlight brzmi znacznie donośniej i tak, jakby pojemność silnika była znacznie większa.
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

14 cze 2011, 14:49

A dlaczego zrobili to na bazie 1.8 a nie 2.0?
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

14 cze 2011, 14:54

hella_flush, może właśnie po to, żeby było "superlight" ;)
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
profilone
Posty: 814
Rejestracja: 10 mar 2009, 22:20
Lokalizacja: Lublin

14 cze 2011, 14:55

wiktoch i jego spostrzeżenie jest słuszne. oczywiście pochwalam ideę mx-5 superlight, ale tylko jako concept pokazujący kierunek koncernu. Nie widzę sensu istnienia podobnego auta seryjnego, skoro waży więcej od NA, a ma mniej podstawowych funkcji (takich jak szyba, dach... :roll: )
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

15 cze 2011, 8:36

Bardock pisze:wg tego co jest w linku to pracowali na wersji lewostronnej i prawostronnej.


Wiem z dobrego źródła, że istnieje tylko jeden egzemplarz, więc informacje w linku są raczej błędne.

W dodatku jest dość delikatny - podobno w Poznaniu ktoś z jeżdżących uszkodził lewarek zmiany biegów... Więc do Polski samochód raczej już nie wróci :(

Siedziałem w nim wczoraj tu w Warszawie i muszę powiedzieć, że robi wrażenie. Włókno węglowe, maska oczywiście alu, niepomalowana, co świetnie wygląda. W środku nie ma praktycznie nic (odchudzanie) poza podłączonym iPhone'm, za pomocą którego mierzyli czas okrążeń :) Nawet klamek nie ma, drzwi otwiera się pociągając za skórzaną pętelkę.

Oczywiście przydatność takiego Cafe Racera w naszym klimacie jest znikoma, ale myślę, że od strony wrażeń z jazdy jest to najbliższe, co może być do motocykla :) Żałuję, że nie miałem okazji się nim przejechać.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

15 cze 2011, 10:20

Link może byc błędny ale nie jest, bo jest różnicą pracowanie na 2 egzemplarzach a wypuszczenie oficjalnego prototypu :P

Może robili przymiarki z która wersją łatwiej im pójdzie :)
Gdzie w Warszawie ta mazda stała ??
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

15 cze 2011, 11:24

Od siebie dodam, że te kubełki są super wygodne i bez problemu mieszczą ciężarówkę :mrgreen:

A w środku nic poza zegarami i dwoma topgunowymi pstryczkami nie ma! :shock:


Obrazek

Obrazek
Jest ryzyko - jest przyjemność
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

15 cze 2011, 11:49

To ja też się pochwalę moimi fotkami :)

@Bardock: Stała w Teatrze Kamienica na imprezie z okazji 3 urodzin Mazdy Polska. Co do ilości egzemplarzy, na których pracowali i tego, z której strony miały kierownicę - nie będę się kłócił, wiem tylko, że główny projektant Mazdy Europe, Peter Birthwhistle, autor NC/FL oraz tej właśnie Superlight, mieszka i pracuje w Frankfurcie, a nie w UK czy Japonii, więc myślę, że raczej pracowali na wersji europejskiej. Ale tak naprawdę to bez znaczenia :)
Załączniki
zza kulis.JPG
Zza kulis :)
bok.JPG
trzecie.JPG
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

15 cze 2011, 23:27

Podobają mi się te kubełki, szczególnie, że są wygodne, chociaż dla mnie były by w innym kolorze :)
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
ODPOWIEDZ