
katalizator
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
hej mam pytanie obocnie mam seryjny wydech a , chciałbym poprawic dzwiek silnika ,narazie nie mam kasy na jakis dobry wydech to czy wymontowanie kata da jakies efekty i czy auto nie straci mocy? 

Ostatnio zmieniony 20 paź 2009, 18:37 przez thekingisback, łącznie zmieniany 1 raz.
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Lektura forum kłania się w pas.
Mam wrażenie, że wśród osób, które to ćwiczyły w N/A nie znajdziesz wielu głosów za.
Jeśli chodzi ci o sam dźwięk, zacząć możesz od stożka. Niedawno irakleo sprzedał taki fajny JDM-owy za niewielki pieniądz.

Jeśli chodzi ci o sam dźwięk, zacząć możesz od stożka. Niedawno irakleo sprzedał taki fajny JDM-owy za niewielki pieniądz.

- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
tylko zeby był stozek to odrazu dolot:D znowu zrobienie samego dolotu bez calego wydechu nie ma chyba sensu , tak mi sie wydaje 

"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Tak jak napisał spilner, warto przeszukać forum, gdyż temat był już poruszany...
W telegraficznym skrócie: rozluźnienie wydechu w silniku N/A minimalnie zmniejsza moc i maksymalny moment obrotowy silnika. Poza tym w wydechu siedzą dwie sondy - druga (za katalizatorem) kontroluje pracę kata. Jeśli się go pozbędziesz, na 99,9% komputer silnika wywali błąd.
W zależności od pożądanego efektu, pozostaje wybór gardłowo "chrapiącego" przy zasysaniu powietrza stożka lub bardziej basowego wydechu...
Ps. popraw nazwę tematu - "katalizaotr" może być w przyszłości słabo zrozumiały dla wyszukiwarki...

W telegraficznym skrócie: rozluźnienie wydechu w silniku N/A minimalnie zmniejsza moc i maksymalny moment obrotowy silnika. Poza tym w wydechu siedzą dwie sondy - druga (za katalizatorem) kontroluje pracę kata. Jeśli się go pozbędziesz, na 99,9% komputer silnika wywali błąd.
W zależności od pożądanego efektu, pozostaje wybór gardłowo "chrapiącego" przy zasysaniu powietrza stożka lub bardziej basowego wydechu...

Ps. popraw nazwę tematu - "katalizaotr" może być w przyszłości słabo zrozumiały dla wyszukiwarki...

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
odświeżam temat... w NB przynajmniej mojej jest jedna sonda lambda
2. Dziwięk jest dużo ładniejszy co prawda tłumik końcowy mam sportowy, ale po wycieciu kata stał sie bardziej basowy.
3. Osiągi ścigałem sie z Civic 115 km przed wycięciem i po... wynik po wycięciu byłem szybszy. Wiec raczej mocy przybywa
Pozdrawiam
2. Dziwięk jest dużo ładniejszy co prawda tłumik końcowy mam sportowy, ale po wycieciu kata stał sie bardziej basowy.
3. Osiągi ścigałem sie z Civic 115 km przed wycięciem i po... wynik po wycięciu byłem szybszy. Wiec raczej mocy przybywa

kalks pisze:3. Osiągi ścigałem sie z Civic 115 km przed wycięciem i po... wynik po wycięciu byłem szybszy. Wiec raczej mocy przybywa
tezy oparte na podstawie takich testów to opowieści z mchu i paproci


AroJano pisze:U mnie 1,8 NB też jest jedna sonda... O ile się nie mylę to dopiero w NBFL były dwie sondy...
Dobra. Reasumując, ponieważ nastąpiło potwierdzenie eksperymentalne

W europejskich wersjach NB jest wyłącznie jedna sonda (przednia). Druga sonda występuje jedynie w niektórych wersjach na rynek US (prawdopodobnie Kalifornia).
W europejskiej wiązce przewodów do ECU, na styku oznaczonym w dokumentacji Mazdy jako "rear O2" nie jest doprowadzony żaden kabel, czyli można domniemywać że druga sonda nie jest przewidziana w żadnej europejskiej wersji.
Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
polecam lekture
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2990&start=30
u mnie na wykresie przybylo 7km po wymianie kat i swiec (2 sondy)
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2990&start=30
u mnie na wykresie przybylo 7km po wymianie kat i swiec (2 sondy)
Moja Madzia: [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81607]MX-5 NBFL'01[/url] Moja Hania: [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=92461]Honda HR-V[/url]
majkel_c pisze:W europejskiej wiązce przewodów do ECU, na styku oznaczonym w dokumentacji Mazdy jako "rear O2" nie jest doprowadzony żaden kabel, czyli można domniemywać że druga sonda nie jest przewidziana w żadnej europejskiej wersji.
Kto sprawdzi czy komputer wywali błąd po odłączeniu sondy nr 2?
Teraz się zastanawiam czy dobrze zrobiłem zostawiając kata, może ECU to bez różnicy i sonda jest 'dla picu'?

p.s. Oczywiście to wręcz niemożliwe...
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Mayk pisze:Teraz się zastanawiam czy dobrze zrobiłem zostawiając kata, może ECU to bez różnicy i sonda jest 'dla picu'?
Jeśli przed wywaleniem kata powstrzymywała Cię obawa o wskazania drugiej sondy lambda, proponuję pomyśleć [URL=http://www.allegro.pl/item825795794_oszukiwacz_sygnalu_drugiej_sondy_lambda_el_tec.html]o takim ustrójstwie[/URL].


Przebudowując wydech w mojej Miacie wrzucam dwa przelotowe tłumiki a kat będzie pierwszym elementem który bez mrugnięcia okiem opuści pokład...


MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Dżunior pisze: Przebudowując wydech w mojej Miacie wrzucam dwa przelotowe tłumiki a kat będzie pierwszym elementem który bez mrugnięcia okiem opuści pokład...![]()
Grzeczny chłopak^^ Oczywiście każdy będzie miał swoje zdanie na temat zieloności swojej Miaty jednak przy doładowanych silnikach kat potrafi sporo zatkać...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Mayk pisze:Kto sprawdzi czy komputer wywali błąd po odłączeniu sondy nr 2?
Nie ma sprawy, w weekend będę grzebał to sprawdzę

Mayk pisze:Oczywiście to wręcz niemożliwe...
Też bym się jakiegoś błędu spodziewał... Grzejnika sondy albo kata...
Dżunior pisze:proponuję pomyśleć o takim ustrójstwie
To ma coś w środku czy to tylko tulejka o zasadzie działania zbliżonej do magnetyzera ?

Dżunior pisze:a kat będzie pierwszym elementem który bez mrugnięcia okiem opuści pokład...
wstydził byś się

Po
eM
majkel_c pisze:To ma coś w środku czy to tylko tulejka o zasadzie działania zbliżonej do magnetyzera ?
Odsuwa sondę od strugi spalin... TYLE za 99zł - tulejka... Jak ktoś to kupi to po prostu padnę

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
majkel_c pisze:To ma coś w środku czy to tylko tulejka o zasadzie działania zbliżonej do magnetyzera ?![]()
Magnetyzer to przy tym niezwykle zaawansowane urządzenie zahaczające już o technologię NASA.


I proszę nie szydzić z owego rozwiązania, gdyż z tego co wiem jest ono masowo stosowane przy modyfikacjach aut wyposażonych w dwie sondy lambda, również w projektach których budżet przekracza wartość naszych NBfl...

majkel_c pisze:wstydził byś sięA może jakiś przelotowy kat jednak ?
Ależ ja się wstydzę, bardzo się wstydzę...



MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Dżunior pisze:I proszę nie szydzić z owego rozwiązania, gdyż z tego co wiem jest ono masowo stosowane przy modyfikacjach aut wyposażonych w dwie sondy lambda, również w projektach których budżet przekracza wartość naszych NBfl...
No to ja już zupełnie nie rozumiem po co to stosować (pomijam już chorą cenę... Ale się zdążyłem przyzwyczaić że koszt gratów o dyskusyjnej jakości z alledrogo często przewyższa znacznie koszt zakupu czegoś na drugim końcu świata). Jak się wywala kata to tylna sonda traci zupełnie rację bytu. Wożona w wydechu tak czy inaczej się zużywa. Jeśli komuś CEL przeszkadza to ją lepiej zupełnie usunąć a do instalacji podłączyć coś co ją poudaje i w ten sposób komputer oszuka. Koszt takiego układu na pewno nie przekroczy kosztu tulejki z dwoma gwintami

Dżunior pisze:Chyba że wymyślicie mi jeszcze inną karę...?
Coś się wymyśli

Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Cześć
do wymiany mam katalizator, nie ma mowy o żadnym wycinaniu itp chcę po prostu nowy.
Nie zakładam nowego tematu ale może by sie przydał bo istniejące są głównie o wycinaniu lub podobnych kombionacjach, decyzja do adminów.
Do rzeczy: na oku mam ten katalizator:
[URL=http://www.rpmotorsport.pl/auta/katalizator_metalowy_bez_spawow_200cpsi_64mm_25_hit-p-16339.html]klik[/URL]
proszę o opinie czy jest to dobry wybór, czy ktoś ma z nimi doświadczenie
Z góry dzięki
do wymiany mam katalizator, nie ma mowy o żadnym wycinaniu itp chcę po prostu nowy.
Nie zakładam nowego tematu ale może by sie przydał bo istniejące są głównie o wycinaniu lub podobnych kombionacjach, decyzja do adminów.
Do rzeczy: na oku mam ten katalizator:
[URL=http://www.rpmotorsport.pl/auta/katalizator_metalowy_bez_spawow_200cpsi_64mm_25_hit-p-16339.html]klik[/URL]
proszę o opinie czy jest to dobry wybór, czy ktoś ma z nimi doświadczenie
Z góry dzięki
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
siechu pisze: nie ma mowy o żadnym wycinaniu itp chcę po prostu nowy.
skąd ten pomysł żeby wycinać, tutaj nawet auto turbo jeżdżą z katalizatorami;)
Myślę że swoją rolę spełni każdy pierwszy lepszy zamiennik z wkładem metalicznym, na allegro można znaleźć propozycje o połowę tańsze, każdy wprawiony "wydechowiec" w miejsce seryjnego włoży takowy, ba nawet bym się pokusił żeby wymuc na nim montaż na seryjne flansze, czyli dospawać po obu stronach łączenia pod seryjny układ, bo można się spodziewać że idąc po najmniejszej lini oporu można po prostu połączyć rurowo (1 w 2) z ubu stron wydech, no i tutaj dochodzi kwestia średnic, przejścia etc. np. kat. który pokazujesz to 64mm 2,5", czyli ni 5 ni w 9 do seryjnego wydechu, najlepiej coś najbliżej serii tak żeby jak najmniej rzeźby, to i cena pewnie korzystniejsza za montaż.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
grzes pisze:siechu pisze: nie ma mowy o żadnym wycinaniu itp chcę po prostu nowy.
skąd ten pomysł żeby wycinać, tutaj nawet auto turbo jeżdżą z katalizatorami;)
Myślę że swoją rolę spełni każdy pierwszy lepszy zamiennik z wkładem metalicznym, na allegro można znaleźć propozycje o połowę tańsze, każdy wprawiony "wydechowiec" w miejsce seryjnego włoży takowy, ba nawet bym się pokusił żeby wymuc na nim montaż na seryjne flansze, czyli dospawać po obu stronach łączenia pod seryjny układ, bo można się spodziewać że idąc po najmniejszej lini oporu można po prostu połączyć rurowo (1 w 2) z ubu stron wydech, no i tutaj dochodzi kwestia średnic, przejścia etc. np. kat. który pokazujesz to 64mm 2,5", czyli ni 5 ni w 9 do seryjnego wydechu, najlepiej coś najbliżej serii tak żeby jak najmniej rzeźby, to i cena pewnie korzystniejsza za montaż.
Ja bym tylko dodał że warto zainteresować się katalizatorami płaskimi, tak aby jak najmniej wystawał w stronę ziemi...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Odswieze.
Z racji zblizajacych sie modow ,mam pytanko.
Czy ktos ma zamontowane to ustrojstwo u siebie?
Czy w moim NBFLu bedzie wywalalo blad po zamontowaniu takiego kata? Mam dwie sondy
Czy ten magnaflow bedzie stawial znaczne opory przy uturbieniu?
http://www.rpmotorsport.pl/auta/katalizator_metalowy_owalny_50mm-p-16335.html
Z racji zblizajacych sie modow ,mam pytanko.
Czy ktos ma zamontowane to ustrojstwo u siebie?
Czy w moim NBFLu bedzie wywalalo blad po zamontowaniu takiego kata? Mam dwie sondy

Czy ten magnaflow bedzie stawial znaczne opory przy uturbieniu?
http://www.rpmotorsport.pl/auta/katalizator_metalowy_owalny_50mm-p-16335.html
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Jeśli chodzi o dwa pierwsze pytania - sam jestem ciekawy, bo rozważam montaż czegoś takiego do czarnej.
Jeśli chodzi o ostatnie - model który podlinkowałeś ma niezbyt dużą średnicę wejścia i wyjścia. 2" to do obecnego wydechu za dużo (jeśli mnie pamięć nie myli), a do turbo za mało. Na Twoim miejscu przemyślałbym kwestię średnicy docelowego wydechu do turbo (2,25"? 2,5"?...) i pod tym kątem kupił katalizator.
Do obecnego wydechu możesz dopasować go przy użyciu gotowych redukcji stożkowych. W 3city kupisz je m.in. w Neumo przy Uczniowskiej (Gdańsk).
Jeśli chodzi o ostatnie - model który podlinkowałeś ma niezbyt dużą średnicę wejścia i wyjścia. 2" to do obecnego wydechu za dużo (jeśli mnie pamięć nie myli), a do turbo za mało. Na Twoim miejscu przemyślałbym kwestię średnicy docelowego wydechu do turbo (2,25"? 2,5"?...) i pod tym kątem kupił katalizator.
Do obecnego wydechu możesz dopasować go przy użyciu gotowych redukcji stożkowych. W 3city kupisz je m.in. w Neumo przy Uczniowskiej (Gdańsk).
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Dobra,zamowilem dzis magnaflow 64mm.Powinien styknac.O efektach napisz za pare dni.
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Dwa dni temu zostal wstawiony magnaflow 200cpsi 64mm .Po pierwszych kilku dziesieciu kilometrach , problemow nie stwierdzam.Sonda za katem chyba go zaakceptowala. 

Ostatnio zmieniony 05 cze 2011, 15:46 przez Gunner, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Kata mialem przed srodkowym,roznice sa,jest jakby glosniej
Mam zamontowany inny dolot tj z Typhoona z MX5Parts i dzwiek w nizszym zakresie obrotow sie zmienil z gulgotu na taki delikatny jazgot.Za to powyzej 5tys brzmi jak rasowa wyscigowka .Z kolei w moim subiektywnym odczuciu na 4 i 5 jakby sie lepiej wkrecal na obroty, ale czy zaszly jakies zmiany w samej mocy potwierdzi hamownia i przebieg krzywej .
Co do montazu,orginal jest dluzszy i ciezszy-znacznie.Za to budowa MFa jest ok.Jest duzo mniejszy i swietnie ulozyl sie we wnece.
http://www.rpmotorsport.pl/auta/katalizator_metalowy_bez_spawow_200cpsi_64mm_25_hit-p-16339.html

Mam zamontowany inny dolot tj z Typhoona z MX5Parts i dzwiek w nizszym zakresie obrotow sie zmienil z gulgotu na taki delikatny jazgot.Za to powyzej 5tys brzmi jak rasowa wyscigowka .Z kolei w moim subiektywnym odczuciu na 4 i 5 jakby sie lepiej wkrecal na obroty, ale czy zaszly jakies zmiany w samej mocy potwierdzi hamownia i przebieg krzywej .
Co do montazu,orginal jest dluzszy i ciezszy-znacznie.Za to budowa MFa jest ok.Jest duzo mniejszy i swietnie ulozyl sie we wnece.
http://www.rpmotorsport.pl/auta/katalizator_metalowy_bez_spawow_200cpsi_64mm_25_hit-p-16339.html
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Gunner pisze:Po pierwszych kilku dziesieciu kilometrach , problemow nie stwierdzam.
Nie wiem jak działa algorytm sprawdzania kata, jednak u mnie błąd po całkowitym wycięciu seryjnego katalizatora wyskoczył dopiero po kilkudziesięciu kilometrach. Po każdym kasowaniu wyskakiwał dopiero po ok. 50-100km.

Piszę byś w razie czego nie był zaskoczony


Dźwiękiem się nie przejmuj - turbina pięknie tłumi wszelkie odgłosy i nawet przy przelotowym wydechu dźwięk i jego natężenie są bardzo przyjemne

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT