Strojenie

Pytania rózne dotyczące sterowania

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

27 kwie 2011, 7:58

Fiveopac pisze:Masz jakies logi do pownikania czy mierzone ze wskaznikiem w reku?
Szczerze mowiac, to od razu po takim swapie bym pojechal na hamownie zweryfikowac czy afr sie zgadza :)



Nie mam nic, ale auto bylo jezdzone dosc elikatnie z racji 'docierania'.
Teraz zwalczylem wszystkie pierdoly, oraz przejechalem ponad 1kkm od remontu wiec pojade do kaliego i z nim na rolki z afr.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

27 kwie 2011, 8:07

Jeśli Twoje auto stroi Kali bądź spokojny :wink: Posiada swoją sondę szerokopasmową, wypasiony kock sensor i masę doświadczenia w strojeniu nissanowskich silników.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 kwie 2011, 12:15

Qbatron pisze:W silniku siedzi chip stage2, na ktorym z turbiny t28 dmuchajacej 1,2bar wychodzilo 280KM. Oczywiscie wyleci on jak tylko zajade do Kaliego. W sumie to nie wiem czemu odrazu go nie wywalil..

Taaa, czyli tuning opornikowopodobny :mrgreen:
yanik pisze:to akurat zaliczyłbym do pozytywnych aspektów przelania mieszanki;)

Buahahhaa :mrgreen: No w sumie i tak można do tego podejść :wink:
mszczyrek pisze:Niestety, w Lublinie nie ma w tym momencie hamowni naktórej zmierzyli by ci AFR... :evil: Szukałem, nie znalazłem.

mszczyrek: to trochę dziwne, rozumiem że mogą nie mieć możliwości tak tego zmierzyć aby wykresy były nałożone na siebie (bo razem z hamownią jakiejś licencji nie kupili), ale żeby nie mieli sprzętu do pomiaru i zrobienia drugiego wykresu ? Sprzęt klasy semi-profi do takiego czegoś w 1500 PLN się spokojnie zamyka...
Qbatron pisze:Five, nie bylem jeszcze na hamowni. Poki co auto bylo tylko (podobno) sprawdzane na drodze szerokopasmowka czy ma sensownie AFR.
Fiveopac pisze:Szczerze mowiac, to od razu po takim swapie bym pojechal na hamownie zweryfikowac czy afr sie zgadza :)

A jak śmierdzi z rury i pali jak smok, to w jakimś zakresie nie ma sensownego. Qba, szkoda że nie napisałeś tego wcześniej, Majk jadąc do Lub wziąłby sondę i byście sobie to sprawdzili samodzielnie...
irakleo pisze:Jeśli Twoje auto stroi Kali bądź spokojny :wink: Posiada swoją sondę szerokopasmową, wypasiony kock sensor i masę doświadczenia w strojeniu nissanowskich silników.

A co ma jedno do drugiego ? Można mieć wysokiej klasy sprzęt i niepoprawnie go używać. A jak się wypuszcza klienta z gotowym projektem z taką ilością niedoróbek i zaniechań czysto serwisowych, to miałbym poważne wątpliwości czy coś w ogóle było zmierzone.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

27 kwie 2011, 12:48

majkel_c pisze:A co ma jedno do drugiego ? Można mieć wysokiej klasy sprzęt i niepoprawnie go używać. A jak się wypuszcza klienta z gotowym projektem z taką ilością niedoróbek i zaniechań czysto serwisowych, to miałbym poważne wątpliwości czy coś w ogóle było zmierzone.

wspominałem wyłącznie o strojeniu a nie swapie :wink: Kali stroił kilka Nys w gdyńskiej strefie tuniungu i ogarniał ten temat bardzo profesjonalnie.
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

29 kwie 2011, 20:25

Zapach generowany przez samochód Qbatrona przypomniał mi dzieciństwo, kiedy jeździliśmy z ojcem zatankować "Syrenkę" na CPN... :wink:
demol
Administrator
Administrator
Posty: 749
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL2
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2011, 10:57

Witam, chciałbym z wami podzielić się swoimi mapami oraz chętnie zobaczyłbym wasze w celu porównania i ewentualnych korekt. Dodam że na razie jeszcze mój silnik pracuje w zakresie poniżej 100 kpa :). Komentarze poturbowanych mile widziane :)
Załączniki
Target AFR.jpg
zaplon.jpg
Fuksja i Turkus :)
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

23 maja 2011, 11:46

Jeśli chodzi o AFR to jak dla mnie :kciuk:

Ewentualnie bym odrobinę wzbogacił powyżej 5000obr oraz 75kpa ale nie koniecznie. Warto by ogarnąć jakie temperatury osiągają spaliny - jeśli jest spoko to nie ruszać :)

Co do zapłonu, wygląda na dość agresywny od 1800obr w górę w całym zakresie. Nic nie stuka?
110@???KM
134@???Nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2011, 11:51

Mayk pisze:Co do zapłonu, wygląda na dość agresywny od 1800obr w górę w całym zakresie. Nic nie stuka?

To jest dokładnie seryjny zapłon NB/NBfl :wink:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

23 maja 2011, 11:53

A patrz Ci los, nie spodziewałbym się :mrgreen:
110@???KM
134@???Nm
demol
Administrator
Administrator
Posty: 749
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL2
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2011, 11:53

Nic nie stuka?


No właśnie coś postukuje, stad ten post ... zwłaszcza w zakresie 2000-3000 obrotów przy pełnej łyżce, potem cichnie (2,3 bieg).
Ostatnio zmieniony 23 maja 2011, 11:59 przez demol, łącznie zmieniany 2 razy.
Fuksja i Turkus :)
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

23 maja 2011, 11:56

Seryjne ECU mocno macha zapłonem z udziałem knocksensora, może stąd różnica?

Zrzucaj partiami po dwa stopnie. Jak zniknie to jeden stopnień w dół od momentu kiedy jest cisza i będzie spokój ;)
Ostatnio zmieniony 23 maja 2011, 11:57 przez Mayk, łącznie zmieniany 1 raz.
110@???KM
134@???Nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2011, 11:57

Mayk pisze:A patrz Ci los, nie spodziewałbym się :mrgreen:

Jak pierwszy raz zobaczyłem dataloga to też byłem zaskoczony :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
demol
Administrator
Administrator
Posty: 749
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL2
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2011, 11:59

Mayk pisze:Warto by ogarnąć jakie temperatury osiągają spaliny


To dopiero po wsadzeniu kolektora z IHI

Swiece tez troche dziwne sie zrobily, elektrody jakies takie lekko fioletowe sie porobiły
Fuksja i Turkus :)
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

23 maja 2011, 12:02

demol pisze:elektrody jakies takie lekko fioletowe sie porobiły


To tak jakby było ubogo i się grzało... :???:

Nie nadtopiły się świece na końcach?
Ostatnio zmieniony 23 maja 2011, 12:03 przez Mayk, łącznie zmieniany 1 raz.
110@???KM
134@???Nm
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

23 maja 2011, 12:03

generalnie dobrze wyglada ale gdzie eww. poprawić to musisz sam popróbować - teorii jest wiele a jak sie chce miec idealnie to tylko hamownia i dokładne pomiary

w turbomiacie jest podobny zapłon na podciśnieniu, może odrobine mniej agresywny, ew zmniejszylbym te 14stki przy niskich obrotach - ale jeśli masz dobra kulture wolnych obrotów przy takich wartościach to bym nie ruszał.

co do AFRów to nie wiem jak kształtuje sie podcisnienie w zalezności od położenia przepustnicy w n/a, generalnie dla cruisingu 16stki ok z tym że 16stki spróbowałbym podciągnąc troche w górę to bedzie oszczedniej na trasie, w komórkach w których potrzebna maksymalna moc 13stki - wydaje mi sie ze móglbys zejść z tymi 13stkami troche niżej - dla 84 kpa to już chyba trzeba wcisnać 3/4 gazu wiec może tu już bym dał 13stki?
demol
Administrator
Administrator
Posty: 749
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL2
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2011, 12:07

Mayk pisze:To tak jakby było ubogo i się grzało...


bardzo możliwe, jakas dziwna przypadłość mnie dreczy - po nagrzaniu auta ustawiam idle AFR na poziomie 14.4 ~ 14.7, po jakims czasie jazdy autem stoje na swiatłach patrze na wskaźnik a tam 15.6 ~16.0 na idle. Za cholere nie wiem o co kaman.

Dzisiaj rano odpaliłem auto mialem zaskakująco bogaty afr na idle okolo 11 (po nagrzaniu) wiec zmienilem dawkę tak aby bylo 14.4 - po godzinie wyjechalem autem na miaasto i po chwili widze na wskazniku 16~17 - auto prawie mi gasło.

Cos jest na rzeczy z tym paliwem ....
Fuksja i Turkus :)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2011, 12:18

demol pisze:zisiaj rano odpaliłem auto mialem zaskakująco bogaty afr na idle okolo 11 (po nagrzaniu) wiec zmienilem dawkę tak aby bylo 14.4 - po godzinie wyjechalem autem na miaasto i po chwili widze na wskazniku 16~17 - auto prawie mi gasło.

Wyłącz tą korektę EGO na idle i zobacz co będzie. Wczoraj zmieniłeś wtryski na większe, więc ich sterowanie w dolnym zakresie wydajności się nie poprawiło, a raczej przeciwnie.

yanik pisze:wydaje mi sie ze móglbys zejść z tymi 13stkami troche niżej - dla 84 kpa to już chyba trzeba wcisnać 3/4 gazu wiec może tu już bym dał 13stki?

84 będzie już przy sporo mniejszym otwarciu, zależy od obrotów. A przy intensywnej pracy przepustnicy działa dodatkowe wzbogacanie na accelu, więc akurat tu afrtargeta bym szczerze mówiąc nie modyfikował.

Mayk pisze:Nie nadtopiły się świece na końcach?

Sęk w tym że wyglądają zupełnie ładnie, poza dziwnym kolorem izolatora. Tyle że nie wiadomo ile mają przebiegu i od kiedy taki kolorek tam jest...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
demol
Administrator
Administrator
Posty: 749
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL2
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2011, 13:12

majkel_c pisze:Tyle że nie wiadomo ile mają przebiegu i od kiedy taki kolorek tam jest...


No poprzednio jak je czysciliśmy (jakies 2 tyg temu tak nie wygladały). Tak czy siak musze zanabyc nowe swiece, korekte Ego z idle juz zdjałem, dzisiaj pojezdze troche i spróbuje pobawic sie zaplonem w zakresie stuków, no i dawke tez musze jakos ustawic.

Dziwne jest tylko to ze na ori wtryskach sytuacja z mieszanka na idle byla analogiczna. Tzn. ustawiony AFR czasem byl ok a czasem był mocno zubożony, zastanawiam sie co ma na to wplyw :(
Fuksja i Turkus :)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2011, 13:38

Dziwne jest tylko to ze na ori wtryskach sytuacja z mieszanka na idle byla analogiczna. Tzn. ustawiony AFR czasem byl ok a czasem był mocno zubożony, zastanawiam sie co ma na to wplyw :(

Zrób sobie eksperyment, po nagrzaniu silnika wyłącz totalnie wszystkie korekty paliwowe i pojedź z czystej mapy. Jak będzie na idle latać po kilku komórkach to je doprowadź do tej samej dawki, i to samo z mapą zapłonową (zmiana kąta też zmieni afr przy identycznej dawce paliwa). Albo w ogóle wyprzedzenie statyczne żeby wyeliminować jego wpływ. Jak się będzie kręcić równo, to w logu powinno się dać zaobserwować czy i jak się zmienia czas otwarcia wtryskiwaczy, czas otwarcia zaworu idle, wskazania MAP i jak przy tym afr chodzi. Można by do tego jeszcze odłączyć FPRa bo diabeł wie jak on reguluje...
A tak w ogóle to sprawdzę czy do mojego zewnętrznego kontrolera szerokopasmówki można podłączyć LSU4.9, można by porównać Twoje depo bez przekręcania czujnika....

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

23 maja 2011, 16:25

majkel_c pisze:To jest dokładnie seryjny zapłon NB/NBfl :wink:

Raczej seryjny zaplon to nie jest powyzej 100 kpa ;) heheh ponizej wierze na slowo ;)
W doladowaniu bez czujnika stukania nie wychodziłbym poza 20 stopni wyprzedzenia. Oczywiscie zabawa w tym zakresie to tylko na 98. Miedzy 55 a 75 kpa nie robilbym tak duzego skoku o 4 stopnie tylko wygladzil co 2 np. 36-34-32

Co target AFR to za ubogo na wolne obroty, miata lubi sobie chodzic bogato - silnik pracuje duzo plynniej. Na pewno nie 14,7 :cool: okolice 14.
Ponadto nie zubazalbym cruisingu tak bardzo do 2000 tys obr, cierpi na tym reakcja na nagle wcisniecie gazu z niskich obrotow.
Poza tym mapka afr bardzo fajna i dobra na pocztek strojenia.

Niemniej jesli chcesz wejsc w temat doladowania to i tak czeka cie przeskalowanie mapki do mniejszej wielkosci niz 200+ kpa ;) chyba ze walisz od razu bara :winner:
majkel_c pisze:Wyłącz tą korektę EGO

Ktos to zostawia wlaczone? :shock:
Ostatnio zmieniony 23 maja 2011, 16:28 przez demol, łącznie zmieniany 2 razy.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
demol
Administrator
Administrator
Posty: 749
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL2
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2011, 16:26

Świece juz mam, jak auto ostygnie to je wsadzę, mysle tez nad zmiana softu na 3.x.x bo jak mam pozniej przez to 2 raz przechodzic to moze zrobic hardcore od razu.
Fuksja i Turkus :)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

23 maja 2011, 16:29

demol pisze:bardzo możliwe, jakas dziwna przypadłość mnie dreczy - po nagrzaniu auta ustawiam idle AFR na poziomie 14.4 ~ 14.7, po jakims czasie jazdy autem stoje na swiatłach patrze na wskaźnik a tam 15.6 ~16.0 na idle. Za cholere nie wiem o co kaman.

Korekta po temp. wody lub powietrza. Sprawdzales?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
demol
Administrator
Administrator
Posty: 749
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL2
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2011, 16:31

Fiveopac pisze:chyba ze walisz od razu bara


Jest taka opcja :)
Fuksja i Turkus :)
demol
Administrator
Administrator
Posty: 749
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL2
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2011, 16:33

Fiveopac pisze:Korekta po temp. wody lub powietrza. Sprawdzales?


po temp wody sprawdzalem, ale po temp powietrza nie mam nic w tabeli, jedynie po MAT zmienia mi sie zapłon. Zreszta moge ci wyslac moje msq to lookniesz
Fuksja i Turkus :)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2011, 17:06

Fiveopac pisze:Ktos to zostawia wlaczone? :shock:

Taki jeden sobie włączył :mrgreen:

Fiveopac pisze:Raczej seryjny zaplon to nie jest powyzej 100 kpa ;)

:glowasciana:
Fiveopac pisze:Co target AFR to za ubogo na wolne obroty, miata lubi sobie chodzic bogato - silnik pracuje duzo plynniej. Na pewno nie 14,7 :cool: okolice 14.

Płynność sobie bardzo ładnie można wyrównać wyprzedzeniem zapłonu, zadziwiająco fajnie reaguje na niewielkie zmiany na idle. A co do afra... I tak się to skończy zapewne ustawieniem tego po bogatej stronie, bo wtryskiwacze niespecjalnie lubią bardzo krótkie czasy otwarcia a demol zapodał właśnie większe sikawki...

Fiveopac pisze:W doladowaniu bez czujnika stukania nie wychodziłbym poza 20 stopni wyprzedzenia. Oczywiscie zabawa w tym zakresie to tylko na 98.

To bardzo pesymistyczne założenia, bardzo dobrze może działać też więcej. Ale to oczywiście kwestia bardzo konkretnych przypadków, każdy setup może się zachowywać inaczej.
Ale konkretnych wartości nie pokażę publicznie żeby nikt nie skopiował bez zastanowienia :razz:

Fiveopac pisze:Korekta po temp. wody lub powietrza. Sprawdzales?

Dlatego powyżej pisałem aby sprawdzić w warunkach stabilnych na wyłączonych wszystkich korektach...
Korekta po MAT powinna na górze opóźniać zapłon a nie przyspieszać, więc działałaby raczej w korzystnym kierunku. Chyba że od czujnika MAT do silnika się to powietrze jeszcze z jakiegoś powodu masakrycznie rozgrzeje...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
demol
Administrator
Administrator
Posty: 749
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL2
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

24 maja 2011, 12:39

Jak na razie to wczoraj okazało się ze dwa wtryski mają uszkodzone oringi i leje sie wacha, ale to juz zostało ogarnięte. W MS-ie wylądował soft w wersji 3.1.1.

Sytuacja jest taka że dopiero podłuższej jeżdzie AFR spada do 14.3 a tak mam okolo 12 ... moze te wtryski musza troche pochodzić bo sporo leżały a poza tym są używane.

Bede testował dalej, zapłon wygładziłem :) wygląda (słychać) ze jest lepiej.
Fuksja i Turkus :)
demol
Administrator
Administrator
Posty: 749
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL2
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

25 maja 2011, 10:14

Wczoraj ustawilem zaplon na 10 stopni na idle i jest o wiele rowniej (bez wyskakujących zapłonów, dziwnych detonacji), ale za cholere nie wiem czemu wtryski raz leja tak a raz innaczej i AFR raz jest 14.3 a raz 13 :neutral:.

Jest przypuszczenie ze to wina różnie ustawiającego sie zaworu do reg. wolnych obrotów który pracuje w petli zamknietej i nie zawsze ustawia sie na tej samej pozycji aby osiagnac zamierzone 800obr/min.
Fuksja i Turkus :)
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

26 maja 2011, 12:48

Nie chce tworzyc nowego watku..
Jak ustawic przebieg waskopasmowki na kontrolerze z szerokopasmowki (MTX-L)?
Wzialem dane z autodaty czyli dla 0.9v - lambda 0.97 a dla 0.1v - lambda 0.03.
AWD + RWD = ;D
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 maja 2011, 12:57

OldTomFrost pisze:ak ustawic przebieg waskopasmowki na kontrolerze z szerokopasmowki (MTX-L)?
Wzialem dane z autodaty czyli dla 0.9v - lambda 0.97 a dla 0.1v - lambda 0.03.

Powinieneś mieć ten przebieg gotowy w softcie zarządzającym jako jeden z profili.

#Volt AFR
0.039 19.17
0.085 17.24
0.134 16.35
0.195 15.68
0.255 15.25
0.314 15
0.451 14.7
0.647 14.3
0.706 14
0.745 13.7
0.797 13.18
0.85 12.5
0.896 11.77
0.94 10.9
1 10

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

26 maja 2011, 15:28

niestety w LM programmer moge wpisac tylk dwie skrajne wartosci.
AWD + RWD = ;D
ODPOWIEDZ