Kilka pytań o MX-5

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

ALANkrk
Posty: 7
Rejestracja: 22 kwie 2011, 14:36
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

22 kwie 2011, 14:47

Witam

Jestem na etapie zmiany samochodu. Wcześniej poruszałem się 145 konnym Hyundaiem Coupe RD1. Obecnie mam kilka aut które mnie ewentualnie by interesowało i chce wypytać o moje wątpliwości aby zawężać krąg poszukiwań. w Tym kręgu znajduje się jak zarazie MAZDA MX-5 po 1998 roku :) z silnikiem 1.8 - ze względu na osiągi ponieważ nie interesują mnie samochody słabsze niż miałem ;)

Moje wątpliwości:

- Dach HARD TOP - jaka jest cena takiego do modelu od 1998 roku i czy są z nim jakie problemy typu przeciekanie itp? to główny punkt bo auto było by używane cały rok wiec MUSI mieć taki dach jak dla mnie...
- ile kosztuje sprzęgło (z tego co sprawdziłem to ok 1000zł :| ) - czy to jest dość awaryjny podzespół?
- jakie są słabe strony - na co zwrócić uwagę najbardziej przy zakupie
- czy blacha jest ocynkowana?
- jak silniki 1.8 znoszą LPG - GAZ

Może macie jakieś jeszcze info które mi się przyda to bardzo proszę :)

Mam nadzieję, że nie zostane skarcony zbyt mocno na dzień dobry za ten temat... :onie: hehe :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

22 kwie 2011, 17:03

ALANkrk pisze:Może macie jakieś jeszcze info które mi się przyda to bardzo proszę :)

Owszem :mrgreen: Takie że powyżej znajduje się magiczny guziczek [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/search.php]Szukaj[/URL] i że potrafi on czynić cuda. :mrgreen:

ALANkrk pisze:Mam nadzieję, że nie zostane skarcony zbyt mocno na dzień dobry za ten temat... :onie: hehe :)

Nie sądzę... :razz: :mrgreen:

Acha! I brak hardtopa wcale nie dyskwalifikuje MX-5'ki jako auta całorocznego. Ale o tym dowiesz się czytając poprzednie rozdziały bajki do której trafiłeś... :cool:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

22 kwie 2011, 17:11

ALANkrk pisze: (...) z silnikiem 1.8 - ze względu na osiągi ponieważ nie interesują mnie samochody słabsze niż miałem ;) (...) - jak silniki 1.8 znoszą LPG - GAZ (...)

:roll:
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

22 kwie 2011, 17:15

- jak silniki 1.8 znoszą LPG - GAZ


bardzo dobrze :) sam taki ujeżdżam, od października mam LPG, zrobiłem na nim 12 tys km - jest super :)
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

22 kwie 2011, 18:16

ALANkrk pisze:- Dach HARD TOP - jaka jest cena takiego do modelu od 1998 roku i czy są z nim jakie problemy typu przeciekanie itp? to główny punkt bo auto było by używane cały rok wiec MUSI mieć taki dach jak dla mnie...
- ile kosztuje sprzęgło (z tego co sprawdziłem to ok 1000zł :| ) - czy to jest dość awaryjny podzespół?
- jakie są słabe strony - na co zwrócić uwagę najbardziej przy zakupie
- czy blacha jest ocynkowana?
- jak silniki 1.8 znoszą LPG - GAZ


1. Po co Ci hardtop? Nic tak nie psuje Miaty jak kawałek plastiku zamiast nieba nad głową.
2. Sprzęgło kupisz taniej, spokojnie.
3. Ocynk czy nie ocynk (nie wiem tego) Mx-5 ma parę słabych punktów i lubi w kilku miejscach złapać trochę korozji, jeżeli nie jest eksploatowany świadomie (np. nieczyszczone odpływy dachu doprowadzają do gangreny progi)
4. Wiesz, że nawet dobre zapalniczki są na benzyne? Rozumiem przy dzisiejszych cenach paliwa zainteresowanie LPG, ale kurde, nie do fun-cara! :) Do tego nasze auta w cyklu mieszanym wcale dużo nie łykają.

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

22 kwie 2011, 18:37

hella_flush pisze:Wiesz, że nawet dobre zapalniczki są na benzyne?

No i co z tego? :razz: Jaki ma to związek z autami?
Poza tym nie palę i palić nie zamierzam... :mrgreen:

hella_flush pisze:...nie do fun-cara! :)

A skąd wiesz że kolega szuka fun-cara? Odniosłem zupełnie inne wrażenie...

Ps. Nie lubię nagonki na LPG. :razz:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
ALANkrk
Posty: 7
Rejestracja: 22 kwie 2011, 14:36
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

22 kwie 2011, 19:03

Dżunior pisze:
hella_flush pisze:Ps. Nie lubię nagonki na LPG. :razz:


Ja też... :mrgreen:
KAROL-u - Gaz nie zmniejsza mocy samochodu o 50% wiec czemu nie? ;) Miałem gaz w Coupe i różnica pomiedzy BP a LPG owszem była ale jak sie nie ścigam na każdych światłach to tak to mnie nie boli ;)

Powiem, że nie zależy mi na wiaterku we włosach. Szukam auta dla indywidualisty. MX-5 jest rzadkim autem na naszych drogach i dlatego jest obiektem moich zainteresowań.
To że Hard top jest zbyteczny - owszem. w sandałach też w zimie można wyjść tylko że ja nie jestem ze sparty:P po 2 auto ze szmatą zamiast dachu na osiedlowym parkingu to po krótkim okresie gwarantowana dewastacja przez pijane zazdrosne bydło :bang: dlatego tylko i wyłącznie twardy dach.

Co do ocynku - jest to dla mnie ważne ponieważ Coupetke mi zjadało i dlatego ją sprzedałem. wole pieniądze włożyć w mechaniczne utrzymywanie auta niż w łatanie dziur i zdzieranie rdzy z niego :???:

w wyszukiwarkę wpisałem to co mnie interesowało ale wyskoczyło "milion" tematów z cząstkowymi odpowiedziami gdzie ktoś użył danego słowa dlatego takie odpowiedzi (które są na każdym forum) są bez sensu... nabijanie postów... jak ktoś przeczytał całe forum to wie że coso tym było ale ja nie mam czasu czytać wszystkich wątków na każdym forum z autem które mnie potencjalnie interesują dlatego zadanie zestaw istotnych pytań :)

dlatego z góry dziękuję za odpowiedzi jak do tej pory. :poklony:

więc jak z tym ocynkiem po '98 ?:)
gdzie lubi zjadać 5tke? oprócz podłogi o której wspomniano? - tylne nadkola? progi? jak to wygląda?
jaka jest cena hardtopa do teog modelu tka w przyblizeniu bo na allegro nie znalazlem. jest za 6000 do najnowszego modelu :| troszke drogi :shock:
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

22 kwie 2011, 19:23

ALANkrk pisze:Moje wątpliwości:

- Dach HARD TOP - jaka jest cena takiego do modelu od 1998 roku i czy są z nim jakie problemy typu przeciekanie itp? to główny punkt bo auto było by używane cały rok wiec MUSI mieć taki dach jak dla mnie...
- ile kosztuje sprzęgło (z tego co sprawdziłem to ok 1000zł :| ) - czy to jest dość awaryjny podzespół?
- jakie są słabe strony - na co zwrócić uwagę najbardziej przy zakupie
- czy blacha jest ocynkowana?
- jak silniki 1.8 znoszą LPG - GAZ

Pozdrawiam


Zacznę od tego, że jest masa tematów na ten temat wystarczy dobrze poszukać - wszystkie kwestie były poruszane.

Auto nie musi mieć takiego dachu, może go mieć w zimie, w zależności od Twojego widzimisie. Dach można kupić od 1500-3500zł - w zależności od stanu, koloru, tego czy szyba jest ogrzewana, czy nie.
Słabe strony? Zajeżdżone egzemplarze, auto nie jest wolne, a co za tym idzie większość egzemplarzy ma wypadkową przeszłość - sprawdzaj dokładnie - nawet jeżeli była uderzona to powinna być po prostu dobrze zrobiona, żebyś się później z tym nie szarpał. Sprawdzaj blachę bo japońce z tamtych lat lubieją być po prostu zaniedbane i zjedzone przez rudzielca.
Jeżeli chodzi o sprzęgło - jeżeli nie masz ciśnienia na nowy zestaw, a zamach i docisk nie są zbyt zużyte(u mnie po 165tys.km były całkiem ładne) to pan Wróbel wyczaruje Ci tarczę sprzęgła z zabieleniem docisku i zamachu za 150zł. Jeżeli chcesz nowy zestaw licz się z ceną ok 600zł(jeżeli inaczej niech ktoś mnie poprawi) co jest całkiem normalną ceną za ten element.
LPG-znoszą bardzo dobrze, jest cała rzesza klubowiczów cieszących się z taniego jeżdżenia, kwestia kalkulacji rentowności w Twoim konkretnym przypadku.
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

22 kwie 2011, 19:27

Moja opinia nt. LPG w MX-5 jest niezmienna i znana starym bywalcom forum.
Co do HT - oferty od 2,5 K PLN są na znanej klubowiczom z dobrej strony: http://www.roadstery.pl/_page/index.php?mod=14&show=2
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
ALANkrk
Posty: 7
Rejestracja: 22 kwie 2011, 14:36
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

22 kwie 2011, 20:35

super... ciekawa stronka. no i cena już bardziej realna lecz oczywiście nie mała za twardy daszek.. ale przynajmniej plastikowego rdza nie bd wcinać :razz:

jeżeli gaz znosi dobrze to fajnie :) z 2 strony 1.8 to nie jest jakiś paliwożercza. napewno w 10l po mieście bez kręcenia pod czerwone pole zbyt często nie przekroczy chodzby nawet... więc gaz to też nie musiała by być konieczność. Pytałem bardziej pod kątem tego, gdyby się trafił ładny egzemplarz już z założonym gazem ;)

sprzęgło za 600zł to cena myślę nie duża w porównaniu z innymi markami. ale cena 950zł to już trochę dużo mi sie wydało.

są jakieś części jeszcze w tym modelu które są w jakiś wyższych cenach? np chłodnica ? czy coś... w mx-3 czytałem że chłodnica to 1000zl i ciężko dostępna... :???: m mx-5 też są tego typu części z którymi mogą być problemy lub wysokie ceny??
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2011, 20:48 przez ALANkrk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

22 kwie 2011, 20:37

hella_flush pisze:Rozumiem przy dzisiejszych cenach paliwa zainteresowanie LPG, ale kurde, nie do fun-cara!


jeśli używa się mx-5 jako okazjonalną zabawkę, to faktycznie nie widzę sensu gazować, gdybym miał do pracy 10 km też bym nie gazował, a tak zdrowy rozsądek wziął górę ;)

jeśli założysz dobrą instalację nie będzie różnicy pomiędzy benzyną, a LPG :) a użytkowanie LPG nie będzie sprawiać problemów ;)

karol, hella_flush, kiedyś też byłem anty LPG, ale nie taki diabeł straszny... ;)
andi68
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2008, 19:12
Lokalizacja: Kraków, Kwaczała

22 kwie 2011, 21:10

ALANkrk pisze:nie zależy mi na wiaterku we włosach. Szukam auta dla indywidualisty. MX-5 jest rzadkim autem na naszych drogach i dlatego jest obiektem moich zainteresowań.
.
Mam swoje odczucia czytając ten wpis. :twisted:

ALANkrk pisze:silnikiem 1.8 - ze względu na osiągi ponieważ nie interesują mnie samochody słabsze niż miałem
.
Magia MX-5 nie polega na mocy silnika .
Zastanawiam się, czy dobrze trafiłeś ?
ALANkrk pisze:auto ze szmatą zamiast dachu na osiedlowym parkingu to po krótkim okresie gwarantowana dewastacja przez pijane zazdrosne bydło


Przyznam, że nie spotkałem się z przypadkami dewastacji dachu na tym forum,sam zostawiam od 2 lat moją strzałę w różnych miejscach i NIC-oby tak dalej.
Nie demonizuj parkowania, chyba że mieszkasz faktycznie w nieciekawej okolicy.
Niminum
Posty: 185
Rejestracja: 25 gru 2009, 22:46
Lokalizacja: Warszawa

22 kwie 2011, 21:46

Też nie za bardzo rozumiem logikę kupowania kabrioletu, żeby jeździć z twardym dachem.
ALANkrk
Posty: 7
Rejestracja: 22 kwie 2011, 14:36
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

22 kwie 2011, 22:42

eh... pewnie tego większość z Was nie może strawić, bo właśnie dla wiatru we włosach macie te auta.. a ja tu wyjeżdżam z twardym dachem itd... niemal celując w to co dla Was najważniejsze, a co najmniej ważne :neutral: ale właśnie mi nie zależy na szmacianym dachu a na ciekawie wyglądającym, zrywnym autku typu Coupe / targa coś w ten styl. może być 2, może 4 osobowy. ważne żeby miał sportowe zacięcie i to co wcześniej wymieniłem. :) myślę, że mx-5 mogłoby to spełnić mając hardtopa i dlatego tu wypytuje o szczegóły ;)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

22 kwie 2011, 23:17

ALANkrk pisze:np chłodnica ? czy coś... w mx-3 czytałem że chłodnica to 1000zl i ciężko dostępna...

Cos slyszales ale nie do konca ;) 1000 zl to kosztuje chlodnica do K8 czyli 1.8V6 i nie dostaniesz w zamienniku. Do B6 (1.6) bez problemu kupisz zamiennik za 300 zl do mx3 jak i do mx5 (oczywiscie chlodnice sa inne).
HT jest bardzo fajny i w zimie robi robote. Poza tym auto zaczyna wygladac jak rasowe coupe :)
Co do LPG to silniki znakomicie łykają doładowanie a co dopiero jakis gazik ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
andi68
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2008, 19:12
Lokalizacja: Kraków, Kwaczała

22 kwie 2011, 23:54

ALANkrk pisze:eh... pewnie tego większość z Was nie może strawić, bo właśnie dla wiatru we włosach macie te auta..
.
Pomyliłeś się, i to bardzo.
Poczytaj forum, może Ci się coś rozjaśni :wink:
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

23 kwie 2011, 0:03

ALANkrk pisze:Powiem, że nie zależy mi na wiaterku we włosach.

Raz, jeden raz, przejedź się top down. Zmienisz zdanie.

Ten samochód jest bardzo, bardzo słaby, ledwo wygrzebuje się z dołu a i góra kuleje. Top down to jakieś 70% fun'u jakie daje to auto.

Chcesz mocy - kup Honde po swapie na B18C4/6 albo BMW po swapie na M52 albo S50.

Mx-5 ma fenomenalny potencjał w temacie skręcania, ale wydobycie tego potencjału wymaga pracy i inwestycji. Jeżeli szukasz samochodu pt. "kupuję i upalam" odpuść Miate - w serii (NA i NB) hamuje słabo i skręca średnio. E36 będzie szybsze za mniejszą kasę.

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

23 kwie 2011, 1:28

Moim zdaniem źle trafiłeś.

Przeczytałem wszystkie Twoje posty i podsumować można je tak: szukasz auta, które ma przede wszystkim wyglądać. Zastanów się dwa razy przed kupnem miaty, ponieważ auto uważane jest powszechnie za wybór fryzjerów czytaj gejowóz :mrgreen: .

Miata to przede wszystkim, bardzo dobre prowadzenie, kabriolet, RWD, rozkład masy 50 na 50 i mała moc (plus potencjał do doładowania) z Twoich postów wynika, że żadna z tych cech Cię za bardzo nie interesuje (a niektóre Ci przeszkadzają) więc moim zdaniem źle trafiłeś (o wizerunku z jakim Miata jest kojarzona wśród laików już wspominałem).

Nie zrozum mnie źle, staram Ci się pomóc podjąć decyzję wnioskując z informacji zwartych w Twoich postach, po prostu moim zdaniem miata nie spełnia Twoich wymogów więc po co Ci problemy z nią związane - jak się boisz cieknącego dachu / wandali i chcesz jeździć cały rok z Hard Topem to po co w ogóle myśleć o kabriolecie? Auto dla indywidualistów? Dla mnie Miata to auto przede wszystkim dla ludzi o sprecyzowanych potrzebach - przeważnie chęć posiadania Cabrio albo wręcz legendarnie prowadzącego się RWD lub oba naraz (oraz więcej).

Napisz o jakich innych autach myślisz to też dużo powie.

Inna sprawa, że jak się raz w miarę przyzwoitym egzemplarzem przejedziesz to istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie będziesz chciał z niego wysiadać ;) - nie ważne czy z czy bez "szmaty" nad głową.

Co do części to z mojego doświadczenia będą one dla Ciebie najmniejszym zmartwieniem - pomijając, że miaty to nie Alfy to jeszcze miat jest pełno i mają bardzo dużą i komunikatywną scenę maniaków (to bylibyśmy my :mrgreen:) co razem powoduje, że części są tanie jak barszcz oraz łatwo dostępne czy to nowe czy używki.

Pozdro
ALANkrk
Posty: 7
Rejestracja: 22 kwie 2011, 14:36
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

23 kwie 2011, 10:40

Nie no z tym e36 to mi pojechałeś, że aż mi oczko w rajtkach na wysokości łydki poszło... :mrgreen: Jestem skrajnym przeciwnikiem przerdzewiałych hełmów niemieckich typu e36, golf III i pochodne. Taką samą pogardę czuje do Hondy Civic V w każdej wersji nadwozia. Pryszczate nastolatki za kierownicą i dziurawe, tłuczące się na poł wsi tłumiki... :roll:
Jeżeli miałbym brać niemca to już jakiegoś nowszego, ale ceny są nieadekwatne do rocznika moim zdaniem. patrzyłem na e46 2.0D no to za 16.000zl cieżko jest znaleść oferte z 2000r. wszystko z 1 z przodu...;/ za taką kasę, jak bym mial mieć niemca to młodszego.

SEBNA: Ja kocham auta 3 dzwiowe. tylnie dzwi szpecą auto w moim mniemaniu. chyba że jest to alfa 156 lub seat LEON gdzie dzwi są sprytnie zakamuflowane można powiedzieć. No ale alfa jest dyskfalifikowana u mnie z 2 powodów. zawieszenie wielowachaczowe - na naszych drogach do roboty co roku a jest drogie;/ ogólnie żeby mieć alfę trzya być tz. Alfoholikiem... czyli kupując kierować się sercem a nie rozumem. "ahh bella... itp :razz: "

Auta które mnie interesują? zainteresowały mnie silniki diesla. lub benzyna + gaz do 2.2 pojemności:

ibiza IV 1.9 ‘ASZ’ 130km + CHIP 165km /380Nm
eclipse II 2.0 + ?LPG? 145km
peugeot 406 coupe 2.2 HDI + CHIP 167/365Nm
mx-5 od 1998 1.8 140km
bertone astra II 2.2 ‘Z 22 SE’ , 2.2 DTI ‘Y 22 DTR’ (albo LPG albo diesel z CHIPem)

II KATEGORIA

audi a3 TDI 1.9 – ‘AUY’ ‘ASZ’ 115 130km + CHIP 165km /380Nm PRZECIW: CENA/ ROCZNIK
e46 2.0 D 136km + CHIP 163km/360Nm PRZECIW: CENA/ ROCZNIK
Alfa Romeo 145 1.9 105km + CHIP 136km/295Nm PRZECIW: ROCZNIK/ MAŁA MOC
ZA: NISKA CENA ZAKUPU, TANIE CZĘŚCI



Nie zdążyłem zebrać dosyc informacji na temat powyżej wytypowanych aut np takich jak Potencjał na instalacje LPG czy inne. Więc to jest taka luźna lista na teraz.

Co do chłodnicy w MX3 to właśnie o tej do 1.8 24v mówiłem :) bo ten silnik mnie interesował.

A więc czekam na wróżbę Sebna :mrgreen: :oops: i inne opinie
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

23 kwie 2011, 11:34

Witam,

Nawet jest tam kilka interesujących samochodów na Twojej liście :grin:. Lećmy po kolei - P406 kupeta to ciężki FWD z bardzo ciężkim przodem, sam się nad nim zastanawiałem ale po przejechaniu się powiedziałem dziękuje. Eclipse to mógł by być ciekawy wybór ale w Polsce to raczej będą zajeżdżone trupy więc nie szedł bym tą drogą. Bertone miał kolega i bez obracania się zmienił go na CTRa, którego zresztą wykręcił na najmocniejszy drogowy egzemplarz N/A w Polsce.

Dieslów i niemców nie trawie w żadnej formie i postaci (przebieg mocy w Dieslu to jakaś pomyłka dla mnie). Dieslów skutecznie unikam już naście lat i zamierzam podtrzymać tą tradycję przynajmniej do czasu aż mi jeżdżenie sprawia przyjemność (czyli pewno mam dożywocie z benzyną :mrgreen:).

Także jak widzisz sprawa jest prosta, nie masz wyjścia, musisz kupić MX-5 co jest oczywistym i najlepszym wyborem z Twojej listy :mrgreen: ;).

Proszę nie pisz już, że masz zamiar jeździć z Hard Topem cały rok bo będę musiał znowu wymyślić kilka powodów żeby Cie zniechęcić do kupowania mx5 :twisted: :D

(Co do tych niemców to pewno zrobił bym wyjątek dla jakiegoś Prosiaka czy dwóch i może jeszcze audi A8 :D a i pewno nowym BMW M3 bym nie pogardził ;))

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

23 kwie 2011, 12:03

ogólnie żeby mieć alfę trzya być tz. Alfoholikiem... czyli kupując kierować się sercem a nie rozumem. "ahh bella... itp :razz: "


A żeby kupić Mazde trzeba być mazdoholikiem.

Na tym forum znajdziesz ludzi którzy wykluczają niektóre drogi ze swoich map bo szkoda im jeździć Mazdami po drogach które mają za dużo dziur albo garbów. Moim zdaniem jazda MX-5 wiąże się z niedogodnościami i wyrzeczeniami ale godzę się na to. Z zamkniętym dachem jest bardzo głośno, jest sztywno jest niekomfortowo i nie jest wcale tak szybko. Wczoraj jeździłem A3 1.8T 150 KM i muszę przyznać, z wielkim wstydem oczywiście, że do jazdy na codzień ten samochód jest o niebo lepszy....

ALE!

Ja wiem, że kiedyś tłukąc się jakąś dziurawą drogą wieczorową porą, chmury ustąpią i moim oczom ukażę się piękny zachód słońca, droga przestanie być dziurawa, a zamiast tego stanie się kręta i malownicza i wtedy poczuje, że zrobiłem najmądrzejszą rzecz na Świecie kupując małego roadsterka od Mazdy :)

Wczoraj minął miesiąc od czasu jak kupiłem MX'a, w tym czasie spaliłem 140 litrów benzyny i parę razy udało mi się doświadczyć sytuacji opisanej powyżej i jestem w 100% pewien, że wybrałem auto właściwie. Nie dlatego, że jest szybkie, ładne albo rzadko spotykane, bo nie jest, tylko dlatego, że sprawia że jestem szczęśliwy :)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

23 kwie 2011, 13:04

hella_flush pisze:E36 będzie szybsze za mniejszą kasę.

Na pewno e36 1.6 bedzie szybsze od mx5 1.6 :roll:
Chcesz mocy - kup Honde po swapie na B18C4/6 albo BMW po swapie na M52 albo S50.

Chcesz mocy kup mx5 ze swapowanym LS2 lub V12 z jaguara. Naprawde rownie przedziwny argument :bang:

Chyba kazdy ma oczy i widzi jakie osiagi oferuje dany samochod i konkretny silnik.
ibiza IV 1.9 ‘ASZ’ 130km + CHIP 165km /380Nm
eclipse II 2.0 + ?LPG? 145km
peugeot 406 coupe 2.2 HDI + CHIP 167/365Nm
mx-5 od 1998 1.8 140km
bertone astra II 2.2 ‘Z 22 SE’ , 2.2 DTI ‘Y 22 DTR’ (albo LPG albo diesel z CHIPem)


Nic z w/w aut nei da ci takiej frajdy jak mx5. Nawet sie nie nie zblizy do przyjemnosci jakie sprawia roadster. Natomiast w roli auta do jazdy na codzien bedzie dokaldnie odwrotnie ;) Pytanie, ile jestes w stanie poswiecic z wygód w postaci wielkiego bagaznika, tylnich siedzen. komfortu resorowania na rzecz czystej przyjemnosci z jazdy i poczucia wyjatkowosci na ulicy.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

23 kwie 2011, 13:24

hella_flush pisze:E36 będzie szybsze za mniejszą kasę.



e36 1.8ti (po hamowni, realna moc 130 z groszem - nie fabryczne 140) dostawała bęcki od mojej seryjnej NBfl 1.6, która ponoć jest kompletnym mułem. A w czasie śmigania po torze w odstawała dużo bardziej niż na zwykłej kresce.

Także jak czytam takie wypowiedzi to chce mi się turlać ze śmiechu :turla:
110@???KM
134@???Nm
Borgir
Posty: 145
Rejestracja: 20 lut 2011, 19:35
Lokalizacja: Olkusz

23 kwie 2011, 15:28

hella_flush pisze:Ten samochód jest bardzo, bardzo słaby, ledwo wygrzebuje się z dołu a i góra kuleje.


Chyba próbujesz potencjalnego nabywcę zniechęcić... Ten opis jak ulał pasuje, ale do Astry F, 60KM, którą zostało mi dane pożyczać od ojca :P Madźka może i asfaltu nie zrywa, ale nie przesadzajmy...
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

23 kwie 2011, 16:23

Mayk pisze:
hella_flush pisze:E36 będzie szybsze za mniejszą kasę.



e36 1.8ti (po hamowni, realna moc 130 z groszem - nie fabryczne 140) dostawała bęcki od mojej seryjnej NBfl 1.6, która ponoć jest kompletnym mułem. A w czasie śmigania po torze w odstawała dużo bardziej niż na zwykłej kresce.

Także jak czytam takie wypowiedzi to chce mi się turlać ze śmiechu :turla:


Chyba źle mnie zrozumiałeś.

Za pieniądze wydane na NB z 99 roku kupi spokojnie 328 z kolektorem z M50 a wtedy no sorry ale na prostej Mx nie będzie miał nic do powiedzenia. A o jeździe torowej auto wątku nic nie pisał.

To, że 4 cylindrowe BMW (z jednym wyjątkiem) nie jadą jest przecież oczywiste. Szczególnie w ciężkiej budzie e36, ergo wynik Twojego porównania nie mógł być inny.

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

23 kwie 2011, 16:43

hella_flush pisze:Za pieniądze wydane na NB z 99 roku kupi spokojnie 328 z kolektorem z M50 a wtedy no sorry ale na prostej Mx nie będzie miał nic do powiedzenia. A o jeździe torowej auto wątku nic nie pisał.


Skoro o takie e36 Ci chodzi to oczywiście się zgadzam, nie zrozumieliśmy się po prostu :wink: Te 190 kucyków jakoś już biega, po lekkich modach nawet ciekawiej :lol:
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

24 kwie 2011, 3:33

Mayk pisze:Skoro o takie e36 Ci chodzi to oczywiście się zgadzam, nie zrozumieliśmy się po prostu :wink: Te 190 kucyków jakoś już biega, po lekkich modach nawet ciekawiej :lol:

Co nie znaczy, że uturbione 1.6 sobie z nim nie poradzi... :mrgreen:
Objechane z kreski R6 E36 przestałem liczyć jeszcze w ubiegłym roku... :razz: O tak: to bardzo, bardzo szybkie auta :lol: :ryjezesmiechu:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

24 kwie 2011, 10:38

Dżunior chodziło tylko o to, że szybsze od seryjnego mx'a. Nie zauważyłem, żeby ktoś pisał, że 328 to demon mocy :D
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

24 kwie 2011, 10:45

Ja tam jestem ciekaw jaką moc będzie generował silnik B6 od NBfla po zakuciu i dmuchnięciu 1,2 bara ;)

Power-to-weight ratio powinien być lepszy niż w 911 Carrera S :twisted:
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2011, 10:46

Mayk pisze:Ja tam jestem ciekaw jaką moc będzie generował silnik B6 od NBfla po zakuciu i dmuchnięciu 1,2 bara ;)

Power-to-weight ratio powinien być lepszy niż w 911 Carrera S :twisted:

Widziałem B6 niezakuty w NA wystrojony na równym 1,0 bara - hamownia pokazała 250PS, momentu nie pamiętam
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
ODPOWIEDZ