Jakie felgi ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
klaaasyyk, przefajne, te kapsle i szpile robią klimacik.pozdro. Ps. oczka przypudrowałeś
Majkowe felgi widziałem na żywo i wyglądają znacznie, znacznie lepiej live niż na zdjęciach głównie za sprawą niskiego ET i wystają dokładnie na szerokość błotników.
Miata dzięki temu się rozkracza jak seksowna prostytutka i wygląda bardzo godnie.
Miata dzięki temu się rozkracza jak seksowna prostytutka i wygląda bardzo godnie.
poszukiwania kół ciąg dalszy...
co powiecie o takich kołach:
http://moto.allegro.pl/felgi-rial-15-polerowane-i1527145084.html
lub
http://moto.allegro.pl/alufelgi-dezent-enzo-cup-z-oponami-w-bdb-stanie-i1535316144.html
powiedzcie jak się NA prezentuje przy et35? nie są te koła zbytnio do wewnątrz błotnika schowane?
ja osobiście bardziej lubię felgi "głebokie" ze sporym rantem a nie płaskie, jakoś nic co by mnie rzuciło na kolana w 15" nie mogę znaleźć przy skromnym budżecie..

co powiecie o takich kołach:
http://moto.allegro.pl/felgi-rial-15-polerowane-i1527145084.html
lub
http://moto.allegro.pl/alufelgi-dezent-enzo-cup-z-oponami-w-bdb-stanie-i1535316144.html
powiedzcie jak się NA prezentuje przy et35? nie są te koła zbytnio do wewnątrz błotnika schowane?

ja osobiście bardziej lubię felgi "głebokie" ze sporym rantem a nie płaskie, jakoś nic co by mnie rzuciło na kolana w 15" nie mogę znaleźć przy skromnym budżecie..
Ford Capri '81 2.8v6 / Ford Zodiac '56 2.6R6 / Subaru Impreza MY99 GT Nardi Torino / BMW e30 316i coupe
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
Bardock pisze:jak dla mnie kompletna padaka do Miaty takie koła...
P.S.
Kiedy w końcu zaktualizujesz swojego avatara ??
wnioskuje, że skoro oglądasz felgi to i mazde posiadasz
podpisuję się pod tym
profilone trocheś się rozpędził z tą godną prostytutką




awatara nie zaktualizuję - zajmuję się fordami (capri, taunus itd.) i tego będę się trzymał.

mazda natomiast jest żony
--> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3516&highlight=ili
i do niej szukamy jakiś ładnych kółek

to może od innej strony do tematu podejdę

budżet do ok 750,- / najlepiej 15" / wzór im bardziej klasyczny a nie nowoczesny tym lepiej + parapet...

może ja źle na tym allegro szukam, ale mam wrażenie że przy takich kryteriach nie ma za dużego wyboru...

pozdrawiam
Ford Capri '81 2.8v6 / Ford Zodiac '56 2.6R6 / Subaru Impreza MY99 GT Nardi Torino / BMW e30 316i coupe
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
azbest1983 pisze:Bardock pisze:jak dla mnie kompletna padaka do Miaty takie koła...
P.S.
Kiedy w końcu zaktualizujesz swojego avatara ??
wnioskuje, że skoro oglądasz felgi to i mazde posiadasz
podpisuję się pod tym
profilone trocheś się rozpędził z tą godną prostytutką
Nie nie nie...Miatołak approves it:) Muszę się w końcu bujnąć na jakąś ciekawą lokację i zrobić kilka lepszych zdjęć bo z tego co przejrzałem to nic ciekawego nie wynika...
- Załączniki
-
- 2.jpg (217.93 KiB) Przejrzano 1380 razy
-
- 3.jpg (234.69 KiB) Przejrzano 1382 razy
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
artur pisze:profilone pisze:głównie za sprawą niskiego ET
nie wiem czy ten temat był poruszany, ale zapytam przy okazji - czy takie 'rozstawienie' felg ma odczuwalny wpływ na prowadzenie czy raczej jest bez zmian?
Moim zdaniem ma, ale nie na tyle duże, żeby poświęcać ten widok codziennie rano w garażu.
Czysto teoretycznie: wydłuża się o te 3cm ramię na jakim działa każda siła działająca pionowo na koło, co za tym idzie wzrasta moment, który działa na amortyzator i w efekcie auto może się ciut bardziej uginać w łuku. A czy się ugina? Jakoś mało to czuję, ale dobrze żeby się wypowiedzieli inni kierowcy mający ET felg w okolicach 12-13
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Chodzi raczej nie o to jak auto "wygina się w łuku", a o promień zataczania... Efektem nieporzadanym powinna być m.in. koniczność stosowania większych sił na kierownicy, ale jak widać w praktyce muszą być one słabo odczuwalne...
Michal
Michal
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
mszczyrek pisze:Chodzi raczej nie o to jak auto "wygina się w łuku", a o promień zataczania... Efektem nieporzadanym powinna być m.in. koniczność stosowania większych sił na kierownicy, ale jak widać w praktyce muszą być one słabo odczuwalne...
Michal
Ja jestem najbardziej ciekawy czy można coś ugrać stosując różne ET przód/tył(dystanse) - pobawić się w regulację pod/nadsterowności
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
regulację pod/nadsterowności polecam na geometrii, ale to musiałby zrobić dobry spec. Jak będzie kumał sprawę - dostosuje Ci prowadzenie auta, do twojego stylu jazdy. Mam takich typów od Subaru ale to inny samochód. Zaryzykowałbym stwierdzenie że możnaby zniwelować nieco negatywny efekt zmiany ale ręki nie daję na ile to możliwe.
Swoją drogą znacie kogoś takiego w okolicach WWa, który zna na tyle geometrie Madzi?
Swoją drogą znacie kogoś takiego w okolicach WWa, który zna na tyle geometrie Madzi?
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Ja mam pokombinowane Et. Chodzi o to że przód był ładnie spasowany, a tył oczywiście "zatopiony". Kupiłem więc dwa ranty i dopasowałem. Dla mnie jeździ się świetnie - nie czuje żadnych dziwności w prowadzeniu. Dodam że pomimo dwóch różnych szerokości felg i ET, to szerokość samej opony jest ta sama - po prostu zrobiłem naciąg na tyle.




To powiem szczerze, że ja zmieniłem seryjne 15-tki na 16"x7,5" (zamiast 6) przy osadzeniu 35 (zamiast 40)- co znaczy że koło powędrowało nieco na zewnątrz i jest wyraźnie szersze. W prowadzeniu mam wrażenie że jest różnica troszkę na minus(na razie jeszcze nie przetestowałem porządnie samochodu ale jakby troszeczkę mniej "zwrotny" był). Plus to szersza guma (215) - lepiej trzyma.
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Wszystkie podobne kombinacje obdijały się będą niekorzystnie na właściwościch jezdnych samochodu, kropka. Inna sprawa że nie jestęśmy kierowcami z prawdziwego zdarzenia, a większość z nas jeździ na tyle daleko od "limitu", że nigdy nie poczujemy różnicy...
Michał
Michał
powiedzcie czy felgi o takich parametrach 15" szerokość felgi 7cali, et 50, otwór centrujący około 64mm mają szansę powodzenia w NA czy jednak szukać kół z et w granicach 30-28 i mniej?
Ford Capri '81 2.8v6 / Ford Zodiac '56 2.6R6 / Subaru Impreza MY99 GT Nardi Torino / BMW e30 316i coupe
mac13k pisze:powiedzcie czy felgi o takich parametrach 15" szerokość felgi 7cali, et 50, otwór centrujący około 64mm mają szansę powodzenia w NA czy jednak szukać kół z et w granicach 30-28 i mniej?
Można zastosować dystanse które zmienią ET i postawią Koło w odpowiednim miejscu



hej,
kolejne podejście
i tym razem koła:
7x15 ET20 z ogumieniem 195/50R15
jak to by dało radę? obcierałoby już czy jeszcze nie? trochę poczytałem i wynika mi, że poniżej et25 już może być ryzykownie a najlepiej by było 28? możecie to zweryfikować?
kolejne podejście

7x15 ET20 z ogumieniem 195/50R15
jak to by dało radę? obcierałoby już czy jeszcze nie? trochę poczytałem i wynika mi, że poniżej et25 już może być ryzykownie a najlepiej by było 28? możecie to zweryfikować?

Ford Capri '81 2.8v6 / Ford Zodiac '56 2.6R6 / Subaru Impreza MY99 GT Nardi Torino / BMW e30 316i coupe
vampirek pisze:może ocierać przy max obciążeniu. ale przy takim ET możesz skorygować sobie Geometrią kół. Ja mam teraz ET12cie gumę 195/50/15 Zaklepane ranty i zmienioną geometrię.
o obcieranie specjalnie się nie boję - samochód jak na razie jest dosyć wysoko, chodzi mi bardziej o to żeby się nie okazało ze jakoś bardzo wystają poza obrys...
Ford Capri '81 2.8v6 / Ford Zodiac '56 2.6R6 / Subaru Impreza MY99 GT Nardi Torino / BMW e30 316i coupe