Strona 1 z 2
Demontaż "rury dźwiękowej"
: 13 kwie 2019, 22:44
autor: mike_d
Robiąc co jakiś czas autostradowe trasy top up zaczął mi przeszkadzać dźwięk silnika - wywaliłem więc rurę która ów dźwięk z komory silnika przekazywała do kabiny.
Wymiana była prosta ale w komorze pozostały dwa odsłonięte gwinty po wykręceniu mocowania.
Czy ktoś z wersją SkyPassion / SkyEnergy poratowałby zdjęciem jak te miejsca u Was wyglądają? Zastanawiam się czy można je jakoś fabrycznie zamaskować (tak, brakuje mi w życiu poważnych problemów

- IMG_20190409_191027.jpg (2.71 MiB) Przejrzano 4750 razy

- IMG_20190409_191021.jpg (2.43 MiB) Przejrzano 4750 razy
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 09 maja 2019, 23:20
autor: mike_d
Hop - cyknąłby mi ktoś zdjęcie? 5 min roboty, w gratisie można sobie sprawdzić poziom oleju czy coś

Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 10 maja 2019, 6:41
autor: POlsza
Popatrz na forum.miata.net pod hasłem "sound tube". Amerykańcy na potęgę usuwają tą tubę dźwiękową i jest kilkanaście patentów na zaślepienie pozostałych otworów oraz nawet zamieniają ją na jakieś inne ustrojstwo dźwiękowe.
A tak a propos, jaki efekt po usunięciu, czy wyraźnie ciszej, czy ten dźwięk nie gubił się przy jeździe open top zagłuszany szumem powietrza.
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 10 maja 2019, 7:15
autor: TerminatorPi
W RF jest wyraźnie ciszej. Nie ma "chrzęstu" w czasie jazdy.
Natomiast co do otworów, to - o ile pamiętam - wydaje mi się, zostawiłem oryginalne śrubki. Jak nie zapomnę, cyknę fotę jak wyjdę z pracy.
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 10 maja 2019, 10:42
autor: Hookie
Czy remedium na Twój problem nie jest zaślepka P51B-13-252 ?
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 10 maja 2019, 11:06
autor: TerminatorPi
Hookie pisze: ↑10 maja 2019, 10:42
Czy remedium na Twój problem nie jest zaślepka P51B-13-252 ?
Ty piszesz o zaślepieniu dziury w grodzi między komorą silnika, a przedziałem pasażerskim. mike_d, o ile dobrze rozumiem, pyta o "zajęcie" gwintów po śrubach mocowania rury.
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 10 maja 2019, 16:33
autor: TerminatorPi
Ciekawe, swoją drogą, skąd u Ciebie dwa gwinty, bo ja pamiętam jedną śrubę. (Którą wkręciłem z powrotem, żeby nie zgubić - sprawdziłem)
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 10 maja 2019, 20:22
autor: mike_d
Dokłądnie o to mi chodzi Terminatorze

Zaślepkę w grodzi oczywiście mam, podobnie jak oryginalny element dolotu - chodzi mi o te dwie dwa gwinty które zostały (i tak, dwa na pewno - sound tube był przymocowany z jednej strony do boczku, z drugiej do wspornika który widac na zdjęciu.
POlsza pisze: ↑10 maja 2019, 6:41
A tak a propos, jaki efekt po usunięciu, czy wyraźnie ciszej, czy ten dźwięk nie gubił się przy jeździe open top zagłuszany szumem powietrza.
Przy open top (czyli inaczej "top down") nie ma różnicy - ale ja sporo jeżdżę pod dachem (proszę nie oceniać

) i tu różnica jest zauważalna.
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 11 maja 2019, 7:24
autor: TerminatorPi
Zgadza się, ślepy jestem

Dwa gwinty. W obu zostawiłem fabryczne śruby, żeby nie zgubić.

- IMG_20190511_081553088.jpg (4.63 MiB) Przejrzano 4576 razy

- IMG_20190511_081556591.jpg (4 MiB) Przejrzano 4576 razy
A tak na marginesie - ciekawe skąd u mnie tyle piachu w komorze silnika się pojawiło??? Strzelam, że po jakimś przejeździe po gruntówce.

Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 11 maja 2019, 9:14
autor: mike_d
To teraz jeszcze poproszę kogoś ze Sky Passion o zdjęcie komory - chciałbym "fabryczny" look zrobić
TerminatorPi pisze: ↑11 maja 2019, 7:24
A tak na marginesie - ciekawe skąd u mnie tyle piachu w komorze silnika się pojawiło??? Strzelam, że po jakimś przejeździe po gruntówce.
U mnie aż takiego syfu nie było a też po różnych chęchach zdarza mi się jechać

Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 11 maja 2019, 9:21
autor: TerminatorPi
mike_d pisze: ↑11 maja 2019, 9:14
U mnie aż takiego syfu nie było a też po różnych chęchach zdarza mi się jechać
No u mnie dotąd też było dużo czyściej. To musiało się pojawić w przeciągu ostatnich kilku tygodni. I nie kojarzę zupełnie kiedy i od czego.

Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 16 wrz 2019, 21:46
autor: mike_d
Się przypomnę się - czy ktoś posiadający SkyPassion podzieliłby się zdjęciem wspomniacych miejsc z komory silnika? O SkyEnergy nie pytam bo to chyba absolutny biały kruk kiedyś będzie

Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 18 wrz 2019, 4:26
autor: arpi
O jakie miejsce chodzi? Bo ja w swojej (ND'2019 SkyPassion) SoundPipe nie znalazłem.
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 18 wrz 2019, 16:44
autor: mike_d
Wybawca! Zerknij proszę na zdjęcia z pierwszego postu - przedstawia komorę silnika po stronie kierowcy, już po demontazu sound pipe'a. Górne zdjęcie przy samej krawędzi (widać boczną uszczelkę komory), drugie bardziej w głąb. Jak nie znajdziesz to zrobię szerwszy plan i dokładnie zaznaczę o co cho - generalnie chcę wiedzieć co (i czy coś wogóle) masz wkręcone w otwory po śrubach mocujących pipe.
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 18 wrz 2019, 17:44
autor: arpi
Mam nadzieję, że to to, wygląda odrobinę inaczej.

- 20190918_182800.jpg (4.31 MiB) Przejrzano 4363 razy

- 20190918_183129.jpg (4.56 MiB) Przejrzano 4363 razy
Pamiętaj tylko, że to ND2.
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 22 wrz 2019, 19:35
autor: mike_d
Dokładnie o to chodziło, dzięki

Chciałem się upewnić czy nagwintowane otwory nie są czymś zakryte w wersji bez sound tube - jak widać nie są (a zależało mi na ori look-u)
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 06 lis 2019, 7:30
autor: AaaA
mike_d pisze: ↑13 kwie 2019, 22:44
wywaliłem więc rurę która ów dźwięk z komory silnika przekazywała do kabiny.
czym zaslepiles otwor w dolocie?
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 06 lis 2019, 11:47
autor: TerminatorPi
AaaA pisze: ↑06 lis 2019, 7:30
mike_d pisze: ↑13 kwie 2019, 22:44
wywaliłem więc rurę która ów dźwięk z komory silnika przekazywała do kabiny.
czym zaslepiles otwor w dolocie?
Wymieniasz fabryczny rękaw od odmy z odejściem na rurę dźwiękową na fabryczny rękaw bez odejścia.
Do kompletu zakładasz korek do grodzi.
viewtopic.php?p=458714#p458714
Trzeba by jakiś post FAQ o rurkotomii zrobić.
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 06 lis 2019, 12:01
autor: LikelyJupiter8
Pytanie poboczne - czy ci co pozbyli się tej tuby dźwiękowej widzą jakąś istotną różnicę?
Bo z filmów na YT wynika, że efekt mizerny:
https://youtu.be/meMcQzi84Vw
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 06 lis 2019, 13:52
autor: TerminatorPi
Tu nie tyle chodzi o głośność w kabinie, co o charakter dźwięku. Z rurą był taki nieprzyjemny przydźwięk jakby coś zgrzytało. Teraz tego nie ma.
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 08 lis 2019, 11:48
autor: Wojtek Wawa
W ND1 przed i po jest spora zmiana, ale głównie top up. W ND2 myślę, że zmiana będzie mniejsza, bo tam silnik bardziej buczy. Ale oczywiscie testów nie robiłem. Jeździłem wyłącznie top down i ND2 był głośniejszy z rurą niż ND1 bez rury

Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 08 lis 2019, 14:10
autor: mike_d
U siebie od razu zauważyłem różnicę (tylko top up) - jest nie tylko ciszej ale i dźwiek mniej natarczywy.
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 17 lip 2020, 11:55
autor: AaaA
Czy ktos z Was ma dostep do cennika czesci mazdy PL?
Chcialbym kupic czesci do uproszczenia rury dzwiekowej i same czesci wydaja sie tanie, w sumie $16-20 ale ich wysylka ze stanow jest nieoplacalna;)
PEFA-13-220 - Air Tube
P51B-13-252 - Grommet
Moze pomysl na grupowe zamowienie?:)
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 17 lip 2020, 13:19
autor: TerminatorPi
AaaA pisze: ↑17 lip 2020, 11:55
Czy ktos z Was ma dostep do cennika czesci mazdy PL?
Chcialbym kupic czesci do uproszczenia rury dzwiekowej i same czesci wydaja sie tanie, w sumie $16-20 ale ich wysylka ze stanow jest nieoplacalna;)
PEFA-13-220 - Air Tube
P51B-13-252 - Grommet
Nie wiem jak obecnie, ale jak ja kupowałem dwa lata temu wyglądało to tak:
P51B-13-252 PRZELOTKA 4,88 dostepne
PEFA-13-220 PRZEWÓD ELASTYCZNY, 193,86 dostepne
podane ceny netto detal
dostawa w ciągu 4-5 dni roboczych
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 17 lip 2020, 15:14
autor: LikelyJupiter8
TerminatorPi pisze: ↑17 lip 2020, 13:19
Nie wiem jak obecnie, ale jak ja kupowałem dwa lata temu wyglądało to tak:
Czuć różnice? Warto ją zdemontować?
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 17 lip 2020, 15:26
autor: TerminatorPi
kolega zdzicha pisze: ↑17 lip 2020, 15:14
TerminatorPi pisze: ↑17 lip 2020, 13:19
Nie wiem jak obecnie, ale jak ja kupowałem dwa lata temu wyglądało to tak:
Czuć różnice? Warto ją zdemontować?
Nie wiem jak w soft topie, ale jak było już napisane w wątku

w RF zmienił się wyraźnie charakter dźwięku słyszanego, zwłaszcza top-up, w środku. Wcześniej było słychać takie chrzęszczenie jakby mi ktoś gwoździ do miski olejowej nawrzucał

Teraz tego nie ma. Czy jest ciszej - szczerze mówiąc, nie pamiętam, ale ten aspekt jakoś nie był porażający, wnoszę z tego.
Pytanie czy w ogóle masz tę rurę.
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 17 lip 2020, 15:46
autor: LikelyJupiter8
Mam tę rurę i myślałem o jej demontażu - ale jeśli to nic nie zmienia to wolę te 300 wydać na używki

Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 18 lip 2020, 23:40
autor: Wojtek Wawa
Dziwne, bo w soft top różnica jest duża. Wcześniej było dla mnie denerwująco głośno top up, teraz jest jak w normalnym źle wyciszonym samochodzie:)
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 22 lip 2020, 14:24
autor: LikelyJupiter8
Czy to możliwe, że ja nie mam tej rury?
Zobaczcie - rocznik 2017.
Re: Demontaż "rury dźwiękowej"
: 22 lip 2020, 14:51
autor: cezarr
Nie masz, SkyPassion nie miały.