[ND] słabo wciąga pasy bezpieczeństwa
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Ktoś miał/ma może podobny problem. Nie zwija mi dobrze pasów bezpieczeństwa - szczególnie kierowcy.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Zbyt wysoki kierowca, pas wychodzi poza prowadzącą pętelkę. Skrócić kierowcę o głowę. 

- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Dwa razy miałem wymieniane i bez skutku, raz też coś tam czyścili i dalej jest to samo.
Ten typ chyba tak ma
Ten typ chyba tak ma

- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ten typ tak ma, czyli jak wyzej.
Na innym forum ktos pisal o czyszczeniu pasow, ze trzeba je wyprac/odtluscic i wtedy beda jak nowe. Mi sie nie chcialo dotad, bo latwiej im za kazdym razem ciut pomoc.
Na innym forum ktos pisal o czyszczeniu pasow, ze trzeba je wyprac/odtluscic i wtedy beda jak nowe. Mi sie nie chcialo dotad, bo latwiej im za kazdym razem ciut pomoc.
- wojteczekm16
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Poznań
Potwierdzam, że robienie z tym czegokolwiek nie ma sensu... u mnie wymienili pasy i było lepiej przez chwilę. Obecnie i tak trzeba podawać pas, żeby ładnie się zwijał.
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ale to nie brudzi ubrań? I jaki smar silikonowy, dowolny, pójdę do marketu i pierwszy lepszy?
Bo z pasami po 6 latach robi się naprawdę źle.
Bo z pasami po 6 latach robi się naprawdę źle.
Smar do uszczelek w sprayu. Rozwinąć popsikac, pozwijac pare razy, dać mu wyschnąć i gotowe. Silikon daje lepszy poślizg, wiec sprężynie jest dużo łatwiej pracować, testowałem nieraz nawet w starych trupach i ludziom oczy wychodziły ze zdziwienia. Nic nie brudzi po wyschnięciu, na świeżo nie próbowałem..
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Czyli na czas schnięcia pas musi pozostać rozwinięty, czy to nie odkształci sprężyny? Jak długo schnie? Sorry za głupie pytania, ale to rzecz, którą zrobię od razu, jak już będę wszystko wiedział 

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
a prać pasy ktoś próbował? w NC pomaga
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Wszystko co jest olejem silikonowym i odparowuje. Ja używałem tego. Z lidla. Używałem też spraju do bieżni treningowych i też działał.
Ale tak jak pisze Alex - wyprać. Pasy się robią lepkkie i chropawe bo są brudne.
Wojtek: nic się nie bój tak długo jak sprężyny nie zanurzysz w wodzie to nic jej nie będzie.
- Załączniki
-
- 16648819136194349227492437313041.jpg (1.69 MiB) Przejrzano 1330 razy
Psiknij, poruszaj i normalnie zwiń, krócej trwa operacja niż napisanie tego posta. PowodzonkaWojtek Wawa pisze: ↑04 paź 2022, 9:15Czyli na czas schnięcia pas musi pozostać rozwinięty, czy to nie odkształci sprężyny? Jak długo schnie? Sorry za głupie pytania, ale to rzecz, którą zrobię od razu, jak już będę wszystko wiedział![]()
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Zdaje się, że problemem jest rolka prowadząca pas. To wideo bardzo ładnie to tłumaczy:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Pobawiłem się tym lubrykantem. Na pewno dałem więcej niż mniej i raczej nie ma jakiejś istotnej poprawy.
Przy czym u mnie ten pas zwijał się leniwie ale zwijał. Po aplikacji jest podobnie. Jedyna różnica to przez pierwsze dwa dni jazdy czułem ten smar na rękach. Możliwe, że efekt wow jest dopiero jak pas faktycznie stoi w miejscu.
Przy czym u mnie ten pas zwijał się leniwie ale zwijał. Po aplikacji jest podobnie. Jedyna różnica to przez pierwsze dwa dni jazdy czułem ten smar na rękach. Możliwe, że efekt wow jest dopiero jak pas faktycznie stoi w miejscu.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Uzupełniając temat: zauważyłem, że pasom które mają już spory problem ze zwijaniem się bardzo pomaga to, gdy po każdej jeździe "odprowadzi się" je - pomoże im się do końca zwinąć.
Wsiadam czasami do ND-ka mojego brata, gdzie pas często wisi jak w Maluchu i nawet z pomocą niespecjalnie chce się zwijać, tak, jakby w zwijaczu była już rozciągnięta sprężyna. Po kilku godzinach od pełnego zwinięcia i po kilku takich zabiegach pas pracuje wyraźnie lepiej.
Ze smarem do bieżni mechanicznych bym uważał: mój na panelach podłogowych pozostawia tłuste plamy na wiele tygodni. Nie wierzę, że nie będzie brudził ubrań
Wsiadam czasami do ND-ka mojego brata, gdzie pas często wisi jak w Maluchu i nawet z pomocą niespecjalnie chce się zwijać, tak, jakby w zwijaczu była już rozciągnięta sprężyna. Po kilku godzinach od pełnego zwinięcia i po kilku takich zabiegach pas pracuje wyraźnie lepiej.
Ze smarem do bieżni mechanicznych bym uważał: mój na panelach podłogowych pozostawia tłuste plamy na wiele tygodni. Nie wierzę, że nie będzie brudził ubrań

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT