klocki hamulcowe NC

klocki hamulcowe NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

SLAVO
Posty: 194
Rejestracja: 02 maja 2014, 4:42
Model: NC
Wersja: NISEKO 2.0 ;-)
Lokalizacja: Hindenburg - Zabrze

27 lut 2016, 14:30

Witam. Musze kupić klocki hamulcowe na przód i na tył ale nie bardzo wiem jakie.Chodzi mi o coś skutecznego, co nie będzie piszczało i będzie dobrej jakości. Bardzo proszę o Waszą opinię w tym temacie ...
Jeżeli kiedyś stracę ŻYCIE prowadząc moją MX-5 nie martw się, pamiętaj że UMARŁEM z UŚMIECHEM NA TWARZY :-)
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

27 lut 2016, 17:44

Bierzesz pod uwagę rynek polski, czy zakup z GB/USA również wchodzi w grę?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
SLAVO
Posty: 194
Rejestracja: 02 maja 2014, 4:42
Model: NC
Wersja: NISEKO 2.0 ;-)
Lokalizacja: Hindenburg - Zabrze

27 lut 2016, 21:20

W grę wchodzi WSZYSTKO co DOBRE
Jeżeli kiedyś stracę ŻYCIE prowadząc moją MX-5 nie martw się, pamiętaj że UMARŁEM z UŚMIECHEM NA TWARZY :-)
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

28 lut 2016, 12:05

Więc ściągaj Hawk'i HPS. Przy zakupie na obydwie osie zapłacisz z wysyłką (z USA) ~550-600PLN. Jedyna sensowna alternatywa to OEM, aczkolwiek tu cena będzie wyższa - ok. 700-800PLN. W przypadku NC klocki fabryczne robią mega robotę i IMO warto w nie zainwestować, jeśli nie użytkuje się auta na torze i nie zmienia się klocków 3 razy w sezonie.

Zdecydowanie NIE polecam Textara (testowałem na osi przedniej) oraz TRW (testowałem na osi przedniej i tylnej). W porównaniu do klocków OEM Mazdy strasznie piszczą, mają dużo mniejszą skuteczność i kiepsko wyczuwalny próg zadziałania.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

01 mar 2016, 9:22

Z innych samochodów mam bardzo korzystne doświadczenia z EBC (www.ebcbrakes.pl) - zielone są jak najbardziej OK do jazdy cywilnej (hamują super i słabo pylą) oraz z ceramicznymi ATE (hamują normalnie i w ogóle nie pylą, ale chyba jeszcze nie robią do MX-5).
bonito
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

01 mar 2016, 11:34

Dżunior pisze:Zdecydowanie NIE polecam Textara (testowałem na osi przedniej) oraz TRW (testowałem na osi przedniej i tylnej). W porównaniu do klocków OEM Mazdy strasznie piszczą, mają dużo mniejszą skuteczność i kiepsko wyczuwalny próg zadziałania.

Mam obecnie od 2tys km klocki Textar + tarcze Zimmermann z przodu i zero piszczenia. Jak szukałem hamulców to właśnie na tym mi zależało, żeby nie piszczały i czytałem, że na tym połączeniu klocków i tarcz jest ok. Ogólnie nie narzekam na nie, choć dużego porównania czy doświadczenia z hamulcami nie mam, a jeżdżę normalnie bez wyciskania z nich siódmych potów.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

01 mar 2016, 14:26

ja za OEM zapłaciłem 530zl, w Carspeedzie i ze zniżką. oficjalnie chyba tak jak pisał Dżunior, a na pewno 600+
miata lov!
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

01 mar 2016, 14:53

Za obydwie osie? :shock:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

01 mar 2016, 18:27

tak, 315 przód, 215 tył. producent, uwaga uwaga, Akebono.
textary były po 150 i 135 bodajże.
miata lov!
Awatar użytkownika
HDM
Posty: 187
Rejestracja: 01 cze 2015, 8:57
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

05 mar 2016, 13:15

A ferodo ktos mial w NC'eku ? Niedługo nowe klocki bede musiał sobie sprawić i własnie zastanawiam się jakie
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

26 kwie 2016, 7:25

Dżunior pisze:Zdecydowanie NIE polecam Textara (testowałem na osi przedniej) oraz TRW (testowałem na osi przedniej i tylnej). W porównaniu do klocków OEM Mazdy strasznie piszczą, mają dużo mniejszą skuteczność i kiepsko wyczuwalny próg zadziałania.
Mam na przodzie w MX-ie komplet TRW.. i najbardziej przeszkadza mi pylenie.. z siły jestem zadowolony i w porównaniu z OEM nie było jakiegoś znacznego pogorszenia.. więc może jednak coś innego nie zagrało..

Z TRW miałem inny problem już drugi raz nowe klocki i nowa tarcza... i gdzieś na klocku jakieś zgrubienie żłobi spory rowek w tarczy.. w jednym samochodzie po prostu dłużej docierały się a w drugim to zgrubienie podczas skręcania miało tendencje do dzwonienia/piszczenia.. minęło.. ale trwało to dość długo zanim się wytarło..

sam klocek nawet specjalnie wyciągałem i wcale nie tak łatwo było wskazać co żłobi tarczę..

Inne komplety jakoś spokojniej się docierały..
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2784
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

26 kwie 2016, 8:40

Ja w czwartek zakładam tarcze Zimmermann + Ferodo Premier na tył. Dam znać jak wrażenia.
Jeśli będzie ok to za dwa tygodnie taki sam zestaw na przód wpadnie. Aktualnie problemy spore z dostępnością.
ODPOWIEDZ