LSD / Torsen / dyfer / szpera NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

wroclover
Donator
Donator
Posty: 939
Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
Model: NC
Wersja: Miata PRHT 2.0
Lokalizacja: DW
Kontakt:

04 mar 2015, 15:46

Cześć,

czy ktoś może się wypowiedzieć, jakie były warianty tylnej osi / napędu w NC - w zależności od wersji silnikowej, skrzyni biegów i rocznika?
Szczególnie interesuje mnie, czy z silnikiem 2.0 zawsze był montowany torsen / LSD (podobnie jak w standardzie NBFL 1.8 był torsen).
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

04 mar 2015, 15:57

Torsen nie był w NBFL 1.8 w standardzie. Chętnie posłucham, jak to jest z NC i coś mi mówi, że to będzie dłuuugie opowiadanie :D
wroclover
Donator
Donator
Posty: 939
Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
Model: NC
Wersja: Miata PRHT 2.0
Lokalizacja: DW
Kontakt:

04 mar 2015, 16:05

i jeszcze jedno pytanie: LSD vs torsen - vs odczucia z jazdy. Szczególnie dla NC.
(nie znam się - przepraszam za ewentualne bzdury).
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 mar 2015, 16:41

wroclover pisze:i jeszcze jedno pytanie: LSD vs torsen - vs odczucia z jazdy. Szczególnie dla NC.
(nie znam się - przepraszam za ewentualne bzdury).

Torsen jest jednym z rodzajów lsd, więc nie można mówić co jest lepsze. Z tego co się orientuję, w nc seryjnie dostępne były tylko torseny.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 mar 2015, 16:46

A nie super fuji lsd jak poźnych NBFL?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

04 mar 2015, 16:56

Ogólnie to Torsen to raczej jeden z rodzajów LSD. To bardziej rodzaj, albo nawet marka, niż nazwa technologii. Tu masz trochę na ten temat: viewtopic.php?p=300147. Dużo innych, podobnych wątków na ten temat wykopiesz na forum.
wroclover
Donator
Donator
Posty: 939
Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
Model: NC
Wersja: Miata PRHT 2.0
Lokalizacja: DW
Kontakt:

04 mar 2015, 18:56

znalazłem coś takiego: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=482644
Wynika z tego, że silnik nie miał wpływu na LSD or not LSD. Wpływ miał pakiet: skrzynia + zawieszenie.
Ale w ostatnim poście ktoś pisze, że wcale nie...
Rzeczywiście znów niewiele wiadomo.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 mar 2015, 19:16

W USA nie mieli silników 1,8, więc o nich nie piszą. Poza tym najłatwiej sprawdzisz po VINie czy dany egzemplarz ma LSD.
Na pewno automaty 2,0 nie miały, a pozostałe 2,0 wszystkie mają niezależnie od skrzyni czy wersji.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2691
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

04 mar 2015, 19:44

Tak jak pisze Alan u mnie 2012 r. 2.0 Sport Plus (skrzynka automat PowerShift) nie posiada mechanicznych ustrojstw tego typu a co z ewentualnymi elektronicznymi to nic mi nie wiadomo. Pewną wiedzą mógłby zapewne podzielić się Dżunior....
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

04 mar 2015, 20:40

Wszystkie powyżej 2003 fabryczne chyba fuji?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

04 mar 2015, 22:03

NC ma super fuji lsd - szpera ze wstepnym spięciem. Nigdy nie bylo torsenow.
Do faceliftu w europie tylko 2.0 + reczna skrzynia + bilstein rownalo sie szperze.
Po facelifcie ponoc kazda 2.0 w recznej skrzyni mialo szpere ale nie mam pewnosci.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 706
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

05 mar 2015, 18:39

Od 2003 Tochigi-Fuji Super LSD.
Nie wiem tylko ile % :mrgreen:
Wie ktoś?
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Myszon
Posty: 197
Rejestracja: 16 lut 2011, 22:11
Model: NC
Lokalizacja: Poznań / Wiry / Wlkp
Kontakt:

09 mar 2015, 13:41

Fiveopac pisze:NC ma super fuji lsd - szpera ze wstepnym spięciem. Nigdy nie bylo torsenow.
Do faceliftu w europie tylko 2.0 + reczna skrzynia + bilstein rownalo sie szperze.
Po facelifcie ponoc kazda 2.0 w recznej skrzyni mialo szpere ale nie mam pewnosci.


a ktoś wie jak to organoleptycznie sprawdzić w NC czy dany dyfer jest szperą czy nie? - mając go zdemontowanego z auta oczywiście... :?: :oops:
i jak będą wyglądały przełożenia jeśli zamontuje dyfer z 2.0 (tam skrzynie chyba tylko 6-cio biegowe były) do mojego 1.8 (5-cio biegowa) :?: :idea:
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

09 mar 2015, 13:44

Nie wczytywałem się, czy to dotyczy się też NC, ale kilka podpowiedzi znajdziesz tutaj: http://www.miata.net/garage/diffguide/. A jak nie, to przyda się może innym w przyszłości).
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

09 mar 2015, 14:02

Myszon pisze:
Fiveopac pisze:NC ma super fuji lsd - szpera ze wstepnym spięciem. Nigdy nie bylo torsenow.
Do faceliftu w europie tylko 2.0 + reczna skrzynia + bilstein rownalo sie szperze.
Po facelifcie ponoc kazda 2.0 w recznej skrzyni mialo szpere ale nie mam pewnosci.


a ktoś wie jak to organoleptycznie sprawdzić w NC czy dany dyfer jest szperą czy nie? - mając go zdemontowanego z auta oczywiście... :?: :oops:
i jak będą wyglądały przełożenia jeśli zamontuje dyfer z 2.0 (tam skrzynie chyba tylko 6-cio biegowe były) do mojego 1.8 (5-cio biegowa) :?: :idea:


W przypadku NC to prościzna, krecisz dyferencjalem od strony wału i oba wyjscia na półosie powinny krecic sie w tym samym kierunku :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Myszon
Posty: 197
Rejestracja: 16 lut 2011, 22:11
Model: NC
Lokalizacja: Poznań / Wiry / Wlkp
Kontakt:

09 mar 2015, 14:06

Fiveopac pisze:
Myszon pisze:
Fiveopac pisze:NC ma super fuji lsd - szpera ze wstepnym spięciem. Nigdy nie bylo torsenow.
Do faceliftu w europie tylko 2.0 + reczna skrzynia + bilstein rownalo sie szperze.
Po facelifcie ponoc kazda 2.0 w recznej skrzyni mialo szpere ale nie mam pewnosci.


a ktoś wie jak to organoleptycznie sprawdzić w NC czy dany dyfer jest szperą czy nie? - mając go zdemontowanego z auta oczywiście... :?: :oops:
i jak będą wyglądały przełożenia jeśli zamontuje dyfer z 2.0 (tam skrzynie chyba tylko 6-cio biegowe były) do mojego 1.8 (5-cio biegowa) :?: :idea:


W przypadku NC to prościzna, krecisz dyferencjalem od strony wału i oba wyjscia na półosie powinny krecic sie w tym samym kierunku :)



:senkju:
Awatar użytkownika
diuk
Posty: 24
Rejestracja: 22 maja 2013, 18:02
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

07 maja 2015, 9:42

Fiveopac pisze:
Myszon pisze:
Fiveopac pisze:NC ma super fuji lsd - szpera ze wstepnym spięciem. Nigdy nie bylo torsenow.
Do faceliftu w europie tylko 2.0 + reczna skrzynia + bilstein rownalo sie szperze.
Po facelifcie ponoc kazda 2.0 w recznej skrzyni mialo szpere ale nie mam pewnosci.


a ktoś wie jak to organoleptycznie sprawdzić w NC czy dany dyfer jest szperą czy nie? - mając go zdemontowanego z auta oczywiście... :?: :oops:
i jak będą wyglądały przełożenia jeśli zamontuje dyfer z 2.0 (tam skrzynie chyba tylko 6-cio biegowe były) do mojego 1.8 (5-cio biegowa) :?: :idea:


W przypadku NC to prościzna, krecisz dyferencjalem od strony wału i oba wyjscia na półosie powinny krecic sie w tym samym kierunku :)


w każdym dyfrze kręcąc od strony wału, wyjścia na półosie będą się kręcić w tę samą stronę.

dyfry sprawdza się kręcąc jedną półosią. jeśli przeciwna półoś będzie się kręcić łatwo w drugą stronę - to dyfer otwarty, a jeśli będzie się kręcić w tę samą stronę co półoś kręcona, i przy okazji też będzie się kręcić wejście od strony wału - to znaczy że dyfer jest zeszperowany
Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

09 lut 2017, 13:28

Odświeżam kotleta. Jak wizulanie odróżnić dyfer otwarty od "zeszperowanego" ? Oznaczenia, obudowa ?
Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

10 lut 2017, 2:41

nickesh v2.0 pisze:http://mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?p=312263#p312263


Tak, wiem że można sprawdzić organoleptycznie ale...na zdjęciach dyfrem sobie nie pokręce zbytnio.
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

10 lut 2017, 8:27

Są chyba tylko dwa sposoby sprawdzenia- albo patrzysz w otwór po półośce, albo sprawdzasz czy w pewnych warunkach kręcą się oba koła (np. ruszanie na śniegu, ruszanie ze skręconymi kołami na piachu/szutrze)
Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

10 lut 2017, 19:15

kustef pisze:Są chyba tylko dwa sposoby sprawdzenia- albo patrzysz w otwór po półośce, albo sprawdzasz czy w pewnych warunkach kręcą się oba koła (np. ruszanie na śniegu, ruszanie ze skręconymi kołami na piachu/szutrze)


Rozumiem że to 100% sprawdzone info. Czyli wizualnie są identyczne(obudowa, oznaczenia itp) ?
No, aż nie chce mi się wierzyć.
Stolik
Posty: 14
Rejestracja: 15 lut 2017, 22:16
Model: NC

16 lut 2017, 12:58

Wiadomo coś w tym temacie? Mam Anglika na części, który ze względu na brak koła nie jest w stanie jechać. A jeśli byłaby w nim szpera chętnie zamontowałbym ten dyfer u mnie
konradviper
Posty: 114
Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
Model: NC FL
Lokalizacja: Katowice

08 mar 2018, 16:23

Są gdzieś jakieś dane na temat przełożeń w dyfrach w różnych wersjach NC?
Mam 2.0 6b z 2011r z fabryczną szperą. Chcę sobie poskładać drugi dyferencjał, taki mam kaprys.
Kupiłem helikalny wklad dyfra Quaife, inaczej mówiąc torsen. Oryginalny dyfer z fabryczną szperą chcę sobie zostawić w całości.
Potrzebuję kupić jakiś dyfer NC z przełożeniem takim jak w moim dyfrze. Problem w tym że nie wiem jakie mam w swoim przełożenie, ani jakie przełzenia w tych dyfrach występowały.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2272
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

08 mar 2018, 17:01

"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
konradviper
Posty: 114
Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
Model: NC FL
Lokalizacja: Katowice

08 mar 2018, 19:17

Dzięki, mam co trzeba.
Dla potomnych tu wrzucam link. Opisane przełożenia i zasada działania dyferencjału w NC
http://www.roadster.blog/2013/07/roadst ... train.html
ODPOWIEDZ