LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 939
- Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
- Model: NC
- Wersja: Miata PRHT 2.0
- Lokalizacja: DW
- Kontakt:
Cześć,
czy ktoś może się wypowiedzieć, jakie były warianty tylnej osi / napędu w NC - w zależności od wersji silnikowej, skrzyni biegów i rocznika?
Szczególnie interesuje mnie, czy z silnikiem 2.0 zawsze był montowany torsen / LSD (podobnie jak w standardzie NBFL 1.8 był torsen).
czy ktoś może się wypowiedzieć, jakie były warianty tylnej osi / napędu w NC - w zależności od wersji silnikowej, skrzyni biegów i rocznika?
Szczególnie interesuje mnie, czy z silnikiem 2.0 zawsze był montowany torsen / LSD (podobnie jak w standardzie NBFL 1.8 był torsen).
wroclover pisze:i jeszcze jedno pytanie: LSD vs torsen - vs odczucia z jazdy. Szczególnie dla NC.
(nie znam się - przepraszam za ewentualne bzdury).
Torsen jest jednym z rodzajów lsd, więc nie można mówić co jest lepsze. Z tego co się orientuję, w nc seryjnie dostępne były tylko torseny.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Ogólnie to Torsen to raczej jeden z rodzajów LSD. To bardziej rodzaj, albo nawet marka, niż nazwa technologii. Tu masz trochę na ten temat: viewtopic.php?p=300147. Dużo innych, podobnych wątków na ten temat wykopiesz na forum.
-
- Donator
- Posty: 939
- Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
- Model: NC
- Wersja: Miata PRHT 2.0
- Lokalizacja: DW
- Kontakt:
znalazłem coś takiego: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=482644
Wynika z tego, że silnik nie miał wpływu na LSD or not LSD. Wpływ miał pakiet: skrzynia + zawieszenie.
Ale w ostatnim poście ktoś pisze, że wcale nie...
Rzeczywiście znów niewiele wiadomo.
Wynika z tego, że silnik nie miał wpływu na LSD or not LSD. Wpływ miał pakiet: skrzynia + zawieszenie.
Ale w ostatnim poście ktoś pisze, że wcale nie...
Rzeczywiście znów niewiele wiadomo.
W USA nie mieli silników 1,8, więc o nich nie piszą. Poza tym najłatwiej sprawdzisz po VINie czy dany egzemplarz ma LSD.
Na pewno automaty 2,0 nie miały, a pozostałe 2,0 wszystkie mają niezależnie od skrzyni czy wersji.
Na pewno automaty 2,0 nie miały, a pozostałe 2,0 wszystkie mają niezależnie od skrzyni czy wersji.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- Peecer
- Donator
- Posty: 2691
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Tak jak pisze Alan u mnie 2012 r. 2.0 Sport Plus (skrzynka automat PowerShift) nie posiada mechanicznych ustrojstw tego typu a co z ewentualnymi elektronicznymi to nic mi nie wiadomo. Pewną wiedzą mógłby zapewne podzielić się Dżunior....
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
NC ma super fuji lsd - szpera ze wstepnym spięciem. Nigdy nie bylo torsenow.
Do faceliftu w europie tylko 2.0 + reczna skrzynia + bilstein rownalo sie szperze.
Po facelifcie ponoc kazda 2.0 w recznej skrzyni mialo szpere ale nie mam pewnosci.
Do faceliftu w europie tylko 2.0 + reczna skrzynia + bilstein rownalo sie szperze.
Po facelifcie ponoc kazda 2.0 w recznej skrzyni mialo szpere ale nie mam pewnosci.
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 16 lut 2011, 22:11
- Model: NC
- Lokalizacja: Poznań / Wiry / Wlkp
- Kontakt:
Fiveopac pisze:NC ma super fuji lsd - szpera ze wstepnym spięciem. Nigdy nie bylo torsenow.
Do faceliftu w europie tylko 2.0 + reczna skrzynia + bilstein rownalo sie szperze.
Po facelifcie ponoc kazda 2.0 w recznej skrzyni mialo szpere ale nie mam pewnosci.
a ktoś wie jak to organoleptycznie sprawdzić w NC czy dany dyfer jest szperą czy nie? - mając go zdemontowanego z auta oczywiście...


i jak będą wyglądały przełożenia jeśli zamontuje dyfer z 2.0 (tam skrzynie chyba tylko 6-cio biegowe były) do mojego 1.8 (5-cio biegowa)


- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Nie wczytywałem się, czy to dotyczy się też NC, ale kilka podpowiedzi znajdziesz tutaj: http://www.miata.net/garage/diffguide/. A jak nie, to przyda się może innym w przyszłości).
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Myszon pisze:Fiveopac pisze:NC ma super fuji lsd - szpera ze wstepnym spięciem. Nigdy nie bylo torsenow.
Do faceliftu w europie tylko 2.0 + reczna skrzynia + bilstein rownalo sie szperze.
Po facelifcie ponoc kazda 2.0 w recznej skrzyni mialo szpere ale nie mam pewnosci.
a ktoś wie jak to organoleptycznie sprawdzić w NC czy dany dyfer jest szperą czy nie? - mając go zdemontowanego z auta oczywiście...![]()
![]()
i jak będą wyglądały przełożenia jeśli zamontuje dyfer z 2.0 (tam skrzynie chyba tylko 6-cio biegowe były) do mojego 1.8 (5-cio biegowa)![]()
W przypadku NC to prościzna, krecisz dyferencjalem od strony wału i oba wyjscia na półosie powinny krecic sie w tym samym kierunku

-
- Posty: 197
- Rejestracja: 16 lut 2011, 22:11
- Model: NC
- Lokalizacja: Poznań / Wiry / Wlkp
- Kontakt:
Fiveopac pisze:Myszon pisze:Fiveopac pisze:NC ma super fuji lsd - szpera ze wstepnym spięciem. Nigdy nie bylo torsenow.
Do faceliftu w europie tylko 2.0 + reczna skrzynia + bilstein rownalo sie szperze.
Po facelifcie ponoc kazda 2.0 w recznej skrzyni mialo szpere ale nie mam pewnosci.
a ktoś wie jak to organoleptycznie sprawdzić w NC czy dany dyfer jest szperą czy nie? - mając go zdemontowanego z auta oczywiście...![]()
![]()
i jak będą wyglądały przełożenia jeśli zamontuje dyfer z 2.0 (tam skrzynie chyba tylko 6-cio biegowe były) do mojego 1.8 (5-cio biegowa)![]()
W przypadku NC to prościzna, krecisz dyferencjalem od strony wału i oba wyjscia na półosie powinny krecic sie w tym samym kierunku

Fiveopac pisze:Myszon pisze:Fiveopac pisze:NC ma super fuji lsd - szpera ze wstepnym spięciem. Nigdy nie bylo torsenow.
Do faceliftu w europie tylko 2.0 + reczna skrzynia + bilstein rownalo sie szperze.
Po facelifcie ponoc kazda 2.0 w recznej skrzyni mialo szpere ale nie mam pewnosci.
a ktoś wie jak to organoleptycznie sprawdzić w NC czy dany dyfer jest szperą czy nie? - mając go zdemontowanego z auta oczywiście...![]()
![]()
i jak będą wyglądały przełożenia jeśli zamontuje dyfer z 2.0 (tam skrzynie chyba tylko 6-cio biegowe były) do mojego 1.8 (5-cio biegowa)![]()
W przypadku NC to prościzna, krecisz dyferencjalem od strony wału i oba wyjscia na półosie powinny krecic sie w tym samym kierunku
w każdym dyfrze kręcąc od strony wału, wyjścia na półosie będą się kręcić w tę samą stronę.
dyfry sprawdza się kręcąc jedną półosią. jeśli przeciwna półoś będzie się kręcić łatwo w drugą stronę - to dyfer otwarty, a jeśli będzie się kręcić w tę samą stronę co półoś kręcona, i przy okazji też będzie się kręcić wejście od strony wału - to znaczy że dyfer jest zeszperowany
Są chyba tylko dwa sposoby sprawdzenia- albo patrzysz w otwór po półośce, albo sprawdzasz czy w pewnych warunkach kręcą się oba koła (np. ruszanie na śniegu, ruszanie ze skręconymi kołami na piachu/szutrze)
kustef pisze:Są chyba tylko dwa sposoby sprawdzenia- albo patrzysz w otwór po półośce, albo sprawdzasz czy w pewnych warunkach kręcą się oba koła (np. ruszanie na śniegu, ruszanie ze skręconymi kołami na piachu/szutrze)
Rozumiem że to 100% sprawdzone info. Czyli wizualnie są identyczne(obudowa, oznaczenia itp) ?
No, aż nie chce mi się wierzyć.
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Katowice
Są gdzieś jakieś dane na temat przełożeń w dyfrach w różnych wersjach NC?
Mam 2.0 6b z 2011r z fabryczną szperą. Chcę sobie poskładać drugi dyferencjał, taki mam kaprys.
Kupiłem helikalny wklad dyfra Quaife, inaczej mówiąc torsen. Oryginalny dyfer z fabryczną szperą chcę sobie zostawić w całości.
Potrzebuję kupić jakiś dyfer NC z przełożeniem takim jak w moim dyfrze. Problem w tym że nie wiem jakie mam w swoim przełożenie, ani jakie przełzenia w tych dyfrach występowały.
Mam 2.0 6b z 2011r z fabryczną szperą. Chcę sobie poskładać drugi dyferencjał, taki mam kaprys.
Kupiłem helikalny wklad dyfra Quaife, inaczej mówiąc torsen. Oryginalny dyfer z fabryczną szperą chcę sobie zostawić w całości.
Potrzebuję kupić jakiś dyfer NC z przełożeniem takim jak w moim dyfrze. Problem w tym że nie wiem jakie mam w swoim przełożenie, ani jakie przełzenia w tych dyfrach występowały.
- flatline
- Donator
- Posty: 2272
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Katowice
Dzięki, mam co trzeba.
Dla potomnych tu wrzucam link. Opisane przełożenia i zasada działania dyferencjału w NC
http://www.roadster.blog/2013/07/roadst ... train.html
Dla potomnych tu wrzucam link. Opisane przełożenia i zasada działania dyferencjału w NC
http://www.roadster.blog/2013/07/roadst ... train.html