Strona 1 z 1
LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 04 mar 2015, 15:46
autor: wroclover
Cześć,
czy ktoś może się wypowiedzieć, jakie były warianty tylnej osi / napędu w NC - w zależności od wersji silnikowej, skrzyni biegów i rocznika?
Szczególnie interesuje mnie, czy z silnikiem 2.0 zawsze był montowany torsen / LSD (podobnie jak w standardzie NBFL 1.8 był torsen).
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 04 mar 2015, 15:57
autor: nick.es
Torsen nie był w NBFL 1.8 w standardzie. Chętnie posłucham, jak to jest z NC i coś mi mówi, że to będzie dłuuugie opowiadanie

Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 04 mar 2015, 16:05
autor: wroclover
i jeszcze jedno pytanie: LSD vs torsen - vs odczucia z jazdy. Szczególnie dla NC.
(nie znam się - przepraszam za ewentualne bzdury).
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 04 mar 2015, 16:41
autor: ree
wroclover pisze:i jeszcze jedno pytanie: LSD vs torsen - vs odczucia z jazdy. Szczególnie dla NC.
(nie znam się - przepraszam za ewentualne bzdury).
Torsen jest jednym z rodzajów lsd, więc nie można mówić co jest lepsze. Z tego co się orientuję, w nc seryjnie dostępne były tylko torseny.
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 04 mar 2015, 16:46
autor: Fifkers
A nie super fuji lsd jak poźnych NBFL?
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 04 mar 2015, 16:56
autor: nick.es
Ogólnie to Torsen to raczej jeden z rodzajów LSD. To bardziej rodzaj, albo nawet marka, niż nazwa technologii. Tu masz trochę na ten temat:
viewtopic.php?p=300147. Dużo innych, podobnych wątków na ten temat wykopiesz na forum.
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 04 mar 2015, 18:56
autor: wroclover
znalazłem coś takiego:
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=482644Wynika z tego, że silnik nie miał wpływu na LSD or not LSD. Wpływ miał pakiet: skrzynia + zawieszenie.
Ale w ostatnim poście ktoś pisze, że wcale nie...
Rzeczywiście znów niewiele wiadomo.
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 04 mar 2015, 19:16
autor: Fifkers
W USA nie mieli silników 1,8, więc o nich nie piszą. Poza tym najłatwiej sprawdzisz po VINie czy dany egzemplarz ma LSD.
Na pewno automaty 2,0 nie miały, a pozostałe 2,0 wszystkie mają niezależnie od skrzyni czy wersji.
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 04 mar 2015, 19:44
autor: Peecer
Tak jak pisze Alan u mnie 2012 r. 2.0 Sport Plus (skrzynka automat PowerShift) nie posiada mechanicznych ustrojstw tego typu a co z ewentualnymi elektronicznymi to nic mi nie wiadomo. Pewną wiedzą mógłby zapewne podzielić się Dżunior....
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 04 mar 2015, 20:40
autor: kermit01
Wszystkie powyżej 2003 fabryczne chyba fuji?
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 04 mar 2015, 22:03
autor: Fiveopac
NC ma super fuji lsd - szpera ze wstepnym spięciem. Nigdy nie bylo torsenow.
Do faceliftu w europie tylko 2.0 + reczna skrzynia + bilstein rownalo sie szperze.
Po facelifcie ponoc kazda 2.0 w recznej skrzyni mialo szpere ale nie mam pewnosci.
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 05 mar 2015, 18:39
autor: Miatacz
Od 2003 Tochigi-Fuji Super LSD.
Nie wiem tylko ile %
Wie ktoś?
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 09 mar 2015, 13:41
autor: Myszon
Fiveopac pisze:NC ma super fuji lsd - szpera ze wstepnym spięciem. Nigdy nie bylo torsenow.
Do faceliftu w europie tylko 2.0 + reczna skrzynia + bilstein rownalo sie szperze.
Po facelifcie ponoc kazda 2.0 w recznej skrzyni mialo szpere ale nie mam pewnosci.
a ktoś wie jak to organoleptycznie sprawdzić w NC czy dany dyfer jest szperą czy nie? - mając go zdemontowanego z auta oczywiście...
i jak będą wyglądały przełożenia jeśli zamontuje dyfer z 2.0 (tam skrzynie chyba tylko 6-cio biegowe były) do mojego 1.8 (5-cio biegowa)

Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 09 mar 2015, 13:44
autor: nick.es
Nie wczytywałem się, czy to dotyczy się też NC, ale kilka podpowiedzi znajdziesz tutaj:
http://www.miata.net/garage/diffguide/. A jak nie, to przyda się może innym w przyszłości).
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 09 mar 2015, 14:02
autor: Fiveopac
Myszon pisze:Fiveopac pisze:NC ma super fuji lsd - szpera ze wstepnym spięciem. Nigdy nie bylo torsenow.
Do faceliftu w europie tylko 2.0 + reczna skrzynia + bilstein rownalo sie szperze.
Po facelifcie ponoc kazda 2.0 w recznej skrzyni mialo szpere ale nie mam pewnosci.
a ktoś wie jak to organoleptycznie sprawdzić w NC czy dany dyfer jest szperą czy nie? - mając go zdemontowanego z auta oczywiście...
i jak będą wyglądały przełożenia jeśli zamontuje dyfer z 2.0 (tam skrzynie chyba tylko 6-cio biegowe były) do mojego 1.8 (5-cio biegowa)

W przypadku NC to prościzna, krecisz dyferencjalem od strony wału i oba wyjscia na półosie powinny krecic sie w tym samym kierunku

Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 09 mar 2015, 14:06
autor: Myszon
Fiveopac pisze:Myszon pisze:Fiveopac pisze:NC ma super fuji lsd - szpera ze wstepnym spięciem. Nigdy nie bylo torsenow.
Do faceliftu w europie tylko 2.0 + reczna skrzynia + bilstein rownalo sie szperze.
Po facelifcie ponoc kazda 2.0 w recznej skrzyni mialo szpere ale nie mam pewnosci.
a ktoś wie jak to organoleptycznie sprawdzić w NC czy dany dyfer jest szperą czy nie? - mając go zdemontowanego z auta oczywiście...
i jak będą wyglądały przełożenia jeśli zamontuje dyfer z 2.0 (tam skrzynie chyba tylko 6-cio biegowe były) do mojego 1.8 (5-cio biegowa)

W przypadku NC to prościzna, krecisz dyferencjalem od strony wału i oba wyjscia na półosie powinny krecic sie w tym samym kierunku


Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 07 maja 2015, 9:42
autor: diuk
Fiveopac pisze:Myszon pisze:Fiveopac pisze:NC ma super fuji lsd - szpera ze wstepnym spięciem. Nigdy nie bylo torsenow.
Do faceliftu w europie tylko 2.0 + reczna skrzynia + bilstein rownalo sie szperze.
Po facelifcie ponoc kazda 2.0 w recznej skrzyni mialo szpere ale nie mam pewnosci.
a ktoś wie jak to organoleptycznie sprawdzić w NC czy dany dyfer jest szperą czy nie? - mając go zdemontowanego z auta oczywiście...
i jak będą wyglądały przełożenia jeśli zamontuje dyfer z 2.0 (tam skrzynie chyba tylko 6-cio biegowe były) do mojego 1.8 (5-cio biegowa)

W przypadku NC to prościzna, krecisz dyferencjalem od strony wału i oba wyjscia na półosie powinny krecic sie w tym samym kierunku

w każdym dyfrze kręcąc od strony wału, wyjścia na półosie będą się kręcić w tę samą stronę.
dyfry sprawdza się kręcąc jedną półosią. jeśli przeciwna półoś będzie się kręcić łatwo w drugą stronę - to dyfer otwarty, a jeśli będzie się kręcić w tę samą stronę co półoś kręcona, i przy okazji też będzie się kręcić wejście od strony wału - to znaczy że dyfer jest zeszperowany
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 09 lut 2017, 13:28
autor: skuri
Odświeżam kotleta. Jak wizulanie odróżnić dyfer otwarty od "zeszperowanego" ? Oznaczenia, obudowa ?
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 09 lut 2017, 18:47
autor: nick.es
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 10 lut 2017, 2:41
autor: skuri
nickesh v2.0 pisze:http://mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?p=312263#p312263
Tak, wiem że można sprawdzić organoleptycznie ale...na zdjęciach dyfrem sobie nie pokręce zbytnio.
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 10 lut 2017, 8:27
autor: kustef
Są chyba tylko dwa sposoby sprawdzenia- albo patrzysz w otwór po półośce, albo sprawdzasz czy w pewnych warunkach kręcą się oba koła (np. ruszanie na śniegu, ruszanie ze skręconymi kołami na piachu/szutrze)
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 10 lut 2017, 19:15
autor: skuri
kustef pisze:Są chyba tylko dwa sposoby sprawdzenia- albo patrzysz w otwór po półośce, albo sprawdzasz czy w pewnych warunkach kręcą się oba koła (np. ruszanie na śniegu, ruszanie ze skręconymi kołami na piachu/szutrze)
Rozumiem że to 100% sprawdzone info. Czyli wizualnie są identyczne(obudowa, oznaczenia itp) ?
No, aż nie chce mi się wierzyć.
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 16 lut 2017, 12:58
autor: Stolik
Wiadomo coś w tym temacie? Mam Anglika na części, który ze względu na brak koła nie jest w stanie jechać. A jeśli byłaby w nim szpera chętnie zamontowałbym ten dyfer u mnie
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 08 mar 2018, 16:23
autor: konradviper
Są gdzieś jakieś dane na temat przełożeń w dyfrach w różnych wersjach NC?
Mam 2.0 6b z 2011r z fabryczną szperą. Chcę sobie poskładać drugi dyferencjał, taki mam kaprys.
Kupiłem helikalny wklad dyfra Quaife, inaczej mówiąc torsen. Oryginalny dyfer z fabryczną szperą chcę sobie zostawić w całości.
Potrzebuję kupić jakiś dyfer NC z przełożeniem takim jak w moim dyfrze. Problem w tym że nie wiem jakie mam w swoim przełożenie, ani jakie przełzenia w tych dyfrach występowały.
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 08 mar 2018, 17:01
autor: flatline
Re: LSD / Torsen / dyfer / szpera NC
: 08 mar 2018, 19:17
autor: konradviper
Dzięki, mam co trzeba.
Dla potomnych tu wrzucam link. Opisane przełożenia i zasada działania dyferencjału w NC
http://www.roadster.blog/2013/07/roadst ... train.html