1.8 - 2006 - żywotność
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
moze czas na wizyte u terapeuty? Nie warto sie meczyc ...

posiadacze 1.8 w NC na forum byli i beda. No chyba ze juz wszystkie padna i zostana zeswapowane na LF L3 L5 lub cokolwiek


podoba mi sie ten pomysl zdecydowanie! a robil to ktos w NC?
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- MMRS
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Nie mam pojęcia, ale zważywszy na fakt, że kupiłem silnik 2.0 za 1k to wydaje się to być kusząca perspektywa. Gdybym sprzedał swoją ND, mając budżet chętnie pomajsterkujemy w temacie....szczerze powiedziawszy nawet to maleństwo 1.5 na bank pod 200 koni można zrobić. Ale to mogłoby śmigać w swojej klasieAlex pisze: ↑03 lis 2020, 9:02moze czas na wizyte u terapeuty? Nie warto sie meczyc ...![]()
posiadacze 1.8 w NC na forum byli i beda. No chyba ze juz wszystkie padna i zostana zeswapowane na LF L3 L5 lub cokolwiekPowiem wiecej, niektorym 1.8 wystarcza. Tobie nie, ale to wiemy od dawna
podoba mi sie ten pomysl zdecydowanie! a robil to ktos w NC?

Ludzie jeszcze nie doceniają tych silników chyba....
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 639
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
Wiesz każdy ma inne oczekiwania. Jak na codzień mam szanse jeździć autami 300-600 koni to wszystko jest padaka a radochą Mazdy jest otwarty dach a nie osiągi. Oczywiście jak by było szybsze to uper ale takie się trafiło i tyle
Widzę że masz rozeznany temat turbo i kompresora. Jakie to są koszty? Mam mega zdrowy silnik i szkoda mi go trochę wymieniać a z 2 strony coś bym tak dołożył do pieca

Mówicie że 1,8 nie ma zmiennych faz a ja czuje że jak powoli jadę to między 2,5-3tys obr tak jak by sie coś przełączyło a mam 1,8

- pavlacos
- Donator
- Posty: 709
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
nie ma chyba sensu, swap na 2.0 /2.5 i tak będzie tańszy, a 1.8 ma jeszcze średnie wałki
chyba że zrobisz, a jak klęknie to będziesz miał graty do czegoś większego, no i udowodnisz niedowiarkom, że się da i 1.8 nie jest taki zły
też tak miałem, niech zgadnę głównie na zimnym takie wrażenie?
chyba że zrobisz, a jak klęknie to będziesz miał graty do czegoś większego, no i udowodnisz niedowiarkom, że się da i 1.8 nie jest taki zły

też tak miałem, niech zgadnę głównie na zimnym takie wrażenie?
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą

Moze i ma to sens, o ile jest sie swiadomym ile kosztuje taki set do 1.8.
Jest ich troche w sieci, np BBR. Nie kosztuje malo ale wyniki tez ma dobre i skoro samo BBR jednak wzielo sie za 1.8 i zrobilo do niego set to raczej znaczy to, ze nie jest to zle rozwiazanie. No i zawsze jak klęknie silnik to nadal masz set, a te 1.8 przeciez chodzą za grosze.
Jest ich troche w sieci, np BBR. Nie kosztuje malo ale wyniki tez ma dobre i skoro samo BBR jednak wzielo sie za 1.8 i zrobilo do niego set to raczej znaczy to, ze nie jest to zle rozwiazanie. No i zawsze jak klęknie silnik to nadal masz set, a te 1.8 przeciez chodzą za grosze.
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Z bbr stage 1 turbo kit z 1.8 otrzymujesz 231 KM i 280Nm momentu. Zabawa jest droga, ale po samym swapie na 2.5 masz 170km i 225-230Nm. Kit z 1.8 można później użyć z większym silnikiem.
Koszty takiego turbienia sprawdzonym kitem 2-3x większy od samego swapowania.
Z mojej perspektywy było tak, że zrobiłem SWAP i jeszcze trochę mi brakowało więc doszedł kompresor. Wrażenia, prawdopodobnie sam kompresor z 1.8 by wystarczył. Zresztą bardziej podoba mi się charakterystyka z kompresorem, duży moment od razu bez kręcenia do 6 czy 7 tys.
Koszty takiego turbienia sprawdzonym kitem 2-3x większy od samego swapowania.
Z mojej perspektywy było tak, że zrobiłem SWAP i jeszcze trochę mi brakowało więc doszedł kompresor. Wrażenia, prawdopodobnie sam kompresor z 1.8 by wystarczył. Zresztą bardziej podoba mi się charakterystyka z kompresorem, duży moment od razu bez kręcenia do 6 czy 7 tys.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

Moim zdaniem turbienie 1.8 ma sens, bo masz zawsze kit ze sobą w razie w. 50Nm wiecej po uturbeiniu niz tylko po swapie na 2.5 i bajerach, jest w sumie adekwatne. Swap na 2.5+frukty zeby wyszlo 50-60Nm wiecej niz w 1.8 to koszt ponad 10 tys zl, wiec 280Nm z uturbenia gdzie koszt jest okolo 20tys zl to w sumie arytmetyczna zaleznosc.
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Przyrost mocy w przypadku turbo kitu bbr procentowo dla silnika 1.8 jest lepszy nawet niż w 2.0 bo ze 126km robi się 231, a moment że 167nm idzie na 280nm. Nie trzeba też zmieniać ECU. Jeśli i tak rozważamy taki pułap cenowy to doładowanie w silniku 1.8 ma spory sens. Jak wspomniano kit można wykorzystać z innymi silnikami również większych pojemności później. Swap na 2.5 to duży postęp w stosunku do seryjnego 1.8 ale do turbo sporo na papierze brakuje, a w rzeczywistości może być odczucie że nawet więcej. Gdybym robił to jeszcze raz to chyba najpierw wrzuciłbym kompresor lub turbo do 1.8, a ewentualnie SWAP później. Oczywiście nie brałem kiedyś pod uwagę postępującej miatozy i naiwnie zakładałem że 2.5 to i tak za dużo
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 639
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
dokładnie tak! Silnik zimny wiec delikatna jazda i tak mniej wiecej 2500-2700 obrotów i tak jak by sie coś przełączyłopavlacos pisze: ↑04 lis 2020, 10:36nie ma chyba sensu, swap na 2.0 /2.5 i tak będzie tańszy, a 1.8 ma jeszcze średnie wałki
chyba że zrobisz, a jak klęknie to będziesz miał graty do czegoś większego, no i udowodnisz niedowiarkom, że się da i 1.8 nie jest taki zły
też tak miałem, niech zgadnę głównie na zimnym takie wrażenie?
