1.8 - 2006 - żywotność

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

03 lis 2020, 5:30

SkyActivy są bardzo tanie. Swap / kolektor / strojenie i pod 200 koni / 230 Nm
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 709
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

03 lis 2020, 7:32

a ten znowu krucjatę zaczyna :ryjezesmiechu:
Załączniki
tytus.jpg
tytus.jpg (81.37 KiB) Przejrzano 1225 razy
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3830
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 lis 2020, 7:35

Dlaczego znak mniejszości?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
bubuu
Posty: 7
Rejestracja: 24 paź 2020, 11:53
Model: Inny
Lokalizacja: Opole

03 lis 2020, 7:57

Pewnie błąd na obrazku i powinno być ⩾2.0 (większe niż lub równe).


Wysłane z mojego Pixel 3 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4741
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

03 lis 2020, 9:02

tytusr pisze:
02 lis 2020, 22:34
Upraszczając 1.8 to padaka
1.8 i upgrejdy z wyjątkiem kompresor/turbo to padaka plus stracona kasa
moze czas na wizyte u terapeuty? Nie warto sie meczyc ... ;)


posiadacze 1.8 w NC na forum byli i beda. No chyba ze juz wszystkie padna i zostana zeswapowane na LF L3 L5 lub cokolwiek ;) Powiem wiecej, niektorym 1.8 wystarcza. Tobie nie, ale to wiemy od dawna :)

MMRS pisze:
03 lis 2020, 5:30
SkyActivy są bardzo tanie. Swap / kolektor / strojenie i pod 200 koni / 230 Nm
podoba mi sie ten pomysl zdecydowanie! a robil to ktos w NC?
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

03 lis 2020, 10:05

Alex pisze:
03 lis 2020, 9:02
tytusr pisze:
02 lis 2020, 22:34
Upraszczając 1.8 to padaka
1.8 i upgrejdy z wyjątkiem kompresor/turbo to padaka plus stracona kasa
moze czas na wizyte u terapeuty? Nie warto sie meczyc ... ;)


posiadacze 1.8 w NC na forum byli i beda. No chyba ze juz wszystkie padna i zostana zeswapowane na LF L3 L5 lub cokolwiek ;) Powiem wiecej, niektorym 1.8 wystarcza. Tobie nie, ale to wiemy od dawna :)

MMRS pisze:
03 lis 2020, 5:30
SkyActivy są bardzo tanie. Swap / kolektor / strojenie i pod 200 koni / 230 Nm
podoba mi sie ten pomysl zdecydowanie! a robil to ktos w NC?
Nie mam pojęcia, ale zważywszy na fakt, że kupiłem silnik 2.0 za 1k to wydaje się to być kusząca perspektywa. Gdybym sprzedał swoją ND, mając budżet chętnie pomajsterkujemy w temacie....szczerze powiedziawszy nawet to maleństwo 1.5 na bank pod 200 koni można zrobić. Ale to mogłoby śmigać w swojej klasie :D
Ludzie jeszcze nie doceniają tych silników chyba....
tytusr
Posty: 553
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

03 lis 2020, 15:33

Ale w sensie SWAP skyactive 2.0 do NC? To będzie trzeba chyba zaprojektować jakis SWAP kit
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 639
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

03 lis 2020, 20:04

tytusr pisze:
02 lis 2020, 22:34
Upraszczając 1.8 to padaka
1.8 i upgrejdy z wyjątkiem kompresor/turbo to padaka plus stracona kasa
Wiesz każdy ma inne oczekiwania. Jak na codzień mam szanse jeździć autami 300-600 koni to wszystko jest padaka a radochą Mazdy jest otwarty dach a nie osiągi. Oczywiście jak by było szybsze to uper ale takie się trafiło i tyle

Widzę że masz rozeznany temat turbo i kompresora. Jakie to są koszty? Mam mega zdrowy silnik i szkoda mi go trochę wymieniać a z 2 strony coś bym tak dołożył do pieca :P

Mówicie że 1,8 nie ma zmiennych faz a ja czuje że jak powoli jadę to między 2,5-3tys obr tak jak by sie coś przełączyło a mam 1,8 :o
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 709
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

04 lis 2020, 10:36

nie ma chyba sensu, swap na 2.0 /2.5 i tak będzie tańszy, a 1.8 ma jeszcze średnie wałki

chyba że zrobisz, a jak klęknie to będziesz miał graty do czegoś większego, no i udowodnisz niedowiarkom, że się da i 1.8 nie jest taki zły :D

też tak miałem, niech zgadnę głównie na zimnym takie wrażenie?
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3830
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

04 lis 2020, 10:53

Moze i ma to sens, o ile jest sie swiadomym ile kosztuje taki set do 1.8.
Jest ich troche w sieci, np BBR. Nie kosztuje malo ale wyniki tez ma dobre i skoro samo BBR jednak wzielo sie za 1.8 i zrobilo do niego set to raczej znaczy to, ze nie jest to zle rozwiazanie. No i zawsze jak klęknie silnik to nadal masz set, a te 1.8 przeciez chodzą za grosze.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 553
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

04 lis 2020, 13:34

Z bbr stage 1 turbo kit z 1.8 otrzymujesz 231 KM i 280Nm momentu. Zabawa jest droga, ale po samym swapie na 2.5 masz 170km i 225-230Nm. Kit z 1.8 można później użyć z większym silnikiem.
Koszty takiego turbienia sprawdzonym kitem 2-3x większy od samego swapowania.

Z mojej perspektywy było tak, że zrobiłem SWAP i jeszcze trochę mi brakowało więc doszedł kompresor. Wrażenia, prawdopodobnie sam kompresor z 1.8 by wystarczył. Zresztą bardziej podoba mi się charakterystyka z kompresorem, duży moment od razu bez kręcenia do 6 czy 7 tys.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3830
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

04 lis 2020, 14:09

Moim zdaniem turbienie 1.8 ma sens, bo masz zawsze kit ze sobą w razie w. 50Nm wiecej po uturbeiniu niz tylko po swapie na 2.5 i bajerach, jest w sumie adekwatne. Swap na 2.5+frukty zeby wyszlo 50-60Nm wiecej niz w 1.8 to koszt ponad 10 tys zl, wiec 280Nm z uturbenia gdzie koszt jest okolo 20tys zl to w sumie arytmetyczna zaleznosc.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 553
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

04 lis 2020, 16:43

Przyrost mocy w przypadku turbo kitu bbr procentowo dla silnika 1.8 jest lepszy nawet niż w 2.0 bo ze 126km robi się 231, a moment że 167nm idzie na 280nm. Nie trzeba też zmieniać ECU. Jeśli i tak rozważamy taki pułap cenowy to doładowanie w silniku 1.8 ma spory sens. Jak wspomniano kit można wykorzystać z innymi silnikami również większych pojemności później. Swap na 2.5 to duży postęp w stosunku do seryjnego 1.8 ale do turbo sporo na papierze brakuje, a w rzeczywistości może być odczucie że nawet więcej. Gdybym robił to jeszcze raz to chyba najpierw wrzuciłbym kompresor lub turbo do 1.8, a ewentualnie SWAP później. Oczywiście nie brałem kiedyś pod uwagę postępującej miatozy i naiwnie zakładałem że 2.5 to i tak za dużo
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3830
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

04 lis 2020, 19:00

No wlasnie, tak jak piszesz. O ile cokolwiek bede robic wiecej w mojej norweskiej 2.0 to predzej rozwaze jakis turbo kit niz SWAP.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 639
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

04 lis 2020, 21:38

pavlacos pisze:
04 lis 2020, 10:36
nie ma chyba sensu, swap na 2.0 /2.5 i tak będzie tańszy, a 1.8 ma jeszcze średnie wałki

chyba że zrobisz, a jak klęknie to będziesz miał graty do czegoś większego, no i udowodnisz niedowiarkom, że się da i 1.8 nie jest taki zły :D

też tak miałem, niech zgadnę głównie na zimnym takie wrażenie?
dokładnie tak! Silnik zimny wiec delikatna jazda i tak mniej wiecej 2500-2700 obrotów i tak jak by sie coś przełączyło :D
ODPOWIEDZ