NA 115KM i 90KM - roznice

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kamil
Posty: 202
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:24

13 maja 2007, 21:07

witam!

jakie sa roznice pomiedzy starszymi modelami na o mocy 115KM, a nowszymi z 90KM ?
chodzi mi glownie o roznice mechaniczne.
od kiedy byly produkowane slabsze wersje? od 1994 roku?

pozdrawiam.
xxx
pitbull2000
Posty: 191
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08

13 maja 2007, 21:28

Od 94, na pewno są różnice w rurach które odchodzą od filtra.
piotr k.
Donator
Donator
Posty: 326
Rejestracja: 13 wrz 2006, 21:51
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

13 maja 2007, 22:49

Silnik 1,6 osłabiono ze 115 do 90 HP w 95 roku, by zróżnicować bardziej moce silników 1,6 i wprowadzonego w 93 roku 1,8. Dopiero gdy odmłodzono Miatę w 98 roku moc znowu zwiększono (do 110 HP). Kupując Miatę z 95 roku sprawdź na tabliczce znamionowej- moc silnika jest zawarta w kodzie VIN. Jak go rozszyfrować możesz zobaczyć na stronie Radka: www.mx5.prv.pl .
piotr k.
kamil
Posty: 202
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:24

13 maja 2007, 23:26

dzieki za odpowiedzi. w jaki sposob oslabiono te silniki? co trzeba wymienic, by z tych 90 otrzymac 115? da sie w miare latwo i tanio?
sek w tym, ze chcialbym miec jak najmlodsze auto, ale jednoczesnie nie chce wersji 90 konnej. wiec idealnie byloby kupic nowsza i wyciagnac z niej te 115.
xxx
pitbull2000
Posty: 191
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08

14 maja 2007, 16:58

Carion pisze:Tylko to chciałem wiedzieć ,Cya

To jest forum publiczne, prywatne sprawy załatwia się na PW.
Nie żebym się wywyższał ponad moderator.
kamil
Posty: 202
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:24

14 maja 2007, 23:32

"oryginalny" czyli 115KM? dobrze zrozumialem?
natomiast ten 90KM to ten sam, ktory byl w 323bg ?
xxx
kamil
Posty: 202
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:24

14 maja 2007, 23:59

Przemek Vonau pisze:
kamil pisze: natomiast ten 90KM to ten sam, ktory byl w 323bg ?


Nie wiem - nie znam się na zwykłych 323. Pewnie w tym, który był produkowany równolegle z NA 90KM.
wlasnie pytam dlatego, ze w latach 94-98 w mazdzie 323 byl silnik 1,5.
1.6 byl wczesniej, wiec konstrukcja juz troche stara.
xxx
Rad Mox
Posty: 273
Rejestracja: 25 sty 2007, 19:11
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

15 maja 2007, 20:50

ważne rzeczy (jeździłem i 90 KM i teram mam 115 KM); wrażenia subiektywne:

1. Nie da się w żaden sposób z 90 KM zrobić w uatwy sposób 115 KM - to są zupełnie inne silniki (jako bazy)

2. W praktycznej codziennej jeździe (również szybkiej) różnice między silnikami są minimalne,

90 KM jest ekologiczne i bardziej ekonomiczne (0,5 - 1l mniej na 100km), ma mocniejszy dół, Wydaje mi się , że ten silnik w MX-5 to to samo co w 323 88KM.
0-100 ok 10,5 s

115 KM - od 4500 rpm zaczyna jechać nieporównywalnie ostro
0-100 8,8 s
silnik jako baza pochodzi z 323 1,6 turbo z lat 80tych (to co pisze Przemek), dlatego zresztą dobrze znosi uturbienie, śmiganie b. często w przedziale 5000-7000 itp


Ja śmigałem obiema wersjami, dla mnie nie ma chwili zastanowienia 115 KM jest duuuzo lepsze, jedyny powód to to co dzieje się powyżej 4500 rpm...
pozdrawiam
Radek

www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
kamil
Posty: 202
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:24

16 maja 2007, 0:27

ok, dzieki Wam za odpowiedzi. zatem bede szukal tylko wersji 115KM. szkoda troche, poniewaz to sa starsze modele, no ale trudno.
taki lajf :wink:

pozdrawiam.
xxx
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

01 lut 2009, 18:41

Czy komputer z 1.6 90 koni podejdzie pod 1.6 115 koni ?? albo moze jakies przeprogramowanie wchodzi w grę?

Pytanie dotyczy również okablowania.
Bialy
Posty: 25
Rejestracja: 25 sty 2009, 15:48
Lokalizacja: Kraków (Mielec)
Kontakt:

14 lut 2009, 16:51

A cos wiecej poza roznicami w silniku? hamulce, zawieszenie? Interesuja mnie roznice wszystkie inne poza tymi stricte w silniku :) bo te juz znam.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2009, 20:13

Obrazek

jest tu ciekawe porównanie pomiędzy 3 silnikami, a chodzi dokładniej o PIN-y
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

25 lut 2009, 15:16

Bardock pisze:jest tu ciekawe porównanie pomiędzy 3 silnikami, a chodzi dokładniej o PIN-y

Ciekawe wykopalisko. Ale zeby 1.6 90km mialo czujnik spalania stukowego??
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
yooziu
Posty: 33
Rejestracja: 03 paź 2009, 9:03
Lokalizacja: Luboń/Poznań
Kontakt:

17 paź 2009, 9:42

sorki za odgrzebanie, ale moje pytanie jest troche inne, czy te silniki mozna przekladac zamiennie? w sensie zamiast 90KM wsadzic 115KM ale goly silnik, bez osprzetu, czy tak da rade? czy w razie czego musze szukac 90KM? i tylko taki wsadzic

Pozdrawiam
MX-5 NA 1.6 & 323F BA owner :)
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

17 paź 2009, 9:58

Moj 115 km padl i wsadzilem do NA z 90 roku silnik z 96 roku z 90 km i smigam :D wiec jak sie dalo w ta strone to moze i da sie w druga :)
Obrazek
Obrazek
moris schawess
Posty: 223
Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
Lokalizacja: wrocław

23 paź 2009, 20:43

WitamJa miałem 90km i zamieniłem na 115 i było wszystko ok.Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

10 lis 2009, 23:06

Odkopie temat i spytam sie czy pokrywy z silnika 115 km z roku 90 i z silnika 90 km z 96 roku sa takie same ?? Bo lezy mi ten stary silnik i zrobilbym polerke tylko chcialbym wiedziec czy pozniej to bedzie pasowac wszystko do siebie :)
Obrazek
Obrazek
sebek.d1
Posty: 94
Rejestracja: 05 sie 2009, 20:17
Lokalizacja: wawa

27 kwie 2010, 18:37

nie widzę tu zadowalającej mnie odp. na postawione pytanie. wiec postawie je inaczej.


załóżmy że mam dwa silniki
1.6 90KM w aucie
1.6 115km uszkodzony w garażu

co trzeba przełożyć ( co musi być sprawne) aby przybyło kucyków pod maską.
i czy w ogóle takie kombinowanie ma sens ?
mała czarna niewywrotna
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

27 kwie 2010, 19:34

To zależy co masz uszkodzone w silniku 115 KM. A najprościej byłoby przełożyć.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

27 kwie 2010, 23:55

a nie prościej przełożyć 1.8? Roboty niewiele więcej, a różnica nieporównywalna.
sebek.d1
Posty: 94
Rejestracja: 05 sie 2009, 20:17
Lokalizacja: wawa

28 kwie 2010, 1:11

z tego co czytam to 1.8 niewiele mocniejszy niz dobre 1.6 115km.
a jesli by sie dalo troche bebechów przelozyc to moglo by byc to najlepsze rozwiazanie na poczatek. gorzej jezeli roznice są faktycznie ogromne. calkiem inny silnik :( ?
mała czarna niewywrotna
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

28 kwie 2010, 7:56

sebek.d1 pisze:a jesli by sie dalo troche bebechów przelozyc to moglo by byc to najlepsze rozwiazanie na poczatek

Kiedyś kopałem w poszukiwaniu odpowiedzi bo nie byliśmy pewni co siedzi w naszej po swapie; nie da się w prosty ani opłacalny sposób przerobić silnika B6-9J na 115-konny B6-ZE.
JarMan
Posty: 252
Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:18
Lokalizacja: Kraków

28 kwie 2010, 8:38

Dobrze a teraz niech mi ktoś powie jak w miarę prosty sposób odróżnić B6-9J od B6- ZE. Jestem właśnie na etapie zmiany silnika bo w nowo zakupionej miatce wystąpiła sytuacja taka jak u tmx89'a, Chce kupić 92/93 z wałem big nose i 8 śrubami na kole pasowym ale nie wiem jak w prosty sposób odróżnić takiego od późniejszych 90 konnych.

- Pozdrawiam J.
" Potentissimus est, qui se habet in potestate "
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

28 kwie 2010, 8:57

spisz nr seryjny z bloku silnika i zadzwoń do ASO :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

28 kwie 2010, 11:51

A ja się tak zastanawiam jak był sens wprowadzenia w 95r. słabszego silnika 90KM?? Każdy wprowadza silniejsze silniki, a tu nagle słabszy… I drugie moje pytanie, dlaczego w latach 95-98 jest tak mało samochodów z silnikiem 1,8 i nieporównywalnie więcej samochodów z silnikiem 1,6?? Czy nasze samochody w tych latach z silnikami 1,8 były o tyle droższe, że ludzie kupowali silniki 90KM??
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

28 kwie 2010, 11:56

diegorx pisze:A ja się tak zastanawiam jak był sens wprowadzenia w 95r. słabszego silnika 90KM??


Był o tym wielokrotnie.

Różnica między 115KM 1.6 a 130KM 1.8 była na tyle mała, ze nie warto było dopłacać do 1.8... Mazda wprowadziła silnik 90 konny by poprawić sprzedaż 1.8 - i tak nie specjalnie to wyszło ;)

Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

28 kwie 2010, 11:58

diegorx pisze:A ja się tak zastanawiam jak był sens wprowadzenia w 95r. słabszego silnika 90KM?? Każdy wprowadza silniejsze silniki, a tu nagle słabszy… I drugie moje pytanie, dlaczego w latach 95-98 jest tak mało samochodów z silnikiem 1,8 i nieporównywalnie więcej samochodów z silnikiem 1,6?? Czy nasze samochody w tych latach z silnikami 1,8 były o tyle droższe, że ludzie kupowali silniki 90KM??

1.8 też nie był tytanem momentu obrotowego a przyspieszenie do 100 było zbliżone przez zastosowanie dłuższego dyfra. Coś trzeba było zrobić, żeby się sprzedawał.:)
Co do drugiej części twojego pytania - wcale nie jest ich mało. Jest ich mało w Polsce, gdzie auto kilkunastoletnie ma kosztować góra dziesięć tysięcy i ceny, za jakie wystawiają je dbający właściciele na mobile.de po tej stronie Odry często przekreślają sprawę. Inna sprawa, że z ich stanem też bywa różnie.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/miniSearch.html?isSearchRequest=true&minPrice=&maxPrice=8001&minFirstRegistrationDate=1994-01-01&maxFirstRegistrationDate=1997-12-31&minMileage=&maxMileage=&ambitCountry=&zipcode=&export=NO_EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&__lp=39&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

28 kwie 2010, 12:20

spilner pisze:http://suchen.mobile.de/f...String=&lang=de



7990 euro :!: Chyba wstawię do swojej nowy dach , naprawię w końcu drzwi, i wystawię na mobile :mrgreen: . A jeśli się sprzeda to poszukam nbfl :mrgreen:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ODPOWIEDZ