Problem z klimatyzacja w NA konkretny przypadek

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

perosz
Posty: 61
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:30
Lokalizacja: Brighton/Bydgoszcz

18 cze 2010, 20:43

Witam dzisiaj zauwazylem ze w mojej mazdzioszce klima nie dziala :(
Problem jest dziwny przynajmniej dla mnie :)
Otoz od jakiegos czasu slabo chlodzila mialem sie wybrac w najblizszym czasie na serwis klimy napelnienie itd.
No ale dzisiaj chyba cos sie skilerowalo. Zawsze jak wlaczalem klime na luzie obroty silnika wyraznie sie podnosily z 800 do 1000-1100 obrotow.
A teraz nic ani troszke tak jak by klima nie stawiala zadnego oporu.
Z tego wykoncypowalem ze sie pewnie nie wlacza wcale. (podswietlenie A/C sie zapala)

No i teraz pytanie do szpecow czy to wina elektryko-elektroniki czy moze samej klimy???
Ja obstawiam jakies kabelkowe akcje bo nawet popsuty kompresor klimy jakis zauwazalny opor powinien stawiac no ale ja mam racje tylko jak sie nie myle :) Moze ktos juz mial taki problem ???
Bardzo prosze o pomoc bo sie cieplo robi :)
Wiem wiem dach mozna otwierac w mx5 w razie upalu ale czasem fajnie jak chlodek powieje :grin:
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

18 cze 2010, 20:51

Na początek wypinasz kostke czujnika gazu i zwierasz styki na kostce(oczywiście przy pracujacym silniku i włączonej klimie)... Dowiesz się w ten sposób czy masz gaz w układzie. Jeśli to brak gazu to włączy się sprężarka i wentylator. Jeśli wtedy sprężarka się nie włączy, a włączy się wentylator to znaczy, że nie tylko nie masz gazu ale i padł Ci elektromagnes. Może warto pojechac do jakiegoś serwisu klimy??
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

18 cze 2010, 20:53

perosz, posprawdzaj wszystkie kabelki od klimy jak mówisz że zaczęła wolniej chodzić może któryś kabel się wypiął przy okazji zaśniedziały warto przelecieć je papierkiem ściernym może coś więcej pomoże Ci uzytkownik Cabriofun on ma klimkę w NA .. na odległość ciężko coś zdiagnozować :sad: widzę że AroJano, obeznany w te klocki :wink:
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

18 cze 2010, 21:02

Skrzypul pisze:perosz, posprawdzaj wszystkie kabelki od klimy jak mówisz że zaczęła wolniej chodzić


Gaz się powoli ulatniał... Brak gazu i przestała działać :cool:
perosz
Posty: 61
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:30
Lokalizacja: Brighton/Bydgoszcz

18 cze 2010, 21:24

Dzieki za szybka odpowiedz :)
Od rana bede dzialal z kabelkami a jak polegne to skocze do warsztatu niech oni sie martwia jak to naprawic :)
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

18 cze 2010, 22:09

hej, wiem o co chodzi z klimą...nie chodzi tylko o otwarty dach. gdyby nie klima to wrócił bym w stanie ciekłym z wyprawy na chorwacje. U mnie obecnie nie ma gazu. bo jakaś kolejna rureczka się poddała. Ale nawet jak uruchamiam klime bez czynnika to obroty się zwiększają. Cokolwiek sie stało to małe piwo w porównaniu ze znalezieniem goscia który nabije ci klime czynnikiem zastępczym do freonu czyli r12. tak wiec potrzebujesz r409 lub r413. znalezienie kogos takiego i znającego się na starych klimatyzacjach graniczyło u mnie z cudem. ale udało się klima działała ponad 1.5 roku. sam musze sie znowu zając tematem ;-)

powodzenia
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

19 cze 2010, 2:40

perosz pisze:Dzieki za szybka odpowiedz :)
Od rana bede dzialal z kabelkami a jak polegne to skocze do warsztatu niech oni sie martwia jak to naprawic :)


Ja bym nawet nie eksperymentował, bo jak Arojano napisał przy spadku ciśnienia po prostu sprężarka się nie włączy - a szkoda coś zewrzeć przypadkiem. Do firmy i nabić z markerem, a dalej zobaczyć co jest nieszczelne. Stawiam na sprężarkę albo rurki idące w przednim pasie ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
perosz
Posty: 61
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:30
Lokalizacja: Brighton/Bydgoszcz

19 cze 2010, 8:50

Ok to mnie zniecheciles do kombinowania.
Jade do szpecow :grin:
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

19 cze 2010, 8:55

Szpece powiedzą, że chłodnica klimy jest do wymiany... I niestety będą mięli rację...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
perosz
Posty: 61
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:30
Lokalizacja: Brighton/Bydgoszcz

19 cze 2010, 9:14

No to bomba nie ma jak to optymistyczna wiadomosc z ran :)
Znowu kasa poleci:)

Ja mieszkam w Anglii a jak mam jechac do tutejszych szpecy to az mnie czesie :evil:
Oni potrafia wszystko naprawic na tasme i klej, to jest zajebiscie przerazajace a do tego jak ci wystawia rachunek to nic tylko skakac z mostu :shock:
Normalnie jak w Polsce z polofiksami i maluchami w poprzednim ustroju.
Jak bylem na przegladzie z mazda to laska przyjechala toyota previa ze zbitym tylnym reflektorem w miejscu gdzie jest kierunkowskaz to jej powiedzieli ze ma se zalepic tasma klejaca bezbarwna i wtedy spoko przejdzie przedlad :!: :!: :!:

Normalnie KAMBODJA :grin:
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

12 mar 2014, 21:22

perosz pisze:No to bomba nie ma jak to optymistyczna wiadomosc z ran :)

Znowu kasa poleci:)



Ja mieszkam w Anglii a jak mam jechac do tutejszych szpecy to az mnie czesie :evil:

Oni potrafia wszystko naprawic na tasme i klej, to jest zajebiscie przerazajace a do tego jak ci wystawia rachunek to nic tylko skakac z mostu :shock:


Ja tez mam dokladnie taki sam problem jak Ty i tez jestem w UK. W poprzedniej Mazdzie Premacy tez tak bylo i gazowanie nic nie dalo. Na koniec idiota wyssal mi caly gaz i kazal zaplacic 100 funtow za fatyge. Powiedzialem, ze nie zaplace bo nie naprawil wiec sie wkur*&. Tragedia.
Wracajac do tematu jesli ogarniesz co u Ciebie bylo z ta kilma to prosze daj znac bo u mnie wyglada to dokladnie identycznie.
There's someone in my head but it's not me.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

12 mar 2014, 21:27

Kolega ostatnio był na forum 1,5 roku temu, więc na pewno Ci odpisze. Pracujesz w archeologii? :D
Obrazek
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

12 mar 2014, 23:24

fifomaniak pisze:Kolega ostatnio był na forum 1,5 roku temu, więc na pewno Ci odpisze. Pracujesz w archeologii? :D

No to co mam zrobic? Zalozyc nowy temat? Jak nie on to moze ktos inny odpisze...
Pracowalem w Acme we Wroclawiu przy budowie A4 jako archeolog w latach 1999-2002
There's someone in my head but it's not me.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

03 lis 2014, 11:59

za schowkiem pasażera idą dwa kabelki od klimy

Obrazek

ktoś wie jak powinny być podłączone? jak na obrazku czy w odwrotnej kolejności?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

03 lis 2014, 12:04

kammich pisze:za schowkiem pasażera idą dwa kabelki od klimy

Obrazek

ktoś wie jak powinny być podłączone? jak na obrazku czy w odwrotnej kolejności?

Napisz do Tycjana on u siebie montowal, to powinien wiedziec.
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

03 lis 2014, 12:31

Już nieaktualne. Problemem okazał się brak gazu w układzie a po zagazowaniu do wymiany był jeszcze zawór kontrolny kompresora sprężarki. Teraz już wszystko działa. Za to smród po odpaleniu nieużywanej przez wiele lat klimy był tak paskudny jakby się 10 psów zeżygało w aucie. Na nieszczęście testując miałem założony hard-top :(
Ostatnio zmieniony 04 lis 2014, 22:41 przez Uadrol, łącznie zmieniany 1 raz.
There's someone in my head but it's not me.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 lis 2014, 22:24

kammich pisze:ktoś wie jak powinny być podłączone? jak na obrazku czy w odwrotnej kolejności?

to stycznik termiczny, więc powinno mu być kompletnie wszystko jedno jak je podłaczysz.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ