Strona 1 z 1

[NB] Szarpanie, nierówna praca silnika po uruchomieniu

: 28 gru 2018, 17:50
autor: Yeltrz
Cześć,

Od niedawna jestem posiadaczem MX-5 NB z silnikiem 1.6. Od samego początku działy się dwie rzeczy: po uruchomieniu silnika obroty przez kilka sekund spadały bardzo nisko (tak jakby samochód przygasał i wypadały zapłony) i silnik pracował nierówno, po czym się stabilizowały na około 1100 obr. / min. i wszystko wracało do normy (poza podwyższonymi cały czas obrotami). Dzisiaj po rozgrzaniu się silnika zaczęło się szarpanie podczas przyspieszania na niższych obrotach. Gdzie szukać przyczyny?

Dodatkowo dopiero jakiś czas po zakupie zauważyłem, że ktoś prawdopodobnie wylutował/uszkodził diodę od Check Engine we wskaźnikach, nie zapala się po przekręceniu stacyjki. Chyba że tak ma być?

Re: [NB] Szarpanie, nierówna praca silnika po uruchomieniu

: 28 gru 2018, 18:19
autor: mutra
To 99 rocznik? Masz tam złącze OBD? (powinno być koło bezpieczników, w kabinie)

Re: [NB] Szarpanie, nierówna praca silnika po uruchomieniu

: 28 gru 2018, 22:13
autor: VooR
mutra pisze:To 99 rocznik? Masz tam złącze OBD? (powinno być koło bezpieczników, w kabinie)
A OBD nie było przypadkiem dopiero od NBFL?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Re: [NB] Szarpanie, nierówna praca silnika po uruchomieniu

: 29 gru 2018, 1:22
autor: mutra
Nie wiem, dlatego zapytalem.

Re: [NB] Szarpanie, nierówna praca silnika po uruchomieniu

: 29 gru 2018, 10:25
autor: Yeltrz
mutra pisze:
28 gru 2018, 18:19
To 99 rocznik? Masz tam złącze OBD? (powinno być koło bezpieczników, w kabinie)
Tak, 99 rocznik. Nie ma złącza OBD.

Re: [NB] Szarpanie, nierówna praca silnika po uruchomieniu

: 29 gru 2018, 13:22
autor: mutra
Yeltrz pisze:
29 gru 2018, 10:25
mutra pisze:
28 gru 2018, 18:19
To 99 rocznik? Masz tam złącze OBD? (powinno być koło bezpieczników, w kabinie)
Tak, 99 rocznik. Nie ma złącza OBD.
kody usterek możesz sprawdzić wpinając się do złącza diagnostycznego pod maską:
https://mx5diy.blogspot.com/2015/04/ret ... r-mx5.html
poza tym z objawów które opisałeś to:
Spadające obroty mogą być przez lewe powietrze, brudną przepustnicę.
wypadające zapłony przez stare świece/kable / uszkodzoną cewkę.
jest też kwestia wadliwego czujnika położenia wałka

Ja bym zaczął od sprawdzenia czy nie wypluwa błędów, potem sprawdził czy nie ma lewego powietrza. Zajrzyj w przepustnicę i zobacz czy nie jest brudna. wymień swiece/kable jeżeli nie były wymieniane. Znajdź na forum posty o uszkodzony czujniku wałka/wału i zobacz czy twoje objawy pasują