Wolne obroty na zimnym Nb 1.8

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Demon
Posty: 487
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

03 paź 2024, 13:26

Problem z gasnącą miatą
Po odpaleniu chodzi normalnie na ssaniu ale jakby za szybko z niego schodzi i przygasa albo gaśnie całkiem jeśli zostawi się ją na wolnych obrotach. Gdy już sie zagrzeje jest ok
Problem pojawił się po zmianie kolektora na 4:1 od Andiego i stożka bo ori puszka sie nie mieści
Wymieniony:
Krokowy (używka)
Czujnik temp płynu
Sonda w katalizatorze
Auto nadal za szybko schodzi z ssania i czasem przez to przygasa. Gdy już sie zagrzeje nie ma problemu, jeździ, odpala, trzyma obroty
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4753
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

03 paź 2024, 18:22

Odkrec śrubę regulacji wolnych obrotów. A najlepiej ja wykrec, wyczyść kanał, wkręć z powrotem i wyreguluj

powered by RomDrop :-D

pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 487
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

04 paź 2024, 9:31

Ta co jest na górze przepustnicy?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4753
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 paź 2024, 10:00

Tak, za zaślepką

powered by RomDrop :-D

pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 487
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

04 paź 2024, 11:48

O tą chodzi
Bo ja nie mam zaślepki żadnej
Załączniki
IMG_20241004_124738.jpg
IMG_20241004_124738.jpg (2.25 MiB) Przejrzano 879 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4753
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 paź 2024, 13:13

to

jesli to NA to jest jeszcze zawor termiczny na gorze kolektora ssacego
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 487
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

12 paź 2024, 11:50

Nie wykręcałem tej śruby ale zdjołem rure z przepustnicy i zapsikałem grubo preparatem do czyszczenia przepustnic. Nadal bardzo szybko zeszło z obrotów a po 3min na wolnych zszedł do 500rpm i chodził jak traktor. Próbowałem regulować tą śrubką to jakby nie reagował
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4753
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

12 paź 2024, 14:05

Może kanał wolnych obrotów jest zasyfiony i dlatego nie reaguje na regulację?

I na kwestia - jak luzy zaworowe?

powered by RomDrop :-D

pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 487
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

12 paź 2024, 14:38

Przepustnica z kanałami wygląda całkiem czysto ale też je tam tym preparatem zapsikałem. Jak krokowy wymieniałem to
kanały z krokowca też czyściłem. Jak silnik ciepły obroty są ok. Tylko za prędko z ssania schodzi
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4753
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 paź 2024, 12:42

Demon pisze:
12 paź 2024, 14:38
Przepustnica z kanałami wygląda całkiem czysto ale też je tam tym preparatem zapsikałem. Jak krokowy wymieniałem to
kanały z krokowca też czyściłem. Jak silnik ciepły obroty są ok. Tylko za prędko z ssania schodzi
kanał wolnych obrotow, ten regulowany srubką jest inny niż do zaworu wolnych obrotow o ile pamietam. Ta regulacja powinna mieć jakiś wpływ. By uzyskać jakieś obroty potrzebna jest określona ilość powietrza, odkrecajac obejscie powodujemy że ilość powietrza przybywa więc albo obroty powinny wzrosnąć albo zawór się przymknąć i wtedy zostaną te same. Obroty na zimnym powinny być większe niż na gorącym stąd potrzebna ilość powietrza jest większa, pytanie na ile % wtedy zawór pracuje, czy nie blisko maksimum.

podlaczylbym Forscana i zobaczył na ile % ustawia się zawor wolnych obrotow na zimno i na gorąco. Możnaby też podejrzeć jakie temperatury widzi sterownik i inne parametry, może problem jest gdzies indziej niż kopiemy :lol:

tak, do NB da się podlaczyc Forscana, po linii K. Albo na pająka z gniazda diagn do wtyczki obd (masa, +12 i linia K) albo uzywajac przejsciowki mazda-obd2
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
ODPOWIEDZ