[NB] Hardtop na dach pod perseningiem czy bez?
nie wiem który wariant jest lepszy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Cześć.
Dziś mam zamiar założyć "hełm" na auto a mianowicie Hardtop. I mam dylemat...
Słyszałem, że można zakładać HT na założony wcześniej persening (ta szmata do pokrycia złożonego dachu miękkiego) bo wtedy ładniej wygląda i nie brudzi się złożony ST.
Mam tylko jedną wątpliwość - HT ma takie dwie "łapy" które przytrzymują złożony Softtop za klamry w pozycji złożonej, żeby nie podskakiwał na wybojach. Jeśli założę persening to te łapy będą naciskać na klamry przez persening. Pytanie czy takie rozwiązanie nie wpłynie negatywnie na persening właśnie? Mam jasną tapicerę i obawiam się że w miejscu styku "łap" HT i perseningu powstaną jakieś ślady czy wytarcia po kilku miesiącach "pracowania" HT na klamrach dachu Softtopa...
Czy ktoś z szanownych użytkowników stosował wariant HT=>Persening=>Auto i może coś powiedzieć o zużyciu perseningu po takim montażu?
Dziś mam zamiar założyć "hełm" na auto a mianowicie Hardtop. I mam dylemat...
Słyszałem, że można zakładać HT na założony wcześniej persening (ta szmata do pokrycia złożonego dachu miękkiego) bo wtedy ładniej wygląda i nie brudzi się złożony ST.
Mam tylko jedną wątpliwość - HT ma takie dwie "łapy" które przytrzymują złożony Softtop za klamry w pozycji złożonej, żeby nie podskakiwał na wybojach. Jeśli założę persening to te łapy będą naciskać na klamry przez persening. Pytanie czy takie rozwiązanie nie wpłynie negatywnie na persening właśnie? Mam jasną tapicerę i obawiam się że w miejscu styku "łap" HT i perseningu powstaną jakieś ślady czy wytarcia po kilku miesiącach "pracowania" HT na klamrach dachu Softtopa...
Czy ktoś z szanownych użytkowników stosował wariant HT=>Persening=>Auto i może coś powiedzieć o zużyciu perseningu po takim montażu?
george79
Ja obstawiam, że ślady z czasem pojawią się napewno...
Wręcz wcale nie zdziwiłbym się jeśli z czasem porobiły by się w miejscach styku przetarcia na wylot. Niby guma ale ciągle pracuje więc zmęczenie materiału z biegiem czasu i kilometrów niemal pewne.
Wręcz wcale nie zdziwiłbym się jeśli z czasem porobiły by się w miejscach styku przetarcia na wylot. Niby guma ale ciągle pracuje więc zmęczenie materiału z biegiem czasu i kilometrów niemal pewne.

SPIDI
Spidi pisze:Ja obstawiam, że ślady z czasem pojawią się napewno...
Wręcz wcale nie zdziwiłbym się jeśli z czasem porobiły by się w miejscach styku przetarcia na wylot. Niby guma ale ciągle pracuje więc zmęczenie materiału z biegiem czasu i kilometrów niemal pewne.
No to chyba zrezygnuje z perseningu - wolę mieć go w całości na wiosnę niż teraz mieć ładniejszą dechę pod HT

Swoją drogą zobaczę co napisane jest w instrukcji MX-5...
george79
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Ja polecam wersje z perseningiem. Działa jak dodatkowa uszczelka - wycisza 

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


Sigma pisze:Ja polecam wersje z perseningiem. Działa jak dodatkowa uszczelka - wycisza
Za późno dla mnie już


Swoją drogą działa jako dodatowa uszczelka pomiędzy ... dachem z uszczelką a autem?
Jakaś duża różnica podczas jazdy?
george79
george79 pisze:Za późno dla mnie już


Przecież to nie swap silnika

zdjąć HT, założyć per..., założyć HT = 10 min. z przerwą na łyk talentu

pzdr
516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
vox pisze:george79 pisze:
Przecież to nie swap silnika![]()
zdjąć HT, założyć per..., założyć HT = 10 min. z przerwą na łyk talentu![]()
Zdjąć, odłożyć, podnieść i założyć to max 1min.
Założenie perseningu trwa 5 razy dłużej...

SPIDI
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
Ja w tym tygodniu też zakładam HT (bez perseningu), wczoraj oficjalnie zamknąłem sezon top-down
Morena pisze:ja również czas na HT nastał![]()
Ale wy tak na serio?
U mnie od zeszłego roku weszła zasada. Nie ma śniegu, nie ma HT.
Jak jest zimno, jest pilotka od tego żeby czachę chronić

.
Dla mnie to już hard core.
Od piątku mam już HT na aucie a i tak śmigam tylko jak jest sucho i słonecznie.
Dlamnie jazda Mazdą bez dachu poniżej +15 kresek na termometrze przestaje być przyjemna.
No ale co kto lubi... Motorem jeździłem zawsze jak było od +5 w górę a teraz już maruszę znacznie szybciej - starość nie radość!?
Od piątku mam już HT na aucie a i tak śmigam tylko jak jest sucho i słonecznie.
Dlamnie jazda Mazdą bez dachu poniżej +15 kresek na termometrze przestaje być przyjemna.
No ale co kto lubi... Motorem jeździłem zawsze jak było od +5 w górę a teraz już maruszę znacznie szybciej - starość nie radość!?

SPIDI
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
Spidi pisze:starość nie radość!?
Kupiłeś miatkę na kryzys wieku średniego?

Ja cały czas to słyszę.
Co do meritum tematu to nie wyobrażam sobie założenia HT na persening. Może na czarny tak, ale beżowy obstawiam, że wyglądałby jak szmata po jednej zimie.
.
george79 pisze:Oj taam, niby łatwe, a skrzynke piwka trzeba wypić
Ha ha, +1 za ten tekst


"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Don Corleone pisze:Spidi pisze:starość nie radość!?
Kupiłeś miatkę na kryzys wieku średniego?![]()
heheh nie do końca - jeszcze nawet nie świętowałem 30tki...

Kupiłem bo chciałem upiec dwie pieczenie na jednym ogniu - sprawić frajdę żonie, żeby miała fajne autko a jednocześnie żebym ja miał z niego fun w weekendy czy od czasu do czasu wieczorami.
Drugie założenie udało się spełnić w 100%. Pierwszego niestety nie...

SPIDI
Spidi pisze:Drugie założenie udało się spełnić w 100%. Pierwszego niestety nie...
To co teraz? sprawić radość cudzej żonie ?

Co do HT to się nie czepiajcie - od wypadu sudeckiego co drugi dzien mam temperaturę około 38 stopni, założyłem HT by mnie nie kusiło Top Down

george79
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Eeeee, łatwo też mówić. Ja HT trzymam 200km od domu, więc nie mogę sobie założyć kiedy chce... :/ U mnie dach trafia na auto w ten weekend.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry

