[NB] Hardtop na dach pod perseningiem czy bez?

nie wiem który wariant jest lepszy

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

george79
Posty: 154
Rejestracja: 12 cze 2011, 11:28
Lokalizacja: Pęsy / Warszawa

17 paź 2011, 17:09

Cześć.

Dziś mam zamiar założyć "hełm" na auto a mianowicie Hardtop. I mam dylemat...
Słyszałem, że można zakładać HT na założony wcześniej persening (ta szmata do pokrycia złożonego dachu miękkiego) bo wtedy ładniej wygląda i nie brudzi się złożony ST.

Mam tylko jedną wątpliwość - HT ma takie dwie "łapy" które przytrzymują złożony Softtop za klamry w pozycji złożonej, żeby nie podskakiwał na wybojach. Jeśli założę persening to te łapy będą naciskać na klamry przez persening. Pytanie czy takie rozwiązanie nie wpłynie negatywnie na persening właśnie? Mam jasną tapicerę i obawiam się że w miejscu styku "łap" HT i perseningu powstaną jakieś ślady czy wytarcia po kilku miesiącach "pracowania" HT na klamrach dachu Softtopa...

Czy ktoś z szanownych użytkowników stosował wariant HT=>Persening=>Auto i może coś powiedzieć o zużyciu perseningu po takim montażu?
george79
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

17 paź 2011, 17:16

Ja obstawiam, że ślady z czasem pojawią się napewno...
Wręcz wcale nie zdziwiłbym się jeśli z czasem porobiły by się w miejscach styku przetarcia na wylot. Niby guma ale ciągle pracuje więc zmęczenie materiału z biegiem czasu i kilometrów niemal pewne. :roll:
SPIDI
george79
Posty: 154
Rejestracja: 12 cze 2011, 11:28
Lokalizacja: Pęsy / Warszawa

17 paź 2011, 17:18

Spidi pisze:Ja obstawiam, że ślady z czasem pojawią się napewno...
Wręcz wcale nie zdziwiłbym się jeśli z czasem porobiły by się w miejscach styku przetarcia na wylot. Niby guma ale ciągle pracuje więc zmęczenie materiału z biegiem czasu i kilometrów niemal pewne. :roll:


No to chyba zrezygnuje z perseningu - wolę mieć go w całości na wiosnę niż teraz mieć ładniejszą dechę pod HT ;). W czarnej tapicerce mogłoby to nie być widać ale na jasnym to pewnie wylezie szybko.

Swoją drogą zobaczę co napisane jest w instrukcji MX-5...
george79
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

18 paź 2011, 13:29

Ja polecam wersje z perseningiem. Działa jak dodatkowa uszczelka - wycisza ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
george79
Posty: 154
Rejestracja: 12 cze 2011, 11:28
Lokalizacja: Pęsy / Warszawa

18 paź 2011, 13:40

Sigma pisze:Ja polecam wersje z perseningiem. Działa jak dodatkowa uszczelka - wycisza ;)


Za późno dla mnie już :(. Wczoraj naciągnąłem już HT bez perseningu ;).
Swoją drogą działa jako dodatowa uszczelka pomiędzy ... dachem z uszczelką a autem?
Jakaś duża różnica podczas jazdy?
george79
vox
Posty: 886
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

19 paź 2011, 7:13

george79 pisze:Za późno dla mnie już
:?: :roll:
Przecież to nie swap silnika :lol:
zdjąć HT, założyć per..., założyć HT = 10 min. z przerwą na łyk talentu :lol:

pzdr
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

19 paź 2011, 11:22

vox pisze:
george79 pisze:
Przecież to nie swap silnika :lol:
zdjąć HT, założyć per..., założyć HT = 10 min. z przerwą na łyk talentu :lol:

Zdjąć, odłożyć, podnieść i założyć to max 1min.
Założenie perseningu trwa 5 razy dłużej... :wink:
SPIDI
george79
Posty: 154
Rejestracja: 12 cze 2011, 11:28
Lokalizacja: Pęsy / Warszawa

19 paź 2011, 12:03

Oj taam, niby łatwe, a skrzynke piwka trzeba wypić ;)
george79
Buago
Posty: 218
Rejestracja: 22 maja 2010, 11:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała

19 paź 2011, 12:53

Ja w tym tygodniu też zakładam HT (bez perseningu), wczoraj oficjalnie zamknąłem sezon top-down :cry:
Awatar użytkownika
Morena
Posty: 1320
Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

19 paź 2011, 12:56

ja również czas na HT nastał :cry:
zaMIATAcz
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

19 paź 2011, 13:13

Ja w tym tygodniu też zakładam HT (bez perseningu), wczoraj oficjalnie zamknąłem sezon top-down :cry:
Morena pisze:ja również czas na HT nastał :cry:

Ale wy tak na serio?

U mnie od zeszłego roku weszła zasada. Nie ma śniegu, nie ma HT.
Jak jest zimno, jest pilotka od tego żeby czachę chronić :mrgreen:
.
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

19 paź 2011, 13:30

Dobrze Gada polać mu :D nie ma śniegu nie ma deszczu zawsze Top Down. ewentualnie najpierw nagrzać dach żeby chciał się otworzyć bez zbednego naciagania
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

19 paź 2011, 19:11

Dla mnie to już hard core.
Od piątku mam już HT na aucie a i tak śmigam tylko jak jest sucho i słonecznie.
Dlamnie jazda Mazdą bez dachu poniżej +15 kresek na termometrze przestaje być przyjemna.
No ale co kto lubi... Motorem jeździłem zawsze jak było od +5 w górę a teraz już maruszę znacznie szybciej - starość nie radość!? :wink:
SPIDI
Kołek
Posty: 228
Rejestracja: 28 mar 2011, 14:49
Lokalizacja: Maków / WWA

19 paź 2011, 19:23

Ja praktycznie cały czas jeżdżę top down - mina ludzi bezcenna :mrgreen:
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

19 paź 2011, 19:35

Mam podobnie.. brak deszczu = dach w dół, ale raczej to my jesteśmy dziwni.. ja na rowerze jeździłem do -10C (choć tu już mi się powoli znudziło i nie z takim zapałem się zbieram).
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

19 paź 2011, 19:37

Spidi pisze:starość nie radość!?

Kupiłeś miatkę na kryzys wieku średniego? :wink:
Ja cały czas to słyszę.


Co do meritum tematu to nie wyobrażam sobie założenia HT na persening. Może na czarny tak, ale beżowy obstawiam, że wyglądałby jak szmata po jednej zimie.
.
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

19 paź 2011, 20:01

george79 pisze:Oj taam, niby łatwe, a skrzynke piwka trzeba wypić


Ha ha, +1 za ten tekst :) Poprawiłeś mi nastrój :)
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

19 paź 2011, 20:24

Don Corleone pisze:
Spidi pisze:starość nie radość!?

Kupiłeś miatkę na kryzys wieku średniego? :wink:


heheh nie do końca - jeszcze nawet nie świętowałem 30tki... :razz:
Kupiłem bo chciałem upiec dwie pieczenie na jednym ogniu - sprawić frajdę żonie, żeby miała fajne autko a jednocześnie żebym ja miał z niego fun w weekendy czy od czasu do czasu wieczorami.
Drugie założenie udało się spełnić w 100%. Pierwszego niestety nie... :lol:
SPIDI
george79
Posty: 154
Rejestracja: 12 cze 2011, 11:28
Lokalizacja: Pęsy / Warszawa

19 paź 2011, 20:49

Spidi pisze:Drugie założenie udało się spełnić w 100%. Pierwszego niestety nie... :lol:


To co teraz? sprawić radość cudzej żonie ? ;)

Co do HT to się nie czepiajcie - od wypadu sudeckiego co drugi dzien mam temperaturę około 38 stopni, założyłem HT by mnie nie kusiło Top Down ;)
george79
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

20 paź 2011, 8:48

Eeeee, łatwo też mówić. Ja HT trzymam 200km od domu, więc nie mogę sobie założyć kiedy chce... :/ U mnie dach trafia na auto w ten weekend.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
ODPOWIEDZ