
[NB] podłączenie ECUmajstra
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Obawiam się, że raczej nikt nie posiada gotowego schematu.
Powiem w tej kwestii tyle, tak na prawdę potrzebujesz wiring diagram do MX-5 i nic więcej. Jeśli będziesz wiedział, który kabel jest czym we wiązce przy komputerze to problemu nie będzie.
Jak chcesz podpiąć EM'a? Jako typową świnię czy chcesz sterować bezpośrednio wtryskami?
Jeśli nie ogarniesz tematu to mógłbym popełnić prosty schemat i go udostępnić - jednak zapewne nie wcześniej jak przed weekendem.
Powiem w tej kwestii tyle, tak na prawdę potrzebujesz wiring diagram do MX-5 i nic więcej. Jeśli będziesz wiedział, który kabel jest czym we wiązce przy komputerze to problemu nie będzie.
Jak chcesz podpiąć EM'a? Jako typową świnię czy chcesz sterować bezpośrednio wtryskami?
Jeśli nie ogarniesz tematu to mógłbym popełnić prosty schemat i go udostępnić - jednak zapewne nie wcześniej jak przed weekendem.
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
sterowanie w OL odpada więc będzie typową świnką do korekcji dawki wtrysku i kąta wyprzedzenia zapłonu plus procedura startowa
może w przyszłości konwersja z MAF na MAP oraz ITB
i jak by się dało to pojedyncze ceweczki zapłonowe

może w przyszłości konwersja z MAF na MAP oraz ITB

Ostatnio zmieniony 02 sie 2011, 12:37 przez snafu, łącznie zmieniany 1 raz.
Mazda mx5 NB 1,8 00r
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
snafu pisze:konta wyprzedzenia zapłonu
Zapomnij, jedyne co możesz zrobić, to cofnąć go do około 8-9 stopni, później zapłony zaczną wypadać. Nie przyśpieszysz go. Warto to robić? Na samym MAFie korygowanie dawki bez szerokopasmówki... co chcesz tym ugrać?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
snafu pisze:szerokopasmówka też będzie
zawsze można przerobić kolo z przody by zwiększyć wyprzedzenie kąta bazowego a potem z niego odejmować gdy wejdzie w stukowe
Myśleliśmy o tym, bez sensu ryzykiem rozwalenia silnika - pomyśl o MSie i pełnym sterowaniu lepiej. Do tego co chcesz zrobić, będzie to dużo sensowniejsze rozwiązanie.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
a niby czym chcesz rozwalić ten silnik ?? metoda sprawdza się bez problemu na aparatach zapłonowych to czemu nie ma sprawdzić się tutaj
zresztą auto od samego początku jak je kupiłem jeździło na wyprzedzonym zapłonie bo poprzedni właściciel zmienił miejsce zamocowania czujnika położenia wału ale wróciłem do ustawienia fabrycznego bo dudnił z dolotu przy schodzeniu z obrotów
z ECUmasterem mogę się pozbyć tego efektu i poprawić elastyczność silnika w średnich zakresach

zresztą auto od samego początku jak je kupiłem jeździło na wyprzedzonym zapłonie bo poprzedni właściciel zmienił miejsce zamocowania czujnika położenia wału ale wróciłem do ustawienia fabrycznego bo dudnił z dolotu przy schodzeniu z obrotów
z ECUmasterem mogę się pozbyć tego efektu i poprawić elastyczność silnika w średnich zakresach
Mazda mx5 NB 1,8 00r
schemat podlaczenia u mnie ( w bp silniki 128km z turbinka;komputer moze sie roznic wiec piny moga sie nie zgadzac, ale to tylko kwestia weryfikacji z pdfem)det3 z emulacja przeplywomierza i ebc na drugim wyjsciu pwm
mase i 12v mam pociagniete bezposrednio z aku przez przekaznik glowny,ale mozna tak jak na rysunku.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/718/schematpiwo.png/]
[/url]
mase i 12v mam pociagniete bezposrednio z aku przez przekaznik glowny,ale mozna tak jak na rysunku.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/718/schematpiwo.png/]

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
piwo, ale ten dokument jest ogólniedostępny, więc po co jego zrzut tu?
snafu właśnie nieudolnym i mechanicznym ustawianiem zapłonu. Po to wszystko można klikać cyfrowo, żeby nie trzeba było rozwiercać żadnych kółek
snafu właśnie nieudolnym i mechanicznym ustawianiem zapłonu. Po to wszystko można klikać cyfrowo, żeby nie trzeba było rozwiercać żadnych kółek

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
jak ogolnie dostepny?tu amsz jak podpiac pod ecu amzdy i odpoweidnie piny wiec nie wiem o co ci chodzi.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
dmk pisze:piwo, ale ten dokument jest ogólniedostępny, więc po co jego zrzut tu?
snafu właśnie nieudolnym i mechanicznym ustawianiem zapłonu. Po to wszystko można klikać cyfrowo, żeby nie trzeba było rozwiercać żadnych kółek
wszystko się zgadza tylko jeśli świniakiem można tylko zmniejszać kąt wyprzedzenia zaplonu to najpierw trzeba mieć z czego odejmować

zresztą wzmacniacz pod stukowy i słuchawki już się robi więc będę nasłuchiwał pukania xD
Mazda mx5 NB 1,8 00r
snafu, przesuwanie sygnału położenia wału (bez ruszania sygnału wałka) może w skrajnych przypadkach powodować u nas odcięcie paliwa na 2-3 sekundy. Komputer wywala błąd i tyle z jazdy. Bardzo często problem ten występuje przy gwałtownej jeździe kiedy opóźnienie następuje zbyt szybko.
Rozwiązanie, które proponujesz to same problemy.
Gdybyś się przepiął na bezpośrednie sterowanie wtryskiem to z problemu pozostanie zapalająca się lampka check engine - paliwa nie odetnie bo nie ECU nim steruje.
Jeśli na prawdę chcesz kręcić zapłonem i niewiele za to zapłacić to kup sobie wariator zapłonu do instalacji gazowych - taki, który obsługuje obydwa czujniki.
Pozdrawiam!
Rozwiązanie, które proponujesz to same problemy.
Gdybyś się przepiął na bezpośrednie sterowanie wtryskiem to z problemu pozostanie zapalająca się lampka check engine - paliwa nie odetnie bo nie ECU nim steruje.
Jeśli na prawdę chcesz kręcić zapłonem i niewiele za to zapłacić to kup sobie wariator zapłonu do instalacji gazowych - taki, który obsługuje obydwa czujniki.
Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
snafu pisze:zresztą wzmacniacz pod stukowy i słuchawki już się robi więc będę nasłuchiwał pukania xD
Nie wolisz wykorzystać seryjny czujnik ?
Mayk pisze:Rozwiązanie, które proponujesz to same problemy.
+1
Tak szczerze mówiąc to nie wiem po co w taki sposób ingerować (opóźniając zapłon świnią). Chyba że snafu ma jakiś koncept ino go nie łapiemy...
Co prawda ja jako zagorzały zwolennik SA mogę nie być obiektywny

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
przyśpieszasz mechanicznie kąt bazowy a w tych miejscach gdzie dochodzi detonacji opóźniasz świnką (oraz w tych miejscach gdzie mocne wyprzedzenie nie jest dla ciebie istotne np wolne obr.) czy da się to zrobić na seryjnych czujnikach bez ingerencji mechanicznej to właśnie będe tego dochodził
pod seryjny stukoiwy nie chce się podpinać by nie wprowadzać ewentualnych zakłóceń
zaś warjatory zapłonu do instalacji LPG (np firmy AC) są mocno nie dopracowane i mają problemy z softem poza tym nie obsługują kółek sygnałowych mazdy przynajmniej z tego co mi wiadomo

pod seryjny stukoiwy nie chce się podpinać by nie wprowadzać ewentualnych zakłóceń
zaś warjatory zapłonu do instalacji LPG (np firmy AC) są mocno nie dopracowane i mają problemy z softem poza tym nie obsługują kółek sygnałowych mazdy przynajmniej z tego co mi wiadomo

Mazda mx5 NB 1,8 00r