kucie....
przy turbo
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
czy ktoś słyszał o firmie PEC Automotive / Wossner ??
o co należy uzupełnić zestaw przy potencjalnym podjęciu decyzji ???
[URL=http://www.performanceenginecomponents.com/products/product.asp?id=99]kute tłoki[/URL]
o co należy uzupełnić zestaw przy potencjalnym podjęciu decyzji ???
[URL=http://www.performanceenginecomponents.com/products/product.asp?id=99]kute tłoki[/URL]
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
A po co Ci?
Jeszcze Ci mało?
BTW nie mogę odszukać czy to ceny za sztukę czy za set.
Ja tam się nie znam ale zapewne potrzeba jeszcze set zaworów, sprężyn, pierścieni, korbowodów i panewek. Duża kaska wyjdzie. Sądzę, że warto szukać w USA.
Pozdro
Jeszcze Ci mało?
BTW nie mogę odszukać czy to ceny za sztukę czy za set.
Ja tam się nie znam ale zapewne potrzeba jeszcze set zaworów, sprężyn, pierścieni, korbowodów i panewek. Duża kaska wyjdzie. Sądzę, że warto szukać w USA.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
cena za zestaw a mam zamiar dociągnąć do tego....
[URL=http://www.youtube.com/watch?v=Xh3s4rDQgJI]tu [/URL]





[URL=http://www.youtube.com/watch?v=Xh3s4rDQgJI]tu [/URL]
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Tu masz całe kity: http://www.flyinmiata.com/index.php?action=search
Chcesz zostać zakutym łbem ?
Jeszcze skrzydła trzeba dokupić, wtedy będzie latający zakuty łeb
.
A to dla wariatów: http://www.globalnetspace.com/miata/
.
He, he, Śluba już takie kiełbasy zakłada ... widzę cel świetlanej przyszłości.
Moja małzonka własnie powiedziała: jak ktoś nie może sobie w tyłku (
) dołożyć koni to sobie w Miacie dokłada
. Ja tam myślę, że to nie o tyłek się rozchodzi
. Chyba zacznę się niepokoić.
Pozdro
Chcesz zostać zakutym łbem ?



Jeszcze skrzydła trzeba dokupić, wtedy będzie latający zakuty łeb

A to dla wariatów: http://www.globalnetspace.com/miata/



He, he, Śluba już takie kiełbasy zakłada ... widzę cel świetlanej przyszłości.
Moja małzonka własnie powiedziała: jak ktoś nie może sobie w tyłku (



Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
tu masz pełen zestaw tłoków, korb, pierścieni i kilku innych drobiazgów
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Eagle-Rods-Wiseco-Pistons-Mazda-Miata-1-6l-1-8l-B6-BP_W0QQitemZ370356367596QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item563af5b0ec
ps. ale dolicz jeszcze szlif cylindrów, masę uszczelek, rozrząd i koszt robocizny u mechaników
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Eagle-Rods-Wiseco-Pistons-Mazda-Miata-1-6l-1-8l-B6-BP_W0QQitemZ370356367596QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item563af5b0ec
ps. ale dolicz jeszcze szlif cylindrów, masę uszczelek, rozrząd i koszt robocizny u mechaników

Ostatnio zmieniony 25 kwie 2010, 21:17 przez irakleo, łącznie zmieniany 1 raz.
pmcomp - polecam lekturę na innym forum:
http://www.jdm-option.pl/forum/viewtopic.php?t=98&start=0
"markos" to jedyna znana mi persona, jaka wyposażyła swoje auto w jeszcze większą ilość fajnych gratów niż Ty
Tuning po pełnej bandzie i lektura na kilka długich wieczorów 
http://www.jdm-option.pl/forum/viewtopic.php?t=98&start=0
"markos" to jedyna znana mi persona, jaka wyposażyła swoje auto w jeszcze większą ilość fajnych gratów niż Ty


- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
irakleo pisze:pmcomp - polecam lekturę na innym forum:
http://www.jdm-option.pl/forum/viewtopic.php?t=98&start=0
"markos" to jedyna znana mi persona, jaka wyposażyła swoje auto w jeszcze większą ilość fajnych gratów niż TyTuning po pełnej bandzie i lektura na kilka długich wieczorów
Przecież to nie JA chcę tylko Jaro !!!

Ale se poczytam. Jaro też niech czyta

Jeszcze dwa lata temu nie odróżniałem turbo od kompresora

EDIT: dżizus ... ten wątek ma 114 stron !!!
Pozdro
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2010, 21:49 przez pmcomp, łącznie zmieniany 2 razy.
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
irakleo pisze:tu masz pełen zestaw tłoków, korb, pierścieni i kilku innych drobiazgów
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Eagle-Rods-Wiseco-Pistons-Mazda-Miata-1-6l-1-8l-B6-BP_W0QQitemZ370356367596QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item563af5b0ec
ps. ale dolicz jeszcze szlif cylindrów, masę uszczelek, rozrząd i koszt robocizny u mechaników
jedno mnie zastanawia zestaw zawiera graty od WISECO a WISECO na swojej stronie nie ma elementów do 1.6 jeno do 1.8 i 2.0





Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro więcej.....nawet dobierasz sobie średnicę tłoków w zależności od stopnia zużycia cylindrów.Masz do wyboru rozmiary :
pn K554M785 - 78.5mm .020" Oversized Bore 8.5:1 Compression Ratio
pn K554M79 - 79mm .040" Oversized Bore 8.5:1 Compression Ratio
pn K554M795 - 79.5mm .060" Oversized Bore 8.5:1 Compression Ratio
.....czyli na logikę najpierw musisz rozebrać silnik, pomierzyć cylindry, zrobić szlif i zamówić właściwy zestaw tłoków
ps. oczywiście mają również zestawy do silników 1,8.....
pn K553M835 - 83.5mm .020" Oversized Bore 8.5-8.8:1 Compression Ratio
pn K553M84 - 84mm .040" Oversized Bore 8.5-8.8:1 Compression Ratio
pn K553M845 - 84.5mm .060" Oversized Bore 8.5-8.8:1 Compression Ratio
pn K590M835 - 83.5mm 020" Oversized Bore 10-10.3:1 Compression Ratio
pn K590M84 - 84mm .040" Oversized Bore 10-10.3:1 Compression Ratio
pn K554M785 - 78.5mm .020" Oversized Bore 8.5:1 Compression Ratio
pn K554M79 - 79mm .040" Oversized Bore 8.5:1 Compression Ratio
pn K554M795 - 79.5mm .060" Oversized Bore 8.5:1 Compression Ratio
.....czyli na logikę najpierw musisz rozebrać silnik, pomierzyć cylindry, zrobić szlif i zamówić właściwy zestaw tłoków

ps. oczywiście mają również zestawy do silników 1,8.....
pn K553M835 - 83.5mm .020" Oversized Bore 8.5-8.8:1 Compression Ratio
pn K553M84 - 84mm .040" Oversized Bore 8.5-8.8:1 Compression Ratio
pn K553M845 - 84.5mm .060" Oversized Bore 8.5-8.8:1 Compression Ratio
pn K590M835 - 83.5mm 020" Oversized Bore 10-10.3:1 Compression Ratio
pn K590M84 - 84mm .040" Oversized Bore 10-10.3:1 Compression Ratio
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
irakleo pisze:pmcomp - polecam lekturę na innym forum:
http://www.jdm-option.pl/forum/viewtopic.php?t=98&start=0
"markos" to jedyna znana mi persona, jaka wyposażyła swoje auto w jeszcze większą ilość fajnych gratów niż TyTuning po pełnej bandzie i lektura na kilka długich wieczorów
Na razie najbardziej mi się podobają panny ze strony 110-ej





Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
irakleo pisze:Jaro więcej.....nawet dobierasz sobie średnicę tłoków w zależności od stopnia zużycia cylindrów.Masz do wyboru rozmiary :
pn K554M785 - 78.5mm .020" Oversized Bore 8.5:1 Compression Ratio
pn K554M79 - 79mm .040" Oversized Bore 8.5:1 Compression Ratio
pn K554M795 - 79.5mm .060" Oversized Bore 8.5:1 Compression Ratio
.....czyli na logikę najpierw musisz rozebrać silnik, pomierzyć cylindry, zrobić szlif i zamówić właściwy zestaw tłoków
ps. oczywiście mają również zestawy do silników 1,8.....
pn K553M835 - 83.5mm .020" Oversized Bore 8.5-8.8:1 Compression Ratio
pn K553M84 - 84mm .040" Oversized Bore 8.5-8.8:1 Compression Ratio
pn K553M845 - 84.5mm .060" Oversized Bore 8.5-8.8:1 Compression Ratio
pn K590M835 - 83.5mm 020" Oversized Bore 10-10.3:1 Compression Ratio
pn K590M84 - 84mm .040" Oversized Bore 10-10.3:1 Compression Ratio
Irakleo to akurat wiem


dlatego też pytam czy ktoś coś wie o firmie wossner i co do zestawu z pierwszego posta należy jeszcze dołożyć....

Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro pisze:co do zestawu z pierwszego posta należy jeszcze dołożyć....
Kute korby, tłoki to najmniejsze zmartwienie...
Ponoć powyżej 9psi wzrasta niebezpieczeństwo pęknięcia korby, zalecany max to 12psi.
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Mayk pisze:Jaro pisze:co do zestawu z pierwszego posta należy jeszcze dołożyć....
Kute korby, tłoki to najmniejsze zmartwienie...
Ponoć powyżej 9psi wzrasta niebezpieczeństwo pęknięcia korby, zalecany max to 12psi.
Nie strasz, u mnie ma być 11 PSI.
BTW fajf zakuty nie był a śmigał też na duzym doładowaniu.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
pmcomp pisze:Witam,
jak w temacie.
Jak się dowiedziałem w ASO ile kosztują pierścienie to stwierdziłem, że "taniej" wyjdzie zakuć silnik, kupując graty za oceanem np. to:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JE-Pistons-Eagle-Rods-Mazda-Miata-1-8L-BP-Turbo-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5ad1ebc629QQitemZ390068946473QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
albo to:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Wiseco-Pistons-Eagle-Rods-Mazda-Miata-1-8L-BP-Protege-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3ef79e496bQQitemZ270442318187QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
Nie chcę tego robić na swoim silniku bo teraz czas na jazdy a nie na powazne rozpierduchy.
Pozdro
też oglądałem te zestawy... kiedy chcesz zamawiać ? też chcę w jakimś tam odstępie czasu kuć..
Ostatnio zmieniony 27 cze 2010, 20:33 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
ravestation pisze:też oglądałem te zestawy... kiedy chcesz zamawiać ? też chcę w jakimś tam odstępie czasu kuć..
Nie wiem, nie pali się. Najpóźniej w zimie



Gdybym miał drugi silnik to juz "teraz" możnaby zacząć zabawę. Cały czas się zastanawiam czy pruć głowicę bo zawory i sprężyny to kolejne ok. 700 USD. Tłoki, korbowody i panewki to ok. 860 USD, do tego wszelkiej maści uszczelki zapewne ze 200 USD. Jeśli nieznany silnik to pewnie i rozrząd i pompa wody kolejne ze 200 USD.
Czyli komplet to ok. 2000 USD plus robocizna pewnie ze 2000 zł. No i drugi silnik.
Jak widać 10 tys pęka, liczyłem zgrubnie.
Na razie w środę odbieram auto po Stage 2, zobaczymy co wyjdzie i jak bedzie jeździć. Celuję w ok. 240 KM i ok. 300 NM.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
yanik pisze:coś przegapiłem czy jednak coś z pierścieniami jest u Ciebie nie tak? do kosztów dodaj jeszcze obróbke silnika, jeśli kompleksowo z głowicą to razem trójke u dobrego szlifierza zostawisz;)
Nic nie przegapiłeś. Na razie zakładam, że pierścienie są w porządku ale ... rozważam różne opcje. Jeśli olej po załozeniu catch cana dalej będzie znikał to nie ma bata w mieście musi być przepalany. Ja innej drogi jego znikania nie widzę.
Zakładam, że skoro nie znika odmami z dekla, skoro po silnikiem, filtrem oleju i uszczelkami sucho i pewnie no to widzę tylko dwie możliwości: pierścienie ew. uszczelniacze zaworów. Tak sobie gdybam z nudów bo Mizia ma Stage 2 robiony i nie mam czym pośmigać

Skoro zakładam, że pierścionki do wymiany, a nowe w ASO kosztują ... UWAGA ok. 1.150,- zł ... chyba ich poj...ło ... to wolę zakuć silnik bo to prawie taka sama kasa, a wtedy przy setupie 240KM/300Nm śpię spokojnie. Ciagle nie wiem czy wtedy robić też głowicę i te uszczelniacze oraz czy wymieniać zawory i sprężynki na mocniejsze. Co myślisz?
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
pmcomp pisze:to wolę zakuć silnik bo to prawie taka sama kasa,
no nie taka sama;p moze spróbuj zapytać w USA o pierścienie np we flyinmiacie - ja pamietam że oryginalna uszczelka pod głowicą byla u nich wybitnie tania w porównaniu do aso
pmcomp pisze:240KM/300Nm
dość spory moment, gdyby faktycznie tyle wyszło to bedzie naprawde mega szybkie auto
pmcomp pisze:Ciagle nie wiem czy wtedy robić też głowicę i te uszczelniacze oraz czy wymieniać zawory i sprężynki na mocniejsze. Co myślisz?
hmmmm z tego co mi sie zdaje kompresor nie jest juz tak efektywny przy wysokich obrotach wiec skoro masz moment na dole to jazda do 6000 obrotów powinna Ci stykać - wiec krecić powyzej 7 raczej nie bedziesz. Ja swoją robiłem dlatego że nie chciałem mieć nowego dołu i starej głowicy wiec zrobiłem kompleksowo:) U Ciebie to chyba nie ma sensu bo masz dość świerzą głowice a zyski z robienia głowicy przy doładowaniu już nie są tak istotne jak przy atmosferycznym silniku...
pmcomp pisze:czy wtedy robić też głowicę
Jeśli planujesz pogrzebać coś w okolicach wałków rozrządu, to wydaje mi się że lepszym rozwiązaniem byłby silnik od NB. Ewentualnie NBfl + swap głowicy z NB. Ze względu na VVT w NBfl są jakieś magiczne kanaliki olejowe i takie wałki tody czy maruhy kosztują masakryczną kasę. A u nas nikt pewnie nie podejmie się podobnych wyprodukować...
Po
eM
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
majkel_c pisze:pmcomp pisze:czy wtedy robić też głowicę
Jeśli planujesz pogrzebać coś w okolicach wałków rozrządu, to wydaje mi się że lepszym rozwiązaniem byłby silnik od NB. Ewentualnie NBfl + swap głowicy z NB. Ze względu na VVT w NBfl są jakieś magiczne kanaliki olejowe i takie wałki tody czy maruhy kosztują masakryczną kasę. A u nas nikt pewnie nie podejmie się podobnych wyprodukować...
Po
eM
Stan mojej wiedzy i zaangażowania w ten temat na dzień dzisiejszy to chyba tylko kucie dołu i nie ruszanie głowicy.
Ale dzięki za informację. BTW czy dół NB i NBFL się czymś różnią?
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Przepraszam, pmcomp czy Ty chcesz zakuć dół (tłoki + pierścienie + korbowód) bez ruszania zaworów



Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
dmk pisze:Przepraszam, pmcomp czy Ty chcesz zakuć dół (tłoki + pierścienie + korbowód) bez ruszania zaworów![]()
A czemu nie?
Nie da się? Proszę mnie oświecić

Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Da się, ale nie widzę sensu pomijać głowicy. Jak zakujesz silnik pewnie go lekko odprężysz, podniesiesz doładowanie żeby odzyskać straconą moc wynikająca z mniejszej kompresji, a wraz z tym zwiększysz obciążenia na zaworach, które będą wymagały wzmocnienia (większe?), podobnie jak uszczelniacze itd.... imo. 

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jak rozmawiałem z fivem o kuciu, to mi mówił, że jeśli nie myślę o mocach powyżej 400KM, to wystarczy, jak zapodam same tłoki i korby...
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in