Rollbar - Ireco Motorsport
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Kontaktowalem się dziś z ludzmi z firmy Ireco Motorsport - jeśli nie kojarzycie, jest to prawdpopdobnie najlepszy w Polsce producent homologowanych klatek bezpieczenstwa - na liście ich klientów sa m.in. Kuzaj, Kuchar, Dytko, Sztuka, czy Stańco. Uprzejmy Pan z którym rozmawialem stwierdzil ze robili juz kiedy rollbar do MX5 na indywidualne zamowienie - taka usluga kosztuje ok. 700pln. Gdyby ktoś (my) był zainteresowany, można wykonac rollbar wg dowolnego wzoru (np Hard Dog, Boss Frog) - jedyny problem to podstawienie im samochodu do obejrzenia (pod katem punktów montazowych) i opomiarowania. Firma ma siedzibę w Bielsku Białej, wiec dla mnie to niestety utrudnienie.
W rozmowie zaznaczylem, ze calość ma być estetyczna, skrecana (bez konieczności spawania do nadwozia) i w miare możliwości oszczedzac wnętrze samochodu.
Czy ktos z was bylby zainteresowany (najlepiej z Bielska Bialej lub okolic )?
http://www.ireco.com.pl/
W rozmowie zaznaczylem, ze calość ma być estetyczna, skrecana (bez konieczności spawania do nadwozia) i w miare możliwości oszczedzac wnętrze samochodu.
Czy ktos z was bylby zainteresowany (najlepiej z Bielska Bialej lub okolic )?
http://www.ireco.com.pl/
mszczyrek pisze:taka usluga kosztuje ok. 700pln
700 za całość, tzn z materiałami i montażem w samochodzie ? To byłaby bardzo konkurencyjna cena...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Rozpocząlem negocjacje - wspomnialem, ze byc moze bedziemy robic większa ilość Pisalem rowniez o mocowaniu do pasów - bez tego jakikolwiek rolbar nie ma dla mnie sensu. Teraz trzeba nam ochotnika który stawil by tam miatkę:) Wytyczne ktore podalem w mailu:
"Generalnie chodzi o to by:
- zwiększyć bezpieczeństwo
- maksymalnie poprawic sztywność nadwozia - moze zastowac dodatkowe zastrzały do przodu samochodu/podłogi? - nie mogly by one jednak zbytnio utrudniać wsiadania/wysiadania
- zachować możliwość stosowania zarówno miekkiego dachu jak i hardtopu
- ograniczyć w miarę możliwości ingerencje we wnętrze samochodu/tapicerkę - cięcie, spawanie itp. (rollbary z linkow sa przykrecane do nadwozia)
- umożliwić mocowanie sportowych pasów bezpiczeństwa"
Pominąlm coś?
Mayk, nie sadze by dali homologacje na taka "otwartą" konstrukcje - nie będzie ona spelniala wymagań załącznika J. Ale zapytać nie zaszkodzi.
"Generalnie chodzi o to by:
- zwiększyć bezpieczeństwo
- maksymalnie poprawic sztywność nadwozia - moze zastowac dodatkowe zastrzały do przodu samochodu/podłogi? - nie mogly by one jednak zbytnio utrudniać wsiadania/wysiadania
- zachować możliwość stosowania zarówno miekkiego dachu jak i hardtopu
- ograniczyć w miarę możliwości ingerencje we wnętrze samochodu/tapicerkę - cięcie, spawanie itp. (rollbary z linkow sa przykrecane do nadwozia)
- umożliwić mocowanie sportowych pasów bezpiczeństwa"
Pominąlm coś?
Mayk, nie sadze by dali homologacje na taka "otwartą" konstrukcje - nie będzie ona spelniala wymagań załącznika J. Ale zapytać nie zaszkodzi.
mszczyrek pisze:Mayk, nie sadze by dali homologacje na taka "otwartą" konstrukcje - nie będzie ona spelniala wymagań załącznika J. Ale zapytać nie zaszkodzi.
Chodzi mi tylko o homologację mocowania pasów - wiadomo, że nie dostanie to normalnej homologacji
Nie pominąłeś nic, jeśli chodzi o zastrzały do przodu w stronę kokpitu - fajna sprawa ale byle była odkręcana
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- Ja_Misiek!
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Milanówek
też wyrażam wstępne zainteresowanie. wszystko zalezy od tego jak to bedzie miało wyglądać.. jezeli tak jak typowy hard dog deuce z linka ponizej to jestem zainteresowany.
http://www.simon-fraser.com/images/mx5/deuce_instructions/deuce_box_front_everything.jpg
http://www.simon-fraser.com/images/mx5/deuce_instructions/deuce_box_front_everything.jpg
Kudlaty pisze:majkel_c, 700 zł + 22% vat = 854 zł
Może przy kilku sztukach by się coś wytargowało.
Jeśli byłaby to rozsądna konstrukcja to poszukam na to pieniędzy teraz - jeśli będzie to 'takie sobie' z racji cięcia kosztów to zgłoszę się do nich później samodzielnie.
pozdrawiam
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Mam dobre wiesci :
- nie ma problemu z wykonaniem skręcanego rollbaru na wzor hard doga/boss froga - jesli chodzi o wykonczenie w gre wchodzi malowanie proszkowe, nie robia ze stali nierdzewnej ze wzgledu na parametry
- mozna zalozyc mocowanie pasow szelkowych spelniajace warunki homologacji
- przy kilku sztukach uda sie zrobic calosc za 700 brutto bez faktury
Teraz potrzebujemy kogos z Bielska-Białej lub okolic z NB do pomierzenia Zgłaszać się na ochotnika
- nie ma problemu z wykonaniem skręcanego rollbaru na wzor hard doga/boss froga - jesli chodzi o wykonczenie w gre wchodzi malowanie proszkowe, nie robia ze stali nierdzewnej ze wzgledu na parametry
- mozna zalozyc mocowanie pasow szelkowych spelniajace warunki homologacji
- przy kilku sztukach uda sie zrobic calosc za 700 brutto bez faktury
Teraz potrzebujemy kogos z Bielska-Białej lub okolic z NB do pomierzenia Zgłaszać się na ochotnika
-
- Donator
- Posty: 849
- Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
- Model: NB
- Wersja: Miracle
- Lokalizacja: Kraków
Ile trwałoby wymiarowanie samochodu?
Będę w ten weekend w Cieszynie więc mógłbym podjechać do nich o ile uwiną się w rozsądnych granicach czasowych.
I zaznaczam, że będę na miejscu od powiedzmy ok. 17:00 /piątek/ do niedzieli.
Będę w ten weekend w Cieszynie więc mógłbym podjechać do nich o ile uwiną się w rozsądnych granicach czasowych.
I zaznaczam, że będę na miejscu od powiedzmy ok. 17:00 /piątek/ do niedzieli.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
rafal pisze:czy windshot w takiej sytuacji jest mozliwy???
dobre pytanie !! Też chciałbym się dowiedzieć !
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Jeśli chodzi o windshot z plexi to jak najbardziej powinni się dać do zainstalować. Wystarczy zwymiarować zamontowany rollbar, określić punkty zaczepienia rzepowych pasków i ewentualnie wkreślić dodatkowe wcięcia na odchodzące do tyłu rury-wsporniki.
Robiliśmy w ten sposób windshot dla Agi i model CAD'owski powstał w 15min, na kompie leżącym na miatowej klapie. Samo wycięcie to kilka minut pracy w zakładzie wycinającym z plexi (koszt ~100zł).
Robiliśmy w ten sposób windshot dla Agi i model CAD'owski powstał w 15min, na kompie leżącym na miatowej klapie. Samo wycięcie to kilka minut pracy w zakładzie wycinającym z plexi (koszt ~100zł).
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Tomai pisze:rafal pisze:czy windshot w takiej sytuacji jest mozliwy???
dobre pytanie !! Też chciałbym się dowiedzieć !
A czemu by nie? Nawet siatka jest możliwa - w najgorszym razie montujesz od wewnętrznej strony... zresztą windshot potrzebujesz tak naprawdę tylko na środku..
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Na poczatku stycznia umowilem sie z nimi na nastepujaca kombinacje:
- roll bar o funkcjonalnosci Hard Dog'a M2 Sport (soft, hardtop, dzialajacy windshot)
- dokrecane elementy klatki tak zeby razem z rollbarem stanowila klatke na potrzeby track day'ow
W pierwszym tygodniu marca mam umowiony "termin" na podstawienie auta na pelny tydzien (zwymiarowanie, produkcja, lakierowanie, montaz). Cena ok. 2000 KPLN.
Zwymiarowanie zatem byloby juz z glowy.
- roll bar o funkcjonalnosci Hard Dog'a M2 Sport (soft, hardtop, dzialajacy windshot)
- dokrecane elementy klatki tak zeby razem z rollbarem stanowila klatke na potrzeby track day'ow
W pierwszym tygodniu marca mam umowiony "termin" na podstawienie auta na pelny tydzien (zwymiarowanie, produkcja, lakierowanie, montaz). Cena ok. 2000 KPLN.
Zwymiarowanie zatem byloby juz z glowy.
Raf (r73)
r73 pisze:dokrecane elementy klatki tak zeby razem z rollbarem stanowila klatke na potrzeby track day'ow
Myślałem o tym samym, kusi mnie to niesamowicie - jednak nie mam teraz 2000zł
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
r73 pisze:Na poczatku stycznia umowilem sie z nimi na nastepujaca kombinacje:
- roll bar o funkcjonalnosci Hard Dog'a M2 Sport (soft, hardtop, dzialajacy windshot)
Ostroznie z tym działającym widshotem. Będzie sie podnosic i opuszczać tylko w wersji bez poziomych a raczej ukosnych poprzeczek. Prowadziłem ostatnimi dniami gorącą korewspondencję z producentem.
To co ja zamówię u nich to będzie Hard Dog M2 Sport bez poprzeczek. Wtedy i szyba i windshot będą OK.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
-
- Donator
- Posty: 849
- Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
- Model: NB
- Wersja: Miracle
- Lokalizacja: Kraków
Jeszcze dwie rzeczy:
1. czy jest też możliwość zamówienia czegoś na wzór HARD DOG DEUCE?
2. r73 wspominał kiedyś o wersji M2 sport "Robins", która ma umożliwiać pracę windshota. Ktoś się orientuje jak to wygląda?
wątek tutaj: http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2032&postdays=0&postorder=asc&start=180
1. czy jest też możliwość zamówienia czegoś na wzór HARD DOG DEUCE?
2. r73 wspominał kiedyś o wersji M2 sport "Robins", która ma umożliwiać pracę windshota. Ktoś się orientuje jak to wygląda?
wątek tutaj: http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2032&postdays=0&postorder=asc&start=180
Skyluker pisze:Jeszcze dwie rzeczy:
1. czy jest też możliwość zamówienia czegoś na wzór HARD DOG DEUCE?
wg mnie tak, oni maja z tego co wiem komputerowo sterowana maszzne do giecia-ciecia (w kaydzm razie do robienia klatek )
Skyluker pisze:2. r73 wspominał kiedyś o wersji M2 sport "Robins", która ma umożliwiać pracę windshota. Ktoś się orientuje jak to wygląda?
wątek tutaj: http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2032&postdays=0&postorder=asc&start=180
Rozmawialem kiedys z kobieta z Bethania Garage (czy jak oni tam sie nazywaja, producent hard doga). Na stronie tak tego nie nazywaja ale w wewnetrznym slangu tak na niego mowia. W tym modelu poprzeczki ukosne sa spawane na dole kilka cali wyzej.
Raf (r73)
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
r73 pisze:W tym modelu poprzeczki ukosne sa spawane na dole kilka cali wyzej.
Niestety tylko 1". Mam to na piśmie .
Moim zdaniem to może nie wystarczyć żeby windshot się bezproblemowo otwierał i zamykał.
Tak to okrślili: "If you require diagonal bracing the Robbins diagonals are 1 inch higher on the rearward braces and allow more room for the 2004 - 2005 windblocker / speakers.".
I w drugim: "The diagonal bracing on the Robbins version of the M2 Sport is raised 1 inch to better accommodate the larger early production aftermarket glass rear windows. This adaptation also fits better for the larger 2004 / 2005 windblocker with the integral speakers. "
Sorry, nie jestem anglistą ale fits better nie brzmi dla mnie przekonywująco. Tak samo jak allow more room. Ja bym wolał po prostu fits albo allow room, a może się mylę? Jakiś anglista mnie oświeci?
Szczególnie w kontekście tego poniżej.
Dlatego wybieram Hard Dog M2 Sport bez poprzeczek: "The M2 Sport with NO diagonals works best." W końcu powinno im zależeć na zarobieniu za nic dodatkowych 20 baksów .
Przynajmniej cena przyjemniejsza: 315 USD.
Nie pytaj mnie co bedzie i czy wytrzyma do góry nogami ... nie mam zamiaru tego sprawdzać .
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)