Z czego wynikają różnice Brożyna i Sluby w doładowaniu przy podobnej mocy wyjściowej i momencie?
Pozdro
Bar barowi nie równy?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
pmcomp pisze:Z czego wynikają różnice Brożyna i Sluby w doładowaniu przy podobnej mocy wyjściowej i momencie?
Pozdro
Z zalozen, konfiguracji i warunkow w trakcie pomiaru


chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
pmcomp pisze:Z czego wynikają różnice Brożyna i Sluby w doładowaniu przy podobnej mocy wyjściowej i momencie?
Pozdro
Z zalozen, konfiguracji i warunkow w trakcie pomiaru


chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Bardziej z różnicy wirników turbosprężarki. Mierz boost w KM nie w barach.
Andy pisze:Bardziej z różnicy wirników turbosprężarki. Mierz boost w KM nie w barach.
masz na mysli, ze przykladowo 1bar z t25 to inna ilosc powietrza niz 1bar z t28? Czy chodzi CI o pochodne budowy sprezarki, jak np inne temperatury w dolocie czy ...(tylko to mi przychodzi do glowy)
Dokładnie 1 bar z t25,to całkowicie inna wartośćniż1bar z t28 czy gt35, Śluba ma u siebie większy wirnik ssący niż zwykłet25,dlatego jego turbo pcha większa masę powietrza. Załóżmy weźmy dwa silnik sr20 , dmuchasz1 bar z seryjnej t 28 i wychodzi około 300HP, Załóżmy że odpalisz ten sam silnik na gt3071r,to takie często stosowane do nich turbo, przy 1barze uzyska już ponad 400HP.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Andy pisze:Dokładnie 1 bar z t25,to całkowicie inna wartośćniż1bar z t28 czy gt35, Śluba ma u siebie większy wirnik ssący niż zwykłet25,dlatego jego turbo pcha większa masę powietrza. Załóżmy weźmy dwa silnik sr20 , dmuchasz1 bar z seryjnej t 28 i wychodzi około 300HP, Załóżmy że odpalisz ten sam silnik na gt3071r,to takie często stosowane do nich turbo, przy 1barze uzyska już ponad 400HP.
Widać, że z praktyką coś miałeś do czynienia, ale teorii za grosz -

Polecam np. tu: http://www.gnttype.org/techarea/turbo/turboflow.html
PS Niech ktoś tu posprząta

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Nie chodzi o to żeby wszystko każdemu tłumaczyć milionem wzorów,bo to jest zwykle niezrozumiałe, Prosty przykład , zawsze lepiej trafia do człowieka
Można by to wydzielić w osobny temat, typu,jak dobrać turbosprężarkę.

- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Andy pisze:rosty przykład , zawsze lepiej trafia do człowieka
Jasne, ale wnioskując z tego co napisałeś można stwierdzić, że im większe turbo tym lepiej

Andy pisze:Można by to wydzielić w osobny temat, typu,jak dobrać turbosprężarkę.
Bez sensu. Jak ktoś się nie zainteresuje sam i nie potrafi znaleźć źródeł wiedzy, to niech lepiej do tematu w ogóle nie podchodzi

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Nie chodzi o to że większe jest lepsze, tylko o to że boost z" większego turbo" Bo to że optycznie jest większe,wcale nie oznacza że jest, przy tym samym ciśnieniu w dolocie pozwoli uzyskać większą moc. Kończymy :d Możemy pogadać na pw.Niech ktoś to wydzieli czy cuś ;p
1 Bar to 1 Bar niezależnie od turbosprężarki...
Różnica w mocy polega na różnicach w budowie turbosprężarek.
Przykładowo - większe koło kompresji to większa średnica wylotu z turbiny - mniejsze przyrosty temperatury.
Co do strony gorącej, zasada jest podobna - większa średnica to nieco mniejsze opory i swobodniejszy wylot spalin.

Różnica w mocy polega na różnicach w budowie turbosprężarek.
Przykładowo - większe koło kompresji to większa średnica wylotu z turbiny - mniejsze przyrosty temperatury.
Co do strony gorącej, zasada jest podobna - większa średnica to nieco mniejsze opory i swobodniejszy wylot spalin.
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
No, to właśnie odkryliśmy kilka podstawowych zjawisk fizycznych - jesteśmy na etapie 2 klasy liceum, jeżeli chodzi o fizykę.
CZY KTOŚ MOŻE TU POSPRZĄTAĆ?
I mała sugestia - przesuńcie auta bez wykresu do drugiego tematu
CZY KTOŚ MOŻE TU POSPRZĄTAĆ?
I mała sugestia - przesuńcie auta bez wykresu do drugiego tematu

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/