Montaż turbo

NA '91 1.6

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

30 lip 2008, 22:05

Jeszcze nie kupiłem, ale zrobię to na 10000%. Zawisłem w próżni z moim autem bo jadę z tematem kompleksowo żeby zrobic ją na stan kolekcjonerski a latem mam masę obowiązków zawodowych - sezonowośc mojej branży. Ale do końca września na bank zakupię kit, lecz nie będę go z bomby montował, najpierw lakier, zawiecha i wnętrze a silnik zostawiam sobie na deser, to wyjątkowa przyjemnośc. Do tego czasu muszę jeszcze się wiele nauczy i dowiedziec, uturbianie to dla mnie całkowicie nowy temat. Największy minus to fakt że zestawy podrożały w stanach o jakieś 100-200 dolków, no ale kursy walut też ieźle szaleją...
Mark_Ewcia
Posty: 14
Rejestracja: 18 cze 2008, 21:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

10 sie 2008, 21:06

hej,
od niedawna hulam piękną Mazdą Mx-5 1.6, jestem bardzo zadowolony, ale mogłaby by być szybsza. Czy do mojego silnika 1.6l rok produkcji 2002 można wstawić turbinę? Widziałem na forum profesjonalny zestaw z USA, właściwie jestem zdecydowany do zakupu, czy warto od razu kupić kompletny dolot w USA?

Dzięki za rady, jestem bardzo początkującym użytkownikiem Mx-5 :)
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

10 sie 2008, 23:46

Z tego co pamiętam to chyba do tych silników niema turbo kitów w USA bo tam nie mieli wersji 1.6 110km... ale mogę sie mylić.

Ja tez jestem z wawy i mam zamiar założyć turbo do madzi ale nie będę sie bawić w kit..
najdroższa częścią w Polsce będzie kolektor pod turbo.

jak coś to wal na PW chętnie pogadam na ten temat:) albo na jakimś spocie
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

11 sie 2008, 12:49

Sluba pisze:Z tego co pamiętam to chyba do tych silników niema turbo kitów w USA bo tam nie mieli wersji 1.6 110km... ale mogę sie mylić.

nie mylisz sie - w usa nie ma takich kitow i pewnie nigdy nie bedzie. mozna sie najwyzej ludzic, ze od na lub nb1,8 bedzie pasowal po przerobkach, ktore beda w miare oplacalne :roll:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

11 sie 2008, 14:25

Sluba pisze:Z tego co pamiętam to chyba do tych silników niema turbo kitów w USA bo tam nie mieli wersji 1.6 110km... ale mogę sie mylić.

Dokaldnie tak jest jak pisze Sluba. Nie ma kitow. W tym wypadku najlepiej wymienic silnik na 1.8 i wtedy turbic.
Sluba, jakbys chcial wyspawac kolektor polecam Yakuze w Bydgoszczy, mysle ze cenowo bedzie lepiej niz w wawie :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

11 sie 2008, 18:19

thx :wink:

co do kolektora to raczej mnie interesuje dobre skopiowanie bo moj kumpel jest w posiadaniu kolektora pod taki sam sinik co ja mam.

odnośnie samej turbiny, ty na jakiej latasz? ja myślałem o t28BB (ballbearingu) na łożyskach powodujących szybsze wkręcanie sie suszarki.... ale kolega mnie przygasił ze jest to za duża turbina do 1.6...

co sadzisz Five o GARRETT T25 Ar.48 z s13?

mam ciśnienie na założenie turbo przed zima... ale boje sie ze mogę sie w ziem zabić ;/
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

11 sie 2008, 18:50

co do kolektora to raczej mnie interesuje dobre skopiowanie bo moj kumpel jest w posiadaniu kolektora pod taki sam sinik co ja mam.

no to najwiekszy problem masz z glowy ;)
Sluba pisze:odnośnie samej turbiny, ty na jakiej latasz? ja myślałem o t28BB (ballbearingu) na łożyskach powodujących szybsze wkręcanie sie suszarki.... ale kolega mnie przygasił ze jest to za duża turbina do 1.6...

Ja mam mitsu TD04H-15G, jak chcesz pociagnac z samego dolu to juz czuc ze jest na wyrost, powyzej 2,5 nie ma problemu. Znajomy wlasnie zalozyl gr28 bb do mx5 1.8 i zanim sie turbina rozkreci konczy sie trzeci bieg :shock: w 1.6 mysle, ze pod koniec 4 biegu bedziesz mial peak'a :P
Trubina z 200sx s13 bedzie idealna do 1.6, sporo ludzi w usa poluje na ta turbinke do swoich 1.6, nie tylko miaty ale i hondy, chyba najlepszy wybor do twojego auta z potencjalem na jakies 280 km.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

11 sie 2008, 19:14

ja znalazłem coś takiego
http://moto.allegro.pl/item414309652_200sx_s13_t25_turbo_bdb_jdm_drift_.html

zadzwonię sie dowiedzieć w jakim jest stanie bo może łykne.....

no z kolektorem mi sie udało :)

to czemu jeszcze na forum niema opisanej tej mazdy z t28?

chyba jednak jeszcze w tym roku to wsadzę... najwyżej w zimę nie pośmigam:( albo przykręcę boost aby nic nie lądowała....
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

11 sie 2008, 19:22

Sluba pisze:ja znalazłem coś takiego
http://moto.allegro.pl/it...jdm_drift_.html

Trzeba by sie pobawic wirnikiem i zobaczyc jakie ma luzy, lopatki sa ok, nie widac zeby rzeźbiły obudowe :)
Sluba pisze:to czemu jeszcze na forum niema opisanej tej mazdy z t28?

Bo jeszcze przechodzi choroby wieku dzieciecego ;) uzytkownik jest na forum, nawet ostatnio cos tam sprzedaje w giełdzie ;)
Sluba pisze:chyba jednak jeszcze w tym roku to wsadzę... najwyżej w zimę nie pośmigam:( albo przykręcę boost aby nic nie lądowała....

zima to dobry czas na dopracowywanie projektu by na wiosne wyjechal 100% sprawny. Sluze pomoca w razie czego :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

11 sie 2008, 19:42

ile planuje miec mocy z t28?

w sumie mam niedaleko wiec mógłbym sie przejechać ja obejrzeć....

Five sprawdź PW :)
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

11 sie 2008, 20:21

ile planuje miec mocy z t28?

Nie wiem, czy jestem upowazniony do udzielanai takich informacji heheh moze w koncu kiedys cos napisze na forum. W kazdym badz razie duuuuuzo.
Sluba pisze:Five sprawdź PW :)

odpisane.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

12 sie 2008, 10:35

ja też bym polecał garrett t25 - HGP zakłada tą turbine zarówno w 1,6 jak i 1,8, ja tez ją oczywiście mam i myśle że przebieg mocy na tej turbinie mówi sam za siebie http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1139&start=0
choć przyznam szczerze że mechanik kusi mnie żeby założyc wiekszą:)))))
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

12 sie 2008, 12:08

Yanik ty robisz w 7motorsport? czy juz gdzies indziej?

jak ich oceniasz? polecasz czy raczej nie?
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

12 sie 2008, 12:52

tak robie u nich, póki co jestem zadowolony z ich prac choć przyznam że terminowośc to nie jest ich mocna strona. czy polececam to powiem za jakiś miesiąc jak mi oddadza auto:)
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

12 sie 2008, 13:24

za miesiąc? to co ty tam robisz? :P

jak macie zamontowane ic u siebie? i jakich jest on rozmiarów?
rozumiem ze za duży ic (z zapasem chłodzenia jak bym chciał mieć mocy więcej) będzie tylko przeszkadzał, czy niema znaczenia rozmiar tak naprawdę (większy od wymaganego)?
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

12 sie 2008, 14:06

ja mam taki. mysle ze z wielkościa nie ma co przesadzac bo przysłonisz cała chłodnice. a trwa tak dlugo bo chlopaki najwidoczniej tez musza miec wakacje.... tak na serio dlugo sie zbierali zeby zaczac - ale ponoc juz odebrali silnik z obrobki i teraz beda skladac do kupy... zanim go dotre to bedzie jesień:)
Załączniki
P1030263.JPG
P1030263.JPG (26.72 KiB) Przejrzano 1724 razy
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

12 sie 2008, 18:54

aha, no ja chciałem zrobić coś takiego ze zderzakiem przednim :)
i powietrze ukierunkować na chłodnice ic i do stożka

poza tym co myślicie o umieszczeniu ic plasko?
Załączniki
004.jpg
001.jpg
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

13 sie 2008, 8:13

rozwiązanie wydaje sie dobre ale mysle ze sporo bedzie przy tym rzeźby i kombinacji żeby sie zmieścił IC. poza tym nie wiem czy nie trzeba obniżyć chłodnicy zeby tak wsadzić IC, nie wiem jak rozwiazać dopływ powietrza do IC (wieksza szpara miedzy maska a zderzakiem?;) same niewiadome....
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

13 sie 2008, 8:53

to rozwiązanie jest o tyle ciekawe ze niezasalania sie chodnicy wogole...
co do nawiewu powietrza na ic to tak jak widzisz w zderzaku są takie dyfuzory z blachy i one ukierunkowują powietrze na ic i chodnice, natomiast ma on jeszcze otwór na masce podobny do evo umieszczony nad ic, on powoduje wyssanie powietrza dodatkowe co znacznie poprawia jego przepływ.
Załączniki
014.jpg
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

13 sie 2008, 11:50

Co sądzicie o tych elementach :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-Miata-1-6L-B6-TURBO-MANIFOLD-stainless-downpipe_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ133195QQihZ014QQitemZ330259404518QQrdZ1QQsspagenameZWDVW
oraz :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/90-94-miata-turbo-manifold-w-2-5-stainless-downpipe_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ025QQitemZ380053076733QQrdZ1QQsspagenameZWDVW
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

13 sie 2008, 11:57

Sluba pisze:w zderzaku są takie dyfuzory

Sluba pisze:ma on jeszcze otwór na masce


no ale chyba nie chcesz tak podziurawić miatki

ja u siebie mam do wycięcia dziury w miejscach na halogeny,żeby był dopływ powietrza do chłodnicy oleju ale i tak boje sie że bedzie to średnio wygladac ale nie mam wyboru....
Załączniki
Kopia P1030313.JPG
Kopia P1030313.JPG (107.49 KiB) Przejrzano 1724 razy
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

13 sie 2008, 12:23

irakleo pisze:Co sądzicie o tych elementach :
http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW
oraz :
http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW


może ja odpowiem ogólnie na temat uturbiania i czesci niewiadomego pochodzenia: mysle że jesli jest jakikolwiek sens bawic sie w turbo w miacie to tylko i wyłacznie sprawdzone rozwiązania. Irakleo - niestety nikt Ci tu nie odpowie co to za kolektory i z czym to jeść.. poszukaj na miata.net , popytać innych uzytkowników i jesli robić to najlepiej coś co u kogoś już działa a nie rzeźbić kit z roznych kontynentów. Wydaje mi sie że ekonomicznie i kombinowanymi metodami możnaby zaturbic miatke ale trzeba miec ogromną wiedzę i mnóstwo szcześcia, że nie trafimy na jakis chiński badziew który sie rozsypie... ktoś wieszal kiedyś na forum fotki zepsutych turbo-kitów z ebay - uczmy sie na bledach innych.... niewtajemniczonym znawcom mechaniki turbosamochodowej pozostaje niestety tylko kupić dobry kit i złożyć w dobrej firmie - zapewniam że niby najprostsze rozwiązanie a wcale tak prosto być nie musi bo w Polsce temat uturbiania miatek jest po prostu nieznany....
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

13 sie 2008, 13:47

tak, tylko ty nie masz seryjnego zderzaka .... a ja niechce wkładać laminatu bo pęka;/ i sie pajączki robią na lakierze....

można albo ściągać kit dobrej firmy sprawdzony nowy nie z ebay w którym najistotniejszy jest kolektor i turbina albo samemu to kompletować w Polsce .... cenowo pewnie wychodzi tak samo bo tam dochodzi ci transport który nie jest najtańszy a w Polsce robienie kolektora np.

irakleo napisz na pw jaka masz mazde.
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

13 sie 2008, 16:52

Sluba pisze:tak, tylko ty nie masz seryjnego zderzaka
ależ mam seryjny zderzak - ten body kit to tylko nakładki na oryginalne zderzaki:)
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

13 sie 2008, 23:44

heh widze ze stado turbomaniakow sie powieksza... :D
To proponuje zbiorowe zakupy z flyinmiata.com na zime.
Jako,ze juz bylo pisane znalezienie fachowca od miaty w PL graniczy z cudem to jesli matka boska pieniezna pozwoli chce wszystko zamowic z flyinmiata.
Jesli ktos jest chetny to zapraszam. Zawsze bedzie taniej za kontener jak sie nas kilku zbierze. Jesli chodzi o zalatwienie sprawy to tez sluze pomoca,bo moj dobry ziom przeprowadzil sie z USA do PL i handluje felgami z USA,wiec kontenery ida all the time.
Aaaaa swoja droga Five dzieki za kontakt.... poki nie zmienie swiec to dysze tylko +50 ;)

Na zime miata do warsztatu,a zeby Was troche podraznic to powiem,ze celuje w 300+ ;)
Po co jezdzic skoro mozna latac...
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

13 sie 2008, 23:58

perver pisze:To proponuje zbiorowe zakupy z flyinmiata.com na zime...

Też myślałem o takiej ideii :mrgreen: ...
W każdym razie wartoby było zebrać całą listę rzeczy od wszystkich, wpłacić kwotę na konto (Twoje perver, jeśli się tego podejmiesz) przed zamówieniem i obmyślić jak ominąć cło i wspólnie rozłożyć koszty przesyłki na wszystkich...ja myślę o zakupie Turbo-kit (ten ok +30KM, chociaż nie wiem, czy jest dostępny przez flyin, czy tylko przez turbo-kits.com) i style/roll-bar między innymi...ale pewnie przy takich zakupach możnaby coś jeszcze wziąć...
Sprawa jest do przemyślenia, więc perver jeśli masz tam kontakt i kogoś, kto to przepakuje i do tego zająłbyś się tym, to myśle, że kilka osób z pewnością się zbierze
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

14 sie 2008, 0:04

Powiem tak. Nie znalazlem bardziej polecanej firmy od Miaty,wiec tak czy siak bede robil tam zakupy. Jesli ktos jeszcze jest chetny to mozna pokombinowac,bo w kupie razniej podobno.... powiedziala mucha do muchy ;)

Wstepnie plauje zakupy na jesien,zeby w zimie miec juz wszytsko.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

14 sie 2008, 0:07

perver, to pamiętaj o mnie przed zakupem, zrobimy większą kupe :mrgreen:
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

14 sie 2008, 6:42

genialny pomysł choć przy zamawianiu calego turbo kitu mysle ze bez cla sie nie obedzie. najwazniejsze to wykombinowac w miare tani transport. jeśli faktycznie sie zbierze grupka i ktos zalatwi tani transport jakims kontenerem to ja sie piszę na zawieszenie z flyinmiata:)
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

14 sie 2008, 6:54

perver pisze:Zawsze bedzie taniej za kontener jak sie nas kilku zbierze.

ale kontener to juz moga oclic :wink:

a moze ktos bardziej obeznany w temacie i czesciach powie mi czy duzo bedzie rzezby (z1,8 do 1,6) przy np kicie z flyin miata ale ze sprezarka? :???:
ODPOWIEDZ